سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسد چون کم بود ، تن درست و بى غم بود . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:39 عصر

 

 روزنامه نیجریه‌ای کومپس اعلام کرد دو بانک ایرانی برای خرید 40 درصد سهام یونیتی بانک نیجریه با مقامات این بانک در حال انجام مذاکره هستند.

 مدیر عامل بانک یونیتی نیجریه از تصمیم دو بانک ایرانی برای خرید 40 درصد سهام این بانک خبر داد.
مالام فالالو بلو در این باره گفت: یونیتی بانک در حال انجام مذاکرات جدی با دو بانک بزرگ ایرانی است که خواهان خرید 40 درصد سهام این بانک هستند.
بر اساس گزارش روزنامه نیجریه ای کومپس وی گفت: اخیرا رئیس کل بانک مرکزی ایران به دفتر من آمد و گفت برخی بانک های ایران خواهان سرمایه گذاری در نیجریه هستند. اگر آن ها بیایند و ما با شرایط آن ها موافقت داشته باشیم چرا که نه؟ آن چه که ما به دنبالش هستیم آن است که فرد یا نهادی در این جا سرمایه گذاری کند.
بلو بدون اشاره به نام این دو بانک ایرانی همچنین از ابراز علاقه برخی سرمایه داران محلی برای خرید سهام یونیتی بانک خبر داد و گفت مذاکرات با آن ها در مرحله پیشرفته ای قرار دارد.


چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:39 عصر

 به گزارش مهر:

کارشناس ارشد توریسم با بیان اینکه طی چند ماه اخیر ورود گردشگران خارجی به کشور به صفر نزدیک شده گفت: به دلیل افزایش بی رویه نرخ هتل قیمت تورهای ایران در مقایسه با کشورهای دیگر گرانتر شده است.

تقی آقایی افزود: در سال جاری به شدت با رکود ورود گردشگر خارجی به کشور مواجه شده ایم بطوری که این روند هر روز بدتر شده است که مهمترین دلیل این رکود نیز گرانی بیش از اندازه قیمت تورهای ایران در مقایسه با کشورهای دیگر است.

به گفته وی، وضعیت تورهای ورودی به کشور به گونه ای شده که دفاتر وارد کننده تور که تعداد آنها به 70 آژانس هم نمی رسد در آستانه ورشکستگی قرار دارند و چنانچه این روند تا چند ماه دیگر ادامه پیدا کند حتما منجر به تعطیلی آنها می شود.

این کارشناس ارشد توریسم با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون با کاهش 60 درصدی ورود گردشگر به کشور مواجه بوده ایم، افزود: با وجود اینکه هتلهای ایران نسبت به هتلهای کشورهای دیگر از استاندارد کافی برخوردار نیستند اما هتلهای 2 ستاره ایران هزینه ای برابر با هتلهای پنج ستاره در کشورهای اروپایی و آمریکایی دریافت می کند.

آقایی با اعلام اینکه از ابتدای سال تا کنون نرخ هتلها 20 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه 60 درصد هزینه تور مربوط به قیمت مراکز اقامتی است به همین دلیل افزایش بی رویه نرخ هتل در افزایش قیمت تورهای ورودی نقش زیادی دارد.

وی افزود: برای نمونه قیمت هتل 2 ستاره مشهد 138 دلار، هتل لاله تهران 160 دلار و هتل عباسی اصفهان 128 دلار است که نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته و به طور کلی این مبالغ برای گردشگران خارجی زیاد است.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 8:12 عصر
داستان پر سر و صدای به نام  بازنشتگی اساتید

 

 طبق ماده ?? قوانین و مقررات استخدام کشوری صورت گرفته‌است. بر اساس این ماده قانونی، دانشگاه مکلف است که اعضای هیات علمی را که به سن ?? سال تمام رسیده‌اند بازنشسته کند.

پس از آنکه در بهمن ماه گذشته، بازنشستگی چند تن از استادان دانشگاه علامه، خبرساز شد و حتی کار به پیگیری مجلس هم رسید، در دو سه روز گذشته، دوباره بحث بازنشستگی استادان و این بار استادان دانشگاه تهران، دوباره خبرساز شده است. به گفته مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه تهران، 30 عضو هیئت علمی این دانشگاه در آینده نزدیک بازنشسته می شوند که 20 نفر از این اعضای هیئت علمی خودشان درخواست بازنشستگی کرده و 10 نفر دیگر طبق قانون بازنشسته می شوند که احکام آنها تا نیمه شهریور صادر می شود.

عبدالرضا سیف گفته است که « بازنشستگی این اعضای هیئت علمی قانونی و طبق روال اداری است و نه سیاسی. چرا که هر عضو هیئت علمی که 30 سال سابقه خدمت داشته باشد طبق قانون بازنشسته می شود.»

در حالی که چندی پیش سید محمد مقیمی عضو هیئت رئیسه دانشگاه تهران از بازنشسته شدن 81 عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طی سال 88 خبر داده بود عبدالرضا سیف از جذب 200 عضو هیئت علمی در دانشگاه تهران طی سال گذشته خبر داده است: « وقتی یک عضو هیئت علمی با مرتبه استادی بازنشسته می شود این امکان ایجاد می شود که دانشگاه 3 استادیار جذب کند چرا که حقوق یک استاد 3 برابر یک استادیار است. همچنین وقتی یک دانشیار از دانشگاه بازشسته شود از آنجا که حقوق دانشیار تقریبا" 2 برابر یک استادیار است می توانیم 2 عضو هیئت علمی با درجه استادیاری جذب کنیم.»

طبق ماده ?? قوانین و مقررات استخدام کشوری صورت گرفته‌است. بر اساس این ماده قانونی، دانشگاه مکلف است که اعضای هیات علمی را که به سن ?? سال تمام رسیده‌اند بازنشسته کند. اما تبصره‌ای هم وجود دارد مبنی بر اینکه رییس دانشگاه می‌تواند در مواردی که خدمات اعضای هیات علمی (دانشیار و استاد) ضروری باشد، تا سن ?? سالگی از آنها استفاده کند و از ?? سال به بالا نیز اگر به صورت استثنا به خدماتشان نیاز باشد، با تصویب هیات رییسه می‌توان سال به سال از خدمات اعضا استفاده کرد.

روح الله عالمی و غلامرضا ظریفیان اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران تابستان امسال بازنشسته می شوند و این در حالی است که سابقه عضویت هیئت علمی این دو استاد دانشگاه تهران که عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه هستند، کمتر از 30 سال است ولی آنطور که مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه تهران اعلام کرده است، پیام رئیس دانشگاه تهران مبنی بر بازنشستگی آنها ابلاغ شده است.

سابقه بازنشسته کردن استادان دانشگاهها
این برای چندمین بار است که از پنج سال پیش تا کنون، بحث بازنشستگی استادان دانشگاههای مختلف کشور مطرح شده است؛ به طوری که از سال ????، بیش از ?? استاد برجسته دانشگاه‌های ایران بازنشسته شده اند. اما با اینکه از سال 84 تا کنون در برخی از دانشگاهها، به طور پراکنده چند استاد بازنشسته پیش از موعد شده بودند، اما از بهمن ماه سال گذشته که 12 نفر از استادان سرشناس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با حکم رئیس دانشگاه بازنشسته شدند، این موضوع به طور گسترده ای در رسانه ها منتشر شد و تعداد زیادی از مسئولان وزارت علوم را به واکنش واداشت. هرچند صدرالدین شریعتی، رئیس این دانشگاه که امضای او پای تمامی نامه‌های بازنشستگی استادان نقش بسته این بازنشستگی‌ها را طبیعی دانست اما بعد از مدتی دلایلی ازجمله نیت اخلال در امتحانات دانشگاه از سوی استادان و تبدیل شدن گروه آموزشی توسعه دانشکده اقتصاد به باشگاه سیاسی را از دلایل ارائه حکم بازنشستگی برای آنها عنوان کرد. این حجم از بازنشستگی استادان ، باعث شد که مجلس و در راس آن کمیسیون آموزش به تکاپو یبفتند و این موضوع را بررسی کنند.
علی عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی جزو نخستین افرادی بود که درباره اخراج گروهی از استادان اقتصاد دانشگاه علامه موضع گرفت و از روسای این دانشگاه خواست دلایل بازنشستگی استادان را به شکل کتبی به آنها ارائه کند.
اما پس از اعلام کتبی دانشگاه علامه، مجلس دلایل بازنشستگی استادان را مورد بررسی قرار داد و سرانجام چنانکه گزارش کمیسیون آموزش مجلس نشان می‌دهد، آنگونه که از سوی رئیس دانشگاه دلیل این بازنشستگی در برخی رسانه‌ها تشکیل باشگاه سیاسی از سوی این استادان اعلام شده بود در گزارش ارائه شده به مجلس به آن پرداخته نشده است.

موافقان و مخالفان
علی عباسپور، در مورد این بازنشستگی ها به «خبر» می‌گوید: «اکثر بازنشستگی‌هایی که در دانشگاهها اتفاق افتاده به دلیل ضعف قانون در مورد بازنشستگی استادان است چرا که هم‌اکنون ما در مورد قوانین بازنشستگی استادان خلاهای بسیاری داریم که با استفاده از این خلاها برخی از آنها که سال‌ها در دانشگاه‌ها زحمت می‌کشند به راحتی بازنشسته می‌شوند.»
اما در این میان وزیر علوم از بازنشستگی‌ها دفاع کرد و گفت دانشگاه علامه مطابق آیین‌نامه کار خود را انجام داده و دستوری برای بازنشستگی سلیقه‌ای و سیاسی در وزارت علوم در کار نیست. کامران دانشجو در حالی این سخنان را به زبان می آورد که خودش در مصاحبه های متعددی اعلام کرده است که در نظام جمهوری اسلامی جایی برای اساتیدی که قصد ترویج سکولاریسم را داشته باشند، نیست و از خط قرمزهای نظام محسوب می شود. دانشجو معتقد است که در حال حاضر تعدادی از استادان دانشگاهها، این صلاحیت را ندارند که در دانشگاهها تدریس کنند و بهتر است که خودشان به طور داوطلبانه خود را بازنشسته کنند. از سوی دیگر مسئولانی مانند محمدرضا رحیمی، معاون رئیس جمهور نیز از حضور اساتید «غیرمتعهد» در دانشگاه‌ها انتقاد می کنند. از سوی دیگر وزیر علوم معتقد است که هم اکنون وزارت علوم با کمبود 20 هزار هیات علمی مواجه است و او این امیدواری را دارد که وزارت علوم ظرف سه سال آینده 5 هزار عضو هیئت علمی را بتواند جذب کند.

اما از سوی دیگر موافقان بازنشسته کردن استادان دانشگاهها دلیلی که برای موافقتشان اعلام می کنند این است که برخی استادان بالای ?? سال دیگر توان پاسخگویی به سوالات جوانان را ندارند چرا که دانشجویان امروز بسیار پرشور هستند و بسیار سوال مطرح می‌کنند و این استادان از دانشگاه می‌خواهند برایشان واحد درسی کمتر بگذارند تا به فعالیت‌های تحقیقاتی بپردازند.

در مقابل، مخالفان بازنشستگی پیش از موعد استادان دانشگاهها معتقدند که قانون بازنشستگی اعضای هیئت علنی دانشگاهها ضعف دارد و باید اصلاح شود. محمد حسن دوگانی نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات یکی از این مخالفان ایت. او در این باره به «خبر» می گوید: «عده ای از استادان فضا را برای ادامه تحقیق و پژوهش خود در ایران کم می بینند و در رفت و آمد هستند و در این بین نمی توانند که در وضعیت ثابتی در دانشگاه ها بمانند . اما روند بازنشسته کردن زود هنگام استادان در دانشگاه های ایران ضربه بزرگی را به جامعه علمی ایران وارد کرد  و یکی از عوامل مهم خروج اساتید این است که بعد از بازنشستگی شرایط کار را در خارج از کشور مناسب می بینند .چرا که  در تمام دنیا مردم بر این باور هستند که افراد علمی در سنین بالا تر دارای مدارج و تجربه علمی ارزشمندتری می شوند . در حال حاضر اساتید نخبه دنیا بالای 60 سال سن دارند . این افراد ذخیره علمی یک کشور به حساب می آیند .و به نظر من بازنشسته کردن اساتید با 25 ی 30 سال خدمت ضربه بزرگی به بدنه علمی کشور است.»

شهلا اعزازی، استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر گروه زنان انجمن جامعه‌شناسی کشورنیز در این باره معتقد است: «عمری صرف می‌شود تا استادی در حوزه اندیشه و عمل به بار بنشیند و سیاست نباید به تعدیل استاد از دانشگاه منجر شود. استادان دانشگاه سرمایه‌های ملی و اجتماعی هر کشورند که در بعد مالی هم هر دولتی هزینه‌های زیادی برای تربیت و به بار نشستن آنها متحمل می‌شود.»

اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش مجلی نیز در این مورد به « خبر» می گوید: « این روزها بازنشستگی استادان واژه زود هنگام را در کنار خود به یدک می‌کشد و هر نوع بازنشستگی برای افراد سؤال بر انگیز شده است.

بازنشستگی استادان در حال حاضر تحت شرایط امروزی جامعه دو پیامد را با خود به همراه دارد. اگر استادی خود بخواهد بازنشست شود می‌گویند که فلان استاد با دولت مخالف بوده است و اگر دانشگاه او را بازنشست کند تصور می‌شود که دانشگاه با وی مخالف بوده است. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص همواره حامی استادان بوده و هست و برای بازنشستگی هر استاد به دنبال مدارکی است که از کار افتادگی آن استاد را بروز دهد.»


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 8:11 عصر
تیم ملی تکواندوی ایران با شکست دادن تیم پرقدرت و صاحب‌نام اسپانیا پس از 10 سال بار دیگر قهرمان جام جهانی شد.

در پانزدهمین دوره این رقابت ها که با حضور 19 تیم برتر جهان به میزبانی اورمچی چین برگزار شد نمایندگان تکواندو کشورمان در مبارزه آخر خود موفق شدند تیم پرقدرت و صاحب نام اسپانیا را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و فاتح این مسابقات شوند.

در پیکار نهایی، ابتدا فرزاد عبدالهی در وزن سوم به روی شیایچانگ رفت که در رقابتی میلیمتری توانست حریفش را 7 بر 6 شکست دهد.

محمد باقری معتمد در وزن دوم نیز با نتیجه 4 بر یک تکواندوکار اسپانیایی را مغلوب کرد تا تیم ایران یک گام دیگر به قهرمانی جام پانزدهم نزدیکتر شود.

در مبارزه سوم میثم باقری در وزن اول 8 بر 2 نتیجه را به حریفش واگذار کرد تا همه چیز به بازی چهارم و وزن چهارم کشیده شود، جایی که حسین تاجیک حضور داشت.تاجیک در این با هوشمندی توانست حریف خود را 8 بر 3 شکست دهد و سند قهرمانی تیم ملی تکواندو کشورمان را امضا کند.

تیم ملی تکواندو که در گروه B پانزدهمین دوره جام جهانی با تیم های روسیه،اردن و قزاقستان همگروه بود،در دور مقدماتی بدون اینکه حتی یک شکست انفرادی را متحمل شود با 3 برد پیاپی 4 بر صفر مقتدرانه به دور بعدی صعود کرد.

در مرحله دوم، بار دیگر روسیه حریف تکواندوکاران ایران شد، که در این مبارزه هم روس ها چاره ای جز باخت 3 بر یک را پیدا نکردند .ملی پوشان کشورمان در مرحله نیمه نهایی این جام به مصاف ترکیه،مدافع عنوان این رقابت ها رفتند و موفق شدند این حریف قدر را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند و برای سومین بار متوالی راهی فینال این مسابقات شوند.

با این پیروزی،تیم ایران علاوه بر اینکه شکست سال گذشته خود در فینال جام جهانی 2009 را تلافی کرد، بلکه به تنها تیمی در جهان تبدیل شد که سه دوره متوالی به بازی نهایی این جام راه یافت.در بازی فینال نیز همانطور که شرح آن رفت،نمایندگان تکواندو ایران بر اسپانیا غلبه کردند تا پس از 10 سال (جام جهانی لیون 2000) بار دیگر قهرمانی شان را در این جام جشن بگیرند.

در پانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی بعد از ایران و اسپانیا ،تیم های کره و ترکیه مشترکاً بر سکوی سوم ایستادند.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:43 عصر

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید باشگاه تراکتورسازی فردا چهارشنبه در سالن اجتماعات کارخانه تراکتورسازی برگزار خواهد شد.

 

 در این مراسم که با حضور مسئولان و اعضای هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی، مسئولان سپاه پاسداران و بسیج آذربایجان شرقی، مربیان، کادر فنی و بازیکنان تیم تراکتورسازی برگزار خواهد شد، ضمن تقدیر از زحمات ناصر شفق، مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی، محمد حسین جعفری به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه معرفی خواهد شد.

 محمد حسین جعفری پس از نشست شنبه شب هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شد.

 پس از برکناری ناصر شفق از مدیرعاملی باشگاه تراکتورسازی، جمشید خطیبی به مدت چند ماه سرپرستی باشگاه تراکتورسازی را عهده‌دار بود و در نهایت سرهنگ جعفری به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه منصوب شد. گفته می شود خطیبی به عنوان قائم مقام باشگاه به همکاری خود با تراکتورسازی ادامه خواهد داد.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:42 عصر
 
فرارو : استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بر این باور است که عملکرد صداوسیما در قبال تهاجم فرهنگی به هیچ وجه قابل دفاع نبوده و نان بی کفایتی این سازمان را شبکه‌هایی مانند فارسی 1 می‌خورد.

صادق زیباکلام گفت: «عملکرد صداسیما در قبال تهاجم فرهنگی غیر قابل دفاع است. به طوریکه این رسانه به هیچ وجه نتوانسته مخاطب‌های خود را جذب کند.»

وی افزود: «اقشار و لایه‌های تحصیل کرده جامعه ایران به هیچ وجه به صداوسیما به عنوان یک رسانه خبری و تحلیلی نگاه نمی‌کنند. متاسفانه نان بی کفایتی صداوسیمای ما را فارسی 1 و بی بی سی فارسی می‌خورد و فایده بران اصلی ناتوانی‌های صداوسیما آنها هستند.»

زیباکلام گفت: «من پیشنهاد می‌کنم نظر سنجی شود و مطالعات دقیق صورت گیرد تا مشخص شود که چند درصد از منابع‌ خبری اقشار تحصیل کرده در ایران برنامه‌های صداوسیما است و چند درصد بینندگان این برنامه‌ها افراد بالای دیپلم هستند.»

زیباکلام درباره چرایی گستردگی انتقاد از صداوسیما گفت: «تا زمانی که رادیو و تلویزیون در ایران در انحصار دولت است وضع به این شکل خواهد بود. حتی خود دولتی‌ها و حکومتی‌ها هم از چنین شرایطی رضایت نداشته و انتقاد می‌کنند. اتفاقا کسانی که به صدا وسیما نقد دارند طیف‌های مختلف حکومتی هستند. در واقع جریان‌هایی مانند دوم خرداد عطای صداوسیما را به لقایش بخشیده‌اند. یعنی شرایط به گونه‌ای است که آنها حتی زحمت انتقاد را هم به خود نمی‌دهند.»

این استاد دانشگاه با انتقاد از برنامه‌های تولید شده در صداوسیما اظهار کرد: «بعضا سطح برنامه‌های صداوسیما آن قدر نازل می‌شود که آدم خیال می‌کند صدا وسیما شعور بینندگان را دست کم گرفته است. برای مثال با دیدن برنامه‌ای که برای شهرام امیری تهیه شده بود، یک لحظه احساس کردم آقای ضرغامی فکر می‌کند که ایرانی‌ها عقب افتاده بوده و فکر و اندیشه‌ای ندارند و یا کسانی که برنامه‌ها را نگاه می‌کنند بچه‌های کلاس اول و مهد کودک هستند. واقعا مسئولان صداوسیما چه فکر می‌کنند؟»

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب رسانه ملی تاکید کرد: «هر کس دیگری هم جای آقای ضرغامی بیاید، چیزی عوض نمی‌شود و بازهمان آش است و همان کاسه. برای مثال فرض کنیم کسی رئیس سازمان صداوسیما شود که بیشتر طرفدار دولت باشد. در این صورت فریاد یک سری از اصولگراها بلند می‌شود و یا اینکه کسی رئیس شود که کمتر طرفدار دولت باشد، آن وقت هم داد فراکسیون حامی دولت در مجلس در می‌آید.»

این تحلیل‌گر مسایل سیاسی اضافه کرد: «اگر می‌خواهیم رادیو و تلویزیون سامان پیدا کند باید بخش خصوصی وارد رسانه شود. باید به موازات صدا وسیما دولتی، صداوسیمای خصوصی هم فعالیت داشته باشد. البته طبیعی است که در این صورت شبکه‌ها و رسانه‌های خصوصی باید تحت ضوابط و قانون کار کنند.»

زیباکلام در پاسخ به این سوال که آیا راه اندازی شبکه‌هایی مانند فارسی1 برای صداوسیما در حکم تهدید است، گفت: «شکل گیری رسانه فارسی زبان را آقای ضرغامی و دوستانشان قطعا به عنوان تهدید تلقی می‌کنند. چرا که رسانه‌هایی در حال شکل گیری هستند که دولت ایران کوچکترین کنترلی بر آنها ندارد.»

وی در مورد شبکه فارسی1 ادامه داد: «با وجود اینکه من برنامه‌های فارسی 1 را از صدر تا ذیل پوک، بی محتوا و مبتذل می‌دانم ولی معتقد هستم که چنین رسانه‌هایی باید باشد و به شخصه از آن استقبال می‌کنم. در واقع عصری که حکومت انحصار رسانه را در دست داشته باشد به پایان رسیده است. حال اگر این امکان را ما در داخل کشور فراهم نکنیم تا رسانه‌های مستقل داخلی شکل گیرد قطعا با پیشرفت تکنولوژی در خارج از کشور چنین شبکه‌هایی به وجود می‌ آیند؛ چنانچه در مورد بی بی سی فارسی، VOA و فارسی 1 شاهدش هستیم.»

سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:41 عصر
!
جهان: این اقدام در حالی در تالار وحدت و با سوت و کفهای حاضرین در تالار(!)اتفاق می افتد که کلیپهای غیر مجاز این خواننده از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در حال پخش می باشد!

"شهرام شکوهی"،چند سال گذشته در یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در دبی(برای رقابت در خوانندگی!) حضور یافت و پس از آن اقدام به تولید آلبوم های غیر مجاز و کلیپ های مرتبط نمود که با استقبال همین شبکه ها روبرو شد!

گفتنی است اجرای موسیقی توسط خواننده غیر مجاز در حالی در تالار وحدت صورت گرفت که "دکتر سید محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدعوین حاضر در این مراسم بود.

شایان ذکر است این برنامه به همت سازمان ملی جوانان در تالار وحدت برگزار شد.

سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:40 عصر
 
پارسینه: اخیرا عرضه قرص های لاغری "سوپر اسلیم" که در عطاری ها عرضه می شود و هنوز مجوز پخش در داورخانه های رسمی را ندارد، در سطح وسیعی انجام شده است در حالی که این قرص ها عوارض ناهنجاری چون بی اشتهایی شدید و عوارض گوارشی نامطلوب دارند.

این قرص ها با ایجاد بی اشتهایی شدید قادر هستند حتی طی یک هفته، 10 کیلو از وزن شخص را کاهش دهند.

از جمله عوارض مصرف این قرص ها می توان به افزایش غلظت خون، تپش قلب، خون دماغ شدن های مکرر، بی خوابی های شدید، ایجاد حالت تهوع دائمی اشاره کرد، شنیده ها از وجود ترکیبات ماده مخدر "شیشه" در این قرص ها است.

برخلاف تصور عمومی این قرص ها در کارگاه های داخلی تولید می شود و یک داروی وارداتی نیست و دارای یک شبکه توزیع سراسری در کل کشور است که با قیمت 20 تا 30 هزارتومان عرضه می شود.

سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:39 عصر
جهان: با اعلام سرطان زا بودن این نوع شامپو ، جمع آوری آنها در قطر آغاز شده است .

نتایج تحقیقات آزمایشگاهی در قطر که روز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد که مقادیر غیر مجازی از ماده "دی اکسن" در شامپوهای هد اند شولدرز وجود داشته که مصرف این ماده بالاتر از حد متعارف ، تاثیرات بسیار مخربی از جمله سرطان پوست و سایر بیماریهای پوستی را به دنبال دارد .

دولت قطر به تمامی خرده فروشان این کشور اعلام کرده که این دو نوع محصول از شامپوهای هد اندر شولدرز به نام "شاین هد اند شولدرز" و "لایولی و سیلکی" باید جمع آوری شوند.

مقامات بهداشتی امارت دبی نیز پس از اطلاع از این موضوع ، خواستار دسترسی به اطلاعات آزمایشگاهی قطر و اقدام فوری نسبت به محصولات هد اند شولدرز موجود در فروشگاههای در این امارت شده اند.

انتشار این خبر موجی از نگرانی را در میان مصرف کنندگان طویل المدت این محصولات ایجاد کرده و آنها خواستار دسترسی به اطلاعات دقیق پیرامون این موضوع هستند.

سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:38 عصر
یک سوم مردان از رانندگی همسرشان می‌ترسند

 

یک تحقیق نشان داد یک سوم مردان در هنگامی که همسرشان در حال رانندگی است احساس امنیت نمی‌کنند.

میلیون‌ها نفر از مردان زمانی که در کنار همسرشان نشسته‌اند، به دلیل آن که همسرشان دیر پدال ترمز را فشار می‌دهد پایشان را به کف خودرو فشرده‌اند.
بسیاری دیگر نیز در هنگامی که همسرشان رانندگی می‌کرده‌ است بارها از ترس لبه صندلی را فشار داده‌اند.
یک دهم مردان اعلام کردند مواقعی پیش آمده است که همسرشان به دلیل بی‌توجهی از مسیر جاده منحرف شده و آن‌ها مجبور شده‌اند فرمان را بگیرند و خودرو را به جهت اول باز گردانند.
در نظر سنجی که توسط سایت OnePoll.com و روی 3 هزار مرد انجام شده‌ است اکثر مردان اعلام کردند که رانندگی آن‌ها از همسرشان بهتر است.
آن‌ها معتقدند که مردان بسیار بهتر تمرکز می‌کنند، بیش‌تر به تابلو‌های راهنمای و رانندگی توجه می‌کنند و خیلی سریع‌تر و بهتر واکنش نشان می‌دهند.
یک پنجم مردان هم اعلام کردند زمانی که همسرشان رانندگی می‌کند هرگز احساس آرامش نمی‌کنند. یک پنجم مردان نیز به دلیل رانندگی همسرشان با او بگومگو کرد‌ه‌اند.
یکی از بزرگ‌ترین انتقاد مردان این است که زنان به راحتی و به سرعت حواسشان به دلیل توجه به کودکان، مناظر اطراف و دیگر خودروها پرت می‌شود.
از دیگر اعتراضات مردان این است که زنان به جای حرکت در یک خط مستقیم مرتبا از یک سمت به سمت دیگر می‌روند و فاصله خود را با خطوط کنار جاده رعایت نمی‌کنند.
فشردن ناگهانی پدال گاز و حرکت سریع خودرو و هم‌چنین نزدیک شدن بیش از حد به یک خودرو قبل از سبقت گرفتن از آن از دیگر مواردی بود که مردان در مورد شیوه رانندگی زنان انتقاد داشتند.
در همین حال نزدیک به یک دهم مردان ادعا کرده‌اند که گاهی اوقات لازم دانسته‌اند از همسر خود بخواهند خودرو را به کنار جاده منتقل کند تا آن‌ها خود پشت فرمان بنشینند.
با این حال سخنگوی این سایت گفت: من مطمئن هستم که رانندگی زنان به آن شدتی که مردان تصور می‌کنند بد نیست. شاید مردان در مورد رانندگی خود خیلی مطمئن هستند که این گونه فکر می‌کنند.
تلگراف ، 20 جولای


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ