سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در هر یک از امّت من که نه دانشمند است و نه دانشجو، خیری نیست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:42 عصر
دیگر نیازی به کلمات عبور پیچیده نیست
با فناوری جدید مایکروسافت

 

به گزارش تکنولوژِی ریویو، محققان شرکت مایکروسافت در کنفرانس سالانه امنیت کاربردی روش ساده‌تری را برای حفظ امنیت کاربران شبکه‌های بزرگ اجتماعی یا سرویس‌های گسترده وب پیشنهاد کرده‌اند. در این روش به جای استفاده کاربر از کلمات پیچیده، سیستم تعداد کلمات عبور استفاده شده توسط کاربران سایت را مونیتور می‌کند و در صورتی که استفاده از یک کلمه عبور به حد نصاب برسد، کاربر دیگری قادر به استفاده از این کلمه نخواهد بود.

محققان این طرح می‌گویند: «این روش علاوه بر پتانسیل بالا در ایجاد امنیت کاربردی می‌تواند با کاهش استفاده از کلمات عبور بسیارمتداول مانع از استفاده هکرها از اطلاعات آماری برای کشف کلمات عبور ساده شود».

این طرح دارد مراحل آزمایشی را پشت‌سر می‌گذارد و مایکروسافت در حال حاضر برنامه‌ای برای الحاق آن به سرویس‌های ارائه شده توسط این شرکت در شبکه ندارد، با این حال متخصصان امنیت شبکه امیدوارند با ارائه روش‌های کاربردی مانند این شیوه راه برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در کنار استفاده از ساده‌ترین ابزارها فراهم شود.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:42 عصر
خبر یک رسانه های آلمان
 
در جریان اردوی دو هفته ای صدوشصت دانش آموز سیزده تا شانزده ساله آلمانی در جزیره آملاند هلند ...
خبر تجاوز دسته جمعی گروهی از دانش آموزان آلمانی به هم دوره ای های خود در خلال یک اردوی گروهی بار دیگر افکار عمومی آلمان را در برابر یک رسوایی اخلاقی تکان دهنده قرار داد .

به گزارش خبرنگار «فردا»، پس از آنکه در ماههای اخیر سوء استفاده های جنسی علیه کودکان توسط مقامات کلیسا ، نگرانی های فراوانی را در اروپا به ویژه آلمان ایجاد نموده بود ، این هفته بار دیگر یک فاجعه اخلاقی خبر نخست در شمال غرب این کشور شد.


عکس مربوط به صحنه اتفاق است

بنابراین گزارش ماه گذشته و در جریان اردوی دو هفته ای صدوشصت دانش آموز سیزده تا شانزده ساله آلمانی در جزیره آملاند هلند ، دانش آموزان کم سن و سال تر به صورت مکرر و در پیش چشم سایر حاضرین در اردو مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفتند و پس از یک ماه با اظهارات چند تن از قربانیان ، موضوع به پرونده ای جنایی بدل شد.

با رسانه ای شدن موضوع اینک رفته رفته تعداد بیشتری از قربانیان و خانواده های آنان به پلیس مراجعه و ابعاد دیگری بر واقعه می افزایند.

این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که شصت مربی به عنوان همراه در این اردو حضور داشته و تجاوز به قربانیان نه فقط یک بار که در روزهای متعدد و در پیش چشم تعداد زیادی از دانش آموزان روی داده است .

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:39 عصر
 رحیم مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت که اگر صبح ها نمازم قضا شود اما دعای عهدم ترک نمی شود.

وی که اخیراً در جمع روحانیون سخنرانی می کرد، در پاسخ به اتهام حجتیه ای بودنش گفت: یک روز یک آقایی که اگر من اسمش را بگویم شما تعجب می‌کنید و می‌گویید دروغ است، اسم نمی‌برم می‌ترسم ولی به من گفت شما چرا اینقدر در مورد امام زمان(عج) حرف می‌زنید؟ گفتم مگر غیر از امام زمان(عج) دین هم داریم؟ گفت شما نباید این جور حرف بزنید. گفتم من نمی‌دانم شما بپذیرید، نپذیرید، من معتقدم منهای امام زمان اصلاً دین نیست.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگی هنری که من بودم، نشست‌های ویژه مهدویت همه کارهای دوره خود ماست. البته آن موقع ما را متهم کردند که اینها حجتیه هستند. تو این مملکت هرکه اسم امام زمان(عج) را می‌برد، یکی از توطئه‌ها این است که بگویند حجتیه تا طرف دست بردارد ولی ما دست بر نمی داریم.

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:39 عصر
 
زن فردا: در بحث پوشش زنان به ویژه زنانی که از چادر استفاده می کنند مباحثی مثل رنگ و تنوع در نوع پوشش با ورود چادرهای رنگی با مدلهای گوناگون مورد بحث قرار گرفته گرچه پوشیدن چادرهای رنگی از دیرباز در برخی از مناطق کشورمان از جمله کرمان، یزد، کردستان و بخش هایی از آذربایجان متداول بوده است.

استفاده از چادرهای مشکی و یا رنگی تنها مربوط به دوران حاضر نیست و بسیاری از باستان شناسان معتقدند سابقه پوشش چادر در ایران ریشه در تمدن بین‌النهرین دارد که به دوران پیش از پادشاهی هخامنشی بازمی‌گردد و زنان دارای جایگاه اجتماعی به نشانه تمایز از دیگر طبقات، از این پوشش سنتی استفاده می‌کرده اند.

در عصر حاضر با افزایش ورود زنان به جامعه و در واقع افزایش فعالیت های خارج از منزل آنها طراحان و صاحب نظران عرصه پوشاک اقدام به طراحی و دوخت چادرهایی کردند که انجام فعالیت را برای زنان آسان تر کرده است. در این میان استفاده از پارچه های رنگی برای دوخت چادر نیز از جمله اقداماتی بوده که چند سالی ست مورد توجه قرار گرفته و دختران و زنان جوان نیز از آن استقبال کرده اند

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:38 عصر
 
وی اظهار کرد با وجود گذشت مدت زمان طولانی، مردم بین بانک‌ها، وزارت کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری اعتبارات مربوط به حوادث و خشکسالی را اعلام نکرده است.
ایرنا: عضو فراکسیون خط امام در مجلس با اشاره به سخنان مکرر رییس‌جمهوری در خصوص اعلام نام مفسدان اقتصادی اظهار کرد از رییس‌جمهوری می‌خواهیم هرچه زودتر این اقدام را انجام دهد.

در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس "مصطفی کواکبیان" از افزایش قیمت‌ها در آستانه ماه رمضان گلایه و از ستاد تنظیم بازار خواست بدون تکیه بر واردات بی‌رویه جلوی گرانی‌ها را بگیرد.

نماینده سمنان با اشاره به عرصه سهام سایپا گفت: قرار است 18 درصد سهام سایپا به قیمت هر سهم 836 تومان عرضه شود و همچنین بخشی از آن نیز به کارکنان سایپا واگذار شود.

عضو فراکسیون خط امام با بیان اینکه شورای رقابت واگذاری سایپا را برخلاف اصل 44 و روند خصوصی‌سازی اعلام کرده، اضافه کرد: قرار است سایپا به سرنوشت شرکت مخابرات دچار شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس، اعطای سهام سایپا به کارکنان این شرکت را بهتر از اعطای آن به شبه‌دولتی‌ها دانست.

"امیر طاهرخانی" عضو دیگر فراکسیون خط امام در مجلس از عدم اجرای مصوبه دولت برای استمهال وام‌های باغداران خسارت‌دیده گلایه کرد.

وی اظهار کرد با وجود گذشت مدت زمان طولانی، مردم بین بانک‌ها، وزارت کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری اعتبارات مربوط به حوادث و خشکسالی را اعلام نکرده است.

"داریوش قنبری" عضو دیگر فراکسیون خط امام در مجلس نیز از عدم ارایه گزارش تحقیق و تفحص شرکت مخابرات در مجلس گلایه کرد.

نماینده ایلام در مجلس گفت: با وجود آنکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس مدت تحقیق و تفحص در مجلس شش ماه است اما یک سال از شروع تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات گذشته است.

قنبری با بیان اینکه ظاهرا کار تحقیق و تفحص به پایان رسیده ولی گزارش آن در مجلس قرائت نشده است.

وی با اشاره به لزوم حفظ شأن و جایگاه مجلس، اضافه کرد: برای جلوگیری از ایجاد شائبه معامله مجلس در این خصوص باید هرچه سریع‌تر دلیل عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات در مجلس مشخص شود.

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:37 عصر
 
محمد تورنگ در سایت آتی نیوز می نویسد: غرض اصلی از نوشتن این سطور شاید اتمام حجتی باشد؛ با شما جناب اقای اسفندیار با تمام اعتمادی که به تفکرات و دیدگاه های شما در خصوص مسائل عقیدتی داشتم و بارها با شنیدن اقوال مختلف در خصوص افکار و اندیشه های شما، با کسانی که آنها را نقل می کردند به مباحثه و دفاع می پرداختم، و از هیج کوششی در این راه دریغ نکردم و امید که عند الله ماجور هستم.

اما با مشاهده مشروح سخنان شما در جمع گروهی از طلاب و روحانیون که در یکی از سایتهای خبری درج شده بود و متعاقب آن دیدن فایل تصویری، سخنرانی جنابعالی قلم را دیگر یارای سکوت نبود. فکر می کردم شاید این سخنان خط بطلانی باشد بر تمام اقوالی که از شما بیان می شد و دل متدینین و دلسوزان انقلاب را به در می آورد، اما نه تنها از ابهامات نکاست، بلکه خیلی از آن اقوال را تائید و ابهمات بسیار دیگری نیز افزود.

بنا بر آنچه در کتب تاریخى و کتب روایى و فقهى آمده : اگر عالمانه به عنوان مثال به اصول کافى مراجعه کنید، در خصوص ائمه، تاریخ ولادت و وفات و شهادتشان را ذکر مى کند، و به همین شیوه «شهید قدس سره» در دروس و همین نحو صاحب حدائق در حدائق، در هنگام دفن امام جعفر صادق (علیه السلام) حضرت موسی بن جعفر 5 قطعه برای کفن ایشان تدارک دیده بودند یکی از قطعات عمامه اى است که«کان لعلى بن الحسین» این یادگارى از على بن الحسین امام سجاد(علیه السلام) است.

آیا می دانید پیام این حرکت چه چیزی است، پیام موسی بن جعفر (علیه السلام)چه بوده، دلالت التزامیه حضرت چیست، یکی از تفاسیر این است که امام هفتم عمامه على بن الحسین را قطعه کفن او قرار داد براى این که بفهماند حرکت ابى عبدالله(علیه السلام) را اگر امام صادق هم شرایطش فراهم مى شد انجام مى داد.

شما فکر می کنید که امام صادق که براى بیان احکام عمرش را مصرف مى کند، براى این بوده که کار آسانى است ، اگر شرایط فراهم بود امام صادق همان ابى عبدالله علیه الصلوه و السلام بود. چون«کلهم نور واحد طاب و طهر بعضکم من بعض خلقکم الله انواراً» اینها انوارند نورند روشنایى اند حقیقت اند. نور و حقیقت، باطل درش راه ندارد.«فجعلکم فى بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه» چون نورند، خیّر محض هستند.

جناب مشایی در سخنان خود مطالبی گفته اید که به عنوان یک شاگرد مکتب امام صادق (ع) شرم از تکرار آنها دارم، واقعا شما فکر می کنید مقام نبی مکرم اسلام که درود تمام عرشیان و فرشیان بر او باد و حضرت صدیقه اطهر سلام الله علیها در مقابل حضرت حجت روحی فداه در مرتبه فرق میان طلا؛ نقره و برنز است.

جناب اسفندیار بجای آن ادعا که دعای عهد را همیشه بعد از نماز صبح خود می خوانید که بسیار هم بجا و قابل تقدبر است البته اگر ریا نشود، یک بار زیارت جامعه را بخوانید شاید این فراز متنبهتان کند: «ان ذکر الخیر کنتم اوّله و اصله و فرعه و معدنه و ماواه و منتهاه» (ریشه خوبى ها شما هستید. شاخ و برگ خوبى ها شما هستید. همه خوبى ها از شما سرچشمه مى گیرد همه خوبى ها از خانه محقّر زهرا سلام الله علیها سرچشمه مى گیرد. یازده امام از نسل او هستند امیرالمومنین همسر او هست) «بکم فتح الله و بکم یختم و بکم ینزل الغیث و بکم یمسک السماء ان تقع على الأرض الا باذنه و بکم ینفس الهم و بکم یکشف الضر» همه عالم خلق شده براى انسان کامل. بکم فتح الله یعنى همه عالم براى شما آفریده شده همه عالم براى رسول الله آفریده شده،عالم آفریده شده براى انسان کامل، 23 سال حضرت را رنجاندند، امّا در جواب آنها فرمود:«اللهم اهد قومى فانهم لایعلمون» همه عالم اگر آفریده شده این چنین انسانى بیاید ارزش دارد. معناى لولا لما خلقت الافلاک این است. معناى بکم فتح الله و بکم ینزل الغیث این است. یعنى همه عالم. تمام علل و عوامل نظام خلقت و طبیعت با اراده خداوند بهم دست داده، تا انسانهایى همانند على همانند حسن همانند زهرا و همانند حسین بیایند. البته توصیه می کنم همیشه قبل از خواندن زیارت جامعه الله اکبری بگوئید براى اینکه یک وقت در اثر ناآگاهى به اشتباه نیفتید. و خیال نکنید که اینجا زیاده روى شده، در حالتى که حقیر معتقدم زیارت جامعه مقام ائمه را کمتر از حقیقت ائمه بیان کرده است.

شاید شعر حافظ که اشاره به قران خواندن از حفظ با چهارده روایت را خیلی شنیده اید، ولی لطفا برای دفعات بعد اگر خواستید ایه ای را بخوانید سعی کنید یاداشت کنید و حداقل معنی ان را از روی همین ترجمه های فارسی نگاهی بکنید، تا دچار اعوجاج در فهم و درک آیات نشوید، و استناد باطل نکنید عین مطلب شما را ذکر میکنم (( در حجة‌الوداع مؤمنین همراهش بودند، باز می‌ترسید جانشینش را معرفی کند. از خودم که نمی‌گویم از شما (خطاب به حضار) شنیدم. اگر نیست بگویید نیست. این ایه قرآن است: و الله یعصمک من الناس و ان لم تفعل فما بلغت رسالتک)).

در مرحله اول اصل آیه این گونه است : یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ (سوره المائدة 67) حال اینکه آیه را جا به جا می خوانید بماند.
در مرحله بعد برای روشن شدن فکر شما و خوانندگان عزیز معنی آن را از چندین قران ترجمه فارسی شده ذکر می کنم :
[اى پیامبر] آنچه از پیام الهى از جانب آفریدگار پروردگارت بر تو نازل فرموده شده [به امّت‏] ابلاغ کن! و اگر چنین نکنى به وظیفه‏ى رسالت خود عمل نکرده‏اى. [بدان‏] خداوند تو را از فتنه و آسیب مردم، مصون میدارد. همانا خداوند کافران را هدایت نمى‏فرماید ../ترجمه قران به فارسی صفارزاده.
اى رسول من، برسان همه آنچه فرستادم به تو بى شکوهى از دشمن. وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ و اگر بعضى نرسانى، بدانک از کافران ترسانى چنان بود چون دیگرها نارسانیده به ایشان، وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ و خداى تعالى نگاه داردت از همه مردمان، إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ خداى تعالى ندهد مر اختیار کنندگان کفر را ایمان./ ترجمه قران به فارسی نسفی
یا أَیُّهَا الرَّسُولُ اى پیغامبر فرستاده! بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ میرسان آنچه فرو فرستاده آمد بتو از خداوند تو، وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ و اگر نرسانى [و چیزى باز گذارى‏] فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ همچنانست که هیچ چیز (5) از پیغامهاى وى نرسانده باشى، وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ و اللَّه نگه دارد ترا از مردمان، إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ (67) که اللَّه راهنماى ایشان نیست که در علم وى کفر را اند./ ترجمه قران به فارسی کشف الاسرار
اى پیغامبر برسان آنچه فرود آورده شده است بسوى تو از جانب پروردگار تو و اگر نکردى نرساننده باشى پیغام خدا را و خدا نگاهدارد ترا از مردمان هر آئینه خدا راه نمى‏نماید گروه کافران را/ ترجمه قران به فارسی دهلوی
یا پیغامبر برسان آنچه فرستاده آمد سوى تو از خداوند تو، و اگر نه کنى نه رسانیده باشى پیغام او و خداى نگاه دارد ترا از مردمان، که خداى نه راه نماید گروه کافران را/ (ترجمه قران به فارسی ترجمه طبری)
اى تو که رسولى! برسان آنچه فرو فرستیده اند به تو از خداى تو، و اگر نکنى، نرسانیده باشى رسالت وى بجملگى، و خداى تعالى نگاه مى‏دارد ترا از مردمان، که خداى راه ننماید گروهانى را که ایشان کافر باشند/ ترجمه قران به فارسی تاج التراجم
اى رسول، برسان آنچه را که از [جانب‏] پروردگارت به سوى تو فرو فرستاده شده است و اگر [این کار را] نکنى، رسالتش را نرسانده‏اى. و خداوند تو را از [شرّ] مردم حفظ مى‏کند. خداوند گروه کافران را هدایت نمى‏کند (67)/ ترجمه قران به فارسی انصاری
اى پیامبر! آنچه را از سوى پروردگارت به تو نازل شده است (در مورد ولایت و جانشینى حضرت على) اعلام کن و اگر چنین نکنى، رسالت الهى را نرسانده‏اى و (بدان که) خداوند تو را از (شرّ) مردم (و کسانى که تحمّل شنیدن این پیام مهم را ندارند) حفظ مى‏کند. همانا خداوند گروه کافران را هدایت نمى‏کند./ ترجمه قران به فارسی نور
اى پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملًا (به مردم) برسان! و اگر نکنى، رسالت او را انجام نداده‏اى! خداوند تو را از (خطرات احتمالى) مردم، نگاه مى‏دارد و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمیکند. (67)/ ترجمه قران به فارسی آیت الله مکارم شیرازی

اى پیمبر ابلاغ کن آنچه را فرود آمد بر تو از پروردگارت و اگر نکنى نرسانده باشى پیام او را و خدا نگه مى‏داردت از مردم همانا خدا هدایت نکند گروه کافران را (67)/ ترجمه قران به فارسی معزی
اى پیغمبر برسان آنچه فرو فرستاده شد بتو از پروردگارت و اگر نکردى پس نرسانیده خواهى بود پیغامهاى او را و خدا نگاه میدارد ترا از مردمان بدرستى که خدا هدایت نمى‏کند گروه کافران را (67)/ ترجمه قران به فارسی مصباح زاده
اى فرستاده ما، آنچه را از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ کن، و اگر نکنى (گویى هیچ) پیام او را ابلاغ نکرده‏اى و خداوند تو را از (فتنه و شر) مردم نگه مى‏دارد، بى‏تردید خداوند گروه کافران را هدایت نمى‏کند./ ترجمه قران به فارسی حضرت ایت الله مشکینی (ره)
اى رسول آنچه از پروردگارت بر تو فرود آمده بمردم برسان و اگر نرسانى رسالت خود را نرسانیده‏ئى و خدا تو را از شر مردم نگاه میدارد، همانا خدا جماعت کافرین را هدایت نمیگرداند [67]/ ترجمه قران به فارسی مخزن العرفان
اى پیامبر! آنچه را از پروردگارت به سوى تو فرو فرستاده شده است برسان و اگر نکنى پیام او را نرسانده‏اى و خداوند تو را از (گزند) مردم در پناه مى‏گیرد، خداوند گروه کافران را راهنمایى نمى‏کند./ ترجمه قران به فارسی _گرمارودی
اى پیامبر، آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده، ابلاغ کن و اگر نکنى پیامش را نرسانده‏اى. و خدا تو را از [گزندِ] مردم نگاه مى‏دارد. آرى، خدا گروه کافران را هدایت نمى‏کند. (67)/ ترجمه قران به فارسی فولادوند
اى پیغمبر برسان آنچه فرو فرستاده شد بتو از پروردگارت و اگر نکردى پس نرساینده خواهى بود پیغامهاى او را و خدا نگاه میدارد ترا از مردمان بدرستى که خدا هدایت نمیکند گروه کافران را (67)/ ترجمه قران به فارسی علامه شعرانی
اى فرستاده ما آنچه را از ناحیه پروردگار بتو نازل شده برسان و اگر نکنى (نرسانى) اصلا پیغام پروردگار را نرساندى و خدا تو را از (شر) مردم نگه مى‏دارد زیرا خدا کافران را هدایت نمى‏فرماید (به مقاصدشان نمى‏رساند) (67)/ ترجمه قران به فارسی المیزان علامه طباطبائی
اى پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانى تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‏اى، و خدا تو را از (شر) مردمان محفوظ خواهد داشت، (و دل قوى دار که) خدا کافران را (به هیچ راه موفقیتى) راهنمایى نخواهد کرد. (67)/ ترجمه قران به فارسی حکیم الهی قمشه ای

جناب آقای مشایی کجای این همه ترجمه که ماحصل تلاش مراجع، علما، حکما و ادبیان این مرز و بوم از قدیم و جدید است اشاره ای به ترس حضرت رسول (ص) دارد، که می گوئید حضرت از ابلاغ رسالتش در حجه الوداع می ترسیده، بردار عزیز اگر کلمه یعصمک را به ظن خود به معنای ترس گرفتید که معنی آن را برایتان ذکر کنم.
یَعْصِمُکَ اى یحمیک و یحفظک یعنى ترا حمایت میکند و ترا نگه می دارد از عصام القربة گرفته شده است و آن نخ یا چرمی است که با آن سر مشک را می بندند تا محتوى آن نریزد.

جا دارد به ادب و حیای علمای حاضر در جمع درود بفرستم، با اینکه متوجه خطای شما بودند ادب کرده و پاسخ نگفته اند که به آنها اشاره می کنید این را از شما شنیده ام، لطفا توضیح دهید چه چیزی را و از که شنیده اید از کدام عالم دینی نقل می کنید در همین جا باید به ان منبرهایی که از آن تعریف می کنید و بزرگ شدن خود را پای انها بیان می نمائید تاسف بخورم، آیا همین گونه معلومات را اموزش دیده اید یا از آن منبرها چیز هایی یک در میان به یاد دارید و محفوظات خود را وحی منزل می دانید، بردار من پای منبر بودن یک چیزی است و پای مکتب بودن چیز دیگر.

جناب اقای مشایی قشنگ صحبت کردن و زیاد صحبت کردن ملاک حقیقت نیست بلکه درست صحبت کردن ملاک حق است. البته نگارنده برای اینکه شبهه ای پیش نیاید به تفاسیر زیر نیز مراجعه کردم و هرچه بیشتر گشتم معنای متبادر به ذهن شما را غریب تر یافتم.

جوامع الجامع ج‏2، ص: 101 - برگزیده تفسیر نمونه، ج‏1، ص: 537- معالم التنزیل فی تفسیر القرآن، ج‏2، ص: 70- لطایف الاشارات- المحرر الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز، ج‏2، ص: 219- لباب التاویل فی معانی التنزیل - کشف الأسرار و عدة الأبرار، ج‏3، ص: 181 - الکشاف عن حقائق غوامض التنزیل - فی ظلال القرآن، ج‏2، ص: 937- شواهد التنزیل لقواعد التفضیل، ج‏1، ص: 255 - زاد المسیر فی علم التفسیر، ج‏1، ص: 569 - روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم، ج‏3، ص: 365 - الدر المنثور فی تفسیر المأثور، ج‏2، ص: 299 - جواهر الحسان فی تفسیر القرآن، ج‏2، ص: 404 - الجامع لأحکام القرآن، ج‏6، ص: 244 - جامع البیان فی تفسیر القرآن، ج‏6، ص: 200 - غرائب القرآن و رغائب الفرقان، ج‏2، ص: 616 - تفسیر سور آبادى، ج‏1، ص: 588 - تفسیر روح البیان، ج‏2، ص: 418 - تفسیر الوسیط (الزحیلی)، ج‏1، ص: 481 - التفسیر الوسیط للقرآن الکریم، ج‏4، ص: 225 - التفسیر المنیر فی العقیدة و الشریعة و المنهج، ج‏6، ص: 263 - التفسیر المظهری، ج‏3، ص: 145 - التفسیر القرآنی للقرآن، ج‏3، ص: 1137 -
تفسیر القرآن العظیم (ابن أبی حاتم)، ج‏4، ص: 1174 - التبیان فی تفسیر غریب القرآن، ص: 153 - تاج التراجم فی تفسیر القرآن للأعاجم، ج‏2، ص: 604 - أحکام القرآن (الجصاص)، ج‏4، ص: 107 - مواهب علیة، ص: 253 - کوثر، ج‏3، ص: 208 - تفسیر نور، ج‏3، ص: 128 - تفسیر نمونه، ج‏5، ص: 3 - تفسیر شریف لاهیجی، ج‏1، ص: 683 - تفسیر خسروی، ج‏2، ص: 423 - ترجمه مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج‏7، ص: 115 - ترجمه المیزان، ج‏6، ص: 63

جناب اسفندیار اگر وقت کردید و البته می توانید به تعدادی از اینها که فارسی هستند مراجعه کنید، البته اگر آنها را هم قد و اندازه ابن سینا می دانید، متون عربی پیش کش ترسم از آن است که دوباره مطلب تازه ای کشف کنید و زحمت ما را زیاد.

در این خصوص که در بیاناتتان از اختلاف نظر ریاست محترم جمهور با رهبری سخن راندید از اینکه دوران اسلام حاکمیت علی (ع) تمام شده، خود را در جرگه سالکین شمردید، دوباره بر دوستی مردم ا . س . ر . ا . ئ .ی .ل صحه گذاشتید، از شاهکارهایتان در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سخن راندید، مدیریت نوح را زیر سوال بردید و مانند مد روز سیاسی کشور تعریضی هم به آیت الله هاشمی رفسنجانی نمودید بگذریم، اما این سوال باقی است اصرار شما بر ورود به مسائل دینی چیست؟ برادر عزیز به خدای واحد قسم هیچ کس از اینکه شما در مسائل دینی ورود نکنید ناراحت نمی شود، لطف کنید به مسائل حوزه کاری خود برسید و این عرصه را برای اهل فن خود بگذارید و این قدر شایعه سازی و حاشیه برای رئیس جمهور محترم و خدوم نیافرینید.

در خاتمه سوالهای بی پایانی است که پاسخ گویی شفاف و بدون سفسطه شما را می طلبد :
منظور شما از اینکه می گوئید که انبیاء – اولیا – اوصیا را هم متهم به سحر می کردند و قس علی هذا، بنده را نیز متهم به سحر می کنند چیست ؟ خودتان را در کدام واحد تعریفی می بینید کمی فکر نکرده اید که اقسام دیگری هم وجود دارد؟

جناب مشایی شما چه اصراری به استفاده از کلمه ا . س . ر . ا.ئ. ی .ل دارید در حالی که مقام معظم رهبری همیشه آن را ر‍ژیم غاصب صهیونیستی اعلام می کنند.

جناب اسفندیار از 27 فص فصوص الحکم ابن عربی که بگذریم پیشنهاد می کنم، اگر در توان خود می بینید نگاهی به «فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه» بیاندازید و بعد شاید معنی نقره و برنز و طلا را بهتر درک کنید.
دست ساقی چون سر خم را گشود جز محمد هیچکس آنجا نبود
فاش میگوید به ما لوح و قلم از وجود چهارده بی بیش و کم
چهارده منصور منصور آمده کلهم نور علی نور آمده

اللهم وفّقنا لما یحبّ و ترضى

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:36 عصر
جمعیت همجنس‌بازان زن و مرد با حمایت مستقیم آمریکا و انگلیس موفق شدند مجوز سازمان ملل را برای فعالیت در این سازمان بین‌المللی اخذ کنند!
 کمیته بین‌المللی دفاع از حقوق همجنس‌بازان سه سال گذشته درخواستی ارائه کرده بود مبنی‌بر صدور مجوز برای این کمیته جهت شرکت در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل.

پس از درخواست ماه گذشته همجنس‌بازان برای فعالیت در سازمان ملل، کمیته ویژه سازمان ملل در امور اعطای مجوز به سازمان‌های غیردولتی با رای مخالف مصر، روسیه و چین درخواست این گروه را رد کرده بود.

رویترز افزود پس از این بود که کشورهای غربی متعهد شدند و با تلاش بیشتر این تصمیم را به نفع همجنس‌بازان تغییر دهند.

بنابراین آمریکا، انگلیس و برخی کشورهای غربی شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل را که 54 کشور عضو آن هستند به رای‌گیری مجدد فراخواندند. این رای‌گیری روز گذشته (دوشنبه) انجام شد و کمیته دفاع از حقوق همجنس‌بازان با 23 رای موافق، 13 رای مخالف و 13 رای ممتنع حق فعالیت در سازمان ملل را به دست آورد!

از جمله کشورهایی که به این رای‌گیری رای مخالف دادند، چین، روسیه، مصر، عربستان سعودی، نیجریه، مالزی، پاکستان و ونزوئلا بودند و در مقابل کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، کانادا، آلمان، برزیل و ژاپن رای موافق دادند.

رویترز در ادامه افزود که پس از تصویب این درخواست، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا از اولین کسانی بود که از این تصمیم استقبال و از آن ابراز خرسندی کرد.
بنابراین گزارش، باراک اوباما در این خصوص گفت: من از این تصمیم مهم که در راستای حفظ حقوق بشر است، استقبال می‌کنم!

رویترز نیز در پایان این گزارش نوشت: امروز با پیوستن کامل کمیته دفاع از حقوق هم‌جنس بازان زن و مرد، سازمان ملل متحد به مفاهیمی که بر اساس آن شکل گرفته است، بیشتر نزدیک شد [!].
در همین ارتباط، در ماه گذشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش کردند که بزرگ‌ترین راهپیمایی همجنس‌بازان در جهان، با حضور حدود 100 هزار نفر از همجنس‌بازان زن و مردم اسرائیلی‌ و با حمایت سران رژیم صهیونیستی در تل‌آویو برگزار شد.

این راهپیمایی که از سال 1998 در تل‌آویو برگزار می‌شود، کاملا با حمایت دولت این رژیم و به پشتیبانی شهرداری تل‌آویو برگزار می‌شود.

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، زیپی‌لیونی، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در میان تجمع‌کنندگان سخنرانی و بر لزوم حمایت از همجنس‌بازان تاکید کرد و آن را در راستای ارز‌ش‌های انسانی دانست

پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 8:0 عصر

 

 ایلنا نوشت:

شرکت مخابرات استان قم از ایجاد اختلال شدید در اینترنت استان قم خبر داد که این شبکه از ساعت 17 امروز قطع می‌شود.

این اختلالات به منظور اصلاح و بهینه‌سازی شبکه دیتای شرکت مخابرات این استان ایجاد می‌شود.

این اختلالات از ساعت 17 تا 21 امروز به مدت چهار ساعت ادامه دارد.

این برای چندمین بار است که در هفته‌های اخیر در استان قم اختلال در اینترنت به وجود می‌آید.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 7:59 عصر

 

 ارسال کفن به اندازه پیکر کودکان در قالب کمک اهدایی به مردم غزه از سوی برخی کشورهای عربی موجب خشم مردم و مقام های فلسطینی شده است.

به گزارش العالم ارسال اینگونه اقلام در کنار داروهای تاریخ گذشته ارسالی از سوی کشورها و برخی نهادهای به اصطلاح انسان دوستانه بین المللی توهین آشکار به مردم ساکن غزه به شمار می رود که از سه سال پیش تاکنون تحت محاصره شدید رژیم صهیونیستی قرار دارند.

یکی از مسئولان منطقه غزه گفت: تعدادی کفن به اندازه پیکر کودکان در چارچوب کمک به غزه به این منطقه ارسال شده و در انبار ها وجود دارد.

وی افزود : شرم آور است که اعراب کفن برای کودکان غزه ارسال کنند.

درهمین حال منابع فلسطینی اعلام کردند که شعارهای توخالی انسان دوستانه برخی کشورها برای مردم غزه با ارسال داروهای تاریخ گذشته به این منطقه بیش از پیش به اثبات رسید.

بنابر این گزارش مدیر بخش کمک ها در وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: برخی از داورها مانند داروی مقابله با آنفلوانزای خوکی به ارزش دو میلیون دلار که کشورها و موسسه های مختلف به غزه اهدا کرده اند مورد نیاز نیست و به جای اینکه نیاز فلسطینی ها را برطرف کند باری بر دوش آنها است.

منیر البرش افزود: فقط ازسی درصد کمکهای پزشکی ارسالی به غزه استفاده شده است و ارسال این داروها به غزه نشان می دهد برخی دولت ها فقط تلاش کردند انبارهای خود را از این داروهای غیرضروری تخلیه کنند.


پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 7:52 عصر

 

 روزنامه رسالت نوشت:

تلاش و فشار بر وزارت بهداشت برای حذف یک عنصر علمی و خدوم افزایش یافته است. شنیده های موثق حاکی است جریانی خارج از وزارتخانه که همت خود را صرف حذف مخالفین تفکر خود و جایگزین کردن افراد دست نشانده می داند طی هفته های اخیر فشار شدیدی برای حذف دکتر باقر لاریجانی که از چهره های علمی منحصر به فرد در جامعه پزشکی است را آغاز کرده و تلاش می شود وزارت بهداشت را از بهره گیری از خدمات این استاد برجسته و لایق محروم نمایند.
شنیده ها حاکی است وزیر بهداشت که از تخصص و توانمندی های دکتر لاریجانی آگاه است تاکنون در برابر این تحرکات مقاومت کرده است.


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ