سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که خطایت را فراموش کند و از نیکوکاری ات در حقّ خودش یاد کند . [امام حسن عسکری علیه السلام]
 
جمعه 89 اسفند 27 , ساعت 11:52 صبح
به گفته همسر محمد کلی این دومین نامه ای است که محمد علی خطاب به مقامات ایران می نویسد و نامه اول او سال میلادی گذشته و پس از آزادی سارا شورد نوشته شد که البته پاسخی دریافت نکرده است.
محمد علی کلی
محمد علی کلیمحمد علی کلی بوکسور مسلمان شده آمریکایی که پیش از این قهرمان بوکس جهان بود، در نامه ای به رهبر انقلاب از ایشان درخواست کرده است دستور آزادی دو آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران را آزاد کند.

به گزارش روزنامه سیاتل تایمز آمریکا گزارش داد ، کلی 69 ساله در نامه خود درخواست کرده که به خواسته او به عنوان " یک برادر مسلمان " توجه شود.

" جاش فاتال " و" شین باوئر" دو آمریکایی متهم به جاسوسی هستند که به همراه دوست خود " سارا شورد " ، قریب به دو سال پیش در منطقه کردستان ایران به دلیل ورود غیر قانونی به خاک ایران بازداشت شدند.

سارا شورد در سپتامبر سال گذشته میلادی از سوی مسئولان قضایی با پرداخت وثیقه آزاد شد و به آمریکا بازگشت اما دو آمریکایی دیگر همچنان در زندان هستند.

به گفته همسر محمد کلی این دومین نامه ای است که محمد علی خطاب به مقامات ایران می نویسد و نامه اول او سال میلادی گذشته و پس از آزادی سارا شورد نوشته شد که البته پاسخی دریافت نکرده است.

همسر کلی افزوده است که محمد علی این آمادگی را دارد که برای میانجیگری جهت آزادی دو زندانی آمریکایی در ایران به این کشور سفر کند.

محمد علی متولد 1942 در آمریکا با نام قبلی "کاسیوس مارچلوس کلی" و نیز مشهور به محمدعلی کلی، یکی از بزرگترین و مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است.

او پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد.

وی همچنین در قرن بیستم عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی را نیز از آن خود کرد

دوشنبه 89 اسفند 23 , ساعت 3:39 عصر

ابراهیم تاتلیس خواننده مشهور ترکیه ای در محله شیشلی استانبول از ناحیه سر مورد هدف گلوله قرار گرفت .



به گزارش وب سایت سی ان ان ترک حال عمومی این خواننده مشهور ترکیه ای بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان 24 ساعت آینده را برای زنده ماندن وی پس از این ترور حیاتی اعلام کرده اند .

پس از یک عمل جراحی 5 ساعته پزشکان اعلام کرده اند که ممکن است حتی اگر تاتلیس از این ترور جان سالم به در برد ، احتمال دارد باقی عمر خود را فلج باشد.


یکشنبه 89 اسفند 22 , ساعت 10:51 صبح

 
در سالروز تشکیل کانونهای فرهنگی هنری از کتابدار فعال و افتخاری کتابخانه کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین (ع) تجلیل بعمل آمد.

در این مراسم که با حضور هیئت امناء مسجد امیرالمومنین (ع) و جمعی از مسئولان کانون و با حضور پرشور اهالی متدین از زحمات داود بلالی خسروشاهی کتابدار افتخاری این کانون با اهداء جایزه تجلیل شد.
مدیر مسئول کانون امیرالمومنین (ع) خسروشهر این جلسه معنوی با اشاره به نقش مهم و اثر پذیری کانونهای مساجد و جذب نیروهای جوان و متدین به این کانونها را ، راهی بسوی مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانسته و تشکیل کلاسهای فرهنگی - هنری و قرآنی در این کانونها را از اعم وظایف کانون ها دانست
.

یکشنبه 89 اسفند 22 , ساعت 9:42 صبح

رئیس آموزش خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر ، با هماهنگی معاونت پرورشی و تربیت بدنی بیش از سیصد نفر از دانش آموزان پسر سال سوم راهنمائی منطقه خسروشهر در مسجد امام حسین (ع) خسروشهرو مصلای نماز جمعه رسیدن به مقام تکلیف و بندگی خود را جشن گرفتند . در این مراسم که با حضور مسئولین اداره ، مربیان و مدیران مدارس راهنمائی پسرانه برگزارشد، آقای امیر حقیان رئیس اداره از حضور دانش آموزان و مربیان تشکر کرد وگفت دانش آموزان عزیز : رسیدن به سن تکلیف کلید نزدیکی به خداوند متعال است و اگر بخواهیم با خداوند ارتباط برقرار کنیم ، کلید آن نماز است. از این پس باید دقت کنیم تا بدن و لباسمان پاک و پاکیزه باشد  و در نماز های جماعت و جمعه شرکت کنید و ورود دانش آموزان به مقام بندگی خداوند متعال و یافتن لیا قت حضور در برابر پروردگار متعال را تبریک گفت واز دانش آموزان خواست با کسب علم و آموختن احکام شرعی درعمل به تکالیف و دستورات دین  مبین اسلام و انجام وظایف دینی کوشا باشند .

جشن تکلیف در خسروشهر

در ادامه پیمان نامه دانش آموزی قرائت گردید وبا همراهی حاج آقا ناصری امام جمعه محترم خسروشهر تمامی دانش آموزان دو رکعت نماز شکر خواندند و در ادامه تمامی دانش آموزان در مراسم پر فیض نماز جمعه شرکت نمودند.


جمعه 89 اسفند 20 , ساعت 9:1 عصر

 معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از پلمپ کارگاه تولید روغن موتور جعلی در خسروشهر خبر داد.

مجرم

صمد فرامرزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: فردی که اقدام به جعل مارک شرکت روغن بهران کرده و روغن موتورهای جعلی را در مغازه خود می‌فروخت دستگیر شد.
وی افزود: در پی دریافت گزارش‌های متعدد مبنی بر این که فردی به هویت «ا-م » ساکن یکی از روستاهای خسروشهر در داخل منزلش اقدام به روغن موتور با مارک شرکت بهران کرده و در مغازه‌اش به فروش می‌رساند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: اکیپ ویژه‌ای در کلانتری 26 خسروشهر تشکیل و ماموران رسیدگی به موضوع را با انجام تحقیقات اولیه و بازدید از محل آغاز کردند.
وی تاکید کرد: مشاهدات اولیه از مغازه متهم خبر از صحت و سقم خبر داشته ماموران با هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی و دریافت احکام مربوطه و با رعایت جوانب شرعی و قانونی وارد محل سکونت نامبرده شدند.
این مقام انتظامی گفت: در بازرسی از منزل نامبرده مقدار یک هزار و 400 لیتر روغن موتور جعلی و 15 عدد کلیشه به نام بهران و دو دستگاه مخصوص پلمپ‌زنی کشف و ضبط شد و متهم نیز در محل کار خود دستگیر شد.
معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: همه اموال مکشوفه به کلانتری26 خسروشهر تحویل و متهم با تشکیل پرونده برای رسیدگی تحویل مقام قضایی شد.


پنج شنبه 89 اسفند 19 , ساعت 10:27 صبح

مسجد جامع خسروشهر

 

قدمت این مسجد به بیش از چند قرن می رسد معماری بسیار زیبایی دارد با ستونها وسرستونها ی بسیار زیبا که عرض این ستونها به بیش از دومتر می رسد دارای خواجه نشینهای زیبای در دوسمت مسجد است که جلوه ای زیبا به مسجد داده اند مسجد دارای دو گلدسته بزرگ است که در دوسمت آن ساخته شده اند نمای بیرونی مسجد از آجر قرمز است وآیات واحادیثی نیز در ردیف بالایی دیوارها درکاشیهای فیروزهای رنگ نگاشته شده اند گنجایش مسجد به بیش از 3000 نفر میرسد این مسجد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است


پنج شنبه 89 اسفند 19 , ساعت 10:22 صبح

درخت کاری در خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسرو شهر ، بمناسبت بزرگداشت روز درختکاری طی مراسمی با حضور بخشدار ، رئیس جهاد کشاورزی ومعاون آموزشی منطقه درهنرستان فنی و حرفه ای نمونه دولتی شهید باکری خسروشهر بصورت نمادین نهال کاری شد.

در این مراسم حاج آقا موسوی بخشدار خسروشهر با اشاره به ضرورت حفظ منابع طبیعی گفت :توجه به این مساله نباید به یک هفته محدود شود بلکه باید در طول سال و با همت مضاعف مورد توجه قرار گیرد. در ادامه آردی رئیس جهاد کشاورزی خسروشهر با تشکر از مسئولین برنامه گفت :دولت برای حفظ آبهای زیر زمینی تسهیلات خاصی برای آبیاری قطره ای در نظر گرفته است و از دانش آموزان خواست به عنوان سفیر و پیام رسان ،مسئولین را در حفظ منابعطبیعی (آب ، مراتع و خاک )یاری نمایند .

درخت کاری در خسروشهر

در ادامه داوری معاونت آموزشی آموزش و پرورش خسروشهربا اشاره به اهمیت حفظ درخت از دیدگاه اسلام   و ائمه معصومین (ع)  گفت :خداوند در قرآن کریم در آیات متعدد ازدرخت زیتون و نخل نام برده و پیشوایان دینی ما در طول زندگی خود با حفر چاه و ایجاد قناتُِ باغهای خرما و ... ایجاد کرده اند. وی در ادامه افزود : شما دانش اموزان مسئولیت سنگینی بر عهده دارید که با دانش اندوزی و دستیابی به علوم جدید و استفاده از انرژی های نوین در ایجاد محیطی سالم تلاش نمائید . در ادامه در محوطه هنرستان نهال غرس گردید


سه شنبه 89 اسفند 17 , ساعت 9:55 صبح

قیز قلعه سی خسروشهر(قلعه دختر)

 

در نقاط مختلف ایران وآذر بایجان تعداد زیادی قلعه بنام قلعه دختر وجود دارد قیز قالاسی خسروشاه نیز در ورودی شهر از طرف تبریز بر بالای تپه ای قراردارد هنوز پایه برجها دیوارها وآجرهای به کار رفته در این قلعه مشخص ومعلوم است داستانهای مختلف وزیادی درباره این قلعه وجود دارد واین قلعه رابه دختران پادشاهان باستان خصوصا به دختر خسروپرویز ساسانی نسبت داده اند و بر این عقیده اند که یکی از دختران خسرو دست به شورش وطغیان زد وخسرو او را در این قلعه زندانی کرده بود .

اما بنا به نوشته کتب مختلف در ایران باستان احترام به عناصر چهار گانه ( آب هوا خاک آتش ) از اصول وایمان ایرانیان بوده وایزدانی نیز به هر کدام از این عناصر قرار داده بودند یکی از این عناصر آب بود ه است که در کشوری مانند ایران ارزش زیادی داشته ومقام خاصی دارد وفرشته آب نیز از سایر فرشتگان برتر وارجمند تر بود ه است ونام فرشته آب آناهیتا یا ناهید بود آناهیتا یا ناهید زنی است جوان وخوش اندام که به فرمان خداوند واز فراز آسمان باران وبرف فرو می باراند پرستش آناهیتا در آتشکدها ومعابد بودکه اغلب این عبادتگاه ها بر بلندای کوهها وتپه هاقرار داشت ومعابد وآتشکد ههایی که به آناهیتا اختصاص داشت از همه عبادتگاهها زیباتر ومجلل تربود ودر تزیین این مکانها ی مقدس که به فرشته آب اختصاص داشت افراط فراوان می کردند وبیشتر قلعه هایی که همجوار با این آتشکدها ومعابد آناهیتا بودند به نام قلعه دختر معروف شده اند وبعضی از این قلعه ها نیز همان معابد و آتشکده ها هستند این معابد وآتشکد هها همیشه دور از آلودگی ودشمنی ونیز غنی ترین وپر کارترین معابد بودند وقفیات مختلف وزیادی به این معابد می شد که برای نگهداری  از آنها در نزدیکی معابد آناهیتا قلعه ای امن ومحکم ساخته می شد که برای نگهداری این وقفیات که ارزش زیادی داشت مورد استفاده قرار می گرفت که قلعه دختر نامیده می شد ند اسم قلعه دختر نیز برای عنایت آناهیتا که خدای آب بوده است بر قلعه نهاده می شد تا آب در آن مکان فراوان باشد این میرث گرانبها در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .


یکشنبه 89 اسفند 15 , ساعت 8:5 عصر

اهالی این روستا معتقدند آخرالزمان فرا رسیده است.آنان به شدت منتظر ظهور امام مهدی ‌(عج) هستند. فرزندان بعد از رسیدن به سن تکلیف مختارند که با آنان زندگی کنند یا به شهر تبریز بازگردند،ساعت مچی و دیواری در محل زندگی «اهل توقف» وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه‌های آنان به کار نرفته است، دختران وپسران روستا حق ازدواج ندارند

نگاهی به پیرامون خود بیندازیم، جهانی می بینیم، پر هیاهو، پر تنش و پر خبر، آموخته ایم که باید به سوی پیشرفت حرکت کرد، پیشرفتی که باید برای آن دوید. پس هر روز می دویم. دویدن، سهم ماست از جهان مدرن، آموخته ایم که بدویم، بدون آن که بدانیم به کجا؟ به ناکجا می دویم. اینجا جهان مدرن است، جهان قرن بیست و یک، جهانی که مردمانش در مدرنیته غرق شده اند و اگر یک روز از مظاهر این تمدن فاصله بگیرند نمی توانند به آسانی صبح خود را به شام برسانند...

به گزارش خبرنگار «آینده»، اما شاید باور آن برای انسان کمی سخت باشد که گروهی از مردمان هستند در همین نزدیکی، در کنار شهرهای ما، که در زمان متوقف شده اند، ایشان دیگر نمی دوند، ایشان ایستاده اند...

گروهی از مردمان ایران زمین در روستایی در منطقه طالقان ساکن هستند که بر تقلید از میرزا صادق مجتهد تبریزی (از علمای دوران مشروطیت) باقی مانده اند و با تبعیت از ایشان روستایی سنتی و ایستا را در این منطقه سامان داده اند. این مردمان بر زندگی دویست سال پیش ایرانیان توقف کرده اند، ایشان شناسنامه ندارند، از امکانات رفاهی جدید مانند آب لوله کشی ، گاز، برق ، تلفن، مطبوعات و رسانه و رادیو وتلویزیون، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و یارانه استفاده نمی کنند.

اهالی روستای ایستا واقع در شرق طالقان که اصالتا تبریزی هستند، تاکید می‌کنند که آخرالزمان فرا رسیده است. اوقات شرعی نماز را با شاخصه‌های خود استخراج کرده و آغاز و پایان ماه مبارک رمضان را نیز با رویت خویش تعیین می‌کنند، به رویای صادقانه معتقدند، آنان به شدت منتظر ظهور امام مهدی ‌(عج) هستند. فرزندان بعد از رسیدن به سن تکلیف مختارند که با آنان زندگی کنند یا به شهر تبریز بازگردند، کودکان آن روستا به سبک سنتی و مکتب خانه‌ای با فراگیری دروسی همانند واجبات و محرمات فقهی، خوشنویسی و اصول عقاید سواددار می‌شوند. ساعت مچی و دیواری در محل زندگی «اهل توقف» وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه‌های آنان به کار نرفته است.

رسول جعفریان در خصوص مجتهد تبریزی چنین گفته است: «آقا مجتهد تبریزی معتقد بود مشروطه مجالی برای روشنفکران و متجددان بود تا اندیشه های خود را رواج دهند. میرزا صادق مجتهد تبریزی به این باور بود که مشروطه از اساس، مشروعه شدنی نیست و انطباق و سنخیتی با سنت و دین ندارد... اگر برخی قوانین اسلامی در یک نظام غیر اسلامی تصویب و اجرا شود و برخی امور سلطنت مطابق قانون شرع باشد حکومت اسلامی ایجاد نمی شود. باید اساس و ماهیت یک حکومت اسلامی شود.» مردمان پیرو این مجتهد از هر نوع مظاهر تمدن دوری می کنند و از سازه های تکنولوژی امروز گریزانند. در روشنایی فانوس، شب را می گذرانند و با اسب و قاطر سفر می کنند.

حسین عسگری نویسنده کتابی در خصوص این روستا در یادداشتی چنین می گوید: « از هشتگرد راه افتادیم ... از حسن اتفاق در همین لحظه چند جوان به همراهی مرد میان سالی از خانه ای در انتهای کوچه مقابل ما بیرون آمدند. جوانان مرد را حلقه وار در میان گرفته پیش می آمدند، دوست ما به یک چشم بهمزدنی از ماشین پیاده شده خود را به او رساند و شروع به احوالپرسی کرد. سپس شادمانه به ما اشاره کرد که نزدیک شویم. آقای ضیایی(بزرگ اهالی روستا) با خوشرویی ما را به داخل خانه اش دعوت کرد. از در بزرگ چوبی وارد خانه شدیم. حیاط خانه هیچ فضاسازی نداشت. از جوی خاکی که حیاط را از باغچه مقابل آن جدا می کرد، آب گل آلودی جاری بود. معماری خانه تلفیقی از معماری کویری و نقاط سردسیری بود. سه اتاق بزرگ در یک ردیف ساخته شده ورودیه آنها داخل ایوان کوچکی بود که در وسط قرار داشت. اتاق میانی در و پنجره ای به سبک ارسی های قدیم داشت.

ضیایی ما  را به یکی از اتاق ها هدایت کرد. اتاق نیز هیچ آرایه ای نداشت. همه چیز به صدسال پیش مانند بود. کف اتاق با حصیر فرش شده و دیوارها اندود خاک و گچ داشت (البته نه گچ کارخانه ای). تنها وسیله زندگی موجود در اتاق یک بخاری هیزمی دوکاره بود. آقای ضیایی توضیح داد این بخاری را یکی از جوانان مبتکر ساخته است. در کنار آتشدان بخاری محفظه فرمانندی اضافه کرده است که از آن برای نان پزی استفاده می کنیم. سوخت ما از هیزم است. هیچ وسیله برقی یا گازی به کار نمی بریم. فقط برای روشنایی از نفت استفاده می کنیم زیرا استفاده از پیه سوز برایمان مقدور نیست یعنی روغن آن پیدا نمی شود.

نان را از گندمی تهیه می کنیم که در کشت آن شرایط خاصی رعایت شده است مثلا" بذر آن باید بومی باشد، در زمینی که اصلاحات ارضی نشده و مالک آن حقیقی است با روش سنتی (گاوآهن) کشت شود، با آب چشمه یا رودخانه و قنات آبیاری کرده و کود حیوانی به آن داده باشند. در یکی از روستاهای طالقان یک کشاورز را پیدا کرده ام که با این شیوه و شرایط کشاورزی می کند. هر سال بذر بومی به او می دهم و او برای گندم می کارد. خودم این گندم را در آسیاب آبی که با دست خود ساخته ام آرد می کنم و می دهم نان می پزند. قاتق نانمان نیز بیشتر ماست و لبنیاتی است که خود به عمل می آوریم. گوشت کم می خوریم و اگر بخوریم باید از حیوان نر باشد. پوشاک و مفرش مورد نیازمان نیز خود تهیه می کنیم یا از صاحب حقیقی آن می خریم. برای خرید لباس ترجیح می دهیم از پارچه های خارجی استفاده کنیم چون در استفاده از هر چیز که دولت در تهیه آن دخیل است کراهت داریم.

از آقای ضیایی پرسیدم شما در این مورد از چه کسی الهام گرفته و پیروی می کنید. گفت: ما مقلد آیت الله میرزا صادق تبریزی هستیم که از مجتهدین دوره مشروطیت بوده اند. ما در این تقلید بنا را بر توقف گذاشته ایم. چون ایشان حکومت مشروطه را شرعی نمی دانست و آنچه را که با دولت در ارتباط بود مورد شبهه می دانست. لذا ما هم از همان اصول پیروی می کنیم. زیرا حکومتی که از طرف مردم انتخاب شود به هر شکلی که باشد مشروعیت ندارد.

پرسیدم چرا توقف دارید مگر ایشان جانشینی برای خود مشخص نکردند؟ گفت: آقای سیدحسین نجفی طباطبایی از شاگردان ایشان بود که در سال 1939 قمری فوت کردند. تا زمان حیات دویست خانوار از مقلدین آیت الله میرزا صادق از ایشان دستور می گرفتند. هر هفته در یک خانه مجمع داشتیم و در حضور خودشان جلسه تشکیل می دادیم و مسائل و مشکلات خود را حل و فصل می کردیم. بعد از فوت ایشان عده ای از مقلدین از پسرشان آقا سیدجواد که از بهره علمی کافی برخوردار نبود تقلید کردند ولی حدود 13 تا 14 خانوار که ما نیز از آن جمله هستیم ایشان را نپذیرفتند. چون ممکن بود اختلافی پیش آید در سال 1366 شمسی ما 13 خانوار از تبریز کوچ کردیم. اول به تنکابن رفتیم و چون در آنجا دچار مشکلاتی شدیم در سال 1369 به طالقان آمدیم و در اینجا سکونت اختیار کردیم.

طالقان را به این دلیل انتخاب کردیم که در اخبار معصومین احادیثی راجع به طالقان وجود دارد به این مضمون که برخی از یاران امام زمان در اینجا به امام می پیوندند. به علاوه، پیش از این سفرهای زیادی به طالقان داشتیم و با این منطقه آشنا بودیم. اول در نظر داشتیم که در اورازان که مردم آن بیشتر سید و عابد و پاکدامن هستند اقامت کنیم ولی چون دور از شهر بود پس از جستجوی زیاد اینجا را که هم کنار رودخانه بود و به آب دسترسی داشتیم و هم به شهر نزدیک است مناسبتر یافتیم. مدتی در کنار رودخانه چادر زدیم و بعد زمین آن را از صاحبش خریداری کرده و خانه ساختیم.

پرسیدم آیا در همه احکام شرعی بنا را بر توقف گذاشته اید؟ گفت: طبق رساله ایشان عمل می کنیم در هر مورد که حکم آن را ندانیم متوقف می شویم مثلا"، چون الان در مورد ازدواج جوانان نمی دانیم حکم چیست جوانان را از ازدواج منع کرده ایم. حتی برای بچه ها شناسنامه نمی گیریم. در بیرون از این محله به جستجوی کار نمی رویم. فقط به کارهایی که زمینه آن در اینجا فراهم است مثل زراعت و دامداری در سطح خیلی محدود یا آهنگری و نجاری و بنایی در حد نیاز خودمان می پردازیم. مخارج زندگی خود را بیشتر از طریق فروش املاکی که در تبریز داریم تامین می کنیم. آخرین سئوال این بود که این وضع با این کیفیت چگونه و تا کی ادامه خواهد یافت و ایشان پاسخ دادند: زمان اکنون آخرالزمان است یعنی آخر آخر الزمان است. آخرالزمان از دوره مشروطیت شروع شد که مردم در تعیین حکومت دخالت داده شدند.

اخباری وجود دارد که بالای شهر ری زیر کوه سیاه اختلافی بین دو فرقه عجم پیدا شده دامنه آن گسترده و جهانی می شود. در اخبار است که حکومت باید به هر صنفی برسد که وقت ظهور کسی مدعی نباشد اگر حاکم شده بود عدالت را اجرا می کرد و حالا آن دوره است. لذا برای مسایل روز به اخبار آخرالزمان رجوع می کنیم. چکیده این اخبار برخلاف سلیقه اهل زمان است.»

آری، این روستای ایستا، و مردمانش، ما را به این نکته توجه می دهند که شاید تنها راه پیشرفت دویدن از پی مدرنیته و دویدن به دنبال ایشان نباشد. هرچند این تعبیر کمی سنگین می نماید، اما اگر خوب به اینان نگریسته شود می بینیم شاید ، شاید، مدرنیته در واقع برای ما هم هیچ نداشته باشد... شاید...


یکشنبه 89 اسفند 15 , ساعت 9:32 صبح

حجت الاسلام خدیوی

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر ،بمناسبت بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی، همایش تجلیل از نیرو های حوزه پرورشی با حضور مسئولین اداره و 60 نفر از معاونین پرورشی ، مشاوران و دبیران تربیت بدنی در کانون فرهنگی تربیتی دخترانه امام خمینی خسروشهر برگزار شد .در این همایش حجت الاسلام والمسلمین حاج اقای خدیوی نماینده محترم ولی فقیه دردانشگاه صنعتی سهند و امام جمعه محترم گاوگان با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس امور تربیتی گفت : ما بایددانش آموزان را متوجه کنیم که فرا تر از ان چیزی که ما می بینیم و حس می کنیم  دنیای دیگری وجود دارد و آن عالم معنا هست و جهان ما فقط صرف ماده و ماده پرستی و عالم محسوسات نیست و این امر مستلزم معرفی صحیح معنویت است وپشت پرده ای در این عالم هست که گرداننده آن خداست و از سرایت حس گرائی در دانش آموزانمان جلوگیری کنیم و دانش آموزان احساس کنند که عالم دیگری فرای محسوسات وجود دارد وبینش ما باید تربیتی باشدواین به آن معناست که ما از هر فرصتی برای رشد انسان استفاده کنیم . لازم نیست ما موعظه کنیم ، مدام نصیحت کنیم . درخاتمه هدایایی به رسم یادبود به شرکت کنندگان همایش اهداء گردید .


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ