سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدانید که از جمله بلاها درویشى است و سخت‏تر از درویشى بیمارى تن ، و سخت‏تر از بیمارى تن بیمارى دل . بدانید که از نعمتها فراخى مال است و بهتر از فراخى مال ، درستى تن و بهتر از درستى تن ، دل از گناه محفوظ بودن . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 شهریور 16 , ساعت 2:28 عصر
 
علی لاریجانی رئیس مجلس هفته پیش سکته کرد اما در حال حاضر حال وی مساعد است.همچنین حسینیان و خدادادی نیز دچار سکته قلبی شده بودند.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل فشارهای عصبی و روحی ناشی از کار ، هفته پیش هنگام افطار دچار حمله قلبی شد و بلافاصله پزشکان بر سر بالین وی حاضر شده و تشخیص دادند که لاریجانی سکته کرده است.تاکنون هیچ منبع رسمی از سوی لاریجانی از جمله دفتر وی این خبر را تایید نکرده است.

پس از این حمله قلبی لاریجانی هفته پیش در یکی از روزها در صحن مجلس حاضر نشد و در حال حاضر نیز حضور لاریجانی برای اداره مجلس کم رنگ شده است.

لاریجانی یکشنبه و امروز سه شنبه برای اداره مجلس حضور نداشت اما ریاست مجلس را محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس به عهده داشت.

لاریجانی روز گذشته قرار بود در مراسم ضیافت افطار با خبرنگاران مجلس حضور یابد اما به جای وی محمدحسن ابوترابی فرد در جمع خبرنگاران حاضر شد اما لاریجانی در موقع اذان مغرب در این مراسم حاضر شد و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به همراه خبرنگاران افطار کرد.

یکی از نمایندگان مجلس با تایید خبر حمله قلبی لاریجانی گفت: در روزهای گذشته در مجلس لایحه حمایت از خانواده مطرح بود که برخی از نمایندگان با لاریجانی بحث و جدل کرده  و فشارها بر لاریجانی زیاد شده بود.

وی افزود: البته ممکن است سکته لاریجانی ربطی به این مسائل نداشته باشد.

پیش از این روح الله حسینیان رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس و سلمان خدادادی نایب رئیس اول این کمیسیون دچار سکته قلبی شدند.

حسینیان پس از بستری در بیمارستان تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.

سه شنبه 89 شهریور 16 , ساعت 10:55 صبح
 
 یک صهیونیست افراطی 14فرزند خود را سال‌ها مورد آزار و اذیت جنسی، بدنی و شکنجه‌های روانی مختلف قرار داده است.

پلیس رژیم صهیونیستی یک صهیونیست را به اتهام تجاوز به تمام فرزندان خود و شکنجه آنها مورد تحقیق قرار داد.
این صهیونیست، متهم است که در طی سالیان گذشته فرزندان خود را مورد آزار و اذیت جنسی، بدنی و روحی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، این مرد پوست یکی از فرزندان خود را پاره پاره کرده است و آنها را از خوردن غذا در مدت‌های طولانی منع می‌کرده است. وی همچنین دندان‌های بعضی از فرزندان خود را شکسته و به تنها دختر خود نیز تجاوز کرده است.

وی در ادامه اقدامات شنیع و غیراخلاقی خود، همسرش را مجبور به انجام عمل زناشویی در برابر فرزندان خود می‌کرده است.

پیش از این نیز یک صهیونیست 28 ساله از شهر "اسدود " به دو دختر خردسال خود که چهار و شش ساله بوده‌اند، تجاوز کرده بود.

افزایش خوی وحشیگری و خشونت و رواج سریع فساد و بی‌بندوباری در محافل صهیونیستی مقامات رژیم اشغالگر را به شدت نسبت به فروپاشی بنیان‌های سست اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی نگران کرده است.

سه شنبه 89 شهریور 16 , ساعت 10:37 صبح

 

حضور نظامی آمریکا در افغانستان اکنون هشتمین سال خود را می گذراند و اوضاع داخلی این کشور همچنان به حالت عادی باز نگشته است.

به گزارش  روزنامه ساندی تایمز تا کنون چندین بار در گزارش های جداگانه ای این موضع آمریکا و همپیمانانش را تایید کرده است. این روزنامه به تازگی درگزارشی اعلام کرد ایران در برابر هر سرباز آمریکایی که به دست طالبان در افغانستان کشته می شود هزار دلار می پردازد.


سه شنبه 89 شهریور 16 , ساعت 10:35 صبح

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

محمود احمدی ن‍ژاد در جریان سخنرانی خود که با تشویق‌های مکرر حاضران همراه بود خطاب به پروفسور ریچارد فرای که از مسئولان ایرانی خواسته بود بعد از مرگش او را - از فرط علاقه به ایران - در کنار زاینده رود دفن کنند گفت: به جای یک قبر به او یک خانه برای زندگی در ایران خواهد داد و خانه مجللی را در اصفهان به او هدیه داد.

اما حالا بررسی‌های خبرنگار البرز نشان می‌دهد مسئولان به احتمال نزدیک به یقین به یک جاسوس حرفه‌ای چنین هدیه گرانبهایی پیشکش کرده‌اند چرا که نام پروفسور ریچارد فرای در یکی از کتابهای منتشره از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به وضوح اعلام شده است.

براساس این گزارش در صفحه 131 کتاب هویت نام چند نفر از جمله پروفسور فرای ذکر شده که از طریق تاسیس بنیادهای فرهنگی و در پوشش تحقیق و مطالعه درباره تاریخ و زبان ملل و بویژه ایران از بخشهای مختلف کشور جاسوسی می‌کرده‌اند.

گزارش البرز می‌افزاید هنوز معلوم نیست چرا دست اندرکاران برپایی این همایش - که خود حرف و حدیث‌های فراوان به دنبال دارد - چنین اشتباه فاحشی را مرتکب شده و به رئیس‌جمهور مشورت مناسب نداده‌اند.

به خواست پروفسور ریچارد فرای مقبره‌ای در کنار رودخانه‌ زاینده‌رود در جوار آرامگاه پروفسور آرتور آپرام پوپ ایرانشناس آمریکایی در کناره شمال شرقی پل خواجو در ابتدای پارک مشتاق در نظر گرفته شده است.

احمدی نژاد وعده واگذاری یک منزل مسکونی و مقبره‌ای در کنار زاینده رود را در سخنرانی خود در همایش ایرانیان خارج از کشور به این پروفسور آمریکایی داده بود که به سرعت عملی شد!


دوشنبه 89 شهریور 15 , ساعت 7:38 عصر

 

 پایگاه خبرنامه دانشجویان ایران در گزارشی به ماشینهای فوتبالیستها پرداخت و نوشت :

ماشین های متالیک و سالید رنگارنگی که قیمت هایی بالغ بر 100 میلیون دارند این روزها زیر پای فوتبالیست ها است.

جالب آن است که عمده بازیکنان فوتبال پس از فصل نقل و انتقالات اخیر دست به ولخرجی هایی اینگونه دست زده اند.

اگر زمانی با ماکسیمای سرمربی ها و مدیر باشگاه ها همه تعجب می کردند، حالا دیگر اوضاع و احوال جماعت فوتبالیست تغییر کرده و به برکت پول های تیم های دولتی بازیکنان فوتبال ایران ماشین های مدل بالای خارجی سوار می شوند و برخی از آنها مانند علی رضا نیکبخت و حامد کاویان پور که به اصطلاح" ماشین باز" هم هستند چند مدل ماشین دارند و هر روز یکی از آنها را سوار می شوند تا مبادا دچار تکرار شوند!

درادامه این گزارش ،?نام و مدل ماشین های بازیکنان 3 باشگاه پرسپولیس استقلال استیل آذین آورده شده که بدین قرار است :‌

اشجاری، خلیلی، زندی
Lexus RX350
1060000000 RLS

سیاوش اکبرپور
Benz S class
2200000000 RLS

امیر شاپورزاده
Kia mohava
700000000 RLS

علی کریمی
BMW seri 7
2000000000 RLS

رحمان احمدی
Lexus RX350
1060000000 RLS

امیرحسین فشنگچی
BMW seri 3
700000000 RLS

شیث رضایی
Benz 2007
500000000 RLS

مازیار زارع
Benz CLS 2008
1200000000 RLS

فرزاد آشوبی
BMW 530
900000000 RLS

مهدی امیرآبادی
BMW seri 3 co


دوشنبه 89 شهریور 15 , ساعت 7:35 عصر
 

تصویر میکروسکوپی از خون درختان

تصویر خون انسان

داروی کلونوپین


دوشنبه 89 شهریور 15 , ساعت 7:34 عصر
 
سکه‌هایی از ایران و دیگر کشورهای منطقه که در هزاران سال قبل ضرب شده، در محوطه‌ی تاریخی در آلمان کشف شد.

روز گذشته باستانشناسان آلمان در جریان کاوش‌های خود در محوطه‌ی تاریخی در شهر آنکلام (Anklam)این کشور، موفق به کشف سکه‌های 1200 ساله شدند که می‌توان از آن‌ها به عنوان سندی بر تجارت گسترده مردمان آلمان فعلی در هزاران سال ماقبل با مردمان دیگر نقاط جهان بویژه منطقه خاورمیانه تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، تابه‌حال 82 سکه کشف شده است که در نقاط مختلف جهان، چون ایران، عراق، افغانستان و شمال آفریقا ضرب شده‌اند.

علاوه بر این سکه‌ها، یک بازوبند نقره‌ای و سه شمش نقره نیز کشف شده و این در حالی است که قدیمی‌ترین سکه کشف شده در حدود سال 820 میلادی ضرب شده است.

این آثار توسط باستان‌شناسان آماتور آلمانی به وسیله دستگاه‌های فلزیاب در عمق 20 تا25 متری کشف شده است و کاوش در آن برای کشف دیگر آثار تاریخی همچنان ادامه دارد.

دوشنبه 89 شهریور 15 , ساعت 7:32 عصر

 

 در اقدامی موهن و شنیع، کاباره‌ای با معماری شبیه یک مسجد و با عنوان "مکه" در شهر ساحلی موریسیا در اسپانیا ساخته شده است.

به گزارش  پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، این کاباره دارای نمایی شبیه یک مسجد با گنبدی سبز است و در 105 کیلومتری شهر ساحلی موریسیا در اسپانیا ساخته شده است.

یک کارگر مهاجر مغربی که 18 ژوئیه گذشته پیش از افتتاح این مکان از شرکت صاحب کاباره درخواست کار کرده بود، پس از آنکه متوجه نام و نمای این محل شد از کار خود دست کشید و دیگر مهاجران و جمعیت‌های مسلمانان در اسپانیا را در جریان این امر قرار داد.

در همین حال آنتونیو گارسیا بیتنی، یک وکیل اسپانیایی که عضو کمیته تحکیم اسلامی این کشور است، با صدور بیانیه‌ای به نام این کاباره اعتراض کرد.

چنین مکانی در دهه 90 قرن گذشته نیز در اسپانیا وجود داشته که به دلیل مشکلات مالی 10 سال پیش تعطیل شد، ولی یک شرکت اسپانیایی تصمیم به بازگشایی آن با همین نام ولی با معماری جدید که آن را شبیه یک مسجد نشان دهد، گرفت.


دوشنبه 89 شهریور 15 , ساعت 4:45 عصر
 
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به زودی با اتمام کارهای تملک زمین، بزرگ‌ترین واحد گاوداری شیری مکانیزه شمال ‌غرب کشور با 12 هزار رأس گاو ایجاد می‌شود.

به گزارش  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مسعود محمدیان در حاشیه بازدید از مرکز کشت و صنعت و دامپروری بنیاد در تازه‌کند خسروشهر با بیان اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر توسعه واحدهای مکانیزه و صنعتی در بخش دام و طیور شکل یافته است، اظهار داشت: واحد کشت و صنعت و دامپروری تازه‌کند با 2 هزار رأس گاو فعلی و 70 نفر شاغل در بخش کشاورزی و دامپروری، یکی از واحدهای نمونه در سطح کشور است که با تولید 25 تن شیر سالم در روز یکی از موفق‌ترین واحدهای گاوداری استان است.
وی با بیان اینکه این شرکت به زودی با تملک 213 هکتار از اراضی منطقه سراب قرار است در دو فاز متناوب توسعه یابد، افزود: با اجرای این طرح، تعداد گاوهای این شرکت از 2 هزار رأس به 12 هزار رأس افزایش خواهد یافت.
محمدیان با اشاره به اینکه با بهره‌برداری واحدهای جدید، 300 نفر مشغول به کار می‌شوند، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان در پی آن است با توسعه واحدهای دامی و کشاورزی صنعتی و گسترده، کشور را به سمت خودکفایی در تولید شیر، گوشت قرمز و سفید رهنمون سازد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با ایجاد این واحدها، ماده اولیه واحدهای فرآوری شیر با کیفیت بالا فراهم می‌شود، افزود: این واحدها با بار میکروبی پایین، بزرگ‌ترین واحد گاوداری درسطح شمال غرب کشور خواهند بود.
در این بازدید مرکز کشت و صنعت و دامپروری بنیاد در تازه‌کند خسروشهر، گزارشی از روند ایجاد این واحدها ارائه داده و خواستار حمایت‌های فنی و علمی سازمان جهاد کشاورزی شد.


دوشنبه 89 شهریور 15 , ساعت 4:21 عصر
خاطرات باقری لنکرانی از رهبر انقلاب/ زمانی که عصبانیت رهبر را دیدم

 پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خاطرات باقری لنکرانی وزیر سابق بهداشت از رهبر انقلاب را منتشر کرد.

 باقری لنکرانی در این گفت و گو از زمانی سخن گفته که رهبر انقلاب عصبانی شده است.

 شما چهار سال، یعنی حدود 1460 روز وقت دارید. هر روز که می‌گذرد، یکی از این عددها برداشته می‌شود و مجموعه به صفر نزدیک می‌شود. هر یک روزتان غنیمت است!»

او می‌گفت و من می‌نوشتم. شهریور 1384 و ماه رجب بود. می‌نوشتم و می‌دانستم که چهارسال خواهد گذشت، اما نمی‌دانستم که این گذار چنین پرشتاب خواهد بود. اکنون که فرصت تأملی دست داده، قدری از رمز و راز آنچه را که در فرصت‌های کوتاه دیدار می‌گفت، می‌فهمم؛ هنوز هم قدری را، نه همه را.

***

نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی نخبگان کشور بود و سید فرزانه‌ی ما ساعت‌هایی را به بازدید از این دستاوردها اختصاص داده بود. در غرفه‌ی سازمان انرژی اتمی گزارش تولید رادیوایزوتوپ‌های تشخیصی و رادیوداروها را عرض می‌کردم. گفتم: چند ماه پیش که تحریم‌ها جدی شد، فروش این مواد به ما را ممنوع کردند. در آن موقع برخی کشورها پیشنهاد فروش با قیمیت حدود پنج‌برابر را به ما دادند. خدای متعال کمک کرد و با قیمتی ارزان توانستیم از دیگر منابع، نیاز فوری خود را تأمین کنیم. آن کشورها دنبال این بودند که مسیرهای فرعی تأمین را بر ما ببندند. دو ماه بعد که فهمیدند ما خودمان می‌توانیم این مواد را تولید کنیم، همان کشورها پیشنهادهای زیر قیمت را آوردند تا بلکه انگیزه‌ی ما را در تولید این مواد از بین ببرند و کاری کنند که تولید این مواد دیگر برای ما صرفه‌ی اقتصادی نداشته باشد.

رهبر انقلاب فرمود: «ما هیچ وقت از تحریم‌ها ضرر نکرده‌ایم. اگر این خوراک آماده را از ما بگیرند، آن وقت ذهن ما به جوشش درمی‌آید و کارهای بزرگ به ثمر می‌رسد.»

***

دانش و پژوهش، کلید پیشرفت

در بازدید از پژوهشگاه رویان، ایشان همچون یک محقق باتجربه، از زیر و بم کارها و از روند پروژوه‌ها می‌پرسیدند. بعضی از محققان را به نام می‌شناختند: «آقای ...! آن طرحی که سه سال پیش می‌گفتید، الان در چه مرحله‌ای است؟» «آقای ...! مشکل شما برای تولید آن مولکول حل شد؟» 

شرمنده می‌شدیم که ایشان با این ‌همه مسئولیت سنگین که بر عهده دارد و این همه مسائل خرد و کلان که دنبال می‌کند، جور ما و امثال ما را حتی در پیگیری امور اجرایی تحقیقات و ایجاد انگیزه در بین محققان متحمل می‌شود تا فرصت‌ها نگذرند.

ایشان در جمع‌بندی این بازدید چندساعته فرمودند: «کشور ما بدون حرکت در جاده‌ی گسترش دانش و گسترش پژوهش، امکان ندارد بتواند به نقطه‌ی مطلوب خودش دست پیدا کند. مخصوص کشور ما هم نیست. کلید، دانش و پژوهش است.» همچنین هشدار دادند که: «اصرارم بر این است که هر وقت ما برای پیشرفت علم کار می‌کنیم، این را فراموش نکنیم که علم و دین توأمانند.» 

***

ناگهان گریستم

در دانشگاه شیراز که به تعبیر ایشان «دارالعلمی است در داراالعلم»، وقتی سخن حمایت از نخبگان به میان آمد، فرمودند: «حمایت از نخبگان را نباید در بند دیوان‌سالاری اداری گرفتار کرد.» ایشان هم‌زمان بر ضرورت استحکام و قوام اقدامات تأکید کردند و این‌که سرعت، در همه‌ی کارها چیز مطلوبی نیست. 

جوان نخبه‌ای که اختراعی درخور توجه داشت، در حضور ایشان از عدم رسیدگی‌ها و فقدان حمایت‌ها گلایه می‌کرد. او به وجد آمده بود و ناخودآگاه می‌گریست. بعداً گفت: از این‌که می‌بینم شخص اول مملکت بی‌تکلف ایستاده و حرف‌هایم را می‌شنود، دست مهربانی بر دوشم می‌کشد، اشک‌هایم را پاک می‌کند و شخصاً پیگیر امور می‌شود، ناخودآگاه به گریه آمده‌ام. 

استاد پرمدعایی هم آمده بود تا به قول خودش مطالبی را به رهبری برساند. قدری متکبرانه شروع به سخن کرد و فحوای کلامش اثبات این موضوع بود که ما باید راه پیموده‌ی دیگران را برای ارتقای علمی کشور با همان سبک و سیاق و همان نظام و روش برویم. کلامش که تمام شد، نگاهش برق می‌زد. خیال می‌کرد خیلی عالمانه سخن گفته. آقا که شروع به سخن کردند، در چند دقیقه مبنای نظری بحث را خیلی بهتر از خود او بیان فرمودند. سپس نقد روش متدوال در پیشرفت و ارتقای علمی را بیان کردند و آنگاه اشاره کردند که حتی تحولات جهشی غرب هم خارج از این مسیری که به ما معرفی می‌کنند، صورت پذیرفته و تحولات چشم‌گیری که در عرصه‌ی علم و فناوری رخ داده، جهشی بوده و با شکست ساختارهای مرسوم امکان وقوع یافته‌ است.

در هامبورگ استاد دانشگاهی به من گفت: «گمان نکنید ایران را کار و تدبیر شماها حفظ کرده است؛ وجود این مرد را که سکاندار کشتی انقلاب شماست و هوشمندانه این کشتی را در اقیانوس‌های پرتلاطم هدایت می‌کند، دست کم نگیرید!»

بار دیگر به آن آقای مدعی نگاه کردم؛ بهت و شرمندگی را می‌شد به‌وضوح در چهره‌اش دید. آمده بود نکته‌ای برساند، حالا خودش خیلی چیزها را برای اولین ‌بار می‌شنید.

***

زمانی که عصبانیت رهبر را دیدم!

تنها زمانی که عصبانیت رهبر انقلاب را دیدم، وقتی بود که برای شرکت در مراسم افطار اساتید از پشت حسینیه می‌آمدیم. در طول مسیر، دو نفر از مسئولان هر کدام گلایه‌ای از دیگری را گفتند. ایشان برآشفت و فرمود: «شما که برای کار خودتان مسئولیت نگرفته‌اید. باید همت‌تان رفع مشکل کشور و خدمت به مردم باشد. این دعواها را دور بریزید. به جای آن بروید کار کنید. مبنای کارتان هم قانون باشد، نه سلایق شخصی خودتان.» 

اهل سالوس هم گاهی نزد ایشان می‌آمدند، اما ایشان بافراست می‌دید و راه را روشن می‌کرد. فردی آمده بود تا با حضورش در این افطاری، خود را تطهیر کند. خود را به صندلی ایشان پای سفره افطار چسبانده بود. آقا پرسید: «آقای فلانی، جریان چیست؟» آقای فلانی! دست‌پاچه شد و با لکنت و در عین حال اصرار، انکار می‌کرد جریانی را که آقا حتی به آن اشاره هم نکرده بود!

*** 

گفتمان‌سازی ایشان به نظرم بی‌نظیر است. در دانشگاه سمنان از تحول و الزامات آن سخن گفتند؛ موضوعی که بعدها نماد سیاسیون بین‌المللی گردید. دهه‌ی چهارم انقلاب را دهه‌ی پیشرفت و عدالت خواندند؛ عنوانی که هنوز سال‌ها باید بکوشیم تا تبیین و تحلیلش کنیم. پانزده‌ سال پیش جنبش نرم‌افزاری را به ما معرفی کردند؛ موضوعی که اکنون گفت‌وگوی رایج محافل علمی کشور ماست. خوب که نگاه می‌کنیم، ارتقای مدار حرکت انقلاب در این دو دهه، همیشه مرهون گفتمان‌سازی ایشان بوده است.

***

ای کاش...

دوست پزشکی دارم که استادی با شهرت جهانی در رشته‌ی تخصصی خود است. به من می‌گفت: «من یک آرزو دارم و آن دیدار چهره به چهره با ایشان است. نگاه نورانی‌ ایشان حتی از پشت صفحه‌ی تلویزیون مرا عاشق خود کرده است.» او هنوز هم با ایمیل پیگیر وعده‌ی دیدار است و من باید دنبال کنم!

در اندونزی، یک دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه جاکارتا می‌گفت: «شما قدر این سید را نمی‌دانید. مثل ماهی در آب هستید. نمی‌فهمید چه نعمتی دارید.» راست می‌گفت. 

در هامبورگ استاد دانشگاهی در حاشیه‌ی نشستی علمی به من گفت: «گمان نکنید ایران را کار و تدبیر شماها حفظ کرده است؛ وجود این مرد را که سکاندار کشتی انقلاب شماست و هوشمندانه این کشتی را در اقیانوس‌های پرتلاطم هدایت می‌کند، دست کم نگیرید!»

در آکرا، پایتخت غنا، عالمی دینی می‌گفت: «اگر ما مثل این مرد را داشتیم، کارهایی می‌کردیم کارستان!»


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ