سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خواستید از دانش بهره ببرید، بدان عمل کنید و در معانی آن بسیار بیندیشید، تا دلها آن را در برگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 5:53 عصر
 
خبرنامه دانشجویان ایران: پخش تصاویر مستهجن بر روی بیلبورد واقع در میدان اصلی دانشگاه آزاد کرج خشم دانشجویان این دانشگاه را برانگیخت.

چندی پیش این بیلبورد که مستقیما از روابط عمومی دانشگاه کنترل می شود به مدت 20 دقیقه صحنه های سرچ و گشت در سایت های غیراخلاقی را پخش کرد.

دانشجویان با دیدن این صحنه شکایت خود را به حراست بردند و حراست از این دانشجویان خواست شخصا اقدامی انجام ندهند تا به این موضوع رسیدگی کند و با گذر دو ماه از این ماجرا هنوز هیچ اقدامی از سوی حراست انجام نگرفته.

چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 3:29 عصر

 

 علی مطهری با بیان اینکه مجلس برای جلوگیری از انحراف دولت‌هاست، دولت دهم را دولتی جسور خواند و گفت: مجلس نجیب و ملاحظه کار و منفعل نمی‌تواند راست‌کننده کژی‌های چنین دولتی باشد.

 نماینده تهران در نطق میان دستور امروز خود، انتقادات تندی را خطاب به احمدی‌نژاد مطرح کرد که گزیده آن را در ادامه می‌خوانید:

* باید قبول کنیم که مجلس هشتم در جایگاه لایق و شایسته خود قرار ندارد. در کجای قانون اساسی یا آیین‌نامه داخلی مجلس آمده است که اگر دولت از اجرای قانون سرباز زد و بر موضع خود پافشاری کرد یا درخواست استرداد لایحه‌ای را نمود، نایب رئیس مجلس فورا کارگروه ”گفت‌وگو“ و در واقع کارگروه ”التماس“ تشکیل دهد و موجب تحقیر مجلس گردد؟

*در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت با پافشاری بر چهل هزار میلیارد تومان به جای بیست هزار میلیارد تومان مصوب مجلس، از همین طریق و نه از طریق ارائه لایحه جدید، حرف خود را به کرسی نشاند. در قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و کلان شهرها، دولت به صراحت اعلام کرد که من این مصوبه را قانونی نمی‌دانم و اجرا نمی‌کنم. مجلس هم به جای استفاده از ابزارهای قانونی خود به خواهش و تمنا می‌پردازد.

*دولت با یک مصاحبه تلویزیونی، قانون عفاف و حجاب را از حیز انتفاع ساقط می‌کند و مجلس فقط ”آه“ می‌کشد.

*وقتی میدان برای تک‌روی باز می‌شود، پنج نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای تنظیم روابط سیاسی با خاورمیانه، ‌آسیا، افغانستان حوزه خزر و مسائل مربوط به ترانزیت منصوب می‌شوند. با وجود توصیه رهبر انقلاب به پرهیز از کارهای موازی در سیاست خارجی، هیچ کدام از این احکام پس گرفته نشد؛ بلکه یکی از معاونان رئیس‌جمهور اعلام کرد که دو نماینده ویژه دیگر برای آفریقا و آمریکای جنوبی معرفی خواهند شد. در این صورت وزارت امور خارجه مسوولیتی نخواهد داشت و مجلس نمی‌تواند وزیر امور خارجه را مورد سوال قرار دهد.

*وزیر امور خارجه به حق از انتصاب نمایندگان ویژه انتقاد نمود و البته مجلس در این خصوص از او حمایت خواهد کرد. اما افسوس که آقای وزیر دیر عکس‌العمل نشان دادند. اگر همان زمانی که ستاد امور ایرانیان خارج از کشور مستقر دروزارت امور خارجه به نهاد ریاست جمهور منتقل شد و در یک اقدام غیر قانونی تبدیل به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گردید و برای آن بودجه هنگفت در نظر گرفتند و به این ترتیب نهادی موازی با وزارت امور خارجه پدید آمد، وزیر محترم فریاد می‌زد و زیر بار نمی‌رفت؛ اکنون شاهد انتصاب نمایندگان ویژه نبودیم. همچنان که اگر مجلس در آن موضوع عکس العمل مناسب نشان می‌داد امروز شاهد این پدیده نبودیم.

*مجلس منظر حاکمیت مردم و جلوگیری از استبداد است. اگر مجلس این ویژگی خود را از دست بدهد، دیگر مجلس نیست و به ملت خود خیانت کرده است. حتی در یک دولت صالح و مردمی مانند دولت کنونی نماینده مجلس، نماینده ملت است نه نماینده دولت. اشتباه می‌کنند برخی نمایندگان که می‌گویند چون دولت مردمی است، ما وکیل الدوله هستیم و به آن افتخار می‌کنیم. زیرا مجلس برای جلوگیری از انحراف دولت‌هاست. دولت‌های صالح نیز دچار انحراف می‌شوند. چرا که اساسا قدرت فساد آور است و تمایل به استبداد را در حاکمان زنده می‌کند.

*اگر امروز مدرس در مجلس بود آیا نسبت به بی‌اعتنایی به قانون و تضییع حقوق مردم بی‌تفاوت می‌ماند؟ مدرس می‌گفت من آنجا که احساس تکلیف می‌کنم نگاه نمی‌کنم که چند نفر پشت سر من هستند و آیا حامی دارم یا ندارم. آری باید ملاحظات را که بیشتر به منافع مشخص برمی‌گردد کنار گذاشت و به وظیفه وکالت مردم در دفاع از حقوق آنها وارد میدان‌های سخت شد.

*عجیب است که برخی توصیه‌های رهبر گرانقدر به حفظ وحدت را بهانه‌ای برای سکوت خود و شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت‌های نمایندگی قرار می‌دهند. در حالی که اولا رهبر انقلاب تصریح کرده‌اند که مقصود از وحدت، وحدت با حفظ اصول است نه هر وحدتی. ثانیا به بیان امام خمینی رحمت‌الله‌علیه، ولایت‌فقیه ضد استبداد است و هرگز راضی به سرکشی مسوولان اجرایی از قانون نیست.

*به دوستان اصولگرای موسوم به حامی دولت عرض می‌کنم؛ شما که امروز در مقابل بی‌توجهی دولت به اجرای برخی قوانین سکوت می‌کنید، اگر در آینده دولتی اصلاح‌طلب روی کار بیاید و بگوید من این قانون را قانون نمی‌دانم و اجرا نمی‌کنم محکوم به سکوت هستید! زیرا امروز سکوت کردید.

*دولت دهم یک دولت جسور است و البته این جسارت در برخی حوزه‌ها مانند سیاست خارجی و پیشبرد فناوری هسته‌ای در کشور امری مبارک است. اما دولت جسور مجلس جسور می‌خواهد مجلس نجیب و ملاحظه کار و منفعل نمی‌تواند راست‌کننده کژی‌های چنین دولتی باشد. امروز ما در مقابل تاریخ مسوولیم و اگر در مقابل برخی قانون گریزی‌‌ها سکوت کنیم، پاسخی در مقابل تاریخ نخواهیم داشت. سکوت در چنین شرایطی یعنی هموار کردن راه تک‌روی و استبداد. مساله دولت دهم و مجلس هشتم، مساله اشخاص نیست؛ مساله آینده انقلاب اسلامی است که اگر امروز این زاویه را ببندیم، فردا با استبدادی خشن روبه‌رو خواهیم بود و انقلاب اسلامی به سرنوشت انقلاب مشروطه دچار خواهد شد.

*از چند سال پیش بارها گفتم که این دولت دچار لیبرالیسم فرهنگی است. برخی بر می‌آشفتند و درصدد پاسخگویی بر می‌آمدند. امروز آفتاب آمد دلیل آفتاب و همان معترضان سخن را تکرار می‌کنند. از حدود دو سال پیش بارها گفته‌ام توجه غیر طبیعی برخی مقامات دولتی به ایران باستان و شخصیت‌های آن دوره سوال برانگیز است. باز مورد تعجب عده‌ای بود. اما امروز دیدیم که این واقعیت به صورت ”مکتب ایران“ به جای ”مکتب اسلام“ و به صورت یک نظریه مطرح شد و باز همان معترضان هشدار مرا تکرار کردند و همه یکصدا فریاد می‌زنند ”وعلی الاسلام والسلام اذ قد بلیت الامه بداع مثل اسفندیار“ ! باید فاتحه اسلام را خواند. چنانچه افرادی مانند صاحب نظریه ”مکتب ایران“ بخواهند نظریه‌پرداز و ایدئولوگ ما باشند.

*باز در نطقی در همین مجلس گفتم آقای احمدی‌نژاد باید از میان ولایت فقیه جامع الشرایط و ولایت مشائی یکی را انتخاب کنید! باز عده‌ای بر آشفته اما همان افراد امروز به این واقعیت اذعان دادند. عقل سلیم حکم می‌کند که به هشدار امروز اینجانب گوش فرا داده شود که در مقابل قانون شکنی سکوت نکنیم. راه استبداد را باز نکنیم. مجلس از ابزارهای قانونی خود برای جلوگیری از این پدیده استفاده کند.

* از مجلس محترم می‌خواهم که در تصویب مواد 22 و 23 لایحه حمایت از خانواده تحت تاثیر روشنفکران غرب‌زده قرار نگیرد و دچار تزلزل نگردد.

*رهبر انقلاب فرمودند ما اهل مذاکره هستیم اما نه با آمریکا، ولی می‌بینیم رئیس‌جمهور محترم بار دیگر پیشنهاد مناظره با اوباما را دادند پیشنهاد مذاکره یا مناظره در چنین شرایطی به اثرگذاری تحریم‌ها به ایران تعبیر می‌شود و این به صلاح کشور نیست.


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 3:28 عصر


یکی از اعضای شورای رهبری منافقین با اشاره به سوء استفاده‌ همه جانبه سرکرده منافقین از زنان این فرقه، از بهره‌کشی جنسی شدید وی از زنان این گروه پرده برداشت.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) بتول سلطانی که بیش از دو سال از فرار وی از پادگان اشرف می‌گذرد در مورد سوء استفاده‌های گسترده سرکرده منافقین از زنان این فرقه ابراز داشت: بعد از اینکه زمستان 1376 در جمع بزرگ شورای رهبری توسط مسعود و مریم رجوی در قرارگاه بدیع‌زادگان به من رده شورای رهبری ابلاغ شد یک سلسله نشستها برای این گروه که تازه شورای رهبری شده بودند شروع شد.

وی به برنامه تدارک دیده شده برای سوء‌استفاده از زنان این فرقه اشاره کرد و افزود: برای اینکه مسعود رجوی به امیال خود برسد ما به سالنی موسوم به سالن X وارد شدیم؛ کف این سالن ملافه‌های سفید پهن و به قالی تثبیت کرده بودند. همه سالن به رنگ سفید بود. دو مبل سفید هم وسط آن قرار داده بودند. جلوی این دو مبل یک میز که در آن قرآن و آئینه و شمع‌هائی که روشن بود به همراه یک جعبه که بعداً متوجه شدم گردنبندهای طلا در آن است و یک کیک بزرگ چند طبقه قرار داشت که پس از خواندن صیغه میان همه زنان شورای رهبری و مسعود رجوی، ‌او از زنان شورای رهبری سازمان خواست مقابل او آزادانه رفتار کنند و پس از آن تا مدت‌ها از زنان شورای رهبری سوءاستفاده می‌کرد.

وی سپس به سوءاستفاده‌های متعدد رجوی از زنان فرقه اشاره و ادامه داد:‌ مسعود رجوی بسیاری از زنان مطلقه فرقه را که مجبور به جدایی از شوهرانشان کرده بود مورد کامجویی قرار می‌داد.

این عضو سابق شورای رهبری منافقین گفت: مسئله ارتباط با مسعود رجوی را به گونه‌ای ترسیم کرده بودند که گویی قرار بود مقدس‌ترین اقدام را انجام بدهیم و مسعود رجوی هم برای توجیه رفتار خود از آیات قرآن استفاده می‌کرد.

سابقه سو‌ء استفاده منافقین از زنان و دختران مربوط به سال‌های دور می‌شود و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن نیز سوء استفاده از جنس زن در این فرقه فراوان بوده است، به گونه‌ای که سران این سازمان تروریستی قبل از پیروزی انقلاب و در دهه 50 تلاش می‌کردند برای جذب جوانان به گروه خود از ابزاری به نام دختران و زنان استفاده کند که طبیعی بود این استفاده هزینه‌های زیادی نیز برای زنان و دختران مورد نظر به همراه داشت. جدا از آن بخش از زنان و دخترانی که باشعارهای زیبای آن دوران سازمان مجاهدین خلق جذب آن شده بودند ، بسیاری از زنان و دختران دراثر فریب و جبری ناخواسته مجبور بودند به خواسته‌های کثیف فرقه رجوی درآن زمان برای جذب نیرو تن در دهند؛ کشاندن همکلاسی‌ها و دوستان محله به خانه تیمی و تجاوز اعضاء سازمان و تصویربرداری و عکس برداری از صحنه‌های شرم آور، تهدید و در تنگنا قرار دادن دختران بی گناه یکی از راهکارهای اصلی سازمان برای جذب دختران جامعه بود که از نظر سازمان منافقین برای عملیات‌های مختلف می‌توانست مفید باشند.

البته هدف سران منافقین برای جذب زنان و دختران بلند مدت بود و یکی از روش‌های موفق در آن دوران استفاده ابزاری از زنان و دختران بود که تعداد زیادی از آنها از ترس آبرو و رسوایی مجبور بودند بر طبق خواسته‌های سازمان عمل کنند. البته در آن دوران که سازمان مجاهدین خلق کارکردها و رفتارهای فرقه‌ای‌اش هنوز گسترش نیافته بود این سازمان شدیدا ازاین مساله که اسرار چنین روش‌هایی در جامعه گسترش یابد واهمه داشت و از آن جلوگیری می‌کرد.

کارکرد خشونت و استفاده جنسی از زنان در فرقه مجاهدین آنقدر زیاد بوده است که صدای فریاد شخصیت‌ها و نویسندگان بین‌المللی را نیز درآورد،‌ به گونه‌ای که دو سال قبل دبیر دوم سفارت آمریکا در بغداد طی گزارشی مستند، از بخشی از جنایات سرکرده گروهک تروریستی منافقین در تسویه حساب‌های خونین و کشتار همکاران خود، تجاوز به زنان حاضر در پادگان اشرف، مسموم سازی و اعدام ده‌ها تن از اعضای بریده این گروهک پرده برداشت.

این مقام آمریکایی که به مدت 9 ماه، اسناد و پرونده‌های گروهک منافقین در عراق را مورد مطالعه و بازبینی قرار داده و خود نیز از مسوولان مرتبط با مسائل پادگان اشرف بوده است، در گزارش خود می نویسد: مسعود رجوی مانند «ملک فاروق» پادشاه سابق مصر حتی به زنان همکار خود نیز رحم نمی کند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: رجوی روابط جنسی گسترده‌ای با افراد نظامی، سیاسی و دفتری زن این گروهک داشته است و دستور عقیم سازی برخی از آنان را نیز صادر کرده بود.

وی در این گزارش یادآور شده است که خود شاهد دیدن فیلم‌هایی از اعترافات این زنان بوده است. دبیر دوم سفارت آمریکا در بغداد همچنین متذکر شده است که رجوی برای دست یافتن به برخی از زنان و بانوان در این سازمان، همسران آنها را به ماموریت‌های مرگ بار می فرستاد و به شیوه «ناپلئون» زنان آنها را تصاحب می کرد و در اسناد موجود در پادگان اشرف نیز به این موضوع برمی‌خوریم که تعدادی از مرگ‌های اعضای این گروهک تصادفی نبوده بلکه از قبل برنامه ریزی شده است.


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 12:41 عصر
 به دلیل انتخاب کریم باقری به عنوان بازیکن برتر اخلاق در یک دهه در آیین باشکوهی باشگاه تراکتورسازی از بازیکن سابقش تجلیل به عمل آورد.

 محمدحسین جعفری مدیر باشگاه تراکتور سازی تبریز  امروز ضمن اشاره به محاسن اخلاقی این بازیکن گفت: برای باشگاه تراکتور سازی انتخاب کریم باقری به عنوان بازیکن اخلاق یک دهه گذشته بسیار غرورآمیز بوده و امیدواریم در آینده شاهد ظهور چنین بازیکنانی در فوتبال تبریز باشیم.
جعفری افزود: کریم باقری از مفاخر ورزش آذربایجان بوده و الگوی شایسته‌ای برای فوتبالیست‌های تبریز به شمار می‌رود.
وی همچنین از شهرداری تبریز درخواست کرد که یکی از خیابان‌های تبریز را به نام کریم باقری نام‌گذاری کند.
احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی نیز از کریم باقری به عنوان یکی از نام‌آوران غرور‌آفرین ورزش آذربایجان یاد کرده و گفت: کریم باقری هم در بعد ورزش و هم در بعد اخلاقی فرزند خلفی برای آذربایجان بوده و وی ثابت کرد که تنها توجه به ورزش قهرمانی نداشته و سعی کرده در اخلاق نیز جزو بهترین‌های باشد.
در ادامه اکبر گهرخانی مدیر کل سابق تربیت‌بدنی آذربایجان شرقی و علیرضانوین شهرداری تبریز نیز به فضیلت‌های اخلاقی کریم باقری اشاره کردند.
کریم باقری ضمن قدرانی از باشگاه تراکتورسازی که این مراسم را ترتیب داده بود، افزود در 15 سال گذشته که از تراکتور سازی رفته بودم هیچگاه به چنین جمع صمیمی در تبریز دعوت نشده بودم.
باقری تراکتور سازی تبریز را خانه اولش ذکر کرده و افزود: آرزو دارم که تراکتورسازی بتواند امسال به مسابقات باشگاه‌های آسیا راه یابد.
در پایان این مراسم از سوی استاندار آذربایجان شرقی، مدیر کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز و شهرداری تبریز هدایای به به رسم یادبود به کریم باقری اهدا شد.
کریم باقری نیز هدایای که به وی داده شده بود را به اکبر گهرخانی مدیر کل سابق تربیت بدنی که در کارنامه وی مدیریت باشگاه تراکتور سازی نیز به چشم می‌خورد، بیوک صباغ و صمد رسولی دو پیشکسوت فوتبال تبریز تقدیم کرد.
کریم باقری در سال 1352 در تبریز چشم به جهان گشود و فوتبال باشگاهی خود را در سال 68 از ایدم تبریز شروع کرد. وی در سال 1370 به تیم تراکتور سازی پیوست و با درخشش وی و چند جوان جویای نام دیگر به نام‌های سیروس دین محمدی، حسین خطیبی، غلامحسین دین محمدی، شادروان نیک مهر تیم تراکتور سازی در سال 1371 مقام سوم ایران را کسب نمود. کریم باقری در سال 72 به کشاورز تهران و سال 75 به پرسپولیس تهران پیوست. السعد قطر، آرمینا بیلیفلد آلمان، چارلتون انگلستان، الاهلی امارات تیم‌های بعدی کریم باقری بودند وی در سال 82 مجددا به تیم پرسپولیس تهران بازگشته و تاکنون پیراهن این تیم را بر تن دارد.
کریم باقری با 86 بازی ملی و 50 گل زده دومین گلزن برتر تیم ملی ایران بعد از علی دایی بوده و با همین 50 گل زده گلزن‌ترین هافبک جهان در سطح تیم ملی می‌باشد.
وی همچنین رکورد بیشترین گل زده در یک بازی برای تیم ملی (هفت گل زده) و همچنین رکورد گلزنی در پنج بازی متوالی رسمی برای تیم ملی (مقدماتی جام جهانی 1998 چین ـ عربستان ـ کویت ـ قطر ـ چین) را در کارنامه خود دارد.


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 12:16 عصر

 

 آنجلینا جولی، بازیگر معروف هالیوود،به عنوان نماینده سازمان ملل در امور آوارگان و پناهندگان برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی وارد اسلام‌‌آباد شد.

آنجلینا جولی

پاکستان در شرایط فوق‌العاده اسفباری به سر می‌برد و کمکهای جامعه جهانی پاسخگوی نیازهای آسیب‌دیدگان نیست.

 

آنجلینا جولی


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 10:42 صبح
فاطمه راکعی:جلوی حرف مردم را گرفتن و زندانی کردن، جواب نمی دهد که هیچ، دلچرکی هم می‌سازد

 

 فاطمه راکعی در گفت وگو با نشریه الکتریکی چارقد ، گفت : من فمنیسم مسلمان هستم.

 اهم اظهارات این نماینده اصلاح طلب مجلس ششم بدین شرح است :

• من هیچ ایده‌ی رادیکال فمنیستی ندارم. در چارچوب زنان هم احقاق حقوق می کنم که به جامعه‌ی اسلامی و زنان لطمه‌ای وارد نشود اما براحتی مارک‌هایی مثل فمنیسم اسلامی و مسلمان می خورم که اصلا برایمان تعریف‌شده نیست.

• چرا باید تلاشهای دلسوزانه در چارچوب فرمایشات حضرت امام به اینجا برسد؟ چرا فوری مارک‌زنی می کنیم؟ درحالیکه اگر ذره‌ای مطالعه داشته باشند، فمنیسم را واژه‌یی عام می بینند که دراینصورت تمام فعالان حقوق زنان را دربرمی گیرد.

• فمنیسم غرب که ما می گوییم فمنیسم رادیکال، یک جمعیت فراگیر را دربرمی‌گیرد مثل کارگران ِسالهای خیلی قبل در اروپا اما از آنها تا بنده‌ای که در چارچوب جمهوری اسلامی مشغول به فعالیت هستم تا شمایی که بعنوان خبرنگار دغدغه‌ی زنان را بعهده دارید، همه فمنیسم هستیم.

• اما برخی فمنیسم‌ها در برخی کشورهای غربی رادیکالند، مثلا آنها به حذف مردان و ازدواج می اندیشند که نحله‌ی خاصی از فمنیسم است. به این نتیجه رسیده‌اند که دنیا درست نمی‌شود مگر اینکه ادبیات مردانه در طول تاریخ عوض بشود.

• اما تأکید می کنم ما بعنوان فمنیسم یا مدافع حقوق زنان، چه خانم بهروزی در جامعه‌ی زینب، چه بنده و چه سکولاران و چه شما، همه برای حقوق زنان مشغول به فعالیت هستیم. غیراز این، اصلا فرهنگ اسلامی و ایرانی ما هم، نحله‌ی فکری فمنیسم رادیکال را طرد می کند. لازم نیست کسی انگش را بزند.

• ازعبارت فمنیسم اسلامی برای تمسخر و اهانت استفاده می‌شود وگرنه ما فمنیسم مسلمان هستیم.

• متأسفانه در کشور ما برخورد ریشه‌ای با مشکلات نداشتن، عادی شده است و تبعا فجایعی که به‌بار می‌آورد بدون درنظرگرفتن عوامل و دلائل، فرد را مقصر معرفی می‌کند.

• ما بجای اینکه با معلول برخورد کنیم، بیاییم با علت روبرو شویم. مسئولین فرهنگی کشور واقعا کلاهشان را قاضی کنند که چقدر گام برداشتند؟ باید توجه کنند که تا آنجا که می‌توانند در وهله‌ی اول، جامعه را واکسینه کنند و درمقابل، اقداماتی پیامبرگونه و مادرانه داشته باشند. اکثرا وقتی بلد نیستیم مسئله‌ای را حل کنیم، صورت مسئله را پاک میکنیم.

• به مسائل سیاسی کاری ندارم اما در مسائل فرهنگی که زیربنایی و زیرساختی‌ست هم، ما در این سی‌سال دیدیم "جلوی حرف مردم را گرفتن"، "زندانی کردن"، جوابی نمی دهد هیچ، بلکه چرکی و تلمبار می‌سازد. معتقدم کسانی که اهل فقه و اجتهاد و حقوق هستند، علت‌یابی کنند. برای شروع هیچ‌وقت دیر نیست.

• آیا بگیر و ببند درمان ا‌ست؟ اینها درمان نیست. جز ترویج خشونت چه تأثیری دارد؟ نوع درمان را باید تغییر داد.

• نه حضرت امام و نه مقام رهبری، این خشونت را مناسب نمی دانستند و نمی‌ دانند. به‌قوانینی که در این حوزه اینگونه‌اند نباید دامن زد. مخصوصا در جامعه‌ی فعلی که با فرهنگ اسلامی‌ما جور درنمی‌آید و بهرحال مسائلمان در جوامع بین‌المللی هرچند بظاهر، دلسوزانه جلوه کرده است.

• ما پیش تر درمقابل "یا روسری یا توسری " ، اهانت ، تفاوت فرهنگ انقلابی با فرهنگ مصلحانه ایستادیم و مبارزه کردیم فعلا باید بلندمدت برنامه‌ریزی کنیم.

• من هیچ‌وقت دوست ندارم بطور مستقیم، روی کسانی انتقاد منفی داشته باشم. اما درنظر داشته باشیم نیمی از جمعیت ما را زنان تشکیل می دهد. درحال حاضر نیز زنان دانشمند و دختران دانشجوی ما، کسانی که این شأن و اعتبار را به‌لحاظ فرهنگی دارند، باید وارد مجلس بشوند. باید به شوراهای اسلامی راه پیدا کنند.

• اما درحال حاضر ازبین سیصد نفر جمعیت، حضور سیزده نفر، به لحاظ کیفی ایراد است. از لحاظ کیفی هم بدون نقد خاصی به خانم‌های نماینده در مجلس می گویم که کسی که وارد مجلس می‌شود باید برای کمیسیون تخصصی شایستگی حضور داشته باشد و بخاطراینکه فراکسیون خوبی را ارائه کند باید دیدگاه داشته باشد و در زمره‌ی فعالین زنان بوده باشد. که این موضوع، کاری مضاعف می خواهد.

• زنان ما طبق مسئولیت‌پذیربودنشان در جایگاه خانواده و مدیریت ثابت کردند که می توانند مدیران خوبی برای کشور نیز باشند وگرنه عقده‌ی پُست و مقامی ندارند.

 


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 10:38 صبح
 
 آبشار آنجل بلند‌ترین آبشار دنیا به ارتفاع 1002 متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی ونزوئلا جای دارد.


چهارشنبه 89 شهریور 17 , ساعت 10:35 صبح
 
 در ادامه تحریکات ضدایرانی آمریکا علیه ایران، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که این کشور در نظر دارد امروز تحریم‌هایی را علیه ایران معرفی کند.

یکی از مقامات کره جنوبی در حالی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که سئول در نظر دارد امروز بعدازظهر تحریم‌هایی را علیه ایران معرفی کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که احتمالاً سئول در نظر دارد که فعالیت شعبه محلی "بانک ملت " را به مدت 2 ماه به حالت تعلیق درآورد.

کره جنوبی در حالی تصمیم به چنین اقدامی علیه ایران گرفته است که این کشور یکی از همپیمانان بسیار نزدیک آمریکا محسوب می‌شود که به طور مداوم با یکدیگر مانورهای نظامی انجام می‌دهند و آمریکا نیز که درصدد دشمنی با ایران است، اخیراً تمامی تلاش‌های خود را به کار گرفته است تا حمایت‌های بین‌المللی را در جهت منافع خود و در راستای مبارزه با ایران جلب کند.

"رابرت اینهورن " یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا که بر تحریم‌های علیه کره شمالی و ایران نظارت می کند، در اوایل ماه گذشته میلادی (ماه اوت) در دیداری از کره جنوبی تمامی تلاش خود را به کار گرفت تا در جهت اعمال فشار به ایران، حمایت کره جنوبی را کسب کند.

بر اساس این گزارش، تعلیق فعالیت شعبه محلی بانک ملت در سئول، بر فعالیت بیش از 2 هزار شرکت کره جنوبی که در تجارت با ایران هستند، تأثیر خواهد گذاشت.

تجارت ایران با کره جنوبی به بیش از 50 درصد رسیده است به طوری‌که در 7 ماهه اول سال جاری میلادی تجارت این دو کشور نزدیک به 7.4 میلیارد دلار بوده است که بیشتر این تجارت مربوط به افزایش صادرات نفت ایران به این کشور آسیایی می‌شود زیرا 10 درصد از واردات نفت کره جنوبی توسط ایران تأمین می‌شود.

سه شنبه 89 شهریور 16 , ساعت 2:30 عصر
 
 









































تصاویر از: شبکه خبر

سه شنبه 89 شهریور 16 , ساعت 2:29 عصر
 
یک قطعه جدید ذخیره ساز اطلاعات در انتهای کابل کیبرد نصب می‌شود تا کلیه کلمات تایپ شده را در خود ذخیره نماید این قطعه بیشتر در دانشگاه‌ها، ادارات، کافی‌نت‌ها، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین کسانی که در این مکان‌ها اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می‌کنند، یا وارد سایت‌های مهم دیگر می‌شوند، باید بیشتر مراقب باشند.

به گزارش 3 نسل، این قطعه این امکان را دارد که پس از اینکه شما اطلاعات حساب بانکی را وارد کرده و کامپیوتر را ترک می‌کنید، به راحتی مجددا حساب شما را باز کرده و همه موجودی حساب شما را سرقت کند، زیرا همه کلماتی که تایپ کرده‌اید در این قطعه سیاه ذخیره شده است.

بنابراین پیش از استفاده از کامپیوتر در چنین اماکنی پشت کامپیوتر را چک کنید تا از عدم وجود چنین قطعه‌ای اطمینان حاصل نمایید.

با این روش و بسیاری از روش‌های دیگر می‌توان اطلاعات حساب بانکی شما را در مکان‌های عمومی سرقت کرد؛ بنابراین تا جایی که ممکن است در مراکز عمومی حساب بانکی خود را چک نکنید. حتی محل کار!!

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ