سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمندان، مایه بهره مندی ازایشان و به دست آوردن فضیلتهای آنان است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 90 اردیبهشت 30 , ساعت 12:2 عصر
 پس از عروج ملکوتی آیت الله بهجت و خاکسپاری ایشان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا حدود دو ماه نشان خاص و ثابتی روی مزار ایشان موجود نبود و پس از آن هم یک صندوق چوبی با پوششی سیاه و پارچه‌ای روی قبر این عالم دینی قرار گرفت. بعد از مدتی نیز آن پارچه، با بنری که نقش محراب داشت و متنی توصیفی و عربی روی آن نوشته شده بود جایگزین شد.

اما سرانجام از طرف بیت آیت الله بهجت سنگی به ابعاد ?? × ??? پیشنهاد می‌شود اما در بازار سنگ این نوع سنگ بسیار کمیاب بود و نیاز به پیگیری‌های مداوم داشت؛ از سوی دیگر برداشت از وجوهات شرعی، برای تهیه سنگ مزار به هیچ عنوان مورد نظر بیت معظم له نبود و برخی دوستداران و شاگردان آیت الله بهجت، داوطلب پرداختی به میزان توانایی خود و چند نفری نیز داوطلب پرداخت کل وجه شدند.

با گذشت بیش از یکسال نه تنها جستجوی سنگ بلکه متن، نوع خط، نوع ترکیب بندی و … مشخص نبود! گویا هیچ متنی رسا نبود تا آن شخصیت والا را توصیف و معرفی کند تا اینکه هنرمندی متعهد و از ارادتمندان خود آیت الله بهجت پیشنهاد می‌کند: «رساترین کلام در تعریف آقا امضای ایشان بود؛ العبد». این پیشنهاد مورد تأیید قرار می‌گیرد.

با پیگیری و همراهی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، کارگاهی در اطراف تهران که سنگی با ابعاد مورد نظر را دارد معرفی می‌شود. اما بدلیل عدم آماده بودن وجه خرید سنگ، مدتی طول می‌کشد تا سرانجام بانی سنگ مشخص و سنگ خریداری می‌شود.

برای خطاطی و حجاری هنرمندانی از قم و اصفهان و تهران معرفی می‌شوند و تقسیم کار صورت می‌گیرد که در این میان سهم ستاد بازسازی عتبات اصفهان قابل توجه بود؛ هنرمندانی صدیق و متدین که بی‌وضو دست به کار نبردند.

به این ترتیب در وسعتی از سادگی و خلوتی سنگ، اصالت و هویتی برجسته، رخ می‌نماید: «العبد محمد تقی بهجت بن محمود». «العبد» در قطعه‌ای میناکاری نقش می‌گیرد و در هنری زیبا و کاری بسیار بدیع، روی سنگ قبر متصل می‌شود.

 




شنبه 90 اردیبهشت 24 , ساعت 11:52 صبح
روزى شهرام جزایرى، بر اساس ارتباط هایى که ایجاد کرده بود از فرزند آیت اللّه بهجت درخواست ملاقات با آقا را داشت. اما وقتى این جریان به اطلاع حضرت آیت اللّه بهجت رسید ایشان مخالفت کرد.شهرام جزایرى با طرح ترفندى، روزى به مقابل مسجد حضرت آیت اللّه بهجت در قم مى رود تا...

حجت الاسلام غلامى، از اعضاى سابق دفتر حضرت آیت اللّه بهجت(ره) نقل کردند: روزى شهرام جزایرى، بر اساس ارتباطهایى که ایجاد کرده بود از فرزند آیت اللّه بهجت درخواست ملاقات با آقا را داشت. اما وقتى این جریان به اطلاع حضرت آیت اللّه بهجت رسید ایشان مخالفت کرد.

شهرام جزایرى با طرح ترفندى، روزى به مقابل مسجد حضرت آیت اللّه بهجت در قم مى رود تا وقتى که حضرت آقا از نماز فارغ مى شوند، از فرصت استفاده کند و وارد دفتر یا منزل آقا شود و ملاقاتى انجام دهد. به همین منظور بیرون مسجد منتظر مى ماند تا نمازتمام شود و آقا از مسجد بیرون بیایند. حضرت آیت اللّه بهجت همیشه سرشان پایین بود و به کسى نگاه نمى کردند. وقتى از مسجدخارج شدند، یکى از دوستان و نزدیکان شهرام جزایرى به آیت اللّه بهجت نزدیک شد و به آقا گفت: حضرت آیت اللّه؛ آقاى شهرام جزایرى از تجار خیّر تهران هستند و فعالیت هاى خیریه فراوانى انجام مى دهند و براى عرض ارادت و دست بوسى خدمت رسیده اند،در این هنگام آقا سر مبارک را بالا گرفتند و به شهرام جزایرى نگاهى کردند و فرمودند: برو و از کارهاى خیرى که انجام داده اى توبه کن!

پنج شنبه 90 اردیبهشت 22 , ساعت 9:54 صبح

 به گزارش روابط عمومی آموز ش و پرورش منطقه خسروشهر ، همایش انجمن قران و عترت کانون بسیج فرهنگیان منطقه خسروشهر در سالن اجتماعات مدرسه راهنمائی نمونه کوثر با حضور اعضای کانون بسیج برگزار شد .در این همایش دکتر اسدالهی در خصوص اهمیت و جایگاه علم و مقام معلم و نیز مراتب و عوالم هفتگانه و بهره گیری از سه کتاب بزرگ خدایعنی :1- آفاق و هستی 2- قرآن کریم و3- نفوس انسانها سخنرانی کرد و سپس به ذکر شان و منزلت و فضائل حضرت زهرا (س) پرداخت  .در ادامه مراسم سوگواری وعزاداری با مداحی آقای مقصود ارفعی بمناسبت شهادت حضرت زهرا برگزار شد

 

 به منظور تجلیل از فرهنگیان منطقه با حضور مسئولین منطقه، معلمین نمونه ، بازنشسته و ایثارگران فرهنگی ،در ضیافت ناهار شرکت نمودند و از دو نفر همکار بازنشسته و نیز همکارانی که در سال گذشته در صد قبولی بیشتری نسبت به سنوات قبل داشته اند با اهداء لوح تقدیر تجلیل شد . در این برنامه آقای امیر حقیان رئیس اداره ضمن اشاره به طرح های دردست اجرای آموز ش و پرورش گزارش کوتاهی از عملکردها وموفقیت های آموزش وپرورش منطقه ارائه نمود.

 

به منظور افزایش ارتقاء علمی فرهنگیان طی دو روز دوره ضمن خدمت 20 ساعته تحت عنوان" مبانی تربیت اسلامی" از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام تالیف شهید مطهری به شیوه مجازی در هنرستان دخترانه حاج محمد صادقی با حضور بیش از یکصد و شصت نفر از فرهنگیان برگزار شد .


چهارشنبه 90 اردیبهشت 21 , ساعت 9:55 صبح
پیکر آیت‌الله آقا سید محمد کاظم قزوینی به همراه کتاب روی سینه‌اش «فاطمة الزهراء من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت» پس از 17 سال، سالم از قبر خارج شد.

آیت‌الله سید محمد باقر فالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  اظهار داشت: مرحوم آیت الله آقا سید محمد کاظم قزوینی از منبری‌ها و نویسندگان مهم حوزه علمیه کربلای معلی بودند. ایشان فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی آقا سید ابراهیم قزوینی هستند که در سن کودکی پدرشان را از دست داده و یتیم شده و در دامان مرحوم عمویشان آیت الله سید صادق قزوینی ـ پدر آیت آلله سید مرتضی قزوینی که هم اکنون امام جماعت حرم امام حسین (ع) هستند ـ پرورش یافتند.
وی خاطرنشان کرد: آن مرحوم در کنار خدمت به منبر اهل بیت (ع)، کتاب‌های متعددی تالیف کرده‌اند که از جمله آن " الامام علی من المهد الی اللحد "، "فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد "، "الامام جواد من المهد الی اللحد "، "الامام هادی من المهد الی اللحد "، "الامام العسکری من المهد الی اللحد "و همچنین "الامام المهدی من المهد الی الظهور " است.
آیت الله فالی در ادامه با یادآوری اینکه "این عالم ربانی با توجه به دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان حنجره، 17 سال پیش در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفتند تصریح کرد: هفده سال پیش پس از تشییع عظیم و پرشور، پیکر پاک و مطهر آیت الله سید محمدکاظم قزوینی در حسینیه کربلایی‌های مقیم قم در محراب حسینیه دقیقاً زیر منبری که سال‌های سال عرض ارادت به اهل بیت می‌کردند به خاک سپرده شد.
وی ادامه داد: روی سینه آن مرحوم کتاب «فاطمه الزهرا من المهد الی اللحد؛ فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت»را قرار داده بودند. این کتاب به زبان‌های مختلفی از جمله زبان فارسی ترجمه شده است. هم اکنون پس از 17 سال در پی توسعه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) از خانواده ایشان می‌خواهند که حسینیه مذکور با توجه به همجواری با حرم مطهر تخریب شود، قبر ایشان نبش شد و مشاهده شد بدنشان تازه، کفن دست نخورده و سالم و کتاب فاطمه زهرا(س) از ولادت تا شهادت کماکان بر روی سینه مبارک شان قرار دارد.
به گفته این خطیب توانا و برجسته منبر اهل بیت (ع)، هم اکنون پیکر نورانی آیت الله آقا سید محمد کاظم قزوینی موقتاً در یکی از سردخانه های شهر مقدس قم است تا ان‌شا ءالله ترتیبات لازم برای انتقال آن به کربلای معلی فراهم گردد و در کنار حرم حضرت آقا امام حسین (ع) آرام گیرد.
مرحوم آیت اللّه سید محمّد کاظم قزوینی به سال 1348ه.ق در شهر مقدّس کربلا در خانواده علم و تقوا چشم به جهان گشود. نسب این مرد بزرگ به حضرت امام موسی بن جعفرعلیه السلام می‌رسد. وی با وجود آن که در آغاز جوانی از نعمت والدین محروم شدند، با این همه در راه کسب علم و کمال از پای ننشست، پس از تکمیل سطح در حوزه علمیه کربلا سال‌ها در دروس خارج فقه و اصول علمای بزرگ آن سامان شرکت کرد، آنگاه از راه تألیف و خطابه و منبر و تدریس فقه و اصول و تفسیر مشغول خدمت شد.
دیری نگذشت که به واسطه امر به معروف و نهی از منکر و موضع‌گیری‌های شجاعانه وی در برابر حاکمان مستبدّ عراق، تحت تعقیب قرار گرفت و بارها به زندان افتاد و متحمل سخت‌ترین زحمات و شکنجه‌ها شد، حتی آخرین بار به اعدام محکوم شد که به دنبال آن پس از ماه‌ها زندگی مخفی از عراق خارج شد و بعد از مسافرت به چند کشور اسلامی در نهایت به ایران آمد، و بعد از عمری تلاش و جهاد و فداکاری و انجام خدمات علمی و دینی در روز سیزدهم جمادی الثانی سال 1415ه’.ق در شهر مقدس قم به دیار باقی شتافت.


سه شنبه 90 اردیبهشت 20 , ساعت 10:30 صبح

تجلیل از معلمان نمونه خسروشهر در نماز جمعه

 بنا به گزارش روابط عمومی آموز ش وپرورش بمناسبت بزرگداشت هفته معلم ویاد و خاطره استاد مطهری ، از دو نفر از معلمان منطقه تجلیل شد . در این مراسم که بین نماز جمعه و عصر با حضور نمازگزاران جمعه برگزار شد،اقای امیرحقیان رئیس اداره طی سخنان کوتاهی با اشاره به طرحهای آموزشی و پرورشی  در دست اجرا در آموزش و پرورش ابراز امید واری نمود تمامی این تلاشها و فعالیت ها مورد قبول در گاه حضرت احدیت  و مردم عزیز منطقه قرار گیرد .در ادامه ذکر مصیبت در شان و مقام حضرت فاطمه زهرا (س) انجام شد . سپس فرهنگیان منطقه آمادگی قاطع و همه جانبه خود را با تمام توان خود از مقام ولایت اعلام کردند . در این مراسم به دو نفر از همکاران لوح تقدیر و کادو اهداء گردید .

 

 

دیدار با ییشکسوتان فرهنگی خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر به منظوربزرگداشت مقام معلم و تجلیل از اولین معلم منطقه خسروشهر دیدار با دونفراز پیشکسوتان فرهنگی منطقه انجام شد.در این دیدارکه با حضورآقای امیرحقیان رئیس اداره و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم منطقه برگزار شد ،آقایان غرائی و پیشاهنگ نیا با ابراز مسرت و خوشحالی به بیان خاطرات خودپرداختنددر خاتمه این دیدار با اهدای کادو از زحمات پیشکسوتان تجلیل شد .

 

کوه پیمائی فرهنگیان خسروشهر

 

 به منظور ایجاد شور و نشاط و بمناسبت بزرگداشت هفته معلم در یک برنامه ورزشی و جمعی، کوه پیمائی با حضور بیش از یکصدو پنجاه نفر از فرهنگیان و اعضای خانوده شان ، در کوههای آواراق خسروشهر برگزار شد .در پایان این برنامه به قید قرعه جوایزی به شرکت کنندگان اهداء گردید.

دیدار با خانواده فرهنگیان متوفی

به منظور بزرگداشت یاد و خاطره فرهنگیان متوفی      ( مرحوم علی جعفر زاده و مرحومه سرکار خانم فریده اصولی )که در سال تحصیلی جاری دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافته بودند ، با حضور د رمنازل ایشان با خانواده های ایشان دیدار و گفتگو کرده وبا قرائت فاتحه از درگاه خداوند متعال آرزوی رحمت و غفران الهی برا ی این عزیزان نمودند.


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 8:24 عصر

حوزه علمیه خسروشهر

نود طلبه ورودی جدید در حوزه‌های علمیه خواهران تبریز، شبستر و خسروشهر در آذربایجان شرقی پذیرش خواهند شد.


خانم منصوری، معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان آذربایجان شرقی روز گذشته در دو حوزه امتحانی تبریز و بناب برگزار شد.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز خاطر‌نشان کرد: 470 خواهر داوطلب تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران استان بودند که روز گذشته در مدرسه فخریه تبریز به رقابت پرداختند.

منصوری ادامه داد: با توجه به محدویت ظرفیت پذیرش در مدارس علمیه خواهران استان، تنها قادر به جذب 90 طلبه از 470 داوطلب در سه مدرسه علمیه صادقیه تبریز، خسروشهر و شبستر خواهیم بود.

وی با بیان این‌که نتایج آزمون سراسری ورودی حوزه های علمیه خواهران کشور 11 تیر ماه سالجاری اعلام خواهد شد، تصریح کرد: 70 طلبه در صادقیه تبریز، 20 طلبه در خسروشهر و 20 طلبه در شبستر پذیرش و تحصیلات حوزوی خود را آغاز خواهند کرد.


یکشنبه 90 اردیبهشت 18 , ساعت 6:44 عصر

 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، لاشه این حیوان که بیشتر شبیه پرندگان گوشتخوارفیلم های علمی ، تخیلی ( از نسل دایناسورهای پرنده ) می باشد توسط تنی چند از اهالی این روستا کشف شده است .
لاشه این جانور تقریبا سالم بوده و شاهدان عینی حتی احتمال می دهند که تنها چند روز از مرگ این حیوان گذشته باشد .
این گزارش حاکیست که یکی از اهالی این روستا لاشه این جانور را پنهان ساخته و ماموران محیط زیست مشگین شهر در تلاش برای دست یابی به این لاشه می باشند .
برخی از روستاییان می گویند لاشه این حیوان را از نزدیک مشاهده کرده اند و احتمال می دهند که این جانور در غاری در نزدیکی روستا می زیسته است .
خبرنگار ایرنا به همراه مسوول و چند نفر از مامو ران حفاظت محیط زیست مشگین شهر به این روستا مراجعه کرده و ادعاهای چندین نفر از روستاییان را مبنی بر مشاهده این جانور عجیب را استماع کرده است .
آنها همچنین به محل کشف این جانور مراجعه و شاهد آثاری از کشف شدن چنین موجودی در غاز مورد اشاره روستاییان بوده اند .
خبرنگار ایرنا همچنین عکسی که یکی از روستاییان از لاشه این حیوان گرفته است را بدست آورده است .
مقام های محلی در شهرستان برای اطلاع از صحت و سقم این ماجرا بسیج شده اند .
این لاشه بسیار شبیه نسل منقرض دایناسورها و پرندگان گوشتخوار ماقبل تاریخ است ، بر اساس تحقیقات علمی آخرین نسل دایناسورها ی پرنده موسوم به "تی رکس " یا دایناسور ستمگر مربوط به دوره "کرتاسه " در 65 میلیون سال پیش می باشد .


چهارشنبه 90 اردیبهشت 14 , ساعت 10:38 صبح

 

هفته معلم در خسروشهر

بنا به گزارش روابط عمومی آموز ش و پرورش منطقه خسروشهر ، در آستانه هفته معلم جمعی از مدیران و اعضای کانون بسیج فرهنگیان منطقه خسروشهر با حاج آقا ی ناصری امام جمعه محترم خسروشهر دیدار کردند . در  ابتدای این دیدار امیر حقیان رئیس اداره با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب و استاد شهید مرتضی مطهری ، فرارسیدن هفته معلم را تبریک گفت و سپس بر آمادگی کلیه همکاران برای میثاق و بیعت مجدد با ولایت و مقام معظم رهبری  تاکید کردند.در ادامه حاج آقا ناصری با تبریک هفته معلم با اشاره به مقام خلیفه الهی بودن انسان بر اهمیت تربیت و مقام و مرتبه انسان در درگاه خداوند متعال ، کار مربیان را بسیار سنگین و مهم دانست و در ادامه با اهدای هدایائی از معلمان نمونه و بازنشسته تجلیل شد

اولین روز از هفته معلم ، اعضای شورای آموزش و پرورش ، شورای اسلامی شهر ، و مسئولین شهر در گروههای دو و سه نفری در مدارس منطقه حضور یافتند و با تقدیم شاخه گل از معلمان منطقه تجلیل کردند

هفته معلم در خسروشهر

.در دومین روز از هفته معلم که بنام روز ایثار و شهادت نامگذاری شده است ، مسئولین اداره آموزش و پرورش با حضور در مدارس با فرزندان معظم شاهد و ایثار گر دیدار کردند .در این دیدار امیر حقیان رئیس اداره با اشاره به ایثار و فداکاری رزمندگان و ایثارگران در دروان دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و جانبازان را گرامی داشت وبا تقدیم هدایایی از فرزندان شاهد و ایثارگر تجلیل کردند .

 

جلسه ی شورای آموزش  پرورش منطقه خسروشهر با حضور اعضای شورا و شورا ی اسلامی شهر در اداره اموزش و پرورش برگزار شد .در این جلسه ضمن تاکید بر برگزاری هدفمند اردوها ی فرهنگی ،علمی و تربیتی ،مشکلات اردوگاه دانش آموزی منطقه بررسی وتصمیمات لازم اتخاذ گردید.


سه شنبه 90 اردیبهشت 13 , ساعت 11:52 صبح

مکان‌نگاری یا توپوگرافی (به یونانی: topo - τ?πος : «مکان» و   γρ?φω graphia : «نوشتن  »  )، به تحقیق بر روی شکل سطح زمین، ویژگی‌های سیارات، بدن انسان و ... به وسیله تصویر برداری یا نقشه‌برداری صورت می‌گیرد. همچنین در این روش علمی شرحی برای تحقیق از سطح مورد نظر و ویژگی‌های آن سطح همراه با توصیف آن در نقشه به کار می‌رود.

در معنای وسیعتر، از مکان‌نگاری به طور کلی می‌توان برای نمایش جزئیات محلی، نه تنها نمایش برجستگی‌ها بلکه نمایش گستره گیاهی، عوارض طبیعی و اجسام و ویژگی‌های ساخته شده توسط انسان و حتی نمایش جزئیات مکانهای تاریخی و فرهنگی استفاده کرد.

از نظر توپوگرافی ، استان آذربایجان شرقی در یک منطقه کوهستانی با ارتفاعات متعدد قرارگرفته که مابین این ارتفاعات را جلگه ها ودشتهای کم وسعت پوشانده است از واحدهای عمده کوهستانی استان می توان رشته کوه قره داغ ، رشته کوه قوشا داغ ، رشته کوه میشو ، سبلان ، سهند ، رشته کوه بزقوش وکوههای تخت سلیمان را نام برد . درمیان رشته کوههاوواحدهای توپوگراف یادشده ودر روند تکامل مورفوژیک آنها ، دشتهای کوچک وبزرگ متعددی به وجود آمده است که امروزه بستر فعالیتهای اقتصادی در استان به شمار می روند.

از نظر زمین ساختی منطقه خسروشهر ومناطق اطراف در زون البرز – آذربایجان قرار گرفته ودر اوایل دوره پرمین در فرورفتگی موسوم به تتیس قرار داشته وپوشیده از آب بوده است . همزمان با جابجایی های مخرب فاز کوهزایی آلپین ، منطقه بالا آمده است . در دوره پلیوسن در این منطقه فعالیت قابل ملاحضه آتشفشانی رخ داده است که آثارش شامل سنگهای آذرین وایجاد توده مواد آتشفشانی سهند می باشد.

اما محدوده زیادی از منطقه در جلگه تبریز واقع شده است . این دشت وسیع وحاصل خیز با وسعت 470 هزار هکتاری وارتفاع متوسط 1300 متر در منطقه ای بین کوههای مورو ومیشو داغ در شمال غرب ، عون بن علی در شمال ، قره داغ در شمال ، شمالشرق وشرق ، بزقوش در جنوب توده سهند در جنوب شرقی ودر یاچه ارومیه در غرب واقع شده است . جلگه تبریز شامل خاکستر های آتشفشانی ، ماسه سنگ های میوسن و روسوبات دوران چهارم است پادگانه های آبرفتی تلخه رود که حاصل پس روی بستر رودخانه طی ادوار گذشته می باشد ، اراضی مساعدی را جهت تولید محصولات زراعی فراهم کرده است.

جلگه تبریز – آذرشهر را از نظر زمین شناسی جزو چاله ساختمانی ارومیه ودر حقیقت بخشی از فلات مرکزی ایران به حساب می آورند .

وجود شرایط مساعد طبیعی از قبیل شیب اندک ( کمتر از 5درصد)، منابع آب کافی ، خاک حاصلخیز ، اقلیم نسبتا معتدل وسهولت حمل ونقل ، امکان توسعه کشاورزی وشکوفائی فعالیت های اقتصادی را در این دشت ومنطقه تسهیل نموده ونهایتا باعث تراکم استقرار شهر ها وروستاها در این منطقه گردیده است.

 

 


شنبه 90 اردیبهشت 10 , ساعت 11:11 صبح

ملا صدرا می گوید:

خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان  

 خدای من

اما:

به قدر فهم تو کوچک می شود

و به قدر نیاز تو فرود می آید  

و به قدر آرزوی تو گسترده می شود

و به قدر ایمان تو کارگشا می شود

به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک می‌شود

به قدر دل امیدواران گرم می‌شود

 

یتیمان را پدر می شود و مادر

محتاجان برادری را برادر می شود

عقیمان را طفل می شود

نا امیدان را امید می شود

گمگشتگان را راه می شود

در تاریکی ماندگان را نور می شود

رزمندگان را شمشیر می شود

پیران را عصا می شود     

محتاجان به عشق را عشق می شود

 

خداوند همه چیز می شود همه کس را

به شرط اعتقاد

به شرط پاکی دل

به شرط طهارت روح

به شرط پرهیز از معامله با ابلیس

 

بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا

و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف

و زبان هایتان را از هر گفتار ناپاک

و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار

و بپرهیزید از ناجوانمردی ها، ناراستی ها و نامردمی ها 

 

چنین کنید تا ببینید که:

خداوند، چگونه برسفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان می نشیند

در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان می کند

و در "کوچه های خلوت شب با شما آواز می خواند" ...


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ