سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند هنگامی که نمی داند، از فراگرفتن خجالت نکشد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 5:4 عصر

 «این اهانت به شخص شما نبود، بلکه اهانت به امام (س) و نظام تلقی می‌شود». این بخشی از دلجویی آیت‎الله ابراهیم امینی از سید حسن خمینی به خاطر اهانت به وی در سالگرد رحلت امام خمینی(ره) بود.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه انتقادات مراجعی همچون مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و جوادی آملی، با اظهار تاسف از اتفاقات 14 خرداد سال جاری گفت: تلخی حادثه از آنجا مضاعف می‌شود که این اتفاق در روزی که متعلق به امام راحل بود و در حضور مقام معظم رهبری، صورت گرفت. باید از همگان پرسید که چرا با شما چنین می کنند و اینها کیستند و چه خطری را در وجود شما می‌بینند که دست به این حرکات می‌زنند؟

او که خود در خطبه‎های نماز جمعه 14 خرداد در قم گفته بود «ترس این است که به تدریج جنبه‎های معنوی و عرفانی شخصیت امام فراموش شود و این خطرناک است»؛ سال گذشته در همین روزها به دلیل اهانت به آیت‎الله جوادی آملی در خطبه‎های نمازجمعه قم به خاطر طرح مسائل مرتبط با حوادث پس از انتخابات، ترک منبر کرد و گفت که تا پایان گرفتن این جو حاضر به اقامه نماز جمعه نیست. او این سکوت را با حضور در نماز جمعه 30 مرداد سال گذشته شکست و گفت: اگر آبروی کسی را برده‌ایم باید از او عذرخواهی کنیم و از دستگاه قضایی نیز می‌خواهم اگر کسی را بی‌گناه به زندان انداخته است او را آزاد کند.

15 روز بعد (15 شهریور سال گذشته) در اطلاعیه صادر شده از سوی آستان حضرت معصومه(س)، نام وی به همراه آیت‏الله جوادی آملی استادی و ناطق نوری از فهرست سخنرانان مراسم شب قدر حذف شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ