سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خطای آموزگارش را نشناسد، تا آنکه اختلاف [و دیگر نظرات] را بشناسد . [ایّوب علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:19 عصر

 

 آیت‌الله محسنی گرکانی گفت: جمهوری اسلامی فرصت بسیار خوبی برای اجرا و نهادینه شدن عدالت است.

به گزارش  دیوان عالی کشور‌، ‌آیت‌الله محسنی گرکانی رئیس ‌دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه ماه شعبان‌ مقدمه ماه رمضان است و فلسفه این ماه تنها خواندن ادعیه و قرآن نیست بلکه فلسفه آن عمل به دستور‌های اسلامی است، افزود‌: نباید به قضاوت منهای عدالت بسنده شود. قضاوت منهای عدالت‌، قضاوت طاغوت است‌.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی فرصت بسیار خوبی برای اجرا و نهادینه شدن عدالت است، تصریح کرد‌: کسی می‌تواند عدالت اجتماعی را در جامعه نهادینه کند که اولاً عدالت را در خودش پیاده کند. انسان اگر در احوال شخصی خود عدالت را پیاده کند، خیلی راحت‌تر می‌تواند قضاوت عادلانه‌ای داشته باشد‌.

آیت‌الله گرکانی با ذکر این نکته که اجرای عدالت به حیات مادی و معنوی ما کمک می‌کند و تنگناهای زندگی را از بین می‌برد، خاطرنشان کرد: عدالت مختص قضات نیست، بلکه تمامی کارگزاران نظام باید مراعات عدالت را بکنند. اگر همه کارگزاران عدالت را در جامعه پیاده کنند، همه اختلافات حل می‌شود‌.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 6:18 عصر
 فاطمه هاشمی رفسنجانی در جریان سفر یک ماه قبل خود به عربستان با ملک عبدالله پادشاه این کشور نیز دیدار کرده است.

 رجانیوز نوشت: این دیدار در جریان یکی از مهمانی‌ها و ملاقات‌هایی که ملک عبدالله نیز حضور داشته، انجام شده است.

فاطمه هاشمی با تعداد دیگری از اعضای خاندان سلطنتی هم دیدار کرده است .

 ملاقات برخی از اعضای خانواده آقای هاشمی با ملک عبدالله پیش از این نیز سابقه داشته است.سارا لاهوتی، دختر فاطمه هاشمی وی را در این سفر همراهی می‌کرده و پس از بازگشت از سفر عربستان به امارات رفته و با مهدی هاشمی رفسنجانی دیدار کرده است.

فاطمه هاشمی فرزند ارشد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در انتخابات سال گذشته به‌طور قاطع از میرحسین موسوی حمایت کرد اما پس از انتخابات بر خلاف خواهرش فائزه هاشمی مواضع و اقدامات تحریک‌کننده خاص علنی ابراز نکرد.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:46 عصر
 برنامه‌های فرهنگی سازمان لیگ برتر فوتبال به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در روز بازی پرسپولیس و تراکتورسازی اعلام شد.

 با توجه به شروع دهمین دوره مسابقات لیگ برتر در روز سه شنبه پنجم مرداد بخش فرهنگی سازمان لیگ برتر برنامه های ویژه فرهنگی جهت گرامیداشت عید نیمه شعبان در استادیوم آزادی برگزار خواهد کرد.
برنامه ها به شرح زیر است:

1- فضاسازی فرهنگی با نصب پرچم الوان مزین به نام مبارکه حضرت ولی عصر (عج)

2- ایجاد ایستگاههای صلواتی جهت پذیرایی با شیرینی و شربت در مبادی ورودی ورزشگاه

3- نصب بنرهای تبریک

4- برگزاری مراسم مولودخوانی توسط یکی از ذاکرین اهل بیت (ع) قبل از آغاز مسابقه بین تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز به مدت 30 دقیقه

5- اجرای تواشیح و مدیحه سرایی و همچنین همخوانی دعای فرج قبل از آغاز مسابقه به همراه حاضرین در ورزشگاه

6- پخش نماهنگ ویژه از اسکوربرد ورزشگاه بین دو نیمه


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:45 عصر
 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در رقابت با پنج استان پرتردد خراسان رضوی، گلستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان و مازندران، مقام نخست سفرهای تابستانی را از آن خود کرد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی اظهار داشت: طبق آمار ثبت شده از سوی کمیته آمار ستاد تسهیلات سفر استان های کشور، استان آذربایجان شرقی طی 15 روز نخست تعطیلات تابستان پرترددترین استان کشور معرفی شد و پنج استان خراسان رضوی، گلستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان و مازندران به ترتیب در رتبه‌های بعدی تردد گردشگران تابستانی قرار گرفتند.
وی افزود: اجرای طرح سفرهای تابستانه از سوی ستاد دائمی تسهیلات سفر، همه ادارات میراث فرهنگی استان‌های کشور را بر آن داشته است تا با اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده، در راستای تامین نیاز گردشگران فصل تابستان گام بردارند.
محمدی افزود: با توجه به اینکه تشکیل کمیته‌های مختلف بخشی از اقدامات اجرایی ستاد تسهیلات سفر استان‌های کشور به شمار می‌آید؛ لذا با شکل‌گیری کمیته آمار، تعداد گردشگران ورودی به استان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته تا فاکتورهایی همچون پرترددترین و نیز پر اقامت‌ترین استان های کشور استخراج شوند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت:‌در ارزیابی آمار از سوی ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور، گسترش موج هوای گرم در برخی نقاط کشور، عامل اصلی سفر به سوی استان‌های سردسیر در 15 روز نخست تابستان، معرفی شده است.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:44 عصر
رئیس شورای شهر تبریز گفت: برای بانک خصوصی آذربایجان شرقی 200 میلیارد تومان سرمایه لازم است که هم اشخاص حقوقی و هم اشخاص حقیقی می‌توانند در آن سهام داشته باشند.

شهرام دبیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: شرکت توسعه آذربایجان، موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیر و سازمان بازرگانی استان موارد و مسائل تاسیس این بانک را پیگیری می‌کنند.
وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و شرکت‌های معمولی می‌توانند 50 درصد سهام بانک خصوصی آذربایجان را به خود اختصاص دهند و نیز موسسات عمومی نظیر شهرداری‌ها و شرکت‌های سهامی عام نیز می‌توانند 10 درصد سهم در بانک خصوصی داشته باشند.
دبیری افزود: موسسات و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی لازم نیست در ابتدا تمام آورده خود را به بانک خصوصی واریز کنند چرا که آنها تنها در اول 35 درصد آورده را باید به حساب بریزند و لازم نیست کل آورده را به حساب واریز کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این کار از طرف ریاست جمهوری و بانک صادرات حمایت می‌شود به طوری که بانک صادرات می‌خواهد 35 درصد در بانک خصوصی آذربایجان سهم داشته باشد.
وی افزود: پس از موافقت رئیس‌جمهوری با تاسیس بانک آذربایجان شرقی باید قابلیت‌های استان و ظرفیت‌های موجود که می‌تواند در تولید و اقتصاد نقش مهمی داشته باشد، بررسی شود.
دبیری ادامه داد: تاسیس بانک خصوصی آذربایجان شرقی منبع خیر و برکت به استان خواهد بود.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:42 عصر
 دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران مقابل لاتزیو ساعت 19:30 امروز به وقت تهران از تلویزیون پخش می‌شود.

سومین دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل لاتزیو امروز از تلویزیون به صورت مستقیم پخش می شود. تیم ملی در دو بازی تدارکاتی گذشته در برابر ستاره سرخ بلگراد و واشاش مجارستان به تساوی یک – یک و پیروزی یک بر صفر دست یافته است.
بازی امروز ساعت 19:30 برگزار می شود.
تیم ملی بعد از این بازی به ایران بازمی گردد.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:42 عصر
 تهیه کننده برنامه فوتبال برتر از انتخاب گزارشگران تلویزیونی لیگ برتر دهم با نظر مردم خبر داد و گفت: مردم باید بدانند فردوسی‌پور نمی‌تواند همه مسابقات را گزارش کنند.

مهدی هاشمی در گفت  در این برنامه تغییرات مثبتی ایجاد کرده‌ایم. نرم افزار جدید قابل لمس (فینگر تاچ) را به برنامه‌ آورد‌ه‌ایم و کارشناسان برنامه می‌توانند سیستم‌های مورد نظرشان را خودشان بر روی مانیتور بچینند. اگر این نرم افزار از هفته اول لیگ برتر به کار گرفته نشود قطعا از هفته دوم لیگ برتر از آن استفاده خواهیم کرد. البته این نرم‌افزارها را باید به کارشناسان برنامه آموزش بدهیم.

وی ادامه داد: قصد داریم مسابقاتی که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود را به جای 8 دوربین با 10 دوربین تصویربرداری کنیم. ضمن اینکه قصد داریم گزارشگر مسابقات را هم با نظر مردم انتخاب کنیم و مردم می‌توانند برای هر هفته به گزارشگر مورد نظرشان برای گزارش یک دیدار رای بدهند.البته امکان دارد 90 درصد بگویند عادل فردوسی‌پور بازی‌ها را گزارش کند اما واقعیت این است که فردوسی‌پور نمی‌تواند تمام مسابقات را گزارش کند و مردم باید این مسئله را قبول و نظر خود را بر این اساس اعلام کنند.

هاشمی در مورد دلیل حذف زودهنگام نظرخواهی محبوب‌ترین مجری و گزارشگر از روی سایت برنامه تصریح کرد: علت این مسئله اشکال فنی بود زیرا مراجعه به سایت و این نظر سنجی بسیار زیاد بود. البته در همان زمانی هم که نظر سنجی روی سایت قرار داشت نتایج خوبی گرفتیم و به جمع بندی رسیدیم.

تهیه کننده فوتبال برتر در مورد اینکه نتیجه این نظر سنجی اعلام خواهد شد یا نه عنوان کرد: به دلیل اینکه برخی از گزارشگران و مجریان رای کمی آوردند ترجیح می‌دهیم نتیجه این نظر سنجی را اعلام نکنیم.

هاشمی با اشاره به نظر سنجی جدید سایت به فارس گفت: در این نظر سنجی از مردم خواسته‌ایم نظر بدهند که برنامه فوتبال برتر با حضور تماشاگر باشد یا بدون حضور تماشاگر که تاکنون 76 درصد مردم نظر داده‌اند که بهتر است با حضور تماشاگران برنامه برگزار شود. البته تعداد تماشاگران را محدود می‌کنیم و حداکثر 20 تماشاگر در استودیو حاضر خواهند بود و سعی می‌کنیم از روزنامه‌نگاران نیز در این برنامه استفاده کنیم.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:41 عصر
 سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت: در هر تیمی که بوده‌ام مقابل پرسپولیس و استقلال بهترین نتیجه را گرفته‌ام.

 اکبر میثاقیان در نشست خبری امروز در تبریز صحبت های زیر را مطرح کرده است:

* همیشه با هر تیمی که بوده ام مقابل پرسپولیس و استقلال بهترین نتیجه را گرفته ام.

* به دلیل تاخیر در بازی های لیگ دسته اول تمرینات خود را دیر شروع کردیم. تیم های دیگر اردوی چهارم و پنجم خود را سپری می کنند اما ما تازه اردوی اول خود را پشت سر گذاشتیم اما تیمم حتی اگر یک روز هم تمرین کند برای بردن انگیزه دارد.

*اکنون نه استقلال تیم قوی هست نه ضعیف و شهرداری تبریز هم همین طور. شهرداری تبریز جوان است و میانگین سنی تیم 25 سال است. 70 درصد بازیکنان تیم بومی هستند. بازیکنان لیگ برتری که گرفتیم به دلیل تعطیلی دو ماهه لیگ برتر با تیم هماهنگ نیستند.

*هادی برگی زر را به عنوان دستیار اول خود انتخاب کرده ام.

*اگر بتوانیم بازی اول خود را نتیجه بگیریم با روحیه به هفته های دیگر نظر خواهیم داشت و از هفته پنجم به بعد شکل واقعی خود را پیدا می کنیم.

*برای تعطیلی های لیگ برنامه داریم و این عدم کار کردن را جبران می کنیم. لیگ یک از لیگ برتر سخت است. در لیگ برتر فضا برای جبران وجود دارد.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:40 عصر

 

 روزنامه مردم سالاری نوشت:




حجت الا سلا م والمسلمین اشرفی اصفهانی فرزند آیت الله اشرفی اصفهانی گفت :‌ «اعتدال تنها راهی است که دو جناح سیاسی را به هدف اصلی یعنی خدا و خدمت به خلق» می رساند.

اهم اظهارات فرزند شهید محراب از قرار زیر است :

• بازی های سیاسی امری زودگذرند که نه دنیا دارند و نه آخرت را.

• یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلا ب اسلا می ما وحدت و یکدلی ملت شریف ایران بود .

• اساسا باید بگویم اسلا م، اتحاد و نقش رهبری بی نظیر امام عظیم الشان موجب پیروزی انقلا ب اسلا می شد و باید به عنوان یک ارزش حفظ شود والا باید منتظر عواقب ناخوشایندی بود.

• به نظر من، در کنار وحدت، وجود اختلا ف برداشت و سلا یق طبیعی است حضرت امام (ره) نیز در زمان حیات خود، براین نکته تاکید داشتند که تکثر سلیقه باید وجود داشته باشد.

• من به عنوان کسی که دو دوره در مجلس شورای اسلا می، نمایندگی مردم را برعهده داشتم این موضوع را لمس کرده و به عینه دیدم که اصلا ح طلبان و اصولگرایان هر دو یک هدف دارند و آن پیاده شدن اسلا م، حفظ نظام و تبعیت از نقش ولا یت فقیه است، اما متاسفانه امروز این مساله به گونه ای دیگر مطرح می شود یعنی اصلا ح طلبان به گونه ای معرفی شوند که گویی تابع رهبری نظام نیستند و این اصل را قبول ندارند در حالی که این موضوع صحت ندارد.

• اسلا م و تبعیت از رهبری و رعایت قانون اساسی سه اصلی است که جناح اصلا ح طلب به آن باور دارد و اگر موقعیت سیاسی به گونه ای تغییر می کند که اصولگرایان در مصدر امور قرار می گیرند، طبیعی است که در این بازی سیاسی، گروه دیگر از قافله عقب بماند.

• آنچه امروز به صورت دعواهای سیاسی و قدرت طلبی در میان عده ای وجود دارد و گروهی می خواهند، رقیب خود را از صحنه خارج کنند، راه به جایی نخواهند برد و این در واقع دشمن تراشی است که به صلا ح آینده کشور نیست.

• دل ها را باید به هم نزدیک کرد و مودت و یکدلی را حاکم ساخت ضمن آنکه دوستی ها باید معیار قرار بگیرند. اما متاسفانه اوضاع کنونی، حاکی از طرد شدن گروهی است که زمانی در مصدر امور مختلف از جمله وزارت و یا نمایندگی قوای مختلف قرار داشتند و گروهی نیز خود را متولی همه امور می دانند.

• اگر اصول گرایی مطرح است باید همه اصول ملا ک باشد، اختلا ف سلیقه همیشه وجود دارد با این وجود باید یک دست بود.

• بعضا امروز نظام تک حزبی را مطرح می کنند، به نظر من چنین مقوله ای حاصلی جز دیکتاتوری نخواهد داشت، پیشرفت کشورهای دنیا، در گرو آزاد منشی و دموکراسی بوده و هست و اگر روندی با عنوان نظام تک حزبی در کشور ما شکل بگیرد، باز می گردیم به زمان طاغوت که تنهایک حزب وجود داشت و آن حزب «رستاخیز» بود.

• با توجه به آنچه در قانون اساسی ما آ مده و نیز تکثرسلا یق همواره مورد تاکید امام بوده باید ضمن وجود همدلی میان دو جناح احزاب چارچوب دار اجازه فعالیت داشته باشند.

• حزب جمهوری اسلا می، حزبی بود که مقام معظم رهبری، به همراه شهید بهشتی و آقای هاشمی رفسنجانی از بانیان آن بودند و بنده نیز مسوولیت یکی از شاخه های آن را برعهده داشتم و به خاطر دارم زمانی که می خواستم برای ایجاد شاخه ای در یکی ازشهرستان ها (خمینی شهر) از حضرت امام مشورت بخواهم، ایشان اجازه دادند از وجوهات شرعی برای آن استفاده کنم، اگر حزب یا احزاب قانونی یا شرعی نبودند، مطمئنا امام (ره) اجازه استفاده از وجوهات شرعی برای آن را نمی دادند، لذا حزب در عقیده ایشان در پیشرفت آرمان های انقلا ب موثر بود و باید بگویم اگر نظام تک حزبی بخواهد روندی داشته باشد، نه تنها مردم برای ورود به عرصه سیاسی تشویق نخواهند شد بلکه خواه ناخواه، نسبت به آن بی تفاوت می شوند که عواقب خوبی در برنخواهد داشت.

• در هر دو جناح اصلا ح طلب و اصول گرا گروه های افراطی وجود دارند که به این توصیه های اسلا م مبنی بر «خیرالا مور اوسط ها» توجهی نکرده اند. امروز در میان اصول گرایان افراطیونی وجود دارند که در حوادث اخیر که بسیار هم تلخ بود از ساحت مرجعیت گرفته تا بیت حضرت امام (ره) عبور کردند و به عبارت بهتر، پا را از مرزهای افراطی گری هم فراتر نهادند و عقل و شعور خود را از دست دادند و با نهایت وقاحت و بی منطقی دست به کارهای مذموم زدند که من نام این گروه را «نمک خورها ونمکدان شکن ها» گذاشتم. هر کس به پست و مقامی رسیده از برکت وجود امام است و نباید به بیت ایشان جسارت، اهانت و هتاکی کنند.

• بنا بود چهره های شاخص اصول گرایان و اصلا ح طلبان چه در تهران و چه قم با یکدیگر بنشینند و درباره برخی اختلا فات با یکدیگر گفت وگو کنند. چرا که عقلا ی این دوجناح، به این نتیجه رسیده اند که نباید کاری کرد که دشمن خوشحال شود و هورا بکشد.

 


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:40 عصر
نمی‌توانم با روزی 50 تومان زندگی کنم

 

 زنی با ادعای این که روزانه تنها 50 تومان از همسرش خرجی می‌گیرد به دادگاه رفت تا نفقه‌اش را با حکم دادگاه افزایش دهد.

، زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی در حضور قاضی شعبه 236 طی دادخواستی مدعی شد که شوهرش روزی 50 تومان به او خرجی می‌دهد.

وی ادامه داد: شوهرم گویی در زمان قدیم زندگی می‌کند و من از این وضع خسته شدم.

زن جوان که لباسی قدیمی و کهنه به تن داشت، گفت: من نفقه می‌خواهم و شوهرم باید با توجه به خرج و قیمت‌های امروزه به من نفقه دهد.

وی اضافه کرد: ما حدود 12 سال است که با هم زندگی می‌کنیم و 2 فرزند 5 ساله و 10 ساله داریم و من از این رفتار شوهرم خسته شدم.

مرد 38 ساله در دادگاه حضور داشت و گفت: من برای او هیچ چیزی کم نگذاشته‌ام؛ می‌خواهم که همسرم به دنبال بهانه نباشد.

زن بیان کرد: من نمی‌توانم بدون پول و خرجی به زندگی‌ام ادامه دهم و شوهرم باید از زمان گذشته فاصله بگیرد و در حال زندگی کند.

وی افزود: خرج فرزندانم بسیار است و شوهرم فقط مواد غذایی خانه را آن هم با اصرار من تهیه می‌کند.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده، مرد را محکوم به پرداخت نفقه زن کرد و همچنین خرجی تحت عنوان ماهانه 250 هزار تومان برای فرزندان در نظر گرفت.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ