سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر گاه خداوند خیر بنده ای بخواهد، او را در دین آگاه می کند و راه راست را به او نشان می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 10:18 صبح


 امام جمعه جدید خسروشهر در حکمی از سوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور معرفی شد.


 طی حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام عبدالصمد ناصری، که امامت جمعه ‌آذرشهر را عهده دار بود، به عنوان امام جمعه جدید خسرو شهر منصوب شد.

حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی در مراسم معارفه امام جمعه خسروشهر اظهار داشت: استکبار جهانی با درک جایگاه نماز وحدت آفرین جمعه، همواره درصدد حضور کمرنگ مردم در این آیین عبادی سیاسی هستند.

وی ادامه داد: جلوگیری اشغالگران صهیونیستی از حضور مردم فلسطین در نماز جمعه نشان بارزی از ترس دشمنان از این فریضه سیاسی الهی است.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این‌که ائمه جمعه منادیان بصیرت و کرامت انسانی در جوامع هستند، خاطر‌نشان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در آیین نماز جمعه همواره چشم دشمنان را کور کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات اخیر دشمنان علیه نظام اسلامی ایران گفت: استکبار جهانی برای حفظ آبروی بر باد رفته خود، راهی جز یاوه گویی و کوبیدن بر طبل توخالی ندارند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی ادامه داد: مردم ولایت‌مدار ایران پشت سر رهبر فرزانه انقلاب با هر گونه تجاوز دشمنان به شدت برخورد خواهد کرد، چراکه این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است.

حجت الاسلام تقی زاده همچنین در ادامه با تأکید بر تبعیت محض از ولایت فقیه تصریح کرد: دشمنان خود نیز بر جایگاه رفیع و نقش سازنده رهبر فرزانه انقلاب پی برده اند، از این رو درصدد شایعه افکنی علیه مراجع و رهبری هستند.

وی ولایت فقیه را رمز بقای نظام اسلامی دانست و گفت: کشورهای همسایه به علت عدم برخورداری از چنین رهبر حکیم و فرزانه ای همواره در برابر زیاده خواهی های مستکبران و استعمارگران غرب موضعی انفعالی داشته اند


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 10:15 صبح
ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی و ثبت نام اینترنتی دو طرح مهم تحول بنیادین




بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر ، جلسه ی مدیران مدارس منطقه خسروشهر با حضور آقای دکتر فرهنگی نماینده محترم مردم تبریز ،اسکو و آذر شهر و مدیران مدارس در محل سالن اجتماعات اداره بر گزارشد .

در این جلسه ابتدا دکترمحمد حسین فرهنگی عضو محترم هیات رئیسه مجلس با طرح بحث اخلاقی و با اشاره به مسئله مرگ و بدیهی بودن آن  و مقایسه زندگی دوره جنینی انسان و زندگی دنیوی گفت :همانطور که جنین از دنیای ما واز لوازم مورد نیاز آن بی اطلاع است ما نیز نسبت به دنیای پس از مرگ و لوازم آن که اعمال خیر وخالص برای رضای خداست ، کم توجهیم.. وبه همه چیز فکر می کنیم ؛ رفاه ،مسکن ، تولید، خوراک و پوشاک و...بجز جهان پس از مرگ.  وی افزود : فرصت خدمت به مردم و کسب رضای خداوند متعال برای همه و بویژه برای شما بیشتر فراهم است و بر اهمیت اخلاص، هدفمندی و پرهیز از روز مره گی تاکید کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در مجلس شورای اسلامی و پرداختن به مقوله مهم عدالت گفت : توجه به عدالت بیش از سایر مسائل  در جامعه احساس می شد . در زمینه بررسی لایحه خدمات هماهنگ کشور، تعامل بین مجلس و دولت انجام شد، از نظرات کارشناسان استفاده شد ،مسئولین کارگزینی دستگاهها دعوت شدند ، کمیسیون های مشترکی شکل گرفت و با اصلاحات وسیعی دراین لایحه در زمینه پرداخت ها و نیز استخدام نیروها و جلوگیری از استخدام های سلیقه ای ، تحول بزرگی در نظام پرداخت ها صورت گرفت .  فاصله حقوق کارمندان دستگاهها بایکدیگر قبل از اجرای لایحه موجب احساس تبعیض و نا عدالتی شده بود که بعد از انجام کار کارشناسی و تصویب و اجرای آن موجب بهبود رضایتمندی و ایجاد آرامش در جامعه شد . وی همچنین د رادامه از توجه حاکمیت به قشر محروم و روستاها و اینکه  بیمه درمان ،بیمه روستائی ، اسناد مالکیت منازل روستائی، وام احداث مسکن و... انجام شده است گفت : در دوره اخیر مجلس بیشتر مباحث بر محور اصلاح نظام اقتصادی ، نظام توزیع ،مدیریت بهینه منابع و امکانات ،نظام بانکی نظام بهره وری و... بود و یکی از تصمیمات مهم نحوه پرداخت یارانه ها و توزیع آن بود . درطرح تحول اقتصادی جدید با کاهش تاثیر یارانه ها ، ثبات اقتصادی  که همه بدنبال آن هستیم ایجاد خواهد شد ،و همه کشور هایی که به ثبات دست یافته اند و تورم را مهار نموده اند، از نظام یارانه ای فاصله گرفته اند .چون نظام یارانه ای و نوسان در آن مثل پژواک صدا که رفته رفته بیشتر می شود ، در جامعه بازتاب می یابد .وی همچنین با اشاره با ضرورت اجرای طرح هدفمند نمودن یارانه ها گفت:هدف طرح آن است که یارانه ها بدست مصرف کننده برسد نه بنگاههای اقتصادی.مصرف کننده خودش تصمیم بگیرد که چقدر مصرف کند ودر مقابل آن بهایش را کمتر یا بیشتر، بپردازد .و در این طرح ملی همه باید مشارکت کنند.کاملا به نفع جامعه است ودر امد حاصله در اثر اجرای این طرح اگر وارد بخش صنعت یا تولید شود تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد .وی در خاتمه بر ضرورت  همکاری مدیران در تبیین اصلاح الگوی مصرف و استفاده درست از انرژی در کشور تاکید کرد .

در ادامه آقای وفائی کارشناس محترم فن آوری  ،توضیحات کامل و عملی برای ثبت نام اینترنتی دانش آموزان ارائه کرد وگفت : با وارد کردن کد ملی ثبت نام بصورت موقت انجام می شود و پس از تطبیق  و تایید مشخصات فرد با اطلاعات سازمان ثبت احوال ،ثبت نام قطعی انجام می شود .وی با مهم خواندن این اقدام گفت : با ثبت نام اینترنتی ، آمار و اطلاعات دقیقی بدست آید تا مسئولین در خصوص تامین نیروی انسانی و یا تهیه امکانات مورد نیاز ، برنامه ریزی نمایند .

در ادامه آقای داود امیر حقیان رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه  اجرای طرح ثبت نام اینترنتی و ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی را دو طرح مهم تحول بنیادین خواند واز فعالیت های انجام شده در منطقه و ایجاد مجتمع ها خبر داد و گفت :در سال تحصیلی جدید دو نوع اداره کرد در مدارس منطقه خواهیم داشت ؛ یک نوع در روستاها و یک نوع در شهر .در روستا ها مجتمع های آموزشی شکل خواهد گرفت ، و در شهر ها مدارس مستقل . تمامی مدارس روستائی در شش مجتمع ساماندهی شده اند . و بر اساس تعداد دانش آموزان مجتمع ها به درجه 3،2،1و 4 تعریف شده اند و بر این اساس نیروهای اجرائی به آنها تخصیص می یابد .پس از تشکیل جلسات متعدد و بحث های کارشناسی سعی شده تا حد امکان مشکل معاون دبیری و معاون آموزگاری حل شود .با اجرای این طرح دفتر داران از امور دفتری به معاون اجرائی ارتقاء می یابند . در این طر ح یکی از مدارس به عنوان مرکز مجتمع انتخاب و مدیران فعلی به معاون تبدیل می شوند .و مدارس روستائی زیر نظر مجتمع ها اداره خواهند شد.

وی همجنین د رادامه سیاستگذاری سال تحصیلی 90-89 را تشریح کرد و گفت : همه عوامل تاثیر گذار در آموزش و پرورش ؛مدیر ،معلم ،دانش آموز، اولیا ،باید در محیطی که وارد می شوند احساس نظام مندی کنند، و همه عوامل سیستم در ایفای نقش خود به نحو مطلوب تلاش نمایند .


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:57 صبح

 

 سیدحسن خمینی گفت: تخیل نجات‌بخش جامعه است و در برابر آن توهم دشمن آن است.

به گزارش جماران اهم گفته های سید حسن خمینی در دیدار جمعی از شاعران جوان چنین است :

• در توهم انسان خود را مرکز عالم می‌داند و همه چیز را برای خود می‌خواهد.

• توهم آغاز همه دردها و بیچارگی‌هاست، آغاز همه تلخی‌ها و فلاکت‌هایی است که بر انسان عارض می‌شود. انسان متوهم کاری به حقیقت و واقعیت ندارد او آن‌چه را که می‌اندیشد، می‌خواهد و کاری به خواسته دیگران ندارد. انسان متوهم خود را به واقعیت تحمیل می‌کند و هرگز تن به حقیقت نمی‌دهد.

• تخیل نقطه مقابل توهم است . در تخیل انسان سعی می‌کند جای انسان دیگری قرار گیرد و این قاعده زرین فلسفه اخلاق است که آدمی طبق فرمایش امام علی(ع) هر آن‌چه برای خود می‌پسندد برای دیگران هم بپسندد.

• اگر قدرت تخیل نباشد امکان احساس درد مردم وجود نخواهد داشت.

• تمام مسائل ما به زمانی برمی گردد که نمی‌دانیم با کلام و عمل خود با مردم چه می‌کنیم و چه به روزگار آن‌ها می‌آوریم. اگر بتوانیم خود را جای مردم بگذاریم آنگاه می‌فهمیم که سوختن چه مفهومی دارد.

• اگر تخیل در وجود انسان نباشد اساسا نمی‌تواند درکی از هم‌نوع خود داشته باشد. اگر واقعا می‌دانستیم با رفتارمان چه بلایی سر دیگران می‌آوریم هرگز بی محابا دست به رفتارهای مختلف نمی‌زدیم.

• کسانی که از توانایی تصور روزگار انسان‌های دیگر عاجز هستند و قدرت تخیل ندارند انسان‌هایی فردمحور هستند و در درون خود گم شده‌اند.

• وقتی کارگردانی درد یک فرد فقیر و یا درد انسانی طرد شده از جامعه را تصویر می‌کشد به دیگران کمک می‌کند تا وقتی در سطح جامعه چنین افرادی را می‌بیینند با آن‌ها همدردی کنند. وقتی کسی در رمان بلندی با قهرمان داستان مدتی زندگی می‌کند می‌تواند درد او را بفهمد.

• اگر هنر نبود ما برای رسیدن به تخیلی که لازمه رشد جامعه است، مشکل داشتیم. شاید یکی از دلایلی که دنیای امروز چندان با فجایع آن‌چنانی روزگار پیشین مواجه نمی‌شود، توانایی تخیل بالای انسان‌هاست که به دست توانمند هنرمندها به تصویر کشیده می‌شود.

• وقتی کارگردانی درد یک فرد فقیر و یا درد انسانی طرد شده از جامعه را تصویر می‌کشد به دیگران کمک می‌کند تا وقتی در سطح جامعه چنین افرادی را می‌بیینند با آن‌ها همدردی کنند. وقتی کسی در رمان بلندی با قهرمان داستان مدتی زندگی می‌کند می‌تواند درد او را بفهمد.

• دشمن اصلی اخلاق و زیست اخلاقی در جامعه، توهم است. یعنی این‌که انسان خود را مدار خلقت بداند. وقتی جامعه‌ای دچار چنین توهماتی است یک فردی باید از یک جایی کاری شروع کند. دمیدن به آتش نفرت‌ها کار راحتی است، باید کسی از گوشه‌ای برای زدودن کینه‌ها حرکتی بکند. البته کینه‌زدایی به معنی نادیده گرفتن حقایق نیست.

• جایگاه هنر در ابعاد یک جامعه اخلاقی صرفا یک جایگاه شعاری نیست تعریفی واقعی، حقیقی و صحیح دارد؛ لذا هرچه به آن پر و بال بدهیم جامعه یک گام به سمت سعادتمندی پیش خواهد رفت.


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:55 صبح

 

 هوشنگ امیر احمدی در پاسخ به پرسش رادیو فردا که آیا اصولا از وی برای همایش ایرانیان خارج از کشور دعوت شده بود یانه؟، گفت:«این وظیفه دولت است که به این پرسش جواب بدهد این وظیفه من نیست و امیدوارم دولت هم با شفافیت به این پرسش پاسخ دهد.»

هوشنگ امیر احمدی به رادیو فردا گفت با هزینه خود به ایران سفر کرده است و هیچ نقشی در سازمان دادن این کنفرانس نداشته است. وی همچنین گفته است حضوری وی در هتل استقلال که شرکت کنندگان همایش ایرانیان مقیم خارج در آن  حضور داشتند کاملا «تصادفی» بوده است.  امیر احمدی گفته است: «من دراین یکسال گذشته بیش از چهار یا پنج بار به ایران سفر کرده ام و هربار که به ایران می روم محل اقامتم هتل استقلال بوده است و همه دوستانم نیز این را می‌دانند.»

وی درباره دلایل پاسخ ندادن به این پرسش که آیا به همایش دعوت شده بود یانه می‌گوید: «دو جناح در داخل کشور بر سر قضیه من و دعوت به کنفرانس می‌خواهند تسویه حساب کنند به ویژه کیهان و آقای (حسین) شریعتمداری که همیشه علیه من خزعبلات زیادی می‌نویسد حالا بهانه‌ای به دست آورده که آقای رحیم مشایی و دوستانشان را دچار دردسر کند و من نمی‌خواهم (عامل) حرکت آنچه که آقای شریعتمداری (می‌خواهد) علیه آقای مشایی به پیش ببرد بشوم». هوشنگ امیر احمدی می‌افزاید: «آقای رحیم مشایی را آدم خیلی خوبی می‌دانم، فکر می‌کنم، فکر خیلی خوبی دارد کار های خیلی خوبی را انجام می‌دهد؛ الان نمی خواهم اینجا کیسه بکس آقای شریعتمداری علیه آقای مشایی بشوم».

او می‌گوید نمی‌خواهد وارد بازی‌های «سیاسی» بشود، به همین دلیل از پاسخ صریح به این پرسش خودداری می‌کند. هوشنگ امیر احمدی می‌افزاید: «من وارد بازی های جناحی نمی‌شوم و یک آدم ملی و فرا جناحی هستم مخصوصا در این بازی که الان وجود دارد من را وسط گذاشته‌اند مطمئنم که هدف نیرویی که مشخصا با کیهان کار می‌کند این است که می‌خواهد از اتفاقی که افتاده برعلیه آقای رحیم مشایی و دوستانش و در تحلیل نهایی علیه آقای احمدی نژاد سوء استفاده بکند». 


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:54 صبح
مردم چه کشورهایی بیش‌ترین و کم‌ترین استفاده از مرخصی‌ها را دارند

 

 اگرچه مرخصی گرفتن می‌تواند به شما در رهایی از استرس کاری کمک کند، اما فقط دو سوم از کارمندان در سطح جهان از مرخصی‌ها و تعطیلاتی که به آن‌ها داده می‌شود استفاده می‌کنند.

نظرسنجی که از بیش از 12 هزار و 500 نفر در 24 کشور جهان انجام شده است نشان می‌دهد که کارمندان فرانسوی بیش‌ترین استفاده را از امکان فراغت خود از شغل می‌برند و 89 درصد از آن‌ها از تمام مرخصی‌های خود استفاده می‌کنند.

در رتبه دوم آرژانتینی‌ها قرار دارند که 80 درصد از آن‌ها از تمام روزهای مجاز تعطیلی خود استفاده می‌کنند در رتبه سوم نیز مجارستان با 77 درصد قرار دارند.

اما از سوی دیگر ژاپنی‌ها کم‌ترین میزان استفاده را از مرخصی‌های خود داشتند، به طوری که فقط 33 درصد از آن‌ها از تمام روزهای مجاز خود استفاده می‌کردند. قبل از آن‌ها نیز کارگران آفریقای جنوبی قرار داشتند که با 47 درصد در رتبه یکی مانده به آخر قرار گرفته‌اند.

جان رایت نایب رئیس تحققات بازار جهانی در این باره گفت: دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از مردم از تعطیلات خود استفاده نمی‌کنند. بسیاری فکر می‌کنند که شغل آن‌ها مهم‌تر از هر چیزی است و آن را بر بسیاری از موارد دیگر حتی سلامت خود اولویت می‌دهند.

تحقیقات ما در سطح جهان نشان می‌دهد که دو سوم کارمندان و کارگران جهان از تمام مرخصی‌های خود استفاده می‌کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که میزان استفاده از مرخصی‌ها در بین جوانان کمی‌ بیش‌تر از افراد بالای 50 سال است.

ترتیب استفاده از مرخصی‌ها به شرح زیر است. فرانسه با 89 درصد، آرژانتین با 80 درصد، مجارستان با 78 درصد، بریتانیا با 77 درصد ، اسپانیا با 77 درصد، عربستان با 74 درصد، ترکیه با 74 درصد، اندونزی با 70 درصد، مکزیک با 67 درصد، روسیه با 67 درصد، ایتالیا با 66 درصد، لهستان با 66 درصد، چین با 65 درصد، سوئد با 63 درصد، برزیل با 59 درصد، هند با 59 درصد، کانادا با 58 درصد، آمریکا با 57 درصد، کره جنوبی با 47 درصد و ژاپن با 33 درصد.

رویترز ، 6 آگوست


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:53 صبح

 

 مناقشه رئیس دفتر احمدی‌نژاد و روزنامه کیهان وارد مرحله جدیدی شد.

روزنامه کیهان در شماره امروز خود با درج تکذیبیه‌ای مبنی بر جعلی بودن ایمیل ارسالی به هوشنگ امیراحمدی نوشت: این ایمیل جعلی نیست و ایمیل‌های ارسالی به سایر مهمانان نیز با همین متن و از یک IP و یک دستگاه خاص کامپیوتر ارسال شده است.

کیهان توضیح داده است تعداد دیگری از این ایمیل‌ها را در اختیار دارد.

این روزنامه همچنین نوشته است: ایشان برای اثبات ادعای خود مبنی بر جعلی بودن سند کیهان می‌تواند- البته اگر جرأت داشته باشد- متن چند ایمیل دیگر که برای سایر دعوت شدگان ارسال کرده است را منتشر کند تا مردم با مقایسه آن ایمیل‌ها و ایمیل منتشر شده در کیهان دروغگو را بشناسند.

کیهان افزوده است: اگر آقای مشایی هنوز هم اصرار دارد که از هوشنگ امیراحمدی دعوت نکرده است می تواند به «ایمیل» زیر که امیراحمدی در همان روز دعوت از وی برای مسئولان همایش ارسال نموده و در آن ثبت نام خود را تایید کرده است توجه کند؛
«ضمن سلام و تشکر از پذیرش درخواست بنده برای شرکت در همایش بزرگ ایرانیان خارج از کشور، اطلاعات داده شده در فرم ثبت نام صحیح می‌باشد. اینجانب بلیط خود را شخصا خریداری نموده‌ام و اطلاعات آن را هم به پیوست این ایمیل دوباره می‌فرستم. برابر مقررات شما هزینه بلیط را در ایران دریافت خواهم کرد.
ارادتمند
هوشنگ امیراحمدی»

کیهان در بخش دیگری از جوابیه خود آورده است:

 چرا از آقای «وحید-گ» که در سال 88 تظاهرات عوامل ضدانقلاب در مقابل سفارت ایران در استرالیا را به حمایت از سران فتنه سازماندهی کرده بود برای شرکت در همایش دعوت شده و یا «محمد-پ»، «عباس-ع» و... با چه انگیزه‌ای دعوت شده اند؟! و...

سوال اساسی تر آن که چرا باید در شرایط کنونی با هزینه نجومی و هنگفتی بالغ بر 80 میلیارد ایرانیان خارج از کشور را برای شنیدن سخنان شرک آلود آقای مشایی گردهم آورد؟! و این اظهارات شرم آور و ضد انقلابی را در پوشش دیدگاه جمهوری اسلامی ایران به خورد آنان داد؟! چه کسی به آقای مشایی اجازه داده است که 80 و چند میلیارد پول بی زبان بیت المال را از حلقوم محرومان و مستضعفان بیرون بکشد و برای سخنان آمریکا و اسرائیل پسند خود مستمع جمع کند؟! راستی! وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصا شخص ریاست محترم جمهوری چه پاسخی برای این پلشتی آشکار دارند؟!


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:51 صبح

 روزنامه کیهان نوشت:

خوب است آقای مشایی لیست کامل میهمانان همایش را منتشر کند تا مردم خود قضاوت کنند که خانم پ- س همسر یک بهایی شناخته شده، آقای ر-د متهم به جاسوسی یا فلان مقام مسئول رژیم پهلوی و... در میان آنها چه می‌کرده‌اند؟ 

آقای مشایی خوب است توضیحی در این باره بدهد که چگونه به وزارت اطلاعات و بقیه نهادهای مسئول اجازه نداد حتی گذرنامه این افراد را که پس از 30سال به ایران می‌آمدند نگاه کند؟!

این هم موضوع مهمی است که اعلام شود افرادی که در همایش دو سال قبل به ایران آمدند و به طور میلیاردی از آنها پذیرایی شد، چند دلار در ایران سرمایه‌گذاری کردند، چقدر از ایران در جامعه جهانی دفاع نمودند و تا چه حد چهره ایران را بهبود بخشیدند؟!

کیهان در پایان این خبر افزوده است: ادامه این بحث و خصوصاً پرداختن به این نکته را که اساساً تیم منحرف اسفندیار مشایی نهایتاً در پی چه اهدافی است را به زمانی دیگر وامی‌نهیم.


شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 6:4 عصر
فارس: کدخدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیت الله جنتی چه زمانی اسناد خود را در خصوص کمک‌های میلیاردی به سران فتنه، به قوه قضاییه اعلام می‌کند، گفت:‌ هر زمان به جرم کسانی که مقابل نظام ایستادند رسیدگی شود، اسناد کمک‌های میلیاردی به آنها نیز ارائه می‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌ها در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم اجرای مصوبات دولت و بررسی آن در هیئت تطبیق قوانین مجلس چه نتایجی در بر داشت است، گفت: بنده سخنگوی شورای نگهبان هستم و در این خصوص فقط می‌توان گفت که مذاکراتی با معاونت مربوطه در ریاست جمهوری انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأیید یا رد صلاحیت اصلاح طلبان در انتخابات آینده و اینکه آیا اساسا آنها از صحنه سیاسی حذف شده‌اند یا خیر گفت: پاسخی که بنده در مصاحبه خود داشته‌ام، روشن است و در این خصوص عرضم این بود که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فقط قانونا عملکرد افراد را بررسی می‌کند تا مطابق با قوانین باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی در رابطه با برنامه پنجم توسعه کشور و روند بررسی آن گفت: زمان برای بررسی‌ها محدود است و در خصوص لوایح مفصل نیز ما با کمبود زمان مواجه هستیم به همین دلیل آمادگی داریم در صورت ارسال مصوبات به شورای نگهبان به صورت فوق‌العاده آنها را رسیدگی کنیم.

خبرنگاری در خصوص اظهارات آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران در رابطه با دریافت کمک‌های میلیاردی از سوی برخی افراد و اینکه اسنادشان را چه زمانی به قوه قضاییه ارائه می‌کند، گفت: جواب این سؤال را باید از آیت الله جنتی پرسید، ولی بنده به چند نکته در این خصوص اشاره می کنم؛ اول اینکه آمریکا و غرب در دشمنی با نظام اسلامی اصرار دارند و مورد دیگر اینکه در طول جنگ تحمیلی آنها علنا به صدام کمک و بعد هم تکذیب می‌کردند ولی بعد از فروپاشی رژیم صدام به کمک‌های خود اقرار و از‌ آن اظهار پشیمانی کردند و دیگر اینکه در تلاش‌های دشمن بر علیه نظام اسلامی اساسا تردیدی وجود ندارد و آیت الله جنتی نیز حتما اسنادی در این خصوص داشته است و هر زمان به جرم افرادی که مقابل نظام ایستاده‌اند رسیدگی شود، اسناد دریافت کمک‌های میلیاردی نیز به دادگاه ارائه خواهد شد.

کدخدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مشائی اعلام کرده که قرار گرفتن خبرگزاری ایرنا زیر نظر دولت غیرقانونی نیست، آیا این اظهار نظر درست یا خیر گفت: شورای نگهبان در این رابطه نمی‌تواند اظهار نظری داشته باشد زیرا این موضوع هنوز به دست ما نرسیده است ولی اساسا مصوباتی که در مجلس تصویب می‌شود، لغو آن مصوبات نیازمند مصوبه مجلس است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه حکم استقراض از بانک‌های خارجی چیست، گفت: نظر شورای نگهبان این است که استقراض از بانک‌های خارجی خلاف شرع است و در طول برنامه چهارم نیز با توجه به نظر مجلس و مجوز مجمع تشخیص مصلحت نظام، فاینانس و استقراض مجاز شمرده شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اجرای مصوبات و اینکه شورای نگهبان از لحاظ قانونی می‌تواند این موضوع را پیگیری کند یا خیر، گفت: ما از همه نهادها تقاضا داریم مصوباتی که مراحل قانونی خود را طی کرده را به مرحله اجرا درآورند و شورای نگهبان در این رابطه ابزار قانونی در اختیار ندارد ولی دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی ابزارهای نظارتی لازم در این جهت را دارا هستند.

کدخدایی در پاسخ به این سؤال که اخیرا لاریجانی وظیفه ابلاغ مصوبات را بر عهده گرفته است و آیا فکر می‌کنید مجلس ابزاری در این جهت برای استفاده دارد، گفت: کار رئیس مجلس در این جهت قانونی است و اساسا طبق قانون در صورت عدم ابلاغ قوانین مصوب از سوی رئیس جمهور، رئیس مجلس می‌تواند آنها را ابلاغ کند.

شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 6:3 عصر
ایلنا: در کوران انواع و اقسام توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی در سال‌های 57 تا 60 یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان در جلسات، نفوذ اختاپوس‌گونه دشمنان در میان دانشجویان بود که با سوءاستفاده از روح جستجوگر دانشجویی تا حدودی نیز موفق شده بودند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نوشتاری به مناسبت 16 مرداد، روز تشکیل جهاد دانشگاهی، آورده است: دانشگاه تهران که نماد هر حرکت دانشجویی در کشور بود، در آن روزها به جای تحصیل و تدریس، میدان نزاع گروهک‌ها بود. به‌گونه‌ای که هر یک از آنان اتاق جنگی مملو از سلاح‌های مختلف برای خود داشتند.

متن کامل سخنان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را در ادامه می‌خوانید: در آن شرایط، تعطیلی دانشگاه‌ها علی‌رغم میل باطنی ما اتفاق افتاد، اما در قبل و بعد از آن و حتی پس از بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها که از آن تعبیر به انقلاب فرهنگی می‌شد، گروهی از مسئولان مبارزه و بعدها مسئولان انقلاب، اندیشه‌ای را در جلسات خویش پیگیری می‌کردیم که درنهایت منجر به تأسیس جهاد دانشگاهی شد.

شاید نقطه آغاز این حرکت سفر من به آذربایجان شرقی و حضور در جمع دانشجویان تبریز بود، سفری که مخالفان همراهی دانشگاه‌ها با انقلاب در کنار همه برنامه‌های شوم خویش، طرح یکپارچه دامن زدن به شایعات اقتصادی علیه مرا عملیاتی کرده بودند. وقتی وارد فضای دانشگاه شدم، در و دیوار دانشگاه را سرشار از انواع و اقسام پارچه نوشته‌ها و اعلامیه‌ها دیدیم که هاشمی با فلان مقدار پول، فلان مقدار هکتار زمین، فلان تعداد حلقه چاه عمیق و... آمده است.

همزمان با تشکیل حزب جمهوری اسلامی نیز یکی از بحث‌های اصلی شورای مرکزی در چندین جلسه، چگونگی حضور دانشجویان در مناطق محروم بود که شاید اعزام جوانان دانشجو عضو حزب جمهوری برای کمک به کشاورزان در جهت برداشت محصولات نقطه شروع آن باشد.

آن حرکت انقلابی در گذر زمان و رشد تدریجی برنامه‌ها، منجر به تشکیل جهاد سازندگی و سپس جهاد دانشگاهی شد که به اعتراف دوست و دشمن یکی از نهادهای بسیار تأثیرگذار در همراهی جوانان با انقلاب و همچنین یکی از عوامل اصلی جذب ساکنان مناطق محروم به محتوای انقلاب بود. حرکتی که مدعیان جذب طبقات کارگر و محروم را با اندیشه‌های مارکسیستی مأیوس کرد.
از زاویه دیگر تشکیل این نهاد در دانشگاه، تا حدود بسیار زیادی فاصله دانشگاه و صنعت را پر کرد و نگذاشت خلأ همکاری صف و ستاد با مباحث نظری و عملی بیشتر شود، هرچند هنوز هم متأسفانه شاهد فاصله عمیق دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی و مسکوت ماندن و بایگانی شدن بسیاری از طرح‌ها در مرحله پایلوت هستیم که در یکی از بازدیدهای دوران سازندگی در یکی از نمایشگاه‌های دانشگاهی با تمام وجودم این درد اجتماعی را در بدنه دانشگاه و صنعت احساس کردم.

البته جهاد دانشگاهی در طول این سال‌ها و بدون توجه به چوب‌هایی که خواسته و ناخواسته لای چرخ آن گذاشته می‌شد، به حرکت خویش ادامه داد که اقدامات مؤسسه رویان و خبرگزاری قرآنی دو نمونه از موفقیت‌های مراکز زیرمجموعه این نهاد مقدس است.

شاید موازی‌کاری‌ها و تداخل برنامه‌های جهاد دانشگاهی با انجمن‌های اسلامی و بعدها بسیج دانشجویی باعث کند شدن حرکت توسعه‌ای آن شده است که متأسفانه این روزها در خبرهای نگران‌کننده، می‌شنویم بیش از نه ماه است که مسئولان مربوطه با تمام ادعاهایی که می‌کنند، نمی‌توانند در انتخاب فرد موردنظر خود در رأس هرم، این سازمان دانشجویی را در جهت اهداف جناحی خود قرار دهند، بدیهی‌ترین نتیجه این اقدامات تأمل‌برانگیز توقف پیشرفت‌هاست.

در صورتی که با اصلاح سیاست‌های صدر و ذیل اصل 44 که به تعبیر رهبری نظام، انتظار یک انقلاب اقتصادی از آن می‌رفت و تأسیس پارک‌های علمی و فناوری و از طرف دیگر روحیه استقلال اقتصادی در میان قشر جوان و دانشجو و همچنین وجود سرمایه‌های سرگردان فراوان، می‌توانستیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پرهیز از دامن زدن به اختلافات سلیقه‌ای و تبدیل منتقدان به دشمنان، راه را برای شروع یک برنامه میدانی برای نزدیک کردن دانشگاه‌ها با طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی و صنعتی هموار نماییم.

اینجانب با علم کامل به توانایی‌های جهاد دانشگاهی که نمونه‌هایی از دستاورهای آنان را در یکی از نمایشگاه‌های وسایل ارتباطی و مخابراتی در کرج دیده‌ام، با اطمینان کامل اعلام می‌نمایم که اگر به جای مانع تراشی، فقط راهکارهای قانونی را مشخص نماییم، عرضه و تقاضا به عنوان دو عامل مهم در هر رونق اقتصادی و اجتماعی خیلی زود دانشگاه و صنعت را به هم پیوند می‌دهد که ماحصل آن چیزی جز حرکت به سوی اهداف چشم‌انداز 20 ساله نظام نخواهد بود که دانایی، محوری‌ترین پایه و اساس آن می‌باشد.

شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 6:0 عصر
محمد خاتمی:گاهی بدلایل مختلف نسل جوان ما از انقلاب دورتر می شود و حتی از دین زده می شود

 

 سیدمحمد خاتمی گفت: آنجایی که انقلاب در خطر است و به خصوص اگر دزدانه به نام انقلاب به انقلاب لطمه بزنند این هنرمند حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد و مقاومت می‌کند و کارش را انجام می‌دهد.

رییس موسسه بین المللی گفت‌وگوی فرهنگها و تمدن‌ها در دیدار با جمعی از شاعران جوان از سراسر کشور با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های هنرمند انقلابی ما مثل خود انقلاب؛ سرفرازی و نفروختن این سرمایه‎گران قدر به‎هیچ بهایی است، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که گاه نسل جوان ما به علل مختلف از نظامی که برآمده از انقلاب است دورتر می‌شود و بدتر از آن از دین ممکن است زده شود و این حاصل کار رفتارها و سیاست‌هایی است که درست نیست و معتقدیم متناسب با آن آرمان های اسلام وانقلاب و نیز خواست تاریخی انسان ایرانی نیست.

گزیده سخنان وی را در ادامه می‏خوانید:

  • الحمدالله ما شاهد چهره‌های ارزنده هنری هستیم، انقلاب ما که انقلاب انسان بود، انقلاب رهایی و آزادی و زیبایی و اخلاق بود در متن خود هنرمندان خوبی را نیز پرورانید.حالا اگر در عرصه خارج ما گاهی یا خیلی وقت‌ها این زیبائی‌ها را نمی‌بینیم و حتی گاه احساس می‌کنیم که در آن آرمان‌ها و ارزش‌ها دور افتاده‌ایم؛ این از قدر انقلاب ما نمی‌کاهد.
  • هنرمند توانسته‌اند واقعیت‌های این یک سال را بیان کنند. نمونه آن همین جلسه بود به اینان  کسی سفارش نداده چنین بگویند و بسرایند.این کار شما هنرمندان ارزنده است متاسفانه بعضی اوقات چنان صحنه سخت و تنگ می شود که بعضی ها از همان اصالت‌هایی هم که به آن دل بسته بودیم و هستیم زده می شوند. تفاوت شما این است که متعهد به آن اصول هستید و می‌گویید کسی نهالی را کج کرد ما نباید نهال را بشکنیم بلکه باید دست او را از آن نهال برداریم تا ان نهال کج نماند و راست شود؛ شما دل بسته به آن نهال و رویش آن هستند در عین حالیکه کجی هم می‌بینید و دلتان می‌خواهد آنها را رفع کنید.
  •   خیلی کارهای خوبی در طول دوران‌های مختلف انقلاب توسط نسل‌های انقلاب ما و هنرمندان برآمده از متن انقلاب انجام شده، البته از یاد نبریم پیش از انقلاب هم هنرمندان ارزنده ای داشته‌ایم که در روند و تقویت و پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند. به همین دلیل آنجایی که انقلاب در خطر است و به خصوص اگر دزدانه به نام انقلاب به انقلاب لطمه بزنند این هنرمند حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهد و مقاومت می‌کند و کارش را انجام می‌دهد.
  • شاید راویان تاریخ همیشه صداقت نداشته باشند یا محدود بتوانند مسائل را منتقل کنند یا محذوراتی داشته باشند، راویان نمی‌توانند همه ابعاد قضیه را ببینند و هم ملاحظاتی دارند و محذوراتی، گرچه تاریخ‌نگاری و تاریخ دانستن کار لازمی است ولی به خاطر همین ملاحظات و محدودیت‌های اجتماعی خیلی کار مشکلی است که حقیقت اصلی و همه واقعیت و ابعادش را از درون تاریخ مدوّن در بیاوریم؛اما اگر ما به هنر؛ -هنر غیر سفارشی - که برخاسته از جان هنرمند است رجوع کنیم بیشتر می‌توانیم چهره زمان و روزگاران را در آئینه هنر بنگریم، همچنانکه می‌توانید در سخن حافظ و سعدی تصویر درستی از روزگاری که آنها زندگی می کرده اند داشته باشید.
  • هنرمند بی درد هنرمندی است که فقط صورت هنر را در اختیار دارد و به نظرم به هنر خیانت می کند.
  •  هنرمند واقعی انسان را از روزمرگی نجات می‌دهد در عین حالیکه به او لذت می‌دهد ولی درد را هم از او نمی‌گیرد بلکه درد درونش را ملموس و محسوس می‌کند و به جلو می‌رود.
  • هنرمند حتما باید جان خود را پاک نگه دارد و نیز آگاهی‌ها و اطلاعات و دغدغه‌های خود را لحظه لحظه بالا ببرد.هنرمندی که زمان و دردهای زمان خودش را نشناسد طبعا اثر او خنثی یا حتی زیان بار است.

در این دیداراحمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات نیز حضور داشت و تعدادی از شاعران جوان از شهرهای شیراز ، نیشابور، قم ، ساری ،تهران، شیراز ، مشهد و اصفهان ، سروده‌های خود را در وصف حضرت ولی عصر (عج)، حضرت سیدالشهدا (ع)، امام خمینی (ره)، دفاع مقدس و هم‌چنین اشعاری با مضامین اجتماعی  و طنز خواندند. «افشین علا» نیز با ذکر خاطراتی از «قیصر امین پور» و «سید حسن حسینی» یاد آنها را گرامی داشت.

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ