سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند زنده ای میان مردگان است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 93 شهریور 22 , ساعت 5:32 عصر

عملیات ساختمانی دادگاه عمومی بخش خسروشاه با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی آغاز گردید.

حجت الا سلام والمسلمین شریفی رئیس کل دادگستری استان در مراسمی که قبل از آغاز عملیات ساختمانی دادگاه بخش خسروشاه در مجتمع فرهنگی- هنری خسروشاه برگزار گردید، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله شهید مدنی (اولین شهید محراب) اظهار داشت: وی افتخار آذربایجان و مجسمه اخلاص، تقوا و عدالت بود و در مقصد الهی ذوب و محو شده بود. دلسوز و خیرخواه و نصیحت گر بود و از نارسایی ها دلتنگ می گردید. وقتی از ائمه اطهار (ع) صحبت می نمود، با یاد ایشان اشک در چشمانش جاری می شد؛ عاقبت به خیری ما با یاد شهداء و عدم غفلت از راه ایشان می باشد.

وی در ادامه افزود: دادگستری مکانی مقدّس است زیرا محلّی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر می باشد. ما با این هدف که بتوانیم در حوزه قضاوت، امر به معروف و نهی از منکر را عملی کنیم به میدان آمده ایم و مقدّمه این امر، نهاد و تشکیلات مستقل می باشد. از اینرو امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف تشکیلات قضایی می باشد و از آنجا که در دادگستری مکرّراً امر به معروف و نهی از منکر انجام می گیرد، مکانی مقدّس است. مثلاً صدور حکم برای طرف دعوی که ناحق است در حقیقت نهی از منکر است یا دعوت طرفین در دعاوی خانواده به صلح و سازش، امر ایشان به معروف از طرف قاضی است. پس ساختمانی که برای دادگستری ساخته می شود دارای یک موقعیّت معنوی است.

وی با اشاره به شایعاتی که در مورد دستگاه قضایی وجود دارد گفت: افراد سودجویی که نمی توانند به مطامع خود در دادگستری برسند با شایعه سازی، دستگاه قضایی را زیر سوال می برند.

مالک اژدر شریفی همچنین اظهار داشت: در ساخت ساختمانهای دادگستری فقط بودجه عمرانی قوه قضائیه کفاف نمی کند و کمک های خیّرین استان نقش مهمّی در ساخت و توسعه ساختمانهای دادگستری دارد. 

در ابتدای این مراسم، آقای نجد رئیس دادگاه عمومی بخش خسروشاه از تلاشهای رئیس کل و معاون اداری- مالی دادگستری استان به جهت اختصاص زمین برای ساختمان دادگاه خسروشاه و همچنین از تلاشهای رئیس شورای اسلامی خسروشاه و سایر مسئولین تقدیر نمود.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین ناصری امام جمعه خسروشاه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله الله شهید مدنی، اظهار داشت: در مقابل خون شهداء مسئول هستیم و باید حافظ خون شهداء باشیم.

وی شهید مدنی را شخصیتی عالم و عامل به دین مبین اسلام و الگویی برای تمام اقشار مردم ذکر نمود.

 لازم به توضیح است مساحت زمینی که برای ساخت دادگاه مذکور در نظر گرفته شده 3400 متر و اعیانی آن 800 متر در دو طبقه خواهد بود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ