سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتن «نمی دانم» نیمی از دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 10:23 صبح

 به گزارش میراث آریا:

باستان‌شناسان انگلیسی موفق به کشف خانه‌ای متعلق به عصر حجر با قدمت بالغ بر 11 هزار سال شدند.

این خانه که در عمق 3.5 متری سطح زمین کشف شده شکلی دایره مانند داشته و تقریبا نزدیک به هزار سال از قدیمی‌ترین خانه کشف شده در کاوش‌های پیشین محققان قدیمی‌تر بوده و منجر به تغییر نگرش باستان‌شناسان نسبت به روش زندگی نخستین ساکنان این سرزمین شده است.

باستان‌شناسان معتقدند این خانه به یک شکارچی یا به یک کاهن یا جادوگر قبایل ساکن در این منطقه تعلق داشته است. با این وجود براساس مطالعات قوم نگاری در سراسر جهان، کارشناسان معتقدند در جوامعی که مردم از طریق شکار به امرار معاش می‌پرداختند چنین خانه‌های مجهز و خوش ساخته‌ای مخصوص جادوگران قبایل بوده است.

تحقیقات صورت گرفته در داخل این خانه نشان داد که درون خانه درحدود 9200 تا 8500 سال پیش از میلاد ساخته شده و دارای اتاق استراحتی بوده که از خزه، نی و دیگر مواد نرم و راحت به ضخمات 20 تا 30 سانتی متر پوشانده شده و کف آن به عمق 2.5 متر فرو رفتگی داشته که به احتمال فراوان محلی برای افروختن آتش و گرم گردن خانه بوده است.

باستان‌شناسان اعلام کردند، این یافته‌ها، اطلاعات تازه‌ای از روش زندگی ساکنان عصر حجر انگلستان را در اختیار آنها قرار داده از اینرو در صددند کاوش‌های خود را تا رسیدن به مدارک کامل‌تر از گذشته اقوام این کشور ادامه دهند



لیست کل یادداشت های این وبلاگ