سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوستدار دیدار خداوند سبحان شود، دنیا را فراموش می کند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 12:4 عصر
 
 بر اساس جدیدترین تصمیم وزارت بازرگانی کالابرگ برنج پس از گذشت نزدیک به 2 سال و نیم دوباره احیا و برنج ایرانی جایگزین برنج خارجی در کالابرگهای جدید می شود.

رئیس جدید ستاد بسیج اقتصادی کشور با اشاره به اعلام کالابرگهای جدید در ماههای آینده از اعلام کالابرگ برنج در این راستا خبرداد و گفت: برنج عرضه شده در قالب کالابرگ، ایرانی خواهد بود.

بهمن حاج علی توضیح داد: به منظور از حمایت از برنجکاران داخلی، وزارت بازرگانی تصمیم گرفته است تا از برنج داخلی برای توزیع در قالب کالابرگ استفاده کند.

این درحالی است که از سال 87 کالابرگ برنج از ترکیب کالاهای کالابرگی حذف شده بود.

ئیس جدید ستاد بسیج اقتصادی کشور همچنین از اعلام کالابرگ 510 شهری در استانهای سیستان و بلوچستان ، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان خبر داد و اظهارداشت: برای دریافت سهمیه روغن به ازای هر نفر 900 گرم در قالب این کالابرگ 800 تومان دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاریخ اعلام کالابرگ شماره 510 شهری تا سی ام آبان ماه خواهد بود، تصریح کرد: به زودی برای سایر استانها نیز کالابرگ روغن اعلام خواهد شد.

به گفته حاج علی، کالابرگ روغن نباتی ، برنج ، قند و شکر نیز تا پایان امسال اعلام می شود، همچنین برای اقشار روستایی و عشایری نیز به زودی کالابرگ اعلام خواهد شد.

امروز وزیر بازرگانی در حکمی، بهمن حاج علی را جایگزین جواد اسماعیلی به عنوان رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور کرده است.

پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 12:3 عصر
 دیروز رسانه‌های خبری تصویری غم‌انگیز از کودکان سیل‌زده پاکستانی منتشر کردند که عنوان تکان دهنده‌ترین تصویر سال را به خود اختصاص داد‌.

‌این تصویر به خوبی نشان می‌دهد که فاجعه سیل در پاکستان چه مصیبت‌هایی را برای مردم ‌این کشور به ویژه کودکان در پی داشته است‌.

در تصویر، انواع مگس‌ها به کودکان سیل‌زده و بی‌پناه پاکستانی حمله ور شده‌اند‌.

سازمان‌های امداد جهانی اعلام کرده‌اند: مردم سیل زده پاکستان به ویژه زنان و کودکان در معرض گرسنگی و انواع بیماری قرار دارند.


پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 11:15 صبح

- سایت روزنامه سیاست روز به نقل از مشرق نوشت :

برخی مسافران ایرانی که به آنتالیا سفر کرده اند توسط برخی افراد تشویق به سفر به سرزمین اشغالی می شوند.

به این مسافران گفته می شود در صورت سفر، به پاسپورت آنها مهر ورود به سرزمین های اشغالی زده نخواهد شد. آنتالیا یکی از آلوده ترین مناطق جاسوسی دنیا است که ماموران موساد در آن حضور فعال دارند.

طبق مقررات سفر به سرزمینهای اشغالی برای اتباع ایرانی مجاز نمی باشد. 


پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 11:14 صبح

 

 تری جونز افراطی مسیحی سردمدار جریان قرآن‌سوزی در آمریکا شده است. این افراطی که کتابی هم علیه دین مبین اسلام نوشته به رسانه‌ها گفته قانون اساسی آمریکا اجازه آتش زدن قرآن را به وی می‌دهد. وی و اعضای فرقه‌اش می‌خواهند قران را روز 11 سپتامبر بسوزانند.

این تصمیم جاهلانه نه تنها با واکنش خشمناک مسلمانان روبرو شده بلکه فرماندهان آمریکایی در خاورمیانه و بخصوص در افغانستان با ترس از این کار، هشدار داده‌اند که عواقب این کار غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

او نپذیرفته است که عمل شنیع خود را در کلیسای گینسویل فلوریدا متوقف سازد و به مردم گفته از ساعت 6 تا 9 بعدازظهر بدانجا بروند.

اخیرا مسیحیون افراطی به تعدای مسجد در آمریکا حمله کرده و آنها را به آتش کشیده‌اند. مخالفان ساکن منطقه با حضور نزدیک کلیسا، اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

تصویر/سردمدار افراطی جریان قرآن سوزی در امریکا

تصویر/سردمدار افراطی جریان قرآن سوزی در امریکا

 


پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 11:12 صبح

 جوان آنلاین خبر داد:


ساماندهی وبلاگ های جریان انحرافی اصولگرایان با تشکیل هسته مرکزی 10 نفره به پایان رسیده است. 

 این سایت اعلام کرد جریان انحرافی اصولگرایان که ماه هاست ستادهای انتخاباتی خود را در تهران و درقالب لویی جرگه در سطح استان ها راه اندازی کرده،بخش دیگری از تلاش های خود برای تکمیل پازل رسانه ای خود را به پایان برده است.

 این گزارش حاکی است این جریان پس از موافقت ومخالفت برخی رسانه ها جهت همکاری با خود جنبش وبلاگی را در دستور کار خود قرار داده و پس از مذاکره با 10 وبلاگ نویس مطرح و توافق با آنان بودجه لازم را برای ایجاد و سازماندهی وبلاگ نویسان در اختیار آنان قرار داده است.

گفته می شود این 10 وبلاگ نویس نیز در این راستا ضمن سازماندهی وبلاگ نویسان تاکید بر تبلیغ مهره اصلی این جریان پاسخ به شبهات مطرح شده به اظهارات وی، مستندسازی و قرینه سازی برای برخی نظریات وی و...را مورد تاکید قرار داده اند.


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 9:41 عصر
شیر بهترین مکمل بعد از ورزش کردن

 

 شیر بهترین مکمل بعد از ورزش کردن است و حتی بهتر از نوشیدنی‌های ورزشی می‌تواند به بهبود وضعیت بدن بعد از فعالیت‌های سنگین کمک کند.

قبلا هم فواید بسیار زیاد شیر که سرشار از کربوهیدرات، کلسیم و ویتامین D است برای دانشمندان مشخص شده بود. اما شیر هم‌چنین دارای دو پروتئین است که می‌تواند به بازسازی عضلات بدن کمک بسیاری کند.
بعد از انجام ورزش‌هایی مانند دویدن، فوتبال، دوچرخه سواری و مانند آن‌ها ممکن است عضلات بدن دچار آسیب‌دیدگی شود. اما ترکیبات موجود در شیر دقیقا همان چیزی هستند که بدن برای بازسازی خود به آن‌ها احتیاج دارد.
گلنیس جونز متخصص تغذیه از شورای تحقیقات پزشکی بریتانیا در این باره گفت: شیر با دارا بودن مقادیر بالای پروتئین می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی ایده‌آل برای ورزش کردن مورد استفاده قرار گیرد. شیر بهترین نوشیدنی برای ساخت دوباره عضلات است.
این در حالی است که بسیاری از نوشیدنی‌های معروف ورزشی دارای مواد مغذی مناسب برای ساخت دوباره عضلات نیستند.
دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند افرادی که بعد از تمرین کردن شیر می‌نوشند قادرند در نوبت‌های بعدی ورزش زمان طولانی‌تری را نسبت به افرادی که آب یا نوشیدنی‌های ورزشی می‌نوشند صرف فعالیت‌های بدنی کنند.
اما کاکبرن یک متخصص تغذیه از دانشگاه نورتومبریا در انگلستان نیز در این باره گفت: ما به ورزشکاران توصیه می‌کنیم که بلافاصله بعد از پایان ورزش شیر بنوشند. اگر ورزشکاران درست بعد از پایان ورزش شیر بنوشند مواد مغذی این نوشیدنی جذب بدن شده و عضلات می‌توانند از آن استفاده کنند.
این نوشیدنی هم‌چنین برای افرادی که چند نوبت در طول یک روز ورزش می‌کنند می‌تواند مفید باشد. البته در صورتی که شما در هضم این نوشیدنی مشکل دارید می‌توانید آن را با کاکائو یا دیگر ترکیبات طعم دهنده ترکیب کنید.

ام‌اس‌ان‌بی‌سی ، 7 سپتامبر


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 9:40 عصر
گاهی این دولت بدتر از دولت اصلاحطلبان می شود
علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس در گفت‌وگویی مفصل به اظهار نظر در خصوص دولت احمدی نژاد پرداخته و تاکید کرده که احمدی نژاد تغییر کرده است.

 وی همچنین به موضوع شکایت احمدی نژاد اشاره و گفته:شکایت دولت از من در 4 بند بوده است. یکی اینکه من گفته‌ام ایشان در ایجاد زمینه فتنه نقش داشته‌اند.دوم اینکه گفته ام در داستان 14 خرداد ایشان موثر بوده و یک برنامه از پیش طراحی شده بوده است. سوم اینکه گفته‌ام ایشان در مسایل فرهنگی لیبرال است و چهارم اینکه گفته‌ام ایشان در برخی موارد قانونگریزی داشته است. اینها را مصداق توهین و افترا و نشر اکاذیب دانسته اند.

 

خلاصه موارد مطرح شده در  گفت‌وگوی مطهری با هفته نامه یالثارات در ادامه آمده است؛

 

  • مشکل در اصولگرا بودن یا نبودن این دولت است. اگر ما برخی حوزه‌ها را در نظر بگیریم می‌بینیم که در بعضی موارد انحراف در این دولت بیشتر از دولت اصلاحات است.
  • در همین حوزه فرهنگ معتقدم که تساهل و تسامح بیشتر از دوره‌های گذشته است.
  • نگاهی که دولت به روحانیت دارند، یا احساس خودکفایی در شناخت اسلام که مشاهده می‌شود نظر هیچ‌کس را در این حوزه قبول ندارند.
  • مراجع اعتراض می‌کنند، ائمه جمعه اعتراض می‌کنند، نمایندگان مجلس اعتراض می‌کنند، گاهی حتی خود رهبری یک مقصودی دارند و دولت هم می‌داند که مقصود رهبری چیست، با علم به این مطلب، باز می‌بینیم دولت کار خودش را انجام می‌دهد.
  •  من معتقدم اگر نقصی هست و انتقادی وارد است بهتر است که خود اصولگرایان زودتر از دیگران مطرح کنند؛ قبل از اینکه اصلاح‌طلبان بگویند و قبل از اینکه افراد غرب‌زده بگویند.
  •  اگر یک نقض حقوق بشری در کشور اتفاق می‌افتد، چه بهتر که اصولگراها آن را مطرح کنند، قبل از آنکه امثال خانم شیرین عبادی بخواهند نقدی وارد کنند و حرفی بزنند.
  •  آن ایرادهایی که در آن دوره(اصلاحات) وجود داشت که ما به آن اعتراض داشتیم، الان هم برطرف نشده است. نقایص رفع نشده و مسیر همان مسیر است. بلکه در بعضی جاها بارزتر است. اگر فشار برخی گروهها و افکار عمومی نباشد، استعداد دولت در این مسائل بیشتر از اینهاست؛ آسان‌گیرتر هستند.
  •  اعتقادشان همین اباحه‌گری است. من فکر می‌کنم اساسا یک تغییری هم در آقای احمدی‌نژاد ایجاد شده است.
  •   ایشان وقتی در دانشگاه علم و صنعت بود،جزء آدم‌های حزب‌اللهی که به مسایل حساس است و عکس‌العمل نشان می‌دهد محسوب می شد. ولی بعدا نفهمیدیم چه شد که ایشان افکارش عوض شد.
  •  در انتخابات نهم، وقتی ایشان آقای کلهر را به عنوان نماینده فرهنگی خود برای مناظره انتخاب کردند، خیلی چیزها را می‌شد فهمید. شاید ایشان نظرشان تغییر کرده، یا فکر می‌کنند برای رای آوردن نیاز است که اقشار متجدد را هم داشته باشند وباید به عنوان یک سیاست از این روش‌ استفاده کنند.
  •  من الان فکر می‌کنم این تغییرات اعتقادی است. مثلا در بحث حجاب اعتقاد دارند که وضع باید به همین منوال باشد. شاید ایشان اعتقاد به حجاب اختیاری داشته باشد.
  • آقای احمدی‌نژاد با علم به اینکه اگر رئیس جمهور بیاید و در تلویزیون به اجرای قانون عفاف وحجاب اعتراض کند اوضاع حجاب‌ بدتر می‌شود که شد، چرا این کار را می کند؟
  •  آقای مشایی به گونه‌ای اثر گذاشته که برخی عقاید آقای احمدی‌نژاد را تغییر داده و نگاه ایشان را عوض کرده است.
  • آقای مشایی در بحث‌هایی که در جلسات شورا با من یا دیگران می‌کنند، خیلی راحت حرفهای خود را می‌زنند. ایشان نظرات ویژه‌ای دارد و از روی اعتقاد هم حرف می‌زند.
  •  مطالعات عمیقی در حوزه  اسلام ندارند و مطالعاتشان سطحی است، می‌آیند اظهارنظر می‌کنندو آن وقت تبدیل به این ماجراها می‌شود.
  •  آقای مشایی اما از موضع رییس جمهور در مورد حجاب و عفاف دفاع می کرد و رفتار نیروی انتظامی را به رخ می‌کشید و حرف‌های عجیب و غریبی می‌زد.
  • مشایی می‌گفت یکی از اقوام آقای احمدی‌نژاد را در خیابان دستگیر کرده‌اند و بعد آن خانم مامور که به این فرد تذکر می‌داده، خودش جوراب نداشته! آقای مشایی می‌گفت خود اینها مشکل دارند. .
  • ایشان می‌گفتند بالاخره وقتی شما یک عده خانم و آقای جوان را در ماشین ناجا مامور می‌کنی که از صبح تا عصر بروید برای این کار که موضوعش روابط جنسی است، مشکل آفرین می شود.
  •  آقای مشایی شما دارید قیاس به نفس می‌کنید. ثانیا موضوع کارشان عدم روابط جنسی و تقوا است نه روابط جنسی. موضوع کارشان یک امر اخلاقی است.
  • مشایی  می‌گفت الان دختر و پسر دست در دست هم در خیابان راه می‌روند. اما سه سال قبل عده‌ای فریاد می‌زدند که وا اسلاما. الان دیگر عادی شده و مردم هم کاری ندارند. اینها مسائل مهمی نیست و نباید سخت‌گیری کنیم.
  •  به هر حال من در مجموع این طور می‌فهمیدم که ایشان نظرشان این است که همه چیز را به اختیار خود مردم بگذاریم و دولت در این زمینه‌ها هیچ مسئولیتی ندارد، همان چیزی که در سخنان آقای احمدی ن‍ژاد هم مشاهده می شود.
  • من معتقد بودم مقامات وقتی به دادگاه احضار می‌شوند، باید بروند. اینکه آقای رحیمی احضار شده اما آقای احمدی‌نژاد اجازه نمی‌دهد که برود، اشتباه است.
  • اول که ایشان در مورد پرونده رحیمی به شدت مقاومت کردند و اجازه ندادند که پرونده بررسی شود. فشار آوردند.
  •  من اطلاع جزئی از پرونده رحیمی ندارم؛ ولی از رئیس قوه قضائیه پرسیدم پرونده در چه حدی است، ایشان گفتند: قابل توجه است، تخلفات مهمی است، البته قاضی باید نظر بدهد.
  •  یک انحرافی که از سمت دولت استمشام می‌شود این است که گاهی این طور فهمیده می‌شود که از نظر اینها مراجعه به اسلام‌شناسان، روحانیت و ولی فقیه در درجه دوم است. بوی این مطلب می‌آید که انگار باید مستقیم از امام زمان(عج) دستور بگیریم.
  •  می‌خواهند ولایت فقیه را دور بزنند. مخصوصا اگر در حرفهایشان دقت کنید تعبیر ولایت فقیه به ندرت به کار می‌رود و بیشتر از واژه ولایت استفاده می‌شود و اگر اینها را کنار هم بگذاریم، آدم شک می‌کند که شاید منظور دیگری دارند.
  •  سید حسن خمینی هیچ وقت از موسوی و کروبی طرفداری صریح نکرد و سخنی به زبان نیاورد که حاکی از حمایت از آنها باشد.
  • من کلا با این که براساس کارهای اطلاعاتی قضاوت کنیم، مخالفم.

 


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 5:58 عصر
خبرنامه دانشجویان ایران:
اخیرا نمایشی با عنوان "اتللو" به کارگردانی عاطفه تهرانی به صورت به سبک فیزیکال و پرفورمنس که بر مبنای حرکات بدن است در تئاتر شهر تهران برگزار می شود.

نمایش « اتللو» که در تالار قشقایی تئاترشهر در حال اجراست نمایشی است که بر مبنای حرکات موزون صورت می‌گیرد و عده‌ای آن را در ردیف رقص‌های باله تعریف می‌کنند.

سبک فیزیکال و پرفورمنس سبکی است که دیالوگی در نمایش وجود ندارد و بازیگر مجبور به استفاده از تمام توان حرکتی در صورت و بدن خود است تا حس خود را منتقل کند و جالب‌تر اینجاست که نمایش‌های شکسپیر همگی بر مبنای دیالوگ‌های سنگین و طولانی است و حذف دیالوگ و تأکید خانم تهرانی بر بیان داستان اتللو – تأکیدی که اکثر کارگردانان این‌گونه نمایش از آن امتناع می‌کنند- حرکات فیزیکی خاصی را پدید آورده است که بی شباهت با رقص های عاشقانه نیست.

این اثر در حالی جایزه بهترین کارگردانی تئاتر را از جشنواره تئاتر فجر دریافت کرده است که این نمایش بیشتر به آثار تولیدی پیش از انقلاب شباهت دارد.

تهرانی درباره ویژگی‌های اثر گفته است: این نمایش بدون کلام است و تاکید ما بیشتر بر حس‌های پنهان در نمایشنامه و شخصیت‌ها بوده است.

از نام این نوع از تئاترها و دیدن تصاویر منتشر شده از این اثر می‌توان نوع اجرا را نیز کاملاً درک کرد، نمایش‌هایی که بر مبنای حرکات موزون صورت می‌گیرد و جدای از مشکل اصلی آن در اختلاط زن و مرد، پوشش‌های نامتعارفی را هم ترویج می‌کنند.

جالب اینکه سحر افتخار زاده طراح لباس این اثر نیز از سوی منتقدان جهانی تئاتر جایزه بهترین طراحی لباس را نیز دریافت کرده است.

به نظر می رسد عده ای سعی دارند تا با اجرای این نوع از سبک برای اجرای آثار عاشقانه به صورت بی کلام و تنها بهره گیری از حرکات بدن نوعی ابتذال را در هنر تئاتر ترویج کنند در صورتی که بن مایه هنر متعالی و پاک است.
 

بحث چالشی هنر امروز چیزی جز فیلم و سینما و موسیقی نیست و هرآنچه که از سروصدای رسانه‌ها به‌گوش می‌رسد و اعتراض مسئولان در آن بیشتر به چشم می‌آید مربوط به این شاخه از هنر است؛ بگذریم که بخشنامه‌ها و قوانینی هم که تصویب می‌شود همه و همه از این هیاهوها تأثیر می‌گیرد.

پیش از این در ضیافت افطار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی، یکی از دانشجویان اعتراضی را نسبت به وضعیت نظارت بر تئاتر در ایران مطرح کرد و پاسخی که از دکتر حسینی شنیده شد ابراز تأسف از این کم‌کاری‌ها و اطلاع‌رسانی نسبت به برنامه‌ای بود که از اوایل مهرماه در سطح کشور و در حوزه تئاتر انجام خواهد شد اما اجرای این دستورالعمل چه بازخوردهایی خواهد داشت؟!

و جالب آنکه اعتراض اهالی تئاتر نسبت به قوانین سرسختانه! و ناجوانمردانه! شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی موضوع تازه‌ای نیست اما روی کار آمدن دولت دهم که داعیه‌دار انجام کار فرهنگی گسترده در همه حوزه‌ها است موضع‌گیری‌های جدیدی را بوجود آورد؛ اعتراضاتی چون عدم شفافیت در قوانین، مشخص نبودن اعضای شورای ناظران، عدم توقیف کتبی نمایشنامه‌ها و بسنده‌کردن به توقیفات شفاهی و مواردی از این دست که فعلا با صحت آن‌ها کاری نداریم.

تقریبا 10 روز پیش بود که سجادپور مدیر کل اداره ارزشیابی و نظارت بر سینما در تماسی که با برنامه هفت شبکه سوم سیما داشت از بخشنامه‌ای با موضوع حجاب بازیگران سینما گفت و از عدم ابلاغ آن اما در همین برنامه درست یک هفته بعد صحت چنین بخشنامه‌ای رد شد؛ و البته سجادپور نیز این بخشنامه را مسئله‌ای قدیمی و مربوط به چند سال قبل دانست ولی به نظر می رسد مشکل جای دیگری است.

سجادپور رعایت حجاب بازیگران را راه‌حلی برای پخش تلویزیونی! آثار سینمایی معرفی کرد و این کار را به نفع سینماداران دانست اما آیا مسئله ابتذال در سینما با وعده آنکه فیلم شما در تلویزیون هم نمایش داده خواهد شد برطرف می‌شود؟ آیا کارگردان با وجود شبکه نمایش خانگی که نظارت بر آن هم تفاوتی با سینما ندارد مشکلی برای فروش فیلم خود حس می‌کند؟ اصلاً تهیه‌کننده و کارگردان چه اهمیتی به نمایش فیلم خود در تلویزیون می‌دهند!

جالب آنکه در بحث تئاتر نظارت‌ها به‌گونه‌ای دیگر است! در سال گذشته در بحبوحه حوادث پس از انتخابات در حالی که متهمین این حوادث در دادگاه انقلاب به دروغ تقلب اعتراف کردند، تئاتر گالیله به‌روی صحنه رفت؛ تئاتری که دقیقاً به محاکمه‌ی گالیله اشاره می‌کند و در آن تلویحا دادگاه های انقلاب به سخره کشیده شد و جالب تر اینکه پخش فیلم گالیله از تلویزیون سبب اخراج مدیر مربوطه شد و در حوزه تئاتر برخوردی از مسئولین صورت نگرفت.

مسئله ای که در حوزه تئاتر دردآور است اینکه اولا در چند سال اخیر پیشرفت خاصی در این حوزه دیده نمی‌شود و عمده نمایش ها با هزینه دولت،‌علیه دولت ساخته و اجرا می شوند و البته در حوزه سینما هم به همین شکل است.

بیشتر تئاترها یا اجرای نمایشنامه‌هایی چون هملت، اتللو، مکبث و... هستند -که بارها و بارها در طول سال اجرا می‌شوند- و یا آنکه اقتباسی از همین نمایشنامه‌ها هستند. البته هستند کسانی که نمایشنامه‌های جدیدی را به‌روی صحنه ببرند اما متأسفانه موضوع خیلی از تئاترهای ما بر اساس یأس و ناامیدی است.

جدای از این داستان‌های عجیب و غریب، مشکل دیگری نیز در کارهای پرفروش وجود دارد و آن بازیگر چهره و خصوصاً بازیگر سینمایی است؛ سود سرشار سینما کارگردان تئاتر را هم وسوسه کرده است که از بازیگر سینمایی برای فروش کارهای خود استفاده کند؛ انتخاب نابه‌جایی که مثلاً در «منهای دو» داوود رشیدی شاهد آن بودیم و بازی بسیار ضعیف پگاه آهنگرانی و باران کوثری از ارزش کل کار نیز کاسته بود و بر صحت گیشه‌ای بودن این نمایش تاکید می‌کرد.

البته مشکل بدست آوردن گیشه تنها با بازیگر ستاره حل نمی‌شود! بلکه بیان موضوعات غیر اخلاقی، لباس‌های نامتعارف و غیر اسلامی، دیالوگ‌های سطحی و گاهاً رکیک ابزاری برای جذب مخاطب شده است.
 
به‌نظر می‌رسد وقتی که هنری مخصوص قشری خاص شود نوع نظارت مسئولان هم تغییر می‌کند و آن‌ها احساس آرامش بیشتری می‌کنند؛ همان آرامشی که در سینما بدلیل عام بودن آن نمی‌بینیم! نکته بسیار خنده‌دار اینجاست که عده‌ای از کارگردانان و بازیگران همواره بر نظارت‌های سرسختانه خرده می‌گیرند! آیا عدم نظارت دقیق مسئولان و سهل‌انگاری برخی از آن‌ها، حداقل‌های ارزش ما را تغییر داده است؟! آیا دیدن صحنه‌های رقص زنان، رقص زنان و مردان و رقص مردان در حد شرع و عرف ما بوده است؟! اگر حداقل‌های ما اینجاست که مسائل حادتر و غیراخلاقی دیگری را نیز خواهیم دید و آن روز زیاد دور نیست.


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 5:56 عصر
 
اخیرا فردی از ساکنان مرودشت خود را یکی از نواب حضرت حجت(عج) معرفی و با صدور اطلاعیه ای زمان ظهور امام زمان(عج) را اعلام کرده است.

علیرغم برخورد نیروهای انتظامی با مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان اما باز هم شاهد بروز چنین آسیبی در نقاط مختلف کشور هستیم.

چندی است فردی به دلیلی خوابی که دیده خود را قاصد خبر مهمی در خصوص آخرالزمان می داند و با سفر به نقاط مختلف کشور درصدد ابلاغ این پیغام به ساکنان مناطق مختلف است.

"م.س" به تازگی با لباس عربی و سربند سبز رنگ به دیدار یکی از مسئولان ارشد استان فارس رفته و اطلاعیه ای با مضمون مژده ظهور ولی عصر(عج) به همه مسلمین جهان را به این مسئول تحویل داده و خود را یکی از نواب آن حضرت معرفی کرده است.

این مدعی، اصالتا اهل تبریز است و در گذشته نیز به دلیل طرح چنین ادعایی تحت پیگرد قانونی بود اما وی با سفر به نقاط مختلف کشور قصد انتشار اطلاعیه مژده ظهور حضرت مهدی (عج) را دارد.

وی که لقب "خبرنگار اسلام" را برای خود برگزیده است با نصب پرچم سبز رنگی در محل سکونت خود که بر روی آن جمله " آخرالزمان خبرنگار دینی اسلام است" نوشته شده است به ترویج خرافات و مسائل موهن در خصوص حضرت حجت(عج) پرداخته و متاسفانه مریدانی را نیز برای خود ترتیب داده است.

چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 5:55 عصر
 
 خواستگار سمج که به خاطر مخالفت‌های پدر دختر مورد علاقه‌اش، مرد اجیر شده‌ای را به جای پدر عروس به دفترخانه برده بود تصور نمی‌کرد به جای رفتن به خانه بخت زندانی ‌شود.

«ساناز» - 16 ساله - و کیان - 25 ساله - که خود را در یک قدمی خوشبختی می‌دیدند همراه خانواده پسر جوان به یک دفتر ثبت و ازدواج در محله نازی‌آباد رفتند. مقدمات ثبت ازدواج فراهم بود که ناگهان قبل از امضای عقدنامه، چند مأمور پلیس وارد دفترخانه شدند. دقایقی بعد همزمان با برهم خوردن مراسم دختر و پسر که آرزوهایشان را بر باد رفته می‌د‌یدند، همراه احمد - مرد اجیر شده - دستبند به دست، راهی دادسرا شدند.

آنها وقتی در حضور بازپرس کیانی از شعبه اول دادسرای بعثت ایستادند خواستگار شکست خورده گفت: من شاگرد یک فروشگاه در جنوب تهران هستم. حدود یک سال قبل به طور اتفاقی در پارک لاله با ساناز آشنا شدم و با گذشت زمان هر دو به قدری به هم علاقه‌مند شدیم که تصمیم به ازدواج گرفتیم. اما ساناز وقتی موضوع را با خانواده‌اش در میان گذاشت پدرش به شدت مخالفت کرد.

ما هم وقتی فهمیدیم تلاش‌هایمان برای جلب رضایت پدر ساناز بی‌نتیجه است نقشه ازدواج مخفیانه را طراحی کردیم. بدین ترتیب با پرداخت یک و نیم میلیون تومان مردی به نام احمد را اجیر کردم تا در روز عقد به عنوان پدر ساناز در دفترخانه حضور یابد. البته برای آنکه مشکلی پیش نیاید، شناسنامه پدر ساناز را نیز جعل کردیم. اما گویا خواهر ساناز از موضوع مطلع شده و بلافاصله پلیس را با خبر کرده بود.

بازپرس پرونده پس از شنیدن اظهارات متهمان ساناز را با قرار وثیقه آزاد و 2 متهم دیگر را نیز بازداشت کرد. هم اینک تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ