سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مزد جهادگر کشته در راه خدا ، بیشتر نیست از مرد پارسا که معصیت کردن تواند لیکن پارسا ماند . و چنان است که گویى پارسا فرشته‏اى است از فرشته‏ها . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 8:49 عصر
 یک نماینده زن جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از سیاست های دولت اوباما در زمینه امنیت مرزی ، ادعا کرد که ماموران مخفی حزب الله لبنان برای انجام عملیات خرابکاری و انتقال تروریست ها به خاک ایالات متحده در مرزهای آمریکا و مکزیک مستقر شده اند!

به گزارش عصر ایران  خانم " سو مایریک " نماینده جمهوریخواه ایالت کارولینای شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به این موضوع گفت : " حزب الله لبنان به کمک عوامل اطلاعاتی ونزوئلا در مرز مکزیک مستقر شده است.

وی با اشاره به اینکه این افراد در ونزوئلا  به زبان اسپانیولی آموزش می بینند مدعی شد : " عوامل مرتبط با حزب الله لبنان برای انتقال تروریست ها به ایالات متحده و انجام عملیات خرابکارانه در خاک آمریکا در مرزهای مکزیک مستقر شده اند .

این نماینده با انتقاد شدید از دولت اوباما و دولت مکزیک در عدم توجه کافی به مساله امنیت مرزی نسبت به انجام عملیات های تروریستی محتمل در آینده در درون خاک آمریکا هشدار داد .

وی افزود که تروریست ها مترصد فرصت مناسب هستند که بار دیگر در درون خاک آمریکا دست به انجام یک عمل تروریستی بزنند و دولت اوباما را تهدید کرد که در صورتی که یک بار دیگر حمله ای همچون 11 سپتامبر در داخل خاک آمریکا انجام شود نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه در کنگره آماده استیضاح و برکناری وی از منصب ریاست جمهوری خواهند بود .

گفتنی است که ادعای نفوذ عوامل نزدیک به ایران و حزب الله در آمریکایی لاتین چند سالی است که به عنوان یکی از سوژه های خبری مورد توجه برخی رسانه ها و شخصیت های سیاسی آمریکا و اسراییل است .

در این زمینه حتی "زیپی لیونی " وزیر خارجه سابق اسراییل بارها با دخالت آشکار در امور داخلی ایران و کشورهای آمریکای لاتین از وسعت سفارت خانه های ایران در برخی کشورهای آمریکای لاتین ابراز نگرانی کرده بود.

گفتنی است که روابط ایران با برخی کشورهای چپگرای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا ، بولیوی ، نیکاراگوئه و کوبا در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد بسیار گرم تر از گذشته شده است .


دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:36 عصر
 
مهر: روح الله عالمی عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران با بیان اینکه دارای 22سال سابقه تدریس در دانشگاه تهران است گفت: حداقل 14 سال دیگر می توانستم تدریس کنم اما خبر بازنشستگی ام را از طریق مسئولان دانشکده ادبیات و علوم انسانی شنیده ام.

روح الله عالمی با تأیید خبر بازنشستگی اش از دانشگاه تهران گفت: این موضوع یک تصمیم درون دانشگاهی بوده است. مسئولان دانشکده ادبیات و علوم انسانی پیام رئیس دانشگاه مبنی بر بازنشستگی ام را ابلاغ کردند.

وی افزود: 22 سال سابقه عضویت هیئت علمی دارم و حداقل 14 سال دیگر می توانم به فعالیت خود ادامه دهم. از طرف دیگر چون دارای 30 سال سابقه کار از اول انقلاب اسلامی هستم این اختیار برای رئیس دانشگاه ایجاد می شود که متوسل به این 30 سال سابقه شود و حکم به بازنشستگی دهد. البته این جزء اختیارات رئیس دانشگاه است که هم می تواند متوسل به این 30 سال شود و هم می تواند نشود.

این عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران در توضیح بیشتر به مهر گفت: از اول انقلاب در آموزش و پرورش مشغول شدم و سپس به دانشگاه تهران منتقل شدم. سابقه 30 ساله ام مربوط به مجموع فعالیت در آموزش و پرورش و دانشگاه تهران است. بر اساس قانون یک عضو هیئت علمی دانشگاه می تواند سنوات اداری قبل از عضویت هیئت علمی اش را به دانشگاه منتقل کند اما جزء سوابق هیئت علمی اش حساب نشود. بنابراین می توانم مستند به سابقه 22 ساله به عنوان عضو هیئت علمی 14 سال دیگر نیز تدریس کنم اما تشخیص رئیس دانشگاه که از اختیارات وی نیز است این بوده که به 30 سال سابقه کاری بنده استناد شود و بازنشسته شوم.

روح الله عالمی خاطرنشان کرد: هنوز به بنده اعلام نکرده اند که دیگر نمی توانم اصلا" تدریس کنم بنابراین احتمال این وجود دارد که به طور غیر رسمی باز هم بتوانم در کلاسهایم حاضر شوم.

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:35 عصر

 دولت ونزوئلا به منظور آغاز تحقیقات بر روی علت مرگ سیمون بولیوار قمرمان ملی ونزوئلا، بقایای جسد وی را از آرامگاه او در کاراکاس بیرون آوردند.

 شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تصاویری را از بررسی بقایای جنازه سیمون بولیوار قهرمان ملی ونزوئلا توسط پزشکان منتشر کرد.
در تصاویر پخش شده از این شبکه تلویزیونی پزشکان و محققان در حال بررسی باقیمانده جنازه بولیوار پس از نبش قبر وی که به منظور تحقیقات بیشتر دولت ونزوئلا صورت گرفته، دیده می‌شوند.
باور عمومی در ونزوئلا تاکنون بر این بوده که سیمون بولیوار که در سال 1783 در کاراکاس به دنیا آمده بود، در سال 1830 بر اثر بیماری سل درگذشته است اما هوگو چاوز بر این موضوع تاکید دارد که بولیوار از سوی دشمنانش به قتل رسیده و بر اثر بیماری نمرده است.

.

اصرار هوگو چاوز بر این موضوع موجب آن شد تا دولت ونزوئلا تحقیقات خود بر روی این موضوع را آغاز کرده و در همین راستا اقدام به نبش قبر او کردند تا کارشناسان پزشکی قانونی، بررسی خود بر روی بقایای وی را آغاز کنند.
سیمون بولیوار در آمریکای جنوبی به عنوان قهرمان ملی مبارزه برای استقلال شناخته می‌شود که استعمارگران اسپانیایی را از بخش اعظمی از آمریکای جنوبی بیرون کرد.
رییس‌جمهور ونزوئلا همزمان با تماشای تصاویر نبش قبر بولیوار و بیرون آوردن بقایای وی، در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که با دیدن استخوان‌های قهرمان ملی ونزوئلا اشک ریخته است.


دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:34 عصر
بازسازی به صلیب کشیدن مسیح (ع) از طریق عکس‌های ماهواره‌ای گوگل / عکس

 

 هنرمندی لحظات کلیدی روایات انجیل مانند به صلیب کشیدن مسیح (ع) را از طریق عکس‌های هوایی ماهواره‌های گوگل بازسازی کرد.

 جیمز دایو سه ماه صرف گشتن در تصاویر Google Earth کرده تا مناطق مناسب برای بازسازی این وقایع را پیدا کند.

دایو 31 ساله اهل سیدنی در استرالیاست و تصاویر گرفته شده از طریق ماهواره‌های گوگل را با فناوری سه‌بعدی ترکیب کرده است. او با استفاده از متن انجیل به بازسازی لحظات مهم تاریخ مسیحیت روی آورده است.

این هنرمند که یکی از اعضای انجمن هنری The Glue society است، گفت:«دوست داریم با آثارمان کمی مخاطب را قلقلک بدهیم. درمورد این تصاویر به این فکر می‌کردیم که فناوری امروز به ما اجازه می‌دهد که این وقایع را به شکلی کاملا واقعی به تصویر بکشیم. انگار از آسمان به این وقایع نگاه کنی.»

او با زیرکی افزود:«همه به تصاویر ماهواره‌ای اعتماد دارند. ما می‌خواستیم سربه‌سر این اعتماد بگذاریم.»

در این میان تصاویری چون کشتی حضرت نوح (ع) در دریا، شکافتن دریای احمر توسط حضرت موسی (ع) و حضرت آدم و حوا در عدن به چشم می‌خورد.

دایو درمورد کار با نرم‌افزار گوگل گفت:«این نرم‌افزار منبع تحقیقاتی خوبی برای من بود. دنبال مکان‌های جغرافیایی بودم که با این وقایع همخوانی داشته باشد. برخی موقعیت‌های مناسب را هم اصلا پیدا نکردم به همین دلیل یکی دو عکس ماهواره‌ای گوگل را با هم ترکیب کردم.»

مثلا برای شکافتن دریا به دست حضرت موسی (ع) دایو مجبور شده از عکس‌های آبشار نیاگارا، صحرا و دریای سرخ با هم استفاده کند در نتیجه «هیچکدام از عکس‌ها از نظر جغرافیایی واقعی نیستند.»

دایو برای ساختن این تصاویر ابتدا طرح را با مداد روی کاغذ کشیده است و پس از یادگیری سازوکار Google Earth عکس‌های مورد نظرش را نتخاب کرده و سپس با استفاده از برنامه های طراحی سه‌بعدی این تصاویر را ساخته است.

او درمورد واکنش مردم به این تصاویر گفت:«خیلی عالی بود. این تصاویر در نمایشگاهی در شیکاگو به نمایش درآمدند و منتقدان آن را بهترین بخش نمایشگاه خواندند. باز هم از این تصاویر می‌سازم اما این بار موضوع‌هایم را از میان اسطوره‌های دنیای باستان و وقایع تاریخی انتخاب می‌کنم.»

تلگراف / 16 ژوئیه


دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:32 عصر
 
کیهان: حبیب محبیان معروف به حبیب خواننده لس آنجلسی، قبل از انقلاب اسلامی در کاباره ها می خواند، وی با وقوع انقلاب راهی آن سوی آبها شد و در فهرست کارتل های موسیقی لس آنجلسی که اکثر مالکین آنها را صهیونیست های یهودی و بهائیان تشکیل می دهند، قرار گرفت.

حبیب مخصوصاً در دوران جنگ تحمیلی در آمریکا با ساخت آهنگ هایی چون بزن بارون، من و تو، خسته ام و... علیه نظام نوپای اسلامی و مردم غیور آن اقدام به شیطنت و جوسازی نمود.

حبیب طی 3 دهه اقامت در آمریکا در همکاری با کمپانی های موسیقی لس آنجلسی با ساخت آهنگ ها و موزیک ویدئوهای مبتذل و غیراخلاقی و انتشار آن از طریق شبکه های ماهواره ای مبتذل و وقیحی چون طپش، عفت و اخلاق عمومی مردم نجیب ایران را جریحه دار نمود و با برگزاری کنسرتهای رقص و آواز در کنار سایر خوانندگان بدنام در ترویج ابتذال در بین ایرانیان مقیم خارج و داخل کوشید.

و حالا در شرایطی که موسیقی لس آنجلسی چند سالی است رو به افول گذاشته و در آن جایی برای مانور حبیب نیست، هوس برگشتن به ایران نموده است. نگاهی به میزان استقبال ایرانیان مقیم خارج از کشور علی الخصوص ایرانیان مقیم آمریکا از کنسرتهای مبتذل موسیقی خوانندگان لس آنجلسی گواه رکود در موسیقی لس آنجلسی و صندلی های فراوان خالی در هنگام اجرای برنامه های رقص و آواز توسط خوانندگان لس آنجلسی دارد به عبارتی خوانندگان لس آنجلسی به آخر خط رسیده اند.

در عین حال موسیقی داخل ایران تحت لوای جمهوری اسلامی با استعدادها و ستاره های جدید خود هر روز پرفروغ تر ظاهر می شود.

حال در عصر رکود موسیقی لس آنجلسی، وضعیت حبیب در این موسیقی به مراتب وخیم تر است. تا حدی که شنیده ها حاکی از آن است که طی چند سال گذشته هیچ کنسرت گذاری در لس آنجلس حاضر به برنامه گذاری برای وی نشده است.

اکنون این مبتذل خوان که در لس آنجلس به آخر خط رسیده و آنجا دیگر کسی تره هم برایش خرد نمی کند، با آقای مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور محترم ملاقات می کند و متعاقباً با تحمیل از بیرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف به بررسی صدور مجوز آلبوم و کنسرت برای وی شده است.

حبیب و اطرافیانش برای کاهش حساسیت هم، مصاحبه ای ترتیب می دهند و وی اعلام می کند دلیل آمدنش بعد از 30 سال به کشور این است که دلش برای کشور و مردم با عاطفه ایران تنگ شده! و با وقاحت اعلام کند یکی از دلایل ورودش به ایران تهاجم بی منطق و مبتذل به فرهنگ و به ویژه موسیقی ایرانی می باشد! جل الخالق! کار به کجا رسیده خواننده لس آنجلسی جیگرش برای فرهنگ ایران کباب شده است!

او در این مصاحبه اعلام می دارد که آثارش ساختارشکن نیست! ظاهراً خوانندگی ترانه های مبتذل توأم با رقص زنان نیمه برهنه در موزیک ویدئو حبیب، حالا عین ساختار شده است و یا در آهنگ هایی که وی ترانه سیاسی علیه کشور و نظام می خوانده عین هنجار است!

او در این مصاحبه ساخت ویدئوموزیک های مبتذلش را به گردن طرف قراردادش می اندازد و می گوید اینجانب در آن نقشی نداشتم! و حتماً این خواننده وقتی آنجا می خوانده زبانش نیز توسط طرف قراردادش به حرکت درمی آمده است!

آیا مسئولین فرهنگی بنا است در عرصه خطیر فرهنگ، سیاستهای شکست خورده دوم خردادیها را پیش بگیرند و با احیای بقایای هنر مبتذل رژیم منحوس پهلوی، چهره های پوسیده آن زمان را احیا کنند و به ارزشهای اسلامی پشت پا بزنند. آیا بنا است نادانسته با این حرکتها موسیقی ما به سمت ابتذال رانده شود. آیا تصمیم گرفته شده مسئولین فرهنگی خود را به ساده لوحی بزنند و فریب صحبت های این خواننده لس آنجلسی را بخورند و اجازه دهند عرصه برای عرض اندام چهره های موسیقی مبتذل لس آنجلسی فراهم گردد.

از این خواننده لس آنجلسی و امثال او انتظاری بیش از این نیست، انتظار از مسئولین علی الخصوص مسئولین امنیتی و فرهنگی است که اجازه قبح شکنی و نادیده انگاشتن خطوط قرمز و زیرپا گذاشتن هنجارهای اسلامی و ورود ابتذال به عرصه هنر را ندهند.

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:30 عصر
 
شبکه خبر:20 قانون عجیب و غریبی که در دنیای امروز اجرا می شود به ترتیب زیر است.

سوییس:
- نباید لباس را در روز یکشنبه برای خشکاندن، آویزان کرد.
- نباید ماشین تان را در روز یکشنبه بشویید.
- دختران جوان نبایستی با مردان دست دهند.

سنگاپور:
- فروش آدامس غیر قانونی است.
- کشیدن سیگار در تمام مکان های عمومی غیر قانونی است.
- اگر شما به آشغال پاشی برای سه بار مقصر شناخته شوید، بایستی خیابان ها را در روز یکشنبه با یک پیشبند با عنوان: “من آشغال پاش هستم”، پاک کنید.

کانادا:
- ?? درصد از برنامه های ایستگاه های رادیویی باید “محتوایی کانادایی” داشته باشند.
- شهروندان نبایستی در عموم، بانداژشان را بردارند.
- چرخیدن به راست در هنگام چراغ قرمز در هر زمانی غیر قانونی ست.
- تولید کننده های مارگارین نمی توانند مارگارین شان را به رنگ زرد تولید کنند.

دانمارک:
- تلاش برای فرار از زندان، غیر قانونی نیست.
- گزارش نکردن مرگ یک فرد، مجازات ??? دلاری دارد.

فرانسه:
- بین ساعت های ? صبح تا ? شب، بایستی ?? درصد موزیک رادیوها، متعلق به هنرمندان فرانسوی باشد.
- گرفتن عکس از افسران پلیس یا وسایل نقلیه پلیس غیر قانونی است. حتی اگر آنها در پس زمینه ی تصویرتان باشند.
- زیرسیگاری، یک اسلحه ی مرگبار فرض می شود.

کامبوج:
- تفنگ آبی نباید در جشن های سال نو استفاده شوند.

آلمان:
- هر محل کاری بایستی دیدی، هر چند کوچک، به آسمان داشته باشد.

استرالیا:
- کودکان نمی توانند سیگار بخرند اما می توانند آن را مصرف کنند.
- پیاده روی در سمت راست پیاده رو غیر قانونی است.
- تنها متخصصان برق دارای مجوز می توانند یک چراغ برق را تعویض کنند.

بهرحال، تعدادی از این قوانین منطقی به نظر می رسند. مثلا “تنها متخصصان برق دارای مجوز می توانند یک چراغ برق را تعویض کنند”. این طور نیست؟!

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:30 عصر
.
مهر:احمد شعبانی در تشریح ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره ویژگیهای اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی گفت: اگر یک عضو هیئت علمی سه سال متوالی نتواند یک پایه بگیرد، رکود علمی شامل حالش می شود. بررسیها نشان داد که از میان 600 عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی چهار عضو هیئت علمی دچار رکود علمی هستند.

وی در تشریح منظور از "پایه" برای اعضای هیئت علمی گفت: در هر سال به یک عضو هیئت علمی که در مجموع با در نظر گرفتن شاخصهای مختلف نمره ای مطلوب کسب می کند یک پایه تعلق می گیرد. اگر یک عضو هیئت علمی با 20 سال سابقه خدمت از نظر شاخصهای آموزشی، پژوهشی و مدیریتی دارای وضعیت خوبی باشد یک عضو هیئت علمی پایه 20 خواهد بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در عین خودداری از اعلام اسامی اعضای هیئت علمی این دانشگاه که دچار رکود علمی هستند از تصمیم گیری برای وضعیت آنها توسط هیئت ممیزه دانشگاه خبر داد و گفت: هیئت ممیزه دانشگاه ممکن است چند تصمیم برای این اعضای هیئت علمی اخذ کند. ممکن است آنها بازنشسته شوند یا بدون اینکه مزایای بازنشستگی شامل حالشان شود عذرشان از دانشگاه خواسته شود.

شعبانی از بازنشستگی، بازخرید یا اخراج به عنوان گزینه های پیش روی اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی خبر داد و به مهر گفت: تعیین اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی در یک دهه گذشته تصویب شده و دانشگاه شهید بهشتی در سال 88 تصمیم گرفت این مصوبه را عملیاتی کند.

وی افزود: مصوبه مربوط به رکود علمی اعضای هیئت علمی پس از اینکه سالها از تصویبش می گذشت در دولت نهم زنده شد و در واقع دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این قانون را برای ارتقای کیفی دانشگاهها احیا کرد.

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:29 عصر
 
واحد مرکزی خبر: یک موسسه روسی فعال در زمینه شرط بندی های ورزشی در اینترنت برای خرید هشت پای آلمانی که برخی نتایج بازی های جام جهانی را پیش بینی کرده بود، یکصد هزار دلار پیشنهاد داد.


مدیر موسسه شرط بندی ورزشی «لیگاستاووک» گفت : ما برای خرید این هشت پا به آکواریوم شهر «اوبرهاوزن» آلمان که این جانور در آن زندگی می کند، یکصد هزار دلار پیشنهاد داده ایم و امیدواریم روزی با این هشت پا همکار شویم.

این هشت پا همه بازی های تیم ملی آلمان را با حریفانش در مسابقات جام جهانی دو هزار و ده درست پیش بینی کرده بود.

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:28 عصر
 
جمهوری اسلامی: انصار حزب الله کرمانشاه که مانع برگزاری کنسرت حسام الدین سراج در این شهر شده، با انتشار بیانیه‌ای دلایل این اقدام خود را تشریح کرد.

وضعیت اسفبار فرهنگی و اخلاقی شهر، عدم اهتمام مسئولان اجرایی و فرهنگی به اصلاح این وضعیت و حمایت بعضی صاحبان قدرت و اصرار آنها بر گسترش بی‌بندوباری از جمله این دلایل است.

انصار حزب الله در این بیانیه افزود: به دلیل بی توجهی مسئولان به هشدارهای حزب الله و ناامیدی از اقدام آنان، پس از اتمام حجت، به بند «م» وصیتنامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) عمل نموده و مانع برگزاری کنسرت شده‌ایم و به این راه ادامه خواهیم داد.

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 7:27 عصر
 
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با انتقاد از  آنچه خود کوتاه آمدن دولت در برابر برخی بازاریان معترض خوانده، تاکید کرده که اگر بازاریان مغازه های خود را برای همیشه تعطیل کنند، هیچ اتفاق تلخ و ناگواری نمی افتد.
 
به گزارس سرویس سیاسی «فردا» در بخشی از سرمقاله کیهان به قلم حسین شریعتمداری با عنوان « چه اتفاقی می افتد؟ هیچ!» آمده است: نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی- GDP- در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بیش از 45 درصد است، این نسبت در کشورهای در حال توسعه بین 15 تا 20 درصد است و اما، در ایران بین 7 تا 8 درصد. یعنی در ایران اسلامی کمترین میزان مالیات دریافت می شود و به همین علت کشور ما در دنیا به «بهشت مالیاتی» شهرت دارد. میزان فرار مالیاتی در جمهوری اسلامی ایران 50 تا 60 درصد است.

کارمندان و حقوق بگیران که چه بخواهند و چه نخواهند قبل از دریافت حقوق ماهانه، مالیات تعیین شده را پرداخت می کنند. صاحبان صنایع و تولیدکنندگان کالا اگرچه در برخی از موارد برای فرار از مالیات، حساب سازی می کنند ولی محاسبه مالیاتی آنها روال و فرمول تعریف شده ای دارد و مطابق قانون دریافت می شود. بنابراین پرسش آن است که چه کسانی از پرداخت مالیات فرار می کنند و رقم 50 تا 60 درصدی فرار مالیاتی را پدید می آورند؟!

وزارت امور اقتصادی و دارایی، اصناف را به سه گروه «الف»، «ب» و «ج» تقسیم کرده است. گروه «الف» شامل اصنافی است که گردش مالی کلانی دارند و عمدتاً در کار واردات و صادرات کالا هستند. این گروه موظف شده اند که دفاتر روزنامه و دفاتر کل خود را نگه داری کنند و به مأموران مالیاتی ارائه دهند. گروه «ب» اگرچه گردش مالی فراوان و قابل توجهی دارند ولی در رتبه پایین تری از گروه الف قرار گرفته اند. این گروه مکلف به نگه داری دفاتر درآمد و هزینه خود هستند و گروه «ج» شامل خرده فروش ها و مغازه داران معمولی است. این گروه که اکثریت قریب به اتفاق بازاریان را تشکیل می دهند، باید خلاصه درآمد و هزینه خود را در یک فرم متحدالشکل که سازمان امور مالیاتی در اختیار آنان می گذارد، ثبت و ضبط کرده و به مسئولان مالیاتی ارائه دهند.

شریعتمداری همچنین بیشترین میزان فرار از پرداخت مالیات را از سوی دو گروه «الف» و «ب» دانست و افزود: کسانی از این دو گروه- و نه همه آنها- علی رغم درآمدهای نجومی و کلانی که دارند، نه فقط حاضر به پرداخت مالیات- یعنی حق مردم- نیستند بلکه هر وقت پای حساب و کتاب مالیاتی آنها به میان کشیده می شود با توسل به شانتاژ، دروغ پراکنی، شایعه سازی و حتی تهدید بازاریان از طریق افراد اجیر شده دست به اقداماتی نظیر بستن مغازه ها می زنند و می کوشند «فرار مالیاتی» خود را به «ماجرای سیاسی» تبدیل کنند! و در همان حال با بهره گیری از رسانه های بیگانه اینگونه اقدامات زشت و پلشت را که «مال مردم خواری» مناسب ترین واژه برای آن است، به تمامی بازاریان مأمن و متعهد نسبت می دهند!
یک خبر موثق حکایت از آن دارد که تعداد اندک و کم شماری از تجار و فروشندگان بزرگ صنف طلا و جواهرات بیشترین فعالیت تخریبی در اینگونه موارد را برعهده دارند.

این روزنامه حامی دولت یادآورد شده: دولت با محاسبات و بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده است که درآمد اصناف نسبت به سال 87 افزایش نسبتاً قابل توجهی داشته است و نهایتاً ضمن مذاکره و رایزنی با مسئولان اتحادیه ها و اصناف روی رقم 15 درصد افزایش درآمد تکیه کرده است و به همین میزان مطالبه مالیاتی دارد. اصناف گروه «ج» یعنی اکثریت قریب به اتفاق بازاریان با این رقم موافق هستند ولی افرادی از گروه «الف» و کسانی از گروه «ب» ادعا می کنند که بازار طی دو سال گذشته با رکود روبرو بوده و این میزان مالیات فراتر از رقم واقعی است. این ادعا در حالی است که نرخ تورم طی دو سال گذشته بین 15 تا 17 درصد ثابت بوده است و در همان حال، اصناف و بازاریان مطابق سنت جاری در میان خود، همه ساله به میزان 15 تا 20 درصد بر قیمت ها افزوده اند. بنابراین، مطالبه مالیاتی دولت نه فقط عادلانه، بلکه پایین تر از میزان واقعی آن نیز هست و کسانی که از پرداخت مالیات خودداری می ورزند کمترین بهانه ای برای این اقدام خود ندارند.

شریعتمداری به دولت خاطرنشان کرده که مطابق قانون حق دارید از عوامل اصلی این حرکت ناپسند که می دانیم از ثروت های افسانه ای برخوردارند بپرسید «از کجا آورده اید»؟! و از بازاریان متدین و متعهد گلایه کنید که چرا علیه توطئه این عده معدود و اندک دست به اقدامی نمی زنید؟ شما که بیشترین آرزویتان برپایی هیئت های مذهبی، زیارت عتبات عالیات، کمک به مستمندان و امثال اینگونه اقدامات خداپسندانه است با مشتی مال مردم خوار که از صدقه سر این ملت مظلوم، ثروت های افسانه ای اندوخته اند و تابستان ها در جزایر هاوایی لم می دهند و زمستان ها در پیست های اسکی سوئیس قیقاج می روند چه نسبتی می توانید داشته باشید؟

کیهان مالیات را حق مردم دانست تاکید کرد که دولت حق ندارد در مقابل کسانی که با شانتاژ و توهم پراکنی و یا توسل به تهدید از طریق مشتی افراد اجیر شده بازار را به تعطیلی می کشانند، کوتاه بیاید.

طی چند روز اخیر تلفن های کیهان از نفس نمی افتاد و بسیاری از بازاریان مؤمن و متعهد یعنی قاطبه و اکثریت قریب به اتفاق بازاریان از کوتاهی مسئولان در مقابله با توطئه مشتی سرمایه دار مرفه و بی درد، آنهم در شرایط حساس کنونی گلایه می کردند. فقط به مضمون چند پیام از میان انبوه پیام هایی که خطاب به روزنامه ارسال شده است توجه بفرمائید؛
«ما جوانان این مرز و بوم فرزند 9 دی و 22 بهمن هستیم اگر مسئولان ذیربط برای برخورد با عوامل توطئه که شناخته شده نیز هستند، ملاحظاتی دارند، ماجرا را به ما و انبوه بازاریان مؤمن و متعهد بسپارند. ما و بازاریان متعهد و مؤمن در همه فراز و نشیب ها در کنار هم بوده ایم و هنوز به این پیوند مقدس برای مقابله با عوامل توطئه پای بندیم...»

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ