سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 5:11 عصر
هاشمی‌طبا: فائزه هاشمی را برکنار می‌کردند، فاطمه رجبی را رییس می‌گذاشتند
روایت رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی از تعطیلی فدراسیون ورزش‌های اسلامی زنان

 ایلنا نوشت:

سال 69 در زمان ریاست مصطفی‌هاشمی‌طباء در سازمان تربیت بدنی بود که فدراسیو‌ن ورزش‌های اسلامی زنان تشکیل شد. فائزه‌ هاشمی، دختر آیت‌الله علی‌اکبر رفسنجانی، رییس جمهور وقت که یکی از حامیان اصلی ورزش زنان درایران بود و برای تشکیل این فدراسیون تلاش‌ِهای زیادی کرده بود، ریاست این فدراسیون را به عهده گرفت.

او چهار دوره بازی‌های اسلامی زنان را در ایران برگزار کرد و تنها در این بازی‌ها بود که زنان اجازه رقابت با ورزشکاران دیگر کشورها را داشتند. بعد از اقدام انجمن‌های ورزشی زنان با فدر اسیو‌ن‌ها و طراحی پوشش اسلامی برای زنان و حضور آنها درتورنمنت‌های بین‌اللملی، فعالیت این فدراسیون هم کمرنگ شد. با این حال این فدراسیون هنوز به عنوان حامی ورزش زنان مسلمان مطرح بود. اما هفته پیش کمیته ملی المپیک به بهانه کمبود بودجه این فدراسیون را تعطیل کرد.

مسئولان این کمیته توضیح مشخصی دراین باره نداده‌اند. اما در بیانه‌یی که دبیرخانه فدراسیون ورزش‌های اسلامی زنان منتشر کرده، آمده بود که ریاست فائزه هاشمی، تنها دلیل تعطیلی این فدراسیون بوده است.هاشمی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه گذشته، در جبهه مخالف دولت قرار گرفت. مصطفی هاشمی‌طباء که یکی از مخالفان این اقدام کمیته ملی‌المپیک است، دیروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ایلنا، عواقب این کار را تشریح کرد:

*ایران سال 2009 میزبان بازی‌های کشورهای اسلامی بود که به بهانه‌هایی این میزبانی را پس داد. هفته پیش هم فدراسیون ورزش‌های اسلامی زنان را تعطیل کرد. این اتفاقات موقعیت ایران را در بین کشورهای اسلامی تضعیف نمی‌کند؟

ما شعار می‌دهیم که باید بین کشورهای اسلامی نفوذ کنیم و بین آنها باید اتحاد برقرار شود. مدت‌ها هم به این بحث‌ها ادامه می‌دهیم.اما تبدیل این حرف‌هابه واقعیت ابزارهایی می‌خواهد. خود من سال‌ها تلاش کردم که بازی‌های کشورهای اسلامی را راه‌اندازی کنم. با این که کشورهای عربی اصرار داشتند که بازی‌ها باید به نام کشورهای عربی برگزار شود ونه کشورهای اسلامی، مسابقات شنا کشورهای اسلامی را هم درایران برگزار کردم.اولین دوره‌ بازی‌ها هم به نام کشورهای اسلامی در عربستان برگزار شد. قرار بود ایران میزبان دوره دوم باشد که به هر دلیلی این کار نشد. در صورتی که با مدیریت درست می‌توانستیم این کار را انجام بدهیم. ما چهار سال فرصت داشتیم که به نام بازی‌ها مطالب و مسایل بسیار زیادی را از طریق تلویزیون ومطبوعات در کشورهای عربی مطرح کنیم که این موقعیت را از دست دادیم. فدراسیون ورزش‌های اسلامی زنان هم یک فرصت خوبی بود برای طرح چیزی که در دنیا علیه اسلام وجود دارد و به اسلام هراسی معروف است. مجله تایم به تازگی عکسی از یک زن افغان روی جلدش منتشر کرده که طالبان دماغ او را بریده بودند. این تصویری که به نام اسلام آن را نشان می‌دهند. ما با ادامه بازی‌های اسلامی زنان می‌توانستیم تبلیغاتی را از اسلام و زنان داشته باشیم. آنیتا دوفرانس آمریکایی، مسئول زنان در کمیته بین‌المللی المپیک بود که به ایران آمد وخیلی از بازی‌ها استقبال کرد. او پذیرفت که برگزاری این بازی‌ها بهترین کار برای زنان است.

*شما دلیلی را که کمیته ملی‌المپیک برای تعطیلی این فدراسیون مطرح کرده، قبول دارید؟

نه بودن بودجه حرف وبازی است.الان که برای هر نوزادی که متولد می‌شود، یک میلیون تومان به حسابش واریز می‌کنیم، برای ایران مقیم خارج کنفرانس برگزار می‌کنیم و هزار کار دیگر. به نظر نمی‌رسد که مشکل مالی داشته باشیم. آنها به جای این بهانه باید می‌گفتند که فائزه هاشمی صلاحیت ندارد . رای می‌دادند واو را برکنار می‌کردند و فرد دیگری را جایش می‌گذاشتند. بدین طرق تحت فشار چیزی را گفتن، کار ترسوهاست .کسی که شجاع باشد می‌گوید فائزه هاشمی صلاحیت سیاسی ندارد که گفتن این هم رای دادگاه را می‌خواهد، او را برکنار می‌کرد و بعد خانم دیگری را مثلا فاطمه رجبی را به جای فائزه می‌گذاشت.

*فکر می‌کنید کمیته بین‌المللی المپیک موضعی در این باره بگیرد؟

من یادم نمی‌آید که آنها این فدراسیون را تائید کرده باشند. کمیته بین‌اللملی المپیک در کل روی بازی‌هایی که به نام مذهب برگزار می‌شود، حساس است. البته بعضی وقت‌ها هم مخالف این موضعش عمل می‌کند.ژاگ روگ رییس این کمیته مخالفتی با برگزاری بازی‌ها نکرد. اما تائید نهایی‌اش را خاطرم نیست. به هر حال اگر آنهامی‌خواستند این فدراسیون را تائید کنند، با حذف فدراسیون همه چیز منتفی است. و درکل دیدگاه خوبی روی این اقدام ایران وجود نخواهد داشت.

*تعطیلی این فدراسیون تاثیری هم روی ورزش زنان ایران می‌گذارد؟

بحثی که در کمیته بین‌اللملی المپیک داشتم، درباره این بود که همه فقط به تربیت ورزشکاران فکر می‌کنند، اما ورزش زنان مربی، داور، مدیر، پزشک و... می‌خواهد.و این کاری است که ایران انجام می‌دهد. من یک ساعت در این باره حرف زدم و آنها را قانع کردم که روش ما روش بهتری است. از این نظر مطمئنا حذف فدراسیون در ورزش زنان ایران تاثیر منفی می‌گذارد.


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 5:9 عصر

 

 رئیس جمهور گفت: صراحت قانون اساسی را کسی نمی‌تواند زیر پا بگذارد یا این‌که کسی جرأت کند اختیارات رهبری را کم کند، شورا نپذیرد و بعد ببرند مجمع که تصویب شود. این قانونی نیست.

 محمود احمدی‏نژاد، این مثال را در جمع خبرنگاران مطرح کرد تا به استناد آن برخی قوانینی را که به جای شورای نگهبان در مجمع تشخیص تصویب می‎شوند را غیر قانونی بخواند و بگوید که آنها را اجرا نخواهد کرد. او این را هم گفت که « این‌که اختیارات رییس‌جمهور را سلب و به کسی دیگر بدهند، شدنی نیست».

رییس‌جمهور در ارتباط با اهمیت تعامل دولت با دیگر قوا، با بیان اینکه ما بالاترین سطح تعامل را داریم، افزود: تحمل و سکوت و در رابطه‌ کاری نیز بیشترین همکاری را داشته‌ایم. بیشترین حضور وزرا را در جلسات مجلس داشته‌ایم. واقعا درگیری وجود ندارد که برخی این‌گونه تبلیغ و تلاش می‌کنند که بگویند درگیری هست. ممکن است که رییس‌جمهور اظهار نظری بکند و دیگری جواب آن را بدهد و تمام می‌شود. البته من سعی کرده‌ام که اظهارنظری نکنم جز در ارتباط با دو سه مورد.

مهم ترین بخش های سخنان رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:

  • این دولت قانون‌گراترین دولت بعد از انقلاب بوده است. ما دولتی را داشتیم که وقتی مجلس تعطیل بود، آمد و از بانک مرکزی پول برداشت. ما اکنون داریم قسط آن را می‌پردازیم. آن بحث یک میلیارد که مطرح بود و دولت را متهم می‌کردند، دیدید که حرف دولت اثبات شد و حق با دولت بود. ما سخت‌ترین قوانین را اجرا کردیم. قانون سهمیه‌بندی بنزین را که خیلی‌ها می‌گفتند عملی نمی‌شود و دولت‌های قبلی نیز زیر بار اجرای آن نرفته بودند، این دولت آن را اجرا کرد. در مورد بحث هدفمند کردن یارانه‌ها که جزو سخت‌ترین قانون‌هایی است که دولت می‌خواهد آن را اجرا کند و لایحه‌اش را به مجلس داد و 180 درجه با آن‌چه که دولت داده بود تغییر کرد، ولی ما باز هم گفتیم که اجرا می‌کنیم.
  • وقتی قوانین از مجلس می‌آید تا روند خود را طی کند، بر روی میز رییس‌جمهور بیاید حدود 20 روز یا یک ماه طول می‌کشد. در گذشته مشکلی نبود. با آن‌که در قانون مدنی اعلام شده بود در طی 5 روز، ولی این روند طول می‌کشید و همه حوصله می‌کردند و دولت نیز ابلاغ می‌کرد. اکنون می‌گویند ظرف 5 روز. باید توجه داشت که کار رییس‌جمهور فقط این نیست. رییس‌جمهور هزار تا کار دارد. مشغله‌های رییس‌جمهور زیاد است و حال زمان ابلاغ قانون کمی طول کشید و بیش از 5 روز شد، 7 روز، دولت بعد از 7 روز اعلام می‌کند. آیا باید بگوییم که دولت غیرقانونی کار می‌کند.
  • پایبندترین دولت به قوانین، دولت نهم و دهم است. تمام تلاش ما این بوده است که پیچ و خم‌هایی که در قوانین وجود دارد را در کوتاه‌ترین مدت طی کنیم تا به مردم خدمت و مشکلات مردم را حل کنیم. پریروز دو قانون را امضا کردم، گفتند 7 روز شده و در واقع قانون را ابلاغ کرده‌اند. راه را قانون پیش‌بینی کرده است. اگر رییس‌جمهور ابلاغ نکرد، رییس مجلس ابلاغ می‌کند و دعوا نیست. این درست نیست که بیاییم ایرادات هم را بگیریم و فهرست کنیم.
  • من دو مورد را ابلاغ نکردم و این را نیز اعلام کردم. در مورد یکی از آن‌ها (سنددار کردن زمین‌های داخل روستاها و حریم روستاها) نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم و شورا نیز گفت چون مراحل قانونی طی شده باید کار خود را بکنید و در واقع آن را ابلاغ کنید.
  • من 2 میلیارد دلاری که مجلس تصویب کرده بود که دولت برای کمک به مترو آن را بدهد را قانون نمی‌دانم. نه این‌که قانون بدانم و عمل نکنم. برای ذخیره ارزی برنامه‌ریزی شده و دولت نمی‎تواند از این محل چنین بودجه‎ای را تخصیص دهد. شورای نگهبان هم آن را رد کرد بعد به مجمع تشخیص مصلحت بردند و در آن‌جا به تصویب رسید. به نظر ما این قانون نیست.
  • من سوگند خورده‌ام که خلاف قانون اساسی عمل نکنم و این موضوع طبق قانون اساسی قابل طرح در مجلس نبود. عده‌ای می‌گویند ما می‌توانیم در هر موردی قانون وضع کنیم؛ در حالی که در حدود مقرر قانون اساسی باید قوانین وضع شود و خروج از حدود مقرر در قانون اساسی درست نیست. این مباحثی که مطرح می‌شود، دعوا نیست. این‌که مثلا بیایند اختیارات رییس‌جمهور را سلب و به کسی دیگر بدهند، شدنی نیست. صراحت قانون اساسی را کسی نمی‌تواند زیر پا بگذارد یا این‌که کسی جرأت کند اختیارات رهبری را کم کند، شورا نپذیرد و بعد ببرند مجمع که تصویب شود. این قانونی نیست.
  • ما 6-7 برابر دولت‌های قبلی به مترو تهران کمک کرده‌ایم. گزارش بدهند که این پول‌ها کجا خرج شده است و این حرف ماست. نروند ایستگاه مترو را بخوابانند، حرکت ندهند و مردم را در گرما نگه دارند و بگویند دولت پول مترو را نمی‌دهد. ما 7 برابر پول داده‌ایم. می‌گویند دولت قانون را اجرا نمی‌کند. این قانون نشده، من سوگند به اجرای قانون اساسی خورده‌ام. آیا می‌توانم خلاف قانون اساسی عمل کنم؟ شورای نگهبان نیز گفته است که این موضوع قابل طرح در مجلس نیست.
  • ما رفتیم سفر استانی، درگیر سفر شدیم ، تا آمدیم قانون را ابلاغ کنیم، گفتند قانون را ابلاغ کرده‌اند. شما ابلاغ کنید. چه فرقی دارد. شما زحمت بکشید و اصلا همه‌ قوانین را ابلاغ کنید. ما با کسی دعوا نداریم.
  • برخی برای دولت حتی این حق را قائل نیستند که ساعات ادارات را تعیین کند و سعی می‌کنند اختیارات دولت را محدود کنند. من نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشتم. با ایشان صحبت کردم و برخی از موارد را خدمت ایشان مطرح کردم. ایشان نامه‌ای را به شورای نگهبان نوشتند و کارگروهی در شورای نگهبان در این ارتباط تشکیل شده است که در واقع این کارگروه در شورا مرز قانون‌گذاری و اجرا را مشخص کند. البته این‌ها در یک نظام نوپا چیزی طبیعی است.
  • هیچ قانونی نیست که دولت اجرا نکرده باشد و آن‌چه را که اجرا نمی‌کند، قانون نیست. این دولت، دولتی قانون‌گرا و پایبند به قانون است.

چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 5:8 عصر
سارکوزی و همسرش در تعطیلات تابستانی+عکس

 

سارکوزی رییس جمهور فرانسه همراه همسرش به تعطیلات تابستانی رفته است.

روزنامه سان چاپ انگلیس تصاویری از رییس جمهور فرانسه همراه همسرش در  تعطیلات تابستانی منتشر نموده است.

کارلا برونی از شوهرش سارکوزی می خواهد تا با طرفدارانشان عکس بیندازد.ظاهرا وی تمایلی برای این کار نشان نمی دهد و با اصرار همسرش سرانجام با اکراه آنرا می پذیرد. وقتی آدم جلوی دماغش را نبیند شکل سارکوزی می شود.

 

ساکوزی در تعطیلات تابستانی+عکس

 

ساکوزی در تعطیلات تابستانی+عکس

 


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 5:6 عصر

 

 مسلمانان ایران ، افغانستان ، پاکستان ، موریتانی ، مغرب و عمان ، به همراه شیعیان عراق ، از فردا پنج شنبه به میمنت ماه مبارک رمضان ، روزه داری را آغاز می کنند .

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فعالیت 120 گروه با تجهیزات کامل برای استهلال ماه مبارک رمضان در استان های مختلف کشور گفت : این گروه ها افراد متخصص و با تجربه را شامل هستند که با دوربین و تلسکوب در استان های جنوبی و شمالی کشور مستقر شده اند و پس از رصد هلال ماه رمضان ، گزارش های خود را به دفتر استهلال مقام معظم رهبری ارسال می کنند . 

در سوریه ، لبنان ، قطر ، ترکیه ، اندونزی ، مالزی ، لیبی ، اردن ، امارات ، عربستان ، فرانسه ، چین و ژاپن ، امروز نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام شده است .


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 5:5 عصر

میراث آریا:

به کوشش کارشناسان پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی فرهنگی عملیات مرمت کیسه چرمی متعلق به مردان نمکی شماره سه و چهار از سال گذشته تاکنون در حال انجام است.

مسئول پروژه مرمت کیسه چرمی متعلق به مردان نمکی شماره سه و چهار در گفتگو با میراث آریا(chtn) افزود: در داخل این کیسه چرمی که همراه با مردان نمکی شماره سه و چهار، شناسایی شد یک قطعه نمک بزرگ قرار داشت.

منیژه هادیان در توضیح این مطلب با اشاره به آسیب دیدگی و خشکی بخشی از چرم کیسه یاد شده ادامه داد: البته بخش زیادی از این کیسه مربوط به دوره هخامنشی سالم باقی مانده است.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود جنس چرم این کیسه از پوست بز باشد یادآور شد: همچنین کارشناسان به وجود دانه‌های گیاهی مانند جو در لابلای درزهای این کیسه پی بردند که حتی برخی از این دانه‌ها به سنگ نمک نیز چسبیده بودند. کارشناسان احتمال می‌دهند این کیسه به جز حمل نمک برای حمل دانه‌های گیاهی نیز کاربرد داشته است.

این کارشناس ارشد مرمت به انجام بخشی از مطالعات آسیب‌نگاری و دسته‌بندی بر روی انواع آسیب‌ها و عوازض وارد شده بر روی این اثر اشاره کرد و گفت: بخشی از این کیسه در زمان استفاده دچار پوسیدگی و پارگی شده و چندین بار بر روی یکدیگر وصله شده است.

مسئول پروژه مرمت کیسه چرمی مردان نمکی شماره سه و چهار، به آثار چرمی قدیمی موجود در موزه‌ها مانند جلدهای چرمی کتابهای خطی و اشیای دیگر اشاره کرد و گفت: این کیسه چرمی به عنوان یک شیء باستانی با چنین کاربری نمونه‌ای منحصر بفرد و قابل توجه است.

هادیان، شرایط نگهداری و شیوه نمایش کیسه چرمی یاد شده را مرحله پایانی این عملیات اعلام کرد و افزود: مرمت این اثر با چنین ماهیتی نیازمند مطالعات دقیق و آسیب‌شناسی است که بر اساس آن نیز چگونگی حفاظت و نگهداری آن مشخص می‌شود.


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 4:56 عصر
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: عده‌ای قصد دارند با گرایشات خاص سیاسی از طریق ورزش به مطامع شخصی خود برسند و در این راه هواداران واقعی باشگاه را قربانی اهداف خود می‌کنند.

به گزارش  روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی، محمد‌حسین جعفری با دعوت از هواداران به هوشیاری هر‌چه تمام‌تر در برابر شیطنت‌های برخی عناصر، از هواداران درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر ورزشی، خود از ادامه آن جلوگیری کنند تا از حواشی ایجاد شده باشگاه آسیب نبیند.
وی توجه ویژه به تیم‌های پایه و ورزش کارگری را از برنامه‌های اصلی باشگاه ذکر کرد و ادامه داد: تیم‌های پایه سرمایه بزرگی برای باشگاه و آذربایجان محسوب می‌شوند و ایجاد سلامتی و نشاط کارگران وظیفه باشگاه است ولی در این خصوص باید کارخانه نیز پشتیبانی لازم را انجام دهد.
جعفری از ادامه مذاکرات برای لغو محرومیت تیم تراکتورسازی از حمایت تماشاگران در مقابل پاس خبر داد و تصریح کرد: استاندار محترم نیز همپا و همگام با باشگاه تلاش‌های بسیار خوبی را انجام داده‌اند و امیدواریم این کوشش و تلاش‌ها موجب لغو محرومیت شود.
وی اضافه کرد: در صورت عدم لغو محرومیت متاسفانه باز هواداران خوب تراکتورسازی باید از تلویزیون و در منزل مسابقه را دنبال کنند.

*با قدرت هر چه تمام‌تر به مصاف پاس می‌رویم
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت: تراکتورسازی همچون گذشته با روح قهرمانی به مصاف حریفان می‌رود و پاس همدان از این قاعده مستثنی نیست.
جعفری افزود: اگرچه هنوز مشخص نیست که مسابقه برابر پاس در حضور تماشاگران است یا خیر اما بازیکنان با اراده مصمم برای کسب سه امتیاز در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان زیر نور حضور پیدا می‌کنند.
وی ادامه داد: به همین منظور با هماهنگی اداره کل تربیت‌بدنی استان برای آمادگی هر‌چه بهتر یک جلسه تمرین زیر نور در برنامه‌ کاری تیم قرار داده شده است تا بازیکنان به این نوع بازی در زیر نور عادت کنند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کانون هواداران اظهار داشت: باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی در نظر دارد ساختمان کانون هواداران را به مناسبت ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در نزدیکی آن ایام افتتاح کند.


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 12:54 عصر

 

 رانندگان تاکسی لندنی مودب ترین رانندگان جهان معرفی شده اند.

واحد مرکزی خبر نوشت:

بر اساس نظرسنجیهایی که در پایتختها و شهرهای مهم بیش از ده کشور مهم جهان صورت گرفته، رانندگان تاکسی پاریسی بداخلاق ترین و بی ادب ترین رانندگان جهان هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، در این رده بندی فرانسه در جایگاه آخر قرار گرفته است.

این درحالی است که خود فرانسویها اعتقادی به نتیجه این نظرسنجی ندارند و می گویند این مسئله فقط به سی درصد رانندگان مربوط می شود.

 در این نظرسنجی رانندگان تاکسی لندنی مودب ترین رانندگان جهان معرفی شده اند و رانندگان تاکسی در نیویورک نیز در این رده بندی در جایگاه دوم قرار گرفته اند.


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 10:26 صبح

رسانه‌های غربی مدعی شدند:

سفیر برزیل در تهران روز دوشنبه به طور رسمی پیشنهاد اعطای پناهندگی به یک زن را که به خاطر انجام اعمال منافی عفت به اعدام محکوم شده است، به مقامات ایران ارائه کرده است.

خبرگزاری رسمی برزیل گزارش داده است سفیر برزیل در تهران، روز دوشنبه این پیشنهاد را ارائه کرده است.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه برزیل به خبرگزاری آلمان گفته است پیشنهاد رییس جمهوری برزیل برای اعطای پناهندگی به این زن به وسیله سفیر برزیل به صورت رسمی ارائه شده است.


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 10:25 صبح
همه چیز درباره مجموعه‌های تلویزیونی سیما در رمضان + جدول پخش

 

 ماراتن پخش مجموعه?های تلویزیون مناسبتی ماه رمضان امسال همزمان با شروع این ماه و پایان پخش مجموعه?های شبانه آغاز می?شود.

 صداوسیما برای جبران دست?های خالی??اش در ماه رمضان سال 1388، امسال با چهار مجموعه از کارگردانان شناخته شده به استقبال ماه مبارک رمضان می?رود.

مجموعه?های «جراحت» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، «در مسیر زاینده رود» به کارگردانی حسن فتحی، «نون و ریحون» به کارگردانی فرزاد موتمن و «ملکوت»? ساخته محمدرضا آهنج مجموعه?هایی هستند که امسال از شبکه?های اول، دوم، سوم و تهران پخش می?شود.

 

 

نام مجموعه

نام کارگردان

بازیگران اصلی

ساعت پخش

شبکه

جراحت

محمدمهدی عسگرپور

امین تارخ، ثریا قاسمی، علی عمرانی و آتنه فقیه نصیری

20:15

سوم سیما

در مسیر زاینده رود

حسن فتحی

حسین محجوب، مهرانه مهین?ترابی، مسعود رایگان، اشکان خطیبی و بهنوش طباطبایی

22:15

اول سیما

نون و ریحون

فرزاد موتمن

برزو ارجمند، علی قربانزاده، امیرحسین رستمی، رضا داودنژاد و مهران رنجبر

23:10

شبکه تهران

ملکوت

محمدرضا آهنج

محمدرضا شریفی‌نیا، احمد نجفی، رضا رویگری، علی دهکردی و کوروش تهامی

21:30

دوم سیما

 


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 10:23 صبح

 به گزارش میراث آریا:

باستان‌شناسان انگلیسی موفق به کشف خانه‌ای متعلق به عصر حجر با قدمت بالغ بر 11 هزار سال شدند.

این خانه که در عمق 3.5 متری سطح زمین کشف شده شکلی دایره مانند داشته و تقریبا نزدیک به هزار سال از قدیمی‌ترین خانه کشف شده در کاوش‌های پیشین محققان قدیمی‌تر بوده و منجر به تغییر نگرش باستان‌شناسان نسبت به روش زندگی نخستین ساکنان این سرزمین شده است.

باستان‌شناسان معتقدند این خانه به یک شکارچی یا به یک کاهن یا جادوگر قبایل ساکن در این منطقه تعلق داشته است. با این وجود براساس مطالعات قوم نگاری در سراسر جهان، کارشناسان معتقدند در جوامعی که مردم از طریق شکار به امرار معاش می‌پرداختند چنین خانه‌های مجهز و خوش ساخته‌ای مخصوص جادوگران قبایل بوده است.

تحقیقات صورت گرفته در داخل این خانه نشان داد که درون خانه درحدود 9200 تا 8500 سال پیش از میلاد ساخته شده و دارای اتاق استراحتی بوده که از خزه، نی و دیگر مواد نرم و راحت به ضخمات 20 تا 30 سانتی متر پوشانده شده و کف آن به عمق 2.5 متر فرو رفتگی داشته که به احتمال فراوان محلی برای افروختن آتش و گرم گردن خانه بوده است.

باستان‌شناسان اعلام کردند، این یافته‌ها، اطلاعات تازه‌ای از روش زندگی ساکنان عصر حجر انگلستان را در اختیار آنها قرار داده از اینرو در صددند کاوش‌های خود را تا رسیدن به مدارک کامل‌تر از گذشته اقوام این کشور ادامه دهند


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ