سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برادرش را در کاری ناپسند ببیند و بتواند او را از آن بازدارد و این کار را نکند، به او خیانت کرده است . [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 89 مرداد 16 , ساعت 6:4 عصر
فارس: کدخدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیت الله جنتی چه زمانی اسناد خود را در خصوص کمک‌های میلیاردی به سران فتنه، به قوه قضاییه اعلام می‌کند، گفت:‌ هر زمان به جرم کسانی که مقابل نظام ایستادند رسیدگی شود، اسناد کمک‌های میلیاردی به آنها نیز ارائه می‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌ها در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم اجرای مصوبات دولت و بررسی آن در هیئت تطبیق قوانین مجلس چه نتایجی در بر داشت است، گفت: بنده سخنگوی شورای نگهبان هستم و در این خصوص فقط می‌توان گفت که مذاکراتی با معاونت مربوطه در ریاست جمهوری انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تأیید یا رد صلاحیت اصلاح طلبان در انتخابات آینده و اینکه آیا اساسا آنها از صحنه سیاسی حذف شده‌اند یا خیر گفت: پاسخی که بنده در مصاحبه خود داشته‌ام، روشن است و در این خصوص عرضم این بود که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها فقط قانونا عملکرد افراد را بررسی می‌کند تا مطابق با قوانین باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی در رابطه با برنامه پنجم توسعه کشور و روند بررسی آن گفت: زمان برای بررسی‌ها محدود است و در خصوص لوایح مفصل نیز ما با کمبود زمان مواجه هستیم به همین دلیل آمادگی داریم در صورت ارسال مصوبات به شورای نگهبان به صورت فوق‌العاده آنها را رسیدگی کنیم.

خبرنگاری در خصوص اظهارات آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران در رابطه با دریافت کمک‌های میلیاردی از سوی برخی افراد و اینکه اسنادشان را چه زمانی به قوه قضاییه ارائه می‌کند، گفت: جواب این سؤال را باید از آیت الله جنتی پرسید، ولی بنده به چند نکته در این خصوص اشاره می کنم؛ اول اینکه آمریکا و غرب در دشمنی با نظام اسلامی اصرار دارند و مورد دیگر اینکه در طول جنگ تحمیلی آنها علنا به صدام کمک و بعد هم تکذیب می‌کردند ولی بعد از فروپاشی رژیم صدام به کمک‌های خود اقرار و از‌ آن اظهار پشیمانی کردند و دیگر اینکه در تلاش‌های دشمن بر علیه نظام اسلامی اساسا تردیدی وجود ندارد و آیت الله جنتی نیز حتما اسنادی در این خصوص داشته است و هر زمان به جرم افرادی که مقابل نظام ایستاده‌اند رسیدگی شود، اسناد دریافت کمک‌های میلیاردی نیز به دادگاه ارائه خواهد شد.

کدخدایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مشائی اعلام کرده که قرار گرفتن خبرگزاری ایرنا زیر نظر دولت غیرقانونی نیست، آیا این اظهار نظر درست یا خیر گفت: شورای نگهبان در این رابطه نمی‌تواند اظهار نظری داشته باشد زیرا این موضوع هنوز به دست ما نرسیده است ولی اساسا مصوباتی که در مجلس تصویب می‌شود، لغو آن مصوبات نیازمند مصوبه مجلس است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه حکم استقراض از بانک‌های خارجی چیست، گفت: نظر شورای نگهبان این است که استقراض از بانک‌های خارجی خلاف شرع است و در طول برنامه چهارم نیز با توجه به نظر مجلس و مجوز مجمع تشخیص مصلحت نظام، فاینانس و استقراض مجاز شمرده شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص اجرای مصوبات و اینکه شورای نگهبان از لحاظ قانونی می‌تواند این موضوع را پیگیری کند یا خیر، گفت: ما از همه نهادها تقاضا داریم مصوباتی که مراحل قانونی خود را طی کرده را به مرحله اجرا درآورند و شورای نگهبان در این رابطه ابزار قانونی در اختیار ندارد ولی دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی ابزارهای نظارتی لازم در این جهت را دارا هستند.

کدخدایی در پاسخ به این سؤال که اخیرا لاریجانی وظیفه ابلاغ مصوبات را بر عهده گرفته است و آیا فکر می‌کنید مجلس ابزاری در این جهت برای استفاده دارد، گفت: کار رئیس مجلس در این جهت قانونی است و اساسا طبق قانون در صورت عدم ابلاغ قوانین مصوب از سوی رئیس جمهور، رئیس مجلس می‌تواند آنها را ابلاغ کند.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ