سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسرآدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 8:2 عصر
تیم نفت تهران عصر دوشنبه با پیروزی برابر شن سا اراک به رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران صعود کرد.
در این دیدار که از هفته بیست و پنجم این مسابقه ها و در ورزشگاه اکباتان برگزار شد، ‌تیم نفت تهران با دو گل حریف خود را شکست داد و با ایستادن در مکان نخست گروه دوم به طور مستقیم به لیگ برتر راه یابد.
محمد سواد کوهی در دقیقه 42 و سپهر میر محمد صادق در دقیقه 70 برای تیم نفت تهران در این بازی گلزنی کردند.
در پایان این دیدار بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم نفت تهران جشن صعود به لیگ برتر را در ورزشگاه اکباتان برپا کردند.
پیش از این تیم شهرداری تبریز با صدرنشینی درگروه نخست این رقابت ها جواز حضور در لیگ برتر باشگاه های ایران را به دست آورده بود.

دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 8:1 عصر
 
 
 مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان تبریز گفت: استفاده از کولرهای گازی غیر استاندارد ، مصرف برق را به طور فزاینده ای افزایش داده است.
علی اکبر برقی مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در حال حاضر این نوع کولرهای گازی بدون کنترل های کیفی و نظارت های لازم از سوی گمرک ، از خارج وارد کشور شده و در بازار عرضه می شود.
وی اظهار داشت: این کولرهای گازی مصرف برقی معادل پنج برابر کولرهای معمولی و آبی دارند که در فصل گرما میزان مصرف برق را در ساعات روز به شدت افزایش می دهد.
برقی مقدم اضافه کرد: استفاده برخی از خانوارها از این نوع کولرها که قدرتی معادل 18، 24 و 30 هزار دارند خسارت جبران ناپذیری بر صنعت برق داشته و باعث افت فشار در ساعات روز می شود که برای مقابله با آن مسوولان مربوطه باید چاره اندیشی کنند.
وی با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق تبریز در زمینه کاهش میزان مصرف برق، گفت: طی سال گذشته یک میلیون و 709 هزار و 170 رشته لامپ کم مصرف یارانه ای بین شهروندان توزیع شد که بر اثر این اقدام پارسال 27 مگاوات در ساعات شب صرفه جویی داشتیم که رقم قابل توجهی است.
برقی مقدم ، مجموع مشترکین شرکت توزیع برق تبریز را 648 هزار و 738 مورد اعلام کرد که از این رقم 38 درصد در زمینه خانگی، 34 درصد در صنعت، بیش از دو درصد کشاورزی، 16 درصد عمومی، حدود 10 درصد تجاری و بقیه در روشنایی معابر و آزاد مصرف برق دارند.
وی ، جمیعت تحت پوشش شرکت توزیع برق تبریز را یک میلیون و 800 هزار نفر بیان کرد که شهرهای تبریز، خسروشهر، آذرشهر، اسکو، سهند، ممقان، ایلخچی و گوگان را شامل می شود.
برقی مقدم ، مقابله با استفاده های غیر مجاز از برق را یکی از اولویت های اصلی شرکت توزیع برق تبریز بیان کرد و افزود: در این زمینه طی یک سال گذشته دو هزار و 336 انشعاب غیر مجاز در سطح حوزه استحفاظی جمع آوری و برای آنها کنتورهای جایگزین نصب گردید.
وی ، مجموع انشعابات غیر مجاز برق در تبریز را سه هزار و 338 مورد اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز ، با بیان اینکه هم اکنون 50 درصد از شبکه برق این منطقه نیاز به بازسازی دارد، اظهار داشت: ساماندهی این شبکه فرسوده نیاز به منابع مالی هنگفت و نیز زمان بندی مشخص دارد.

دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 8:0 عصر
 
 
پناهگاه متعلق به دوران رضاشاه پهلوی و جنگ جهانی دوم واقع در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برای نخستین بار امروز 31 خردادماه بر روی عموم مردم باز شد.
به گزارش روز دوشنبه خبرنگار میراث فرهنگی ایرنا، این پناهگاه متعلق به زمان جنگ جهانی دوم است که آلمانی ها آن را برای رضاشاه و خانواده اش ساخته اند که در صورت بروز خطر در آنجا مخفی شوند.
این پناهگاه در ضلع شمال شرقی سعدآباد و در جنوب غربی کاخ شهناز پهلوی واقع شده است و تاریخ ساخت آن مقارن با وقوع جنگ جهانی دوم و سالهای 1320 تخمین زده شده است.
بنای این پناهگاه متشکل از یک اتاق و دو راهرو است و در داخل یکی از تپه های طبیعی مجموعه قرار دارد.
هم اکنون پس از بازشدن این پناهگاه اسناد و مدارک متعلق به جنگ جهانی دوم و اعلام بی طرفی ایران در این جنگ و تخریب های جنگ جهانی دوم در ایران در قالب عکس و اسلاید در این مکان به نمایش گذاشته شده است.
عکس های مربوط به دیدارهای سران ایرانی و سران متفقین در جنگ جهانی دوم مانند آلمان و‌ تفاهم نامه ها و قراردادهای مابین آنها،‌ خاطرات جواد عامری از سیاستمداران دوره پهلوی در خصوص اعلام بی طرفی ایران در جنگ جهانی دوم و‌ نامه دوستانه حسن تقوی زاده سفیر ایران در انگلیس به انوشیروان سپهبدی سفیر ایران در فرانسه ازجمله اسنادی است که در این مکان به نمایش گذاشته شده است.
هدف از برپایی این نمایشگاه و گردآوری اسناد و مدارک جنگ جهانی دوم نمایش موقعیت تاریخی، اجتماعی، حقوقی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی ایران در دهه بیستم شمسی و بازسازی فضای آن دوران در پناهگاه جنگی به جامانده در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد عنوان شده است.
هنگام بازگشایی این پناهگاه که با حضور "حمید بقایی" رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفت، صدای میدان جنگ در محوطه پخش و تعدادی فشفشه بزرگ بعنوان نماد جنگ آتش زده شد تا به گونه ای فضای جنگی به نمایش گذاشته شود.
این نمایشگاه بصورت دائمی است و بازدید برای همگان آزاد است.

*بازگشایی موزه صنایع دستی معاصر
موزه صنایع دستی هنرمندان معاصر از دیگر اماکنی است که امروز با حضور بقایی در سعدآباد بازگشایی شد.
آثار صنایع دستی معاصر که در اقامتگاه اشرف پهلوی نگهداری می شد، به این مکان منتقل شده است.
مکان این موزه اقامتگاه فرزندان پهلوی دوم بوده است که از این پس قرار شده است آثار برجسته هنرمندان معاصر در این مکان نگهداری و محافظت شود.
میناکاری، معرق فلزاستاد غیاثوند، تابلو نگارگری طرح تغزلی استاد محمد تجویدی،‌ حجم سفالین، نقاشی روی پارچه نقش قالی، سرویس ملیله کاری، سینی و ظروف قلمزنی استاد شامیرزا، گاوصندوق طلاکوب روی فولاد استاد رضا جوهریان و ماکت خاتم حافظیه استاد رسول داناپور ازجمله آثاری است که در این مکان به نمایش گذاشته شده است.
اقامتگاه اشرف پهلوی نیز به موزه ظروف سلطنتی تبدیل خواهد شد.

* بازگشایی نمایشگاه دائمی اسلحه های دربار
این نمایشگاه نیز که در اقامتگاه سابق غلامرضا پهلوی برادر محمدرضاشاه دایر شده است، دائمی است و بازدید آن برای همگان آزاد است.
در این نمایشگاه 70 اسلحه کمری، شکاری و جنگی ساخت کارخانه های اسلحه سازی آن زمان و یا اهدایی از مقامات کشورهای مختلف مربوط به پهلوی دوم و یک نمونه مربوط به قرن هفدهم میلادی ساخت هندوستان به نمایش گذاشته شده است.
طپانچه اتوماتیک ساخت آمریکا متعلق به رضاشاه،‌ طپانچه موزر ساخت آلمان،‌ طپانچه 6 لول توپی دار ساخت پاکستان، اسلحه شکاری دوربین دار ساخت آمریکا، اسلحه برنو لوله کوتاه، مسلسل قنداق تاشو، طپانچه مسلسل ساخت ایران و تفنگ ژ-3 هدیه وزیر دفاع پاکستان به محمدرضا پهلوی از دیگر آثاری است که در این نمایشگاه نمایش داده می شود.

* بازگشایی نمایشگاه یادواره شهدا
این نمایشگاه از امروز 31 خردادماه به مدت سه روز در کاخ نگارستان مجموعه سعدآباد برپا می باشد که در آن کتاب و پوسترهایی در مورد امام خمینی (ره) و ارزش های دفاع مقدس و وسایل شخصی شهید مصطفی چمران به مناسبت سالروز شهادت وی به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه نیز با حضور بقایی گشایش یافت. نمایشگاه در اقامتگاه فریبا دیبا مادر فرح دیبا همسر محمدرضا شاه دایر شده است.

دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 7:59 عصر
 با وجود استعفای ناصر شفق تمرینات تیم فوتبال تراکتورسازی از امروز آغاز شد.

 در حالی که امروز ناصر شفق از سمت خود به عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی استعفا کرد تمرینات این تیم زیر نظر فراز کمالوند برگزار شد.
در این جلسه تمرینی فقط 10 بازیکن حضور داشتند و تمرین زیر نظر کمالوند و نادر باقری انجام شد. ظاهرا قرار است از فردا این تمرینات با تعداد نفرات بیشتری برگزار شود.
کارخانه تراکتورسازی بعد از اینکه باشگاه را به ناصر شفق واگذار کرد اکنون قصد دارد با استعفای وی باشگاه را تحت نظر خود اداره کند.
برخی منابع خبری از تغییر در اداره باشگاه تراکتورسازی برای فصل آینده اطلاع می دهند. ظاهرا قرار است باشگاه زیر نظر سرپرست و تحت حمایت کارخانه فعالیت کند.
از گل فکار که معاون مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی است به عنوان سرپرست آینده باشگاه تراکتورسازی یاد می شود.
همچنین مسئولان استانی و ورزشی آذربایجان قصد حفظ فراز کمالوند به عنوان سرمربی این تیم را دارند.


دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 7:58 عصر
بائو با قراردادی 2 ساله به شهرداری می‌پیوندد هافبک فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس تهران با تیم شهرداری تبریز با توافق رسید.

 میثم بائو پس از مذاکرات امروز خود با مسئولان شهرداری تبریز با این تیم برای عقد قراردادی دو ساله به توافق رسید.
بائو با تائید خبر فوق گفت: شهرداری تیمی است که من با مسئولان آن بسیار نزدیک هستم به همین دلیل پس از توافقاتی که با این تیم داشتم تا 2 روز آینده قرارداد خودم را به صورت رسمی به مدت دو سال با این تیم خواهم بست.


دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 7:58 عصر
چرا هله‌هوله‌ها ما را چاق می‌کنند؟

 

 تحقیقات جدید نشان می‌دهد قندهایی موسوم به فراکتوز در هله‌هوله‌ها و غذاهای آماده باعث می‌شوند سلول‌های چربی خاصی در بدن سریع‌تر از گذشته تقسیم شوند که این عامل می‌تواند یکی از دلایل مهم بروز چاقی در میان کودکان و بزرگسالان باشد.

فراکتوز در بسیاری از مواد غذایی از جمله نوشیدنی‌های شیرین، شکلات‌ها و بسیاری از غذاهای فرآوری شده استفاده می‌شود.
کری گانس سخنگوی سازمان دیابت آمریکا در این باره گفت: البته نمی‌توان با انجام یک تحقیق به طور قطع در این باره صحبت کرد. چاقی یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های دنیای امروز است. چاقی می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم، بیماری‌های قلبی و بسیاری دیگر از بیماری‌های را افزایش دهد.
امروزه ما بیش از گذشته شاهد ابتلای کودکان به دیابت هستیم. دلیل این موضوع آن است که کودکان ما در حال چاق شدن هستند. حتی ما امروزه شاهد ابتلای کودکان و نوجوانان به بیماری‌های قلبی هستیم که این زنگ خطر بسیار جدی را برای ما به صدا درآورده است.
هم‌چنین کارشناسان متوجه افزایش تعداد ابتلای کودکان به فشار خون و کلسترول بالا در عصر حاضر شده‌اند.
گانس معتقد است: شاید این اولین نسلی باشد که عمر طولانی‌تر از پدران خود نداشته باشد. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بریستول در بریتانیا نشان می‌دهد که مصرف این غذاها باعث می‌شوند سلول‌های بدن در نهایت تبدیل به سلول‌های چربی شوند و کودکان با وزن نرمال را به کودکان دارای اضافه وزن تبدیل می‌کند.
گانس در این باره گفت: پیام این تحقیقات مصرف مواد شیرین و انواع مختلفی از قندهاست. ما بیش از گذشته در حال مصرف این مواد هستیم که بسیار بیش‌تر از نیاز بدن به ما کالری می‌دهند. نتیجه این موضوع اضافه وزن خواهد بود.
هلث‌دی ، 21 ژوئن


دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 5:4 عصر

 «این اهانت به شخص شما نبود، بلکه اهانت به امام (س) و نظام تلقی می‌شود». این بخشی از دلجویی آیت‎الله ابراهیم امینی از سید حسن خمینی به خاطر اهانت به وی در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بود.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه انتقادات مراجعی همچون مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و جوادی آملی، با اظهار تاسف از اتفاقات 14 خرداد سال جاری گفت: تلخی حادثه از آنجا مضاعف می‌شود که این اتفاق در روزی که متعلق به امام راحل بود و در حضور مقام معظم رهبری، صورت گرفت. باید از همگان پرسید که چرا با شما چنین می کنند و اینها کیستند و چه خطری را در وجود شما می‌بینند که دست به این حرکات می‌زنند؟

او که خود در خطبه‎های نماز جمعه 14 خرداد در قم گفته بود «ترس این است که به تدریج جنبه‎های معنوی و عرفانی شخصیت امام فراموش شود و این خطرناک است»؛ سال گذشته در همین روزها به دلیل اهانت به آیت‎الله جوادی آملی در خطبه‎های نمازجمعه قم به خاطر طرح مسائل مرتبط با حوادث پس از انتخابات، ترک منبر کرد و گفت که تا پایان گرفتن این جو حاضر به اقامه نماز جمعه نیست. او این سکوت را با حضور در نماز جمعه 30 مرداد سال گذشته شکست و گفت: اگر آبروی کسی را برده‌ایم باید از او عذرخواهی کنیم و از دستگاه قضایی نیز می‌خواهم اگر کسی را بی‌گناه به زندان انداخته است او را آزاد کند.

15 روز بعد (15 شهریور سال گذشته) در اطلاعیه صادر شده از سوی آستان حضرت معصومه(س)، نام وی به همراه آیت‏الله جوادی آملی استادی و ناطق نوری از فهرست سخنرانان مراسم شب قدر حذف شد.


دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 5:3 عصر

 

 به گزارش مهر:

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جزئیات شیوه نامه جدید اجرایی انضباطی دانشجویان از ممنوعیت مصرف سیگار و مواد دخانی در محیط دانشگاهها و اجرای تنبهیات در این حوزه خبر داد.

دکتر سید مهدی طیبی تفرشی افزود: در شیوه نامه جدید اجرایی انضباطی دانشجویان استعمال دخانیات در دانشگاه و اماکن مرتبط یعنی هر فضایی که به دانشجو و دانشگاه مرتبط باشد تخلف اخلاقی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در صورت ارتکاب دانشجویان به این تخلف در مرحله اول بندهای 2 تا 5 شیوه نامه اجرایی که از اخطار شفاهی تا درج در پرونده است اعمال می شود و در صورت تکرار تا بند 12 که در نهایت به دو ترم محرومیت (تعلیق) می انجامد قابل تشدید است.

طیبی یادآور شد: البته تاکنون حکمی در این زمینه نداشته ایم که دانشجویان به طور عمدی بخواهند فضا را آلوده کنند و تاکنون با اخطار شفاهی موضوع حل شده است.

وی تاکید کرد: این شیوه برای کلیه دانشجویان دختر و پسر اجرا می شود و تفاوتی نیز میان دانشگاههای وابسته به وزارت بهداشت یا علوم وجود ندارد.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت در همایش روز جهانی مبارزه با دخانیات نسبت به افزایش دانشجویان دختر سیگاری هشدار داده بود.

از سوی دیگر آخرین تحقیقاتی که مرکز تحقیقات و کنترل دخانیات امسال انجام داده است نشان می دهد 75 درصد افراد سیگاری در سنین زیر 20 سال سیگار کشیدن را آغاز می کنند و تحقیقات انجام شده در مورد میزان مصرف سیگار در بین دانشجویان کشور نشان می دهد میزان مصرف سیگار در بین دانشجویان 16 درصد است.

بر اساس این تحقیق میزان مصرف سیگار در دانشجویان پسر 25 درصد و در دانشجویان دختر 6 درصد است. بر اساس نتایج این تحقیق، میزان مصرف سیگار در بین دانشجویان پزشکی نسبت به سایر رشته ها بیشتر است.

در مطالعه دیگری که بیش از یک هزار نفر از دانشجویان مورد بررسی قرار گرفتند یک هزار و 66 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های تهران پرسشنامه‌ای را تکمیل کردند که نتایج نشان داده 3/16 درصد آنها سیگاری هستند که از این تعداد 4/25 درصد مذکر و 5 درصد مونث بودند.

بر اساس دیگر نتایج این مطالعه دانشجویان پسر به اندازه جامعه عمومی ‌سیگار می‌کشند و دانشجویان دختر در مقایسه با آمار طرح سلامت نسبت به زنان جامعه عمومی ‌بیشتر سیگار می‌کشند. همچنین با توجه به یافته ها مشخص شده است میزان استعمال دخانیات طی دوره تحصیل دانشگاه به ‌نحو معنی‌داری افزایش می ‌یابد.


دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 5:2 عصر

 

 سایت جماران نوشت:

داماد امام خمینی صبح امروز در شهر مقدس قم، فوت کرد.

 وی همسر سرکار خانم فریده مصطفوی بوده و فرزندی بنام فرشته اعرابی دارد.

 یکی از دامادهای حضرت امام (ره) مرحوم آیت الله شهاب الدین اشراقی بود که در سالهای نخست انقلاب به رحمت ایزدی پیوست. دیگر داماد امام نیز دکتر بروجردی است


دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 5:1 عصر
روزهای پیش روی هاشمی

 هاشمی روز گذشته جزییات بیشتری از رابطه خویش با مقام معظم رهبری بیان کرد.

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی ثابت کرد که هنوز می‌تواند نقش پیر سپهر سیاست ایران را بازی کند. رئیس دولت سازندگی یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم سکوت توضیحاتی راجع به نامه بحث برانگیزش به رهبری داد. هاشمی هفتاد و شش ساله با بیان ضرورت ارسال نامه به رهبری با اشاره به فرصت کم برای ارسال نامه به رهبری گفت: در آخرین فرصت قبل از انتخابات که عصر سه‌شنبه بود، برای رهبری فرستادم. چون اگر سه‌شنبه می‌دادم، روزنامه‌ها چهارشنبه می‌نوشتند و اگر چهارشنبه‌ می‌دادم پنجشنبه کسی حق نداشت بنویسد. چون فرصت تبلیغات تمام می‌شد. می‌خواستم جواب آن حرف‌ها را بدهم. در کنار آن کارها، در رفت و آمد و اخبار موثق، شور و اشتیاق مردم را می‌دیدم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: متأسفانه در آن فاصله 2 ساعته باقی‌مانده نامه به ایشان نرسیده بود، چون جوابی به من نرسیده بود. در آخرین لحظاتی که می‌خواستم خدمت ایشان بروم، منتشر کردم. وقتی رفتم، ایشان گفتند: داشتم نامه شما را از کامپیوتر می‌خواندم. یعنی پس از اینکه پخش شده بود هم، هنوز متن اصلی را ندیده بودند. پرسیدم از نظر شما چگونه بود؟ گفتند: از لحاظ محتوا هیچ ملاحظه‌ای ندارم و فقط یک نکته دارم که آقای احمدی‌نژاد شخص شما را به فساد متهم نکرد و درباره بچه‌های شما گفت. گفتم: فضا به گونه‌ای بود که اگر چه از من اسم نبرد، اما همه چیز متوجه من شد. ایشان گفتند: واقعاً هیچ ملاحظه‌ای روی نامه ندارم ولی اگر جای شما بودم، بعد از انتخابات منتشر می‌کردم.

هاشمی رفسنجانی که این سخنان را در به ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته است افزود: گفتم: خواست خدا بود که شما تا قبل از انتشار نبینید، چون اگر می‌خواندید و به من می‌گفتید، منتشر نمی‌کردم و این مناسب نبود. چون اگر بعد از انتخابات منتشر کنم دو حالت دارد: اگر آقای احمدی‌نژاد شکست بخورد که درست نیست با ایشان درگیر شوم. چون اخلاقاً کار درستی نیست. اگر هم پیروز شود که اصلاً درست نیست با منتخب مردم درگیر شوم و جشن انتخابات را در کام مردم تلخ کنم ولی الان حق من است که جواب بدهم و دادم. ایشان هم در مقابل این منطق من اعتراض نکرد.

بارها تأکید بر روابط حسنه

هاشمی رفسنجانی بعد از 22 خرداد بارها به صورت مستقیم و غیرمستقم مورد اتهام دخالت در حوادث بعد از انتخابات قرار گرفت و حتی با وجود رابطه عمیق وی با مقام معظم رهبری در این رابطه تشکیک وارد شد. هر چند که به نظر می‌رسیداظهارت روشنگرانه مقام معظم رهبری در اولین نمازجمعه بعد از انتخابات پایان‌دهنده هجمه انتخاباتی به وی باشد ولی این روند همچنان ادامه داشت. در طول این مدت همواره هاشمی بر رابطه عمیق خود و رهبری تأکید کرد. بعد از دیدار مهرماه جمعی از اعضای مجلس خبرگان با هاشمی وی نسبت به جریان مرموزی که رابطه بین مسئولان بلند پایه کشوری را به سود منافع خود نمی‌بینند و مانع آن می‌شوند، هشدار داد. هرچند که حاضران این نشست قبل از انتشار رسمی اخبار آن بخشی از اظهارات منتشر نشده هاشمی را این گونه نقل کرد: «کسانی که تصور می‌کنند بین من و آقا اختلافی وجود دارد، جایگاه ولایت را نمی‌شناسند، در صورتی که من واقعاً به ولایت فقیه معتقد هستم.»

اوج شایعات پیرامون رابطه هاشمی با رهبر انقلاب اسلامی به اواخر بهمن سال گذشته باز می‌گردد که موجب شد دفتر آیت الله نسبت به شایعات پیرامون نامه دوم هاشمی به رهبر معظم انقلاب واکنش نشان دهند و آن را تکذیب کنند. چند روز پس از این تکذیبیه رئیس مجلس خبرگان رهبری طی گفت و گوی مفصلی با پایگاه اطلاع‌رسانی خویش جزییات بیشتری از رابطه دوستانه خویش با رهبر انقلاب را یادآوری کرد تا پاسخی به شایعه سازان باشد.

هاشمی در این گفت وگو به سابقه آشنایی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هم من و هم شخص آیت‌الله خامنه‌ای در طول بیش از ?? سال آشنایی و همکاری، مخصوصاً در طول ?? سال پس از پیروزی و به ویژه طی یکی دو سال اخیر بارها و بارها از استحکام روابط خویش در جلسات خصوصی و حتی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های عمومی سخن گفته‌ایم. وی با رد اختلاف با مقام معظم رهبری گفت: همین الان هر دو هفته یک بار با هم می‌نشینیم و درباره همه مسائل کشور بحث می‌کنیم. جلساتی است که چون ضبط نمی‌شود، هیچ محدودیتی در بیان مسائل نداریم.

تأکید روابط حسنه هاشمی با مقام معظم رهبری نشان‌دهنده این است که القا کنندگان اختلاف بین مسئولان بلند پایه نظام جمهوری اسلامی هرگز در پیشبرد اهداف خود موفق نخواهند شد و هاشمی همچنان در صحنه حضور خواهد داشت. با نگاهی به مواضع و اظهارات هاشمی رفسنجانی در یک سال اخیر شاهد آن هستیم که او تلاش داشته تا حرکت در خط اعتدال را در پیش گرفته و از دمیدن در فضای تفرقه اجتناب کند.

 


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ