سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم دشمن آنند که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 90 شهریور 17 , ساعت 1:27 عصر

 همایش مدیران ابتدائی و آموزگاران پایه اول مدارس منطقه خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر، گردهمائی مدیران مجتمع و مدارس ابتدائی و آموزگاران پایه اول به منظور ایجاد آمادگی و آشنائی با تغییرات برنامه درسی ملی و کتب درسی جدیدالتالیف امروز در سالن اجتماعات اداره برگزار شد.در این جلسه اقای امیر حقیان رئیس اداره با اشاره به سیاست ها وضرورت  تحول بنیادین در اموزش و پرورش از تدوین برنامه ملی درسی خبر داد و گفت : براساس این برنامه کتب درسی اول ابتدائی براساس برنامه ملی درسی تالیف شده است و برضرورت همراهی و همکاری مدیران مدارس با معلمان پایه اول در راستای ارائه آموزشهای لازم به دانش آموزان تاکید کرد .در ادامه آقای وفائی کارشناس آموزش ضمن خدمت، ضمن ارائه منابع آموزشی لازم (جزوه ، کتب درسی و DVD   های اموزشی )  برنامه ارائه آموزشهای ضمن خدمت همکاران را اعلام کرد  و از همکاران خواست با حضور مستمر در جلسات آموزشی و کسب امادگی لازم و کافی با تسلط بیشتر از اول مهر درکلاسها حضور یابند .


سه شنبه 90 شهریور 15 , ساعت 9:18 عصر

بخشدار خسروشهر     گفت: وظیفه خانواده شهدا و ایثارگران در قبال نظام جمهوری اسلامی سنگین تر از دیگران میباشد وچشم وامید انقلاب اسلامی و قدرت ملت ایران برآمده از روحیه ایثارگری خانواده شهدا و ایثارگران است و این قدرت شکست ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران تراب نوروزی بخشدار خسروشهردر دیدار با خانواده‌های شهدا با تأکید بر اینکه پیشرفته ترین سلاح ها در مقابل روحیه ایثارگری خنثی و شکست خورده هستند، گفت:خون شهیدان و روحیه ایثارگری ملت ایران، مستکبران رابه ذلت و خواری کشانده وبیداری اسلامی که در منطقه بوجود آمده است نشانگر نتیجه سالها مقاومت وایستادگی خانواد های ایثارگر در برابر استکبار است.

نوروزی افزود: ملت ایران قدرشناس است وباید همه عالم باید بدانند ملت ایران و نسل های متوالی آن، تمتم هستی خود، عزت، استقلال و شرفش را مدیون ایثارگران می داند.

بخشدار خسروشهر ادامه داد: اگر امروز امنیت، سر بلندی و پیشرفت و اثری از ارزش های انسانی و اسلامی وجود دارد، همه این ها مدیون ایثار ایثارگران و خون پاک شهیدان و جان نثاری جانبازان و آزادگان می‌باشد.


پنج شنبه 90 شهریور 10 , ساعت 12:28 عصر

گردهمائی مدیران مدارس راهنمائی و متوسطه منطقه خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر، در آستانه بازگشائی مدارس و ضرورت هماهنگی و تبادل نظر درخصوص اجرائی نمودن پروژه مهر که پیش از این شروع شده است، همایش مدیران مدارس راهنمائی و متوسطه در سالن اجتماعات اداره برگزار شد .در این همایش که با حضور آقای امیرحقیان رئیس اداره واقای داوری معاونت آموزشی و نواوری برگزارشد ،در مورد ساماندهی زمان آموزش و جداول جدید دروس هنرستانی بحث وگفتگو شد .  


پنج شنبه 90 شهریور 3 , ساعت 6:54 عصر

 

رئیس دانشگاه آزاد خسروشهر گفت: نبود رشته‌های مورد علاقه دانشجویان در دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باعث انتخاب کشورهای خارجی توسط دانشجویان برای تحصیل می‌شود.

دکتر محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در تبریز، در خصوص انگیزه بعضی دانشجویان برای تحصیل در برخی کشورهای خارجی گفت: سد کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و پایین بودن ظرفیت پذیرش در این مقطع از تحصیل، بعضی از دانشجویان را وامی‌دارد که برای تحصیل، کشورهای دیگر را انتخاب کنند.

وی افزود: نبود رشته های مورد علاقه دانشجویان در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باعث می شود برخی از دانشجویان برای تحصیل در این مقاطع، کشورهای خارجی از جمله ترکیه، ارمنستان و هندوستان را انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد خسروشهر ظرفیت پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را بسیار کم دانست و گفت: متاسفانه در سال جاری از بین 900 هزار داوطلب برای کارشناسی ارشد، ظرفیت 100 هزاری داشتیم و در دوره دکتری نیز برای 400 هزار شرکت کننده، ظرفیت 20 هزار نفر بود.

محمدیان عامل سوم را رشد کند تکنولوژی در کشور دانست و بیان داشت: در تمام دنیا علم یکی است، اما تکنولوژی و بروز رسانی تکنولوژی متفاوت است؛ در جامعه ما نیز حرکت علم سریع است، اما حرکت لاک پشتی تکنولوژی باعث می شود بعضی دانشجویان به خاطر تکنولوژی پیشرفته، کشورهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.

وی در ادامه به بعضی مشکلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تحصیل در خارج نیز اشاره کرد و گفت: هزینه های مسافرت و معضلات انسانی، فرهنگی، معنوی و برخی سردرگمی ها از جمله این مشکلات است.

رئیس دانشگاه آزاد خسروشهر تصریح کرد: در بعضی از مواقع دانشگاه های درجه یک از پذیرش دانشجویان سر باز می زنند و دانشجویان از روی لجاجت، دانشگاه های درجه دو و سه این کشورها را انتخاب می کنند که بعدا در معادل سازی این مدارک در وزارت علوم کشورمان با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.

محمدیان با بیان اینکه تبلیغ برای تحصیل در دانشگاه های خارجی از جمله هجمه های فرهنگی بیگانگان است و برای کشورمان ضررهای مادی و معنوی فراوان دارد، از دولت، وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست با شکستن سد کنکور، بالا بردن ظرفیت پذیرش و اجازه تحصیل در دانشگاه های کوچک داخل کشور به دانشجویان، مانع بروز این معضل علمی و اجتماعی شوند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ