سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر برادرانْ بزرگی فروشد، هیچ انسانی با او صمیمی نخواهد شد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:40 عصر
خاتمی: اگر به نام عدالت بی‌عدالتی شود، بدتر است

 

 سید محمد خاتمی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی باید بد‌اخلاقی محکوم شود، گفت: بد اخلاقی اگر از سوی حاکمان باشد بدتر است.

 رئیس دولت اصلاحات در دیدار با جمعی از ایثارگران و رزمندگان،اظهارداشت: در این نظام باید بی‌عدالتی مورد انتقاد قرار گیرد و اگر به نام عدالت بی‌عدالتی شود،بدتر است.

محورهای سخنان وی را در ادامه می‎خوانید:

  • از جمله شروط مهم مطلوبیت حکومت این است که بر آمده از اراده و خواست جامعه و برخوردار از رضایت مردم باشد، اظهار داشت. با رجوع به تاریخ و آموزه‌های دینی تردید نکنیم که رضایت مردم شرط مهم تحقق حکومت مطلوب سازگار با دین است.
  • نه پیامبر(ص) و نه امام علی(ع) و نه نمایندگان اصلی دین، هیچگاه حاضر نبودند بدون رضایت مردم و به اصطلاح امروز، رای و خواست آنان حکومت خود را به هر قیمتی بر مردم تحمیل کنند.
  • لازمه شرط رضایت مردم، پاسخگویی حکومت به مردم نیز هست. در چنین حکومتی، آزادی اندیشه و بیان در جامعه یک اصل محکم و از حقوق اساسی مردم و پاسداشت آن عین عدالت اخلاقی بودن است.
  • آیا اصرار ما بر مردم‌سالاری و لوازم آن، عدول از موازین دینی است یا عین پای‌بندی به آن؟ و آیا پایه‌های دینی باور را نمی‌توانیم از منابع فکری و عمل دینی بدست آوریم؟
  • مگر امام راحل فرمان هشت ماده‌ای را در بحرانی‌ترین دوران پس از انقلاب که امواج ترور و طوفان جنگ بیداد می‌کرد صادر نکرد؟مگر این فرمان از جمله منشور اخلاقی بودن حکومت نیست؟متهم نکردن افراد، عدم دخالت در احوال مردم، پرهیز از فرد پرستی و تملق و ریا، تامین آزادی‌های جامعه به خصوص آزادی‌های اساسی، اینها و بسیاری موارد دیگر از جمله شروط و نشانه‌های اخلاقی بودن و مطلوب بودن حکومت است.
  • فداکاری‌های شما و صدها هزار نفر چون شما برای استقرار نظامی بوده است که اگر نه در حد کمال مطلوب ولی جاری و حرکت کننده به سوی آن جامعه بوده است و اینجاست که باید بد اخلاقی محکوم شود، بد اخلاقی اگر از سوی حاکمان باشد بدتر است.باید بی عدالتی مورد انتقاد قرار گیرد و اگر به نام عدالت بی عدالتی شود بدتر است.
  • باید از آزادی بیان و اجتماعات و تشکل‌ها دفاع شود و اگر این آزادی‌ها به نام انقلاب محدود شود بدتر است. باید هر‌جا احساس کنیم حقی از مردم ضایع می‌شود تذکر دهیم و به سوی وضعیتی حرکت کنیم که جامعه آزاد؛ برخوردار از حقوق اساسی و دارای اخلاق و عدالت داشته باشیم.
  • باید از اجزاء و ارکان حکومت بخواهیم که پاسخگویی در برابر مردم را بپذیرند و همه در چارچوب قانون حرکت کنند نه آن‌را به دل‌خواه تفسیر و تعبیر کنند و بخش هایی از آن را معطّل بگذارند، اینها از جمله درس‌هایی است که از بعثت و مهدویت می‌توانیم بگیریم، امروز همه باید هوشیار باشیم و ضمن پافشاری بر خواست‌های اساسی و حقوق ملت نباید از خطرات و تهدیدها علیه کشور مردم غافل باشیم.
  • جنایت وحشتناکی که توسط تروریست‌ها در زاهدان عزیز رخ داد،محکوم است. درست است که بسیاری از کشورها این جنایت را محکوم کرده‌اند ولی اعمال و معیارهای دوگانه آن‌ها موجب بدبینی ملت ما و دیگران خواهد بود؛ درست در هنگامی که تحریم‌ها علیه ایران اعمال می شود به تروریست‌های منفوری که هزاران تن از مردم بیگناه از جمله مسئولان عالی‌رتبه و محبوب را ترور کردند اجازه فعالیت مجدد داده می‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرند و آنها را از لیست تروریست‌ها خارج می کنند.

سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:37 عصر

 

- با دستور دادستان کل کشور،‌ طوماری پیرامون فرقه "اهل حق " به دادسرای ویژه روحانیت ارسال شد.

به گزارش  روابط عمومی دادستانی کل کشور، در پی دریافت طومار امضا شده جمعی از ساکنین بخش "گره بان هرسین " کرمانشاه مربوط به فرقه «اهل حق» در خصوص ‌اعتراض به ‌مطلبی که در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ رسیده‌، حسب‌الامر دادستان کل کشور طومار واصله ‌جهت رسیدگی به دادسرای ویژه روحانیت ارسال شده است.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:36 عصر

 

 انقلاب ایران چه تاثیری بر دربار سلاطین عرب گذاشت؟ این پرسشی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده ولی پاسخ دادن به آن تنها از عهده کسی برمی‌آید که از درون خاندان سلاطین عرب خبر داشته باشد.

«کارمن بن‌لادن» دختری از مادری ایرانی و پدری سوئیسی به واسطه ازدواج با یسلام بن‌لادن - برادر اسامه بن‌لادن - در کتابی با نام «در قلمرو پادشاهان» که به فارسی نیز ترجمه شده گوشه‌ای از این بازتاب‌ها را در کتاب خود آورده که بخش‌هایی از آنرا درادامه می‌خوانید.

او سالهادرعربستان زندگی کرد و خاطرات دست اولی از خانواده سلطنتی عربستان و خانواده بن لادن دارد.

*وقایعی که در سال 1979 در ایران رخ داد - انقلاب مردمی و اسلامی علیه شاه در این کشور - بلافاصله چهره دنیای عرب را دگرگون کرد.

کسانی که سال‌‌ها در عربستان سکوت کرده بودند و با غرب‌گرایی رو به‌ رشد این کشور مخالف بودند،‌ ناگهان عرصه را برای مبارزه و قیام آماده دیدند. اسلام به زودی سیمای کل جهان را تغییر داد و این ابتدای راه بود.

* از آن پس تا ماه‌ها مهمانی‌های پنجشنبه شب‌های ما عرصه‌ای برای مجادلات سیاسی بر سر مسائل ایران بود و همه در پی کسب اخبار جدید بودند.

آیت‌الله خمینی اعلام کرد در اسلام چیزی به نام شاه مسلمین وجود ندارد. او دولت وهابی عربستان را به شدت به باد انتقاد گرفته بود و این به معنای ترسی عمیق بود که به جان خانواده سلطنتی و تمام اعیان و اشراف عرب افتاده بود.
 آنها منافع خود را به کلی در خطر می‌دیدند. یسلام و برادرانش نیز دست و پای خود را گم کرده بودند و نمی‌دانستند چه کار باید بکنند.

* اگرچه می‌ترسیدم اما می‌دانستم که خطر مستقیماً تهدیدم نمی‌کند. ولی خانواده سلطنتی آل‌سعود که کل کشور را می‌گرداندند، به شدت دچار اضطراب و سردرگمی شده بودند.

 آنها می‌ترسیدند و می‌دانستند همه چیزشان را خواهند باخت. انقلاب اسلامی ایران، نقش آنها را در عالم اسلامی به کلی زیر سوال برده بود و تاثیرات آن حتی در مردم کوچه و خیابان نیز مشهود بود.
زن‌هایی که روبنده‌‌های خود را برداشته بودند، دوباره آنها را به چهره می‌زدند. پلیس مذهبی بسیار سخت‌گیرتر از قبل شده بود. مسجدها آوای اذان خود را بلندتر کرده بودند و مردم بیشتری را به نماز جماعت دعوت می‌کردند. همه جا تابلوی هشدار دهنده درباره رعایت حجاب و پوشاندن دست و پاها نصب شده بود.

پلیس مذهبی حق داشت خانه افراد مشکوک را بدون اجازه‌نامه رسمی تفتیش کند. آنها ضبط صوت‌ها را خرد می‌کردند اگر الکل در خانه می‌یافتند، صاحب‌خانه را با کتک می‌بردند و به زندان می‌انداختند و قطعا حکم شلاق برایش صادر می‌کردند.

آنها با عروسک بچه‌ها نیز مشکل داشتند و تمام عروسک‌ها را از مغازه‌ها جمع کردند. برای آنها عروسک حکم ویسکی را داشت و حرام بود، چرا که در آیین وهابیت هر نوع چهره‌پردازی هنری رقابت با خدا محسوب می‌شود. تنها عروسکی که در کل عربستان باقی ماند، عروسکی بی‌چهره با بدنی بدون توازن به نام عایشه بود.

*یک روز صبح در ماه نوامبر،" یسلام " با هول و هراس از شرکت به خانه آمد و گفت: «مکه تسخیر شده است،‌صدها خشکه مقدس دو آتشه به مسجد مکه ریخته‌اند و اداره مقدس‌ترین مکان اسلامی در جهان را به دست گرفته‌اند. در ساعات اذان، رهبرشان بیانیه‌های آتشین علیه آل‌سعود و رشوه‌خواری و فساد آنها صادر می‌کند و بیش از همه، شاهزاده نایف، عهده‌دار امور مکه را هدف قرار داده است.»

آنها برای رسیدن به هدف خود از اتاقک‌های خالی در اطراف مکان مقدس که متعلق به شرکت بن‌لادن بود و هرگز مورد بازرسی قرار نمی‌گرفت، استفاده کرده بودند و ما قطعا اولین کسانی بودیم که از موضوع باخبر می‌شدیم.
 این اتاقک‌ها برای نگهداری اسباب و وسایل کارگران شرکت بود. هنگامی که شورشی‌ها مکه را تصرف و در پی اولین بانگ اذان بیانیه‌های خود را قرائت می‌کنند، یکی از کارگران بن‌لادن بلافاصله تلفن می‌کند و حادثه را برای یسلام شرح می‌دهد، ولی تلفن او نیمه تمام باقی می‌ماند،‌چون شورشی‌ها خطوط تلفن مکه را قطع می‌کنند.

*وقتی شاه خالد خبردار شد، اولین کاری که کرد، قطع تمام خطوط تلفنی در کشور بود. من نمی‌توانستم با مادرم تماس بگیرم و او را از نگرانی احتمالی - در صورت آگاهی از اخبار - برهانم. ولی هیچ راهی برای تماس تلفنی در کشور وجود نداشت، به دستور شاه، روزنامه‌ها نیز چند روز اول هیچ خبری از اتفاقات مکه چاپ نکردند، ولی شایعه‌ها و اخبار ضد و نقیض، دهان به دهان می‌گشت، فرودگاه‌های کشور نیز به دلیل قطع خطوط تلفن دچار مشکل شده بودند و هدایت ترافکی هوایی از دستشان خارج شده بود.

* پس از روزها و شب‌ها گفت‌وگو و بحث و تبادل نظر در مورد مذاکرات دوستانه با شورشی‌ها، بالاخره صبر شاه تمام شد و دستور دخالت ارتش را صادر کرد. هواپیما در پی هواپیما به مکه می‌رفت، اما نیروهای نظامی موفق نمی‌شدند، بدون جنگ، مکه را بازپس گیرند.

* بالاخره از نیروهای ویژه فرانسوی به نام جی. آی‌.جی‌.ان کمک خواسته شد و آنها ظرف مدتی کوتاه، ‌مکه را از شورشی‌ها بازپس گرفتند و اغلب آنها را به قتل رساندند (طبیعی است که نیروهای فرانسوی مسلمان نبودند و اجازه ورود به مکه را تحت هیچ شرایطی نداشتند.) از آنجا که در عربستان اخبار حقیقی تحت هیچ شرایطی منتشر نمی‌شود، شایعه‌ها مدام افزایش می‌یافت: فرانسوی‌ها پیش از ورود به مکه، تشهد خوانده‌اند، آنها مسلمانان فرانسوی بودند... آنها شورشی‌ها را با جریان برق شکنجه کرده و کشته‌اند... آنها اصلا فرانسوی نبودند...شورشی‌ها خودشان فرار کردند و هنوز هم دستگیر نشده‌اند... .

بلافاصله پس از آرام شدن اوضاع داخلی مکه، عده‌ای دستگیر و ده‌ها نفر در مکان‌های عمومی اعدام شدند. هیچ‌کس تا هفته‌ها پس از این واقعه آرام نخوابید.

دسامبر همان سال شورش دیگری در یکی از شهرهای شرقی عربستان رخ داد و کشته‌های بسیاری بر جا گذاشت، شهر قاتیف مرکز استقرار شیعه‌های عربستان بود. شیعه، مذهب رسمی ایرانیان است.
این گروه رسمی که در عربستان به شدت سرکوب شده بودند پس از سال‌ها سکوت تحت تاثیر انقلاب ایران و آیت‌الله خمینی، در روز به شهادت رسیدن امام حسین، نوه حضرت محمد(ص) ، به خیابان‌ها می‌ریزند تا یاد او را زنده نگه دارند.
این آیین در کشورهایی که مسلمانانش پیرو مذهب شیعه هستند هر ساله انجام می‌شود و «مراسم عاشورا» نام دارد. پلیس وهابی عربستان بدون آنکه به آنها تذکری بدهد، به خیابان‌ها می‌ریزد و شماری از این شیعیان را به قتل می‌رساند.

این عمل موجب اغتشاش فراوان می‌شود و درگیری‌ها چندین روز ادامه می‌ِیابد. ترس یسلام با آگاهی یافتن از این وقایع، بیشتر و بیشتر می‌شد و من هر چه تلاش می‌کردم، نمی‌توانستم او را آرام کنم . خودم نیز همچون او دچار وحشت و سردرگمی بودم. چه اتفاقی قرار بود برای ما بیفتد؟

* هنوز سه هفته از شورش در مکه نگذشته بود که ارتش کمونیستی شوروی، افغانستان را اشغال کرد. به نظر می‌رسید درهای دنیا به روی ما بسته می‌شوند. در ایران انقلاب شده بود. مکه ناامن بود و اکنون افغانستان در چنگ روس‌ها بود. ضمن آنکه تب اسلام‌گرایی نیز همه جای دنیا را فرا گرفته بود.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:35 عصر
علی مطهری: برخی نمایندگان باعث سرکشی و قانون‌گریزی دولت شده‌اند

 

 علی مطهری با تایید عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، اذعان کرد : این اقدام دولت تخلف و گریز از قانون محسوب می‌شود. دولت باید هر چه زودتر برای ارسال مصوباتش به مجلس اقدام کند والا نمایندگان در قالب سوال از رئیس‌جمهور موضوع را پیگیری خواهند کرد.

دیگر اظهارات عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت و گو با ایلنا بدین قرار است :

• اگر مجلس به وظایفش عمل کند جلوی قانون‌گریزی را خواهد گرفت. در این میان نمایندگان با عمل به وظایفشان و اجرای قانون اساسی می‌توانند مانع قانون‌گریزی‌ها شوند.

• اما برخی از نمایندگان به خاطر ملاحظات سیاسی به وظایفشان عمل نمی‌کنند و موجب سرکشی و قانون‌گریزی دولت می‌شوند.

• هر دولتی به طور طبیعی مایل است نظارتی به کارهایش نباشد و تمایل به خودکامگی دارد. در اینجا وظیفه مجلس است که در مقابل قانون‌گریزی‌ها بایستد.

• اکنون نیز موارد متعددی از قانون‌گریزی‌های دولت همانند اجرا نکردن قانون پرداخت اعتبار از صندوق ارزی به مترو تهران و کلان‌شهرها، عدم ارسال مصوبات دولت به مجلس، عمل نکردن به مصوبه مجلس درباره پذیرش دانشجو برای آموزشکده‌های فنی‌وحرفه‌ای، درخصوص اجرای قانون حجاب و موارد دیگر دیده می‌شود. مجلس می‌تواند در قالب سوال از وزرا و رئیس‌جمهور آن را مطرح کند تا مانع قانون‌گریزی‌ها در کشور شود.

• اصلاح‌طلبان را می توان به دو گروه طبقه‌بندی کرد .

• گروه اول از اصلاح‌طلبان، کسانی هستند که به دنبال تغییر ساختار نظام‌اند و گروه دوم که اکثریت نیز هستند خواستار اصلاحات در درون نظام‌اند. این گروه دوم به طیف اصولگرایان معتدل بسیار نزدیک بوده و می‌توان با آنها تعامل خوبی داشت.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:34 عصر
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب یک فوریت طرح بیمه بیکاری گفت:‌ مجلس به دنبال استقلال صندوق بیمه تامین اجتماعی و نیز تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتن افراد جویای کار است.

محمد‌حسین فرهنگی  با اشاره به تصویب یک فوریت طرح نمایندگان برای بیمه بیکاری، اظهار داشت: این طرح با همکاری و هماهنگی وزارتخانه‌های کار، رفاه، مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان در حال پیگیری است تا بتوان از تجارب کشورها در خصوص بیمه بیکاری استفاده کرد.
وی افزود: این طرح در قالب سه فصل و 34 ماده ارائه خواهد شد که فصل اول مربوط به کلیات و زمان‌بندی بیمه بیکاری است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه فصل دوم از مواد 7 تا 24 مربوط به مقررات بیمه بیکاری است، گفت: برخی مواد این فصل نسبت به لایحه دولت تغییر کرده و همچنین فصل سوم از ماده 25 تا 34 در ارتباط با حمایت از بیکاران متقاضی کار است.
نماینده مجلس هشتم خاطرنشان کرد: طرح بیمه بیکاری در واقع نوعی پوشش حمایتی از افرادی متقاضی کار است که بنا به دلایلی دولت و نظام براساس قانون اساسی نتوانسته‌اند برای این افراد شرایط ایجاد اشتغال را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه بحث تحت پوشش قرار گرفتن بیمه بیکاری برای کارجویان از موارد جدید در طرح بیمه بیکاری مجلس است، تصریح کرد: افرادی که سابقه اشتغال و پرداخت بیمه ندارند و در حقیقت جویای کار هستند و باید برای گذراندن زندگی تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند.
فرهنگی افراد جویای کار را دارای ویژگی‌هایی دانست و خاطرنشان کرد: داشتن حداقل سن 25 سالگی، مرد بودن کارجو، زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست که دارای مهارت و حرفه‌ بوده و حداقل برای مدت یک سال پیگیر اشتغال شدند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند.
وی ادامه داد: این افراد حداکثر به مدت 10 سال در این طرح تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرند.
به گفته فرهنگی حمایت‌های درمانی و حقوقی از مزیت‌های طرح بیمه بیکاری است و در این طرح بیکار به فردی اطلاق می‌شود که رابطه کاری وی بدون میل و اراده خودش قطع شده است.
وی در مورد تفاوت بیمه بیکاری در طرح جدید با بیمه بیکاری فعلی گفت: توسعه پوشش حمایتی طبق جداول کمی و کیفی و افزایش مدت استفاده از مقرری با احتساب دوره‌های کار و اشتغال برای مجردها 6 ماه و 40 ماه برای متاهلان افزایش پیدا کرده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سهم بیمه کارفرما در طرح بیمه بیکاری جدید کاهش یافته است، تصریح کرد: سهم بیمه کارفرما از 3 درصد فعلی به دو درصد کاهش خواهد یافت و نیز دولت و بیمه شونده هر کدام یک درصد بیمه پرداخت خواهند کرد.
نماینده مجلس هشتم صندوق پیش‌بینی شده برای بیمه بیکاری در طرح جدید را مستقل عنوان کرد و افزود:‌در حال حاضر این صندوق تحت نظر سازمان تامین اجتماعی و به صورت یک طرفه اداره می‌شود که پیش‌بینی شده این صندوق به صورت هیئت امنایی و مستقل اداره شود.
نماینده مجلس هشتم دیگر تفاوت‌های طرح بیمه بیکاری را تحت پوشش بیمه قرار دادن کارفرمایان دانست و افزود: در قانون بیمه بیکاری فعلی کارفرما تحت پوشش بیمه نیست و این در حالی است که کارفرمایان فعلی از جایگاه مقتدر و قوی در اقتصاد برخوردار نیستند و بیشتر آنها دارای کارگاه‌های کوچک بوده و احتمال ورشکستگی برای این افراد نیز وجود دارد.
نماینده مجلس هشتم در مورد لایحه بیمه بیکاری دولت، اظهار داشت: این لایحه تا جایی که اطلاع داریم فقط مربوط به مشکلات بیمه بیکاری است، در طرح جدید بحث بیمه کارجویان نیز مطرح است و در صورتی که نظر دولت در این طرح جلب شود سرعت در روند قانونی کردن طرح بیشتر خواهد شد.
وی با تاکید بر همراهی کردن دولت در روند بررسی و تصویب طرح بیمه بیکاری بیان داشت: در صورت فراهم شدن فضای همکاری این موضوع گام مهمی برای ایجاد فضای متعادل روانی و فکری در کشور خواهد بود.
به گفته فرهنگی با تصویب یک فوریت طرح، نمایندگان خارج از دستور به طور جدی موضوع را بررسی و بدون نوبت برای تصویب به صحن علنی خواهند آورد.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 10:54 صبح

 

روزنامه ایران نوشت:

ساعت هشت شب یکشنبه -27‌تیر- مأموران کلانتری خواجه ربیع مشهد هنگام گشت دختر جوانی را دیدند که از داخل یک خودروی پراید کمک می‌خواست. مأموران با مشاهده این صحنه به تعقیب خودرو پرداخته و سرانجام آن را متوقف کردند. همان‌موقع دو مرد -‌سرنشینان پراید- با عجله خود را به مأموران رسانده و سعی کردند با پرداخت رشوه متواری شوند، اما بلافاصله دستگیر و همراه دختر جوان و پسر دیگری به کلانتری منتقل شدند.

«نیلوفر» -‌ دختر ربوده شده- به مأموران گفت: 21 ساله هستم و حدود یک سال قبل در فروشگاهی مشغول کار شدم. تا این‌که «سامان» - مدیر فروشگاه- چندی قبل به من پیشنهاد ازدواج داد. ضمن این‌که با حرف‌هایش مرا فریب داده و اعتمادم را بشدت جلب کرده بود، یک روز «سامان» هراسان به من گفت: با مشکل روبه‌رو شده و نیاز به سه‌میلیون تومان پول دارد. بنابر این خیلی سریع همه پس‌اندازم را به او دادم، اما بعد از آن رفتار سامان بشدت تغییر کرد و دیگر توجهی به من نمی‌کرد بنابراین یک روز از «سامان» خواستم قرضش را برگرداند که منکر موضوع شد. به‌خاطر این‌که هیچ مدرکی علیه او نداشتم، نتوانستم پولم را پس بگیرم.

تا این‌که ساعتی قبل «سامان» تماس گرفت و از من خواست برای گرفتن پولم به یکی از خیابان‌های شهر بروم. غافل از این‌که چه نقشه شومی در سر دارد، راهی آنجا شدم. وقتی رسیدم «سامان» و دوستش را داخل خودروی پراید دیدم. وقتی داخل ماشین نشستم او کیسه پول را به دستم داد. در حال شمردن پول‌ها بودم که ناگهان دوست «سامان» ماشین را روشن کرد و به سرعت حرکت کرد. در حالی که بشدت ترسیده بودم از او خواستم توقف کند اما ضمن تهدید به راهشان ادامه دادند. دو آدم ربا در بین راه یکی‌دیگر از دوستانشان را نیز سوار کردند که از حرف هایشان متوجه شدم می‌‌خواهند مرا به یکی از شهرهای شمال کشور ببرند.

در حالی که هیچ راهی برای فرار نداشتم با دیدن خودروی گشت پلیس از مأموران کمک خواستم.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 10:53 صبح

 محسن رضایی و هاشمی رفسنجانی در جبهه

محسن رضایی و هاشمی رفسنجانی


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 10:52 صبح
احمد خاتمی دیدار با سفیر انگلیس را رد کرد

 

 امام جمعه موقت تهران حاضر به ملاقات سفیر کشور انگلیس نشد.

 سایمون گس سفیر کشور انگلستان در جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به حجت الاسلام سید احمد خاتمی در تاریخ 6/ 4/ 89 از وی تقاضای اختصاص زمانی برای ملاقات کرده بود که آیت‌الله خاتمی از پاسخ نامه سفیر انگلستان امتناع ورزید.

دفتر خاتمی با اعلام این موضوع اعلام کرد که سفارت دولت انگلستان مجددا با ارسال نامه‌ای به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایان درخواست خود برای ملاقات سفیر این کشور با آیت‌الله خاتمی را تکرار نمود که وزارت خارجه با ارسال نامه‌ای در تاریخ 27/ 4/ 89 به ستاد برگزاری نماز جمعه تهران خواستار ارسال درخواست سفیر دولت انگلستان توسط این استاد به حجت الاسلام خاتمی را شد.
امام جمعه موقت تهران در پاسخ به نامه ستاد برگزاری نماز جمعه تهران به شدت با انجام این ملاقات مخالفت کرد که متن پاسخ وی به شرح ذیل است:
بسم‌‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای سید یدالله شیرمردی مسئول محترم ستاد نماز جمعه تهران
سلام علیکم
باتوجه به پرونده سیاه دولت انگلیس در عرصه خیانت به اسلام و توطئه‌گری مداوم این دولت علیه مسلمانان و نیز شیطنت پیوسته علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بویژه در فتنه سال 88، به وزارت محترم امور خارجه اطلاع دهید که اینجانب اجازه ملاقات به سفیر انگلیس نمی‌دهم.
28/ 4/ 89
سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 10:52 صبح

 

روزنامه تهران امروز نوشت :

امام جمعه اردبیل خطاب به استاندار جدید این استان گفت: اگر نتوانی کاری انجام دهی از همان راهی که آمده ای، باید برگردی.

حجت الاسـلام و المسلمین عـاملی که از مخالفان تغییر استاندار این استان بود در سخنان خود در نماز جمعه این شهر درباره انتخاب استاندار جدید اردبیل گفت: مـا خـواستار استانداری قوی بوده و هستیم و البته دولت می‌گوید استاندار جدید فردی قوی است. ملاک قوی بودن استاندار نه اظهارات و ادعای دولت، بلکه عملکرد اوست ما فرصت می‌دهیم و حمایت می‌کنیم تا کار کند و بعد از مدتی عملکردش را ارزیابی می‌کنیم اگر خوب بود کاملا حمایت می‌کنیم ولی اگر نبود از همان راهی که آمده است باید برگردد.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 10:51 صبح

 

 به گزارش بی بی سی :

آزمایشی در آفریقای جنوبی نشان داده است که یک ژل ضدمیکروبی که به رحم مالیده می شود به طور قابل توجهی از میزان آلوده شدن زنان به ویروس اچ آی وی در اثر آمیزش با افراد آلوده می کاهد.

این ژل که حاوی داروی ضدایدز "تنوفوویر" (tenofovir) است پس از یک سال استفاده آزمایشی، به میزان 50 درصد از میزان آلودگی به ویروس کاست. میزان کاهش ابتلا به این ویروس در یک دوره دو سال و نیمه 39 درصد بود.

اگر این نتایج تایید شود، اولین بار خواهد بود که موثر بودن یک ژل ضدمیکروبی نشان داده می شود.

این ژل می تواند برای زنانی مفید باشد که کسانی که با آنها همبستر می شوند از استفاده از کاندوم خودداری می کنند.

راه های تازه مهار گسترش اچ آی وی به خصوص در بخش جنوبی تر آفریقا به شدت مورد نیاز است. تقریبا 60 درصد مبتلایان در این بخش جهان را زنان تشکیل می دهند.

بسیاری از زنان در آنجا اغلب مجبور به آمیزش غیربهداشتی می شوند و به طور بیولوژیکی بیش از مردان در مقابل ویروس اچ آی وی آسیب پذیرند که ژل را به گزینه جذابی بدل می کند.

آژانس های سازمان ملل با استقبال از این نتایج گفتند که ماه آینده با برگزاری یک گردهمایی با حضور کارشناسان، درباره اینکه در گام بعدی با این محصول چه باید کرد بحث خواهند کرد.

نتایج این مطالعه سه ساله که توسط "موسسه برنامه تحقیقات ایدز در آفریقای جنوبی" (کاپریسا) تکمیل شد، در یک کنفرانس بین المللی ایدز در وین ارائه شد و روز دوشنبه در نشریه آمریکایی "ساینس" چاپ شد.

استفاده از این ژل یک بار در 12 ساعت قبل از آمیزش و یک بار در 12 ساعت پس از آن توسط زنان 18 تا 40 ساله هم ایمن و هم قابل قبول است.

سلیم قبول کریم، یکی از دو محقق ارشد در این مطالعه، در وین به خبرنگاران گفت که 889 زن شرکت کننده در آزمایش، که در شهر ساحلی دوربان و همچنین یک روستای کوچک انجام شد، عمدتا طبق دستور از ژل استفاده کرده اند.

در میان آنها کاندوم توزیع شد و در زمینه آمیزش بهداشتی به آنها توصیه هایی ارائه شد. آنها ماهی یک بار تحت آزمایش اچ آی وی قرار گرفتند.

98 زن پس از 30 ماه به اچ آی وی آلوده شده بودند - 38 نفر در گروهی که ژل تنوفوویر دریافت کرده بودند و 60 نفر در گروهی که دارویی بی خاصیت دریافت کرده بودند.

دکتر کریم گفت: "ما کاهش 39 درصدی ابتلا را در گروه تنوفوویر نشان دادیم."

او افزود که تنوفوویر در 12 ماه اول استفاده، خطر ابتلا را 50 درصد کاهش می دهد اما بعد تاثیر آن کم می شود.

او گفت زنانی که با نظم بیشتری ژل را مصرف کردند خیلی کمتر آلوده شدند.

دکتر کریم می گوید که نمی داند هر دوز از این دارو چقدر هزینه دارد اما گفت که وسیله استعمال و ژل "فقط چند پنی" خرج دارد.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ