سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ بندگان نزد خداوند سبحان، کسی است که جز در اندیشه شکم و شرمگاهش نیست . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 9:14 عصر
 مشاور رئیس سازمان هواشناسی مناسب‌ترین استان‌های رؤیت هلال ماه رمضان از نظر صافی آسمان را اعلام کرد.

حجت‌الاسلام ابراهیم بهاری افزود بهترین مکان برای رؤیت هلال ماه رمضان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، مرکزی، یزد، شمال کرمان و شرق اصفهان است.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های مذکور آسمان، صاف است و هلال ماه رمضان آسان‌تر قابل رؤیت است.


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 9:9 عصر
خطبه پیامبر اسلام در پایان ماه شعبان

 

خطبه‌ای از پیامبر اسلام(ص) نقل است که در آخرین روز ماه مبارک شعبان گفته شده و بر خیرات و برکات ماه رمضان تأکید و ضرورت بهره‌مندی از فرصتهای معنوی آن یادآوری شده است .

دعائم الاسلام: عَن رَسولِ الله (ص) أنَّهُ خَطَبَ النّاسَ آخِرَ یَومٍ مِن شَعبانَ، فَقالَ:

«أیُّهَا النّاسُ، إنَّهُ قَد أظَلَّکُم شَهرٌ عَظیمٌ، شَهرٌ مُبارَکٌ، شَهرٌ فیهِ لَیلَةٌ العَمَلُ فیها خَیرٌ مِنَ العَمَلِ فی ألفِ شَهرٍ . مَن تَقَرَّبَ فیهِ بِخَصلَةٍ مِن خِصالِ الخَیرِ کانَ کَمَن أدّى فَریضَةً فیما سِواهُ، و مَن أدّى فیهِ فَریضَةً کانَ کَمَن أدّى سَبعینَ فَریضَةً فیما سِواهُ.

و هُوَ شَهرُ الصَّبرِ؛ وَالصَّبرُ ثَوابُهُ الجَنَّةُ، و شَهرُ المُواساةِ، شَهرٌ یُزادُ فیهِ فی رِزقِ المُؤمِنِ؛ مَن فَطَّرَ فیهِ صائِما کانَ لَهُ مَغفِرَةٌ لِذُنوبِهِ و عِتقُ رَقَبَتِهِ مِنَ النّارِ، و کانَ لَهُ مِثلُ أجرِهِ مِن غَیرِ أن یَنقُصَ مِن أجرِهِ شَیءٌ.»

صاحب دعائم الاسلام نقل می‌کند: در آخرین روز شعبان، پیامبر خدا براى مردم خطبه خواند و فرمود:

«اى مردم! ماهى بزرگ بر شما سایه افکنده است، ماهى مبارک، ماهى که در آن شبى است که عمل در آن، بهتر از عمل در هزار ماه است. هر کس با کار نیکى از نیکى‏ها در آن به خداوند تقرب جوید، گویا واجبى را در ماه‏هاى دیگر ادا کرده است و هر کس واجبى را در آن انجام دهد، همچون کسى است که هفتاد واجب را در ماه‏هاى دیگر انجام داده است .

و آن، ماه صبر است و پاداش صبر، بهشت است. ماه مواسات(همدردى) است و ماهى است که روزىِ مؤمن در آن افزوده مى‏شود. هر کس روزه‏دارى را در آن افطار دهد، پاداشش آمرزش گناهانش و آزادى‏اش از آتش است و براى او به اندازه آن [روزه‏دار]، پاداش است، بى آن که از اجر او چیزى کاسته شود.»


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 8:53 عصر
هکر ایرانی و هک شدن بانکهای ایرانی

 

 نابغه تحصیلکرده پس از بازگشت به کشور، برای اثبات نبوغش دست به اقدامات عجیب زد.

 

چندی قبل نماینده حقوقی یک بانک خصوصی با مراجعه به سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای ضمن شکایت از پسر جوانی اظهار داشت: این فرد از طریق اینترنت به سیستم امنیتی بانک راه یافته و چند میلیون تومان از یک حساب به حساب خود واریز کرده است.

نماینده حقوقی بانک در تشریح ماجرا به قاضی جعفری گفت: البته چند روز قبل پسر جوانی با مسئولان بانک تماس گرفت و گفت که سیستم امنیتی بانک اشکال دارد و به راحتی قابل نفوذ است اما متأسفانه مسئولان مربوطه به حرف‌هایش توجه نکرده و آن را شوخی تلقی کردند. تا این که چند روز بعد مردناشناس دوباره تماس گرفت و ضمن تکرار حرف‌های قبلی، وقتی همچنان با بی‌توجهی مسئولان روبه‌رو شد از آنها خواست نگاهی به سیستم امنیتی بانک بیندازند. بعد هم کمتر از چند دقیقه در حالی که مدعی بود در خانه نشسته حدود چهل میلیون ریال از حساب یکی از مشتریان به حساب شخصی‌اش واریز کرد و در ادامه گفت: حالا به حرفم اعتماد کردید؟البته او بلافاصله پول را برگرداند اما از آنجا که احتمال تکرار وقوع چنین ماجرایی وجود دارد خواستار پیگیری فوری موضوع هستیم.

بدین ترتیب پرونده برای رسیدگی در اختیار دادیار شعبه سوم دادسرا قرار گرفت و دستور دستگیری کیوان - 28 ساله - صادر شد.

پسر جوان پس از انتقال به دادسرا تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: «به هیچ عنوان قصد سرقت نداشته و فقط می‌خواستم به مسئولان بانک هشدار دهم که سیستم‌های امنیتی‌شان اشکال دارد و قابل نفوذ و دسترسی است. به همین خاطر هم دقایقی پس از «هک» سیستم و برداشت پول دوباره آن را به حساب برگرداندم.

از سوی دیگر مادر پسر جوان که در دادسرا حضور داشت به قاضی گفت: «پسرم نابغه رایانه است. او از هفت سالگی کار با رایانه را شروع کرده و چنان علاقه‌ای از خود نشان داده که همه را حیرت‌زده کرده است. به همین خاطر تحصیلاتش را هم در همین زمینه ادامه داد و مدرک مهندسی خود را نیز از خارج کشور دریافت کرده است. البته پس از بازگشت به ایران در چند شرکت مشغول کار شد ولی پس از مدتی کار را رها می‌کرد. چرا که می‌گفت فضا و شرایط مطابق میل و استعدادهایش نیست. الان هم چند ماهی است که بیکار شده و از صبح تا شب در اتاقش پای رایانه نشسته و کارهای حیرت‌آور انجام می‌دهد.

پسر جوان نیز در ادامه گفت: یک بار هم سایت یک نیروگاه بزرگ کشور را مورد بررسی قرار داده و دریافتم سیستم امنیتی‌شان بسیار ضعیف و قابل نفوذ است. بنابراین به آنها نیز هشدار دادم البته بسیار استقبال کردند و حتی چند ماهی نیز در آنجا فعالیت کردم اما وقتی کارشان تمام شد همکاری را قطع کردند! من تاکنون به سیستم امنیتی دهها سایت مهم کشور، بانک‌ها و مراکز مختلف نفوذ کرده‌ام و هشدار داده‌ام. انگیزه‌ام نیز اخلال در سایت‌ها یا هک‌کردنشان نیست بلکه فقط می‌خواهم استعداد و نبوغم را نشان دهم و انتظار دارم با شناخت من شغل مناسبی در اختیارم قرار دهند.

در حال حاضر تحقیقات در این باره ادامه دارد.


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 8:51 عصر
 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با ثبت جهانی بازار تبریز در یونسکو افتخار ثبت نخستین حوزه علمیه جهان نیز به تبریز رسید.

تراب محمدی امروز  در تبریز اظهار داشت: در ثبت مجموعه بازار تبریز 160 عنصر به همراه بازار تبریز در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است.
وی ادامه داد: ثبت بازار تبریز علاوه بر کالبد و سبک معماری بازار، نقش فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بازار نیز مدنظر قرار گرفته است.
محمدی از دیگر شاخصه‌های بازار تبریز برای ثبت جهانی را عبور جاده ابریشم از این بازار خواند و تاکید کرد: عبور جاده ابریشم از این بازار، بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان را به شاهراه شرق و غرب تبدیل کرده بود به همین دلیل همواره مورد توجه بازرگانان و تجار بود که حتی با گذشت زمان این نقش کم‌ رنگ‌تر نیز نشد.
وی اظهار داشت: مسجد کبود نیز یکی از 160 عنصر ثبت شده در مجموعه بازار تبریز به شمار می‌رود که در جنب راه ابریشم قرار دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: مسجد کبود نیز به عنوان فیروزه جهان اسلام و اثر تاریخی همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار داشته است که باثبت جهانی آن زمینه افزایش این گردشگران نیز فراهم می‌آید.
وی از دیگر عناصر ثبت شده در بازار تبریز را حوزه‌های علمیه موجود در این بازار خواند و افزود: با ثبت جهانی بازار تبریز نخستین حوزه علمیه جهان نیز در این شهر به ثبت یونسکو رسید که این خود افتخاری برای ایران و آذربایجان اشت.
وی اضافه کرد: وجود حوزه‌های علمیه صادقیه، طالبیه، صفرعلی و حسن پادشاه در بازار تبریز موجب شد تا با ثبت بازار تبریز این آثار نیز در فهرست آثار جهانی ثبت شود.
وی مساحت تمام بازار تبریز را یک کیلومتر مربع خواند و گفت: اکیپ کارشناسی سازمان میراث فرهنگی مشغول فعالیت هستند تا در آینده نزدیک مساحت دقیق این بازار را اعلام کنند.
پرونده بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگ‌ترین سازه به هم پیوسته جهان در سی و چهارمین جلسه سازمان یونسکو در شهر برازیلیا پایتخت کشور برزیل بررسی و با اکثریت آرا به ثبت رسید.
گزارش فارس حاکی است، میراث جهانی یونسکو به انگلیسی: (World Heritage Sites) نام عهدنامه‌ای بین‌المللی است که در تاریخ ?? نوامبر ???? میلادی به تصویب کنفرانس عمومی یونسکو رسید. موضوع آن حفظ آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی بشر است که اهمیت جهانی دارند و معتلق به تمام انسان‌های زمین، فارغ از نژاد، مذهب و ملیت خاص، محسوب می‌شوند.
برپایه این کنوانسیون کشورهای عضو یونسکو، می‌توانند آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشور خود را نامزد ثبت به‌عنوان میراث جهانی کنند.
حفاظت از این آثار پس از ثبت در عین باقی ماندن در حیطه حاکمیت کشور مربوطه، به عهده تمام کشورهای عضو خواهد بود.
این کنوانسیون از یک دیباچه و ?? ماده در هشت فصل تشکیل شده است.
مکان‌های میراث جهانی ثبت‌شده در سازمان یونسکو، مکان‌هایی مانند جنگل، کوه، آبگیر، صحرا، بقعه، ساختمان، مجموعه و یا شهر هستند که در فهرستی که توسط برنامه میراث جهانی بین‌المللی، اداره و برقرار شده است، وجود دارند.


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 10:1 صبح
ادبیات منحصر به فرد احمدی‏نژاد

 

 تذکر رئیس قوه قضاییه به رئیس جمهور، نخستین واکنش به ادبیات منحصر به فرد محمود احمدی‏نژاد نبود.

 تا کنون تعداد کثیری از نمایندگان مجلس از اصلاح‎طلب گرفته تا اصولگریانی چون نادران و توکلی به او خرده گرفته‎اند. حتی یکی از نمایندگان مجلس در نامه ای به مرتضی اقاتهرانی معلم اخلاق دولت از او خواست تا به رئیس جمهور به خاطر چنین ادبیاتی تذکر دهد.

تمامی این تذکرات به خاطر آن است که احمدی‎نژاد اغلب در سخنرانی‏های خود مطالبی را بیان می‏کند که هم شنیدنش از دهان رئیس‎جمهور تعجب برانگیز است و هم ترجمه‎اش برای خبرنگاران خارجی دردسر آفرین. مثلا او اخیرا در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور علی‎رغم توصیه غلامعلی حدادعادل به اینکه از ضرب‎المثل «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت» استفاده کند از گفتار عامیانه «آن ممه را لولو برد»! استفاده کرد. البنه به کارگیری اصطلاحات عامیانه از سوی وی سابقه درازمدت دارد. او سال گذشته نیز برای آنکه پیشرفت‎های علمی ایران را بنمایاند، گفت: «یادتان هست که قدیم‏ها می‏گفتند فلان کشور موشک می‎سازد، ایران آفتابه می‎سازد».

احمدی‏نژاد هفته گذشته در همایش ایرانیان خارج از کشور، خطاب به اوباما و سردمداران غرب گفت: «آب را بریزید همان جایی که می‎سوزد». ادبیات منحصر به فرد احمدی‎نژاد را دربیان نفرتش نسبت به رژیم صهیونیستی در آن همایش دیدیم که گفت: «آن صهیونیست‏های احمق آدم اجیر کردند که مرا بکشد». البته او پیش از این نیز در تشریح غضبش به بدخواهان ملت ایران در آذرماه 87 گفته بود: «اگر بدخواهان به حقوق ملت ایران تجاوز کنند، این ملت با چاقوی زنجان دست و پای آنها را قطع می کند.»

او همچنین در جمع مردم آذربایجان غربی در فروردین ماه امسال به اوباما گفته بود:«گنده‎تر و گردن کلفت‎تر از تو هم نتوانست غلطی بکند». کاغذ پاره خواندن قطعنامه‎های شورای امنیت سازمان ملل از سوی رئیس‎جمهور نیز به بخشی از ادبیات دیپلماتیک وی تبدیل شده است که در این همایش نیز به آن اشاره شد. او همچنین در آذرماه 87 نیز درواکنش به صدور سومین قطعنامه علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل در خوزستان گفت: «آنقدر قطعنامه صادر کنید نا قطعنامه‏دانتان پاره شود». البته احمدی‎نژاد اسفند 85 نیز در واکنش به صدور دومین قطعنامه علیه ایران گفته بود: «ایران ترمز و دنده عقب قطار هسته ای خود را دور انداخته است». او در سومین سفر استانیش به اصفهان که در دولت دهم انجام شد از آمریکا به عنوان یک «چهارپای در گل گیر کرده در باتلاق منطقه» یاد کرد و گفت: ریگان و وزیر خارجه آمریکا جزء بی‎شعورهای عالمند.

احمدی‏نژاد زمانی که کابینه دهم را در رسانه ملی معرفی می‎کرد و از جایگزینی مرضیه دستجردی به جای کامران لنکرانی سخن می‏گفت، در دفاع از عملکرد وزیر پیشین بهداشت و اعلام محبتش به او گفت: «آقای لنکرانی مثل هلو می‎ماند»

جالب اینکه غلامحسین الهام سخنگوی پیشین دولت در دوران زعامت دولت نهم یکبار گفته بود که ادبیات احمدی‎نژاد ویژه است و به ان غبطه می‎خورد. دفتر پژوهش و بررسی‎های خبری خبرگزاری ایرنا در اسفند ماه سال 87،  اعلام کرد: احمدی‌نژاد با ابداع گفتاری به دور از تکلف، قدم در مسیر احیای عزت و اقتدار ملی و افزایش ضریب امنیت می‎گذارد.


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 9:59 صبح
مرگ در گرمای 110 درجه/ پایان غم‌‌‌‌انگیز مسابقه قهرمانی سونای جهان

 

 مسابقه قهرمانی سونای جهان که در شهر هینولا فنلاند جریان داشت نیمه کاره به پایان رسید چرا که یکی از شرکت کنندگان به شدت مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شد.

ولادیمیر لادیژنسکی رومانیایی که در دهه 1960 سابقه کشتی اماتور داشت به فینال راه پیدا کرده بود اما پس از گذشت تنها شش دقیقه از مسابقه به دلیل سوختگی شدید به بیرون از کابین برده شد اما چند ساعت بعد در بیمارستان درگذشت.رقیب او دراین مسابقه تیمو کاکونن فنلاندی بود .

این مسابقه بیش از هزار تماشاچی داشت و دو شرکت کننده باید در سونای خشک با دمای 110 درجه سانتیگراد داوم می آوردند. این مسابقات از سال 1999 تاکنون برگزار میشد اما این اتفاق سبب شد تا برای همیشه این مسابقات تعطیل شود.

دیلی میل/9 اگوست


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 9:57 صبح

 

 پنج‌شنبه گذشته، اردوگاه پناهندگان رفح در جنوب غزه میزبان جشن ازدواج دسته‌جمعی تازه‌عروس و دامادهای فلسطینی بود. این برنامه به همت جنبش حماس برگزار شد.

 


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 9:55 صبح

 

 روزنامه کیهان در سرمقاله روز دوشنبه خود نوشت:

درباره آقای مشایی تحلیل ها و احتمالات گونه گونی از جهات مختلف مطرح شده است. اینکه مدیری کارآمد و خدمتگزاری بی نظیر است که ناشناخته مانده و در حق او جفا می شود.

احتمال بالاتر این است که او از شدت دوستی و اخلاص، خود را وقف رئیس جمهور کرده است.

احتمال سوم اینکه او با حاشیه سازی می کوشد باری از دوش رئیس جمهور و دولت بردارد و سپر بلا شود!

احتمال چهارم نزدیک به احتمال سوم اما اندکی متفاوت است؛ مشایی به عمد می کوشد میان رئیس جمهور و جبهه اصولگرایان «تمایز» قائل شود و نشان دهد احمدی نژاد تافته جدا بافته است تا شاید به این ترتیب دل دیگرانی به دست آید. وجه خوش بینانه ماجرا این است که باید «دیگران» را دریابیم، اصولگرایان که سر جای خود هستند.

احتمال پنجم معتقد است مشایی یک سوءتفاهم بزرگ برای رئیس دولت است و مثل یک انسان ناشی، هزینه می تراشد.

احتمال ششم آقای مشایی را باتوجه به مختصات فکری و شخصیتی وی بخشی از جریان «نفوذ» می داند، صرف نظر از اینکه آگاهانه یا ناآگاهانه و با واسطه باشد.


یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:2 عصر
مهر: خون این نوزاد دختر که در بیمارستان کودکان "هوبی" تحت مراقبت است به جای رنگ قرمز به رنگ صورتی است.

پزشکان پس از انجام اولین آزمایشات در هفتمین روز زندگی این نوزاد اعلام کردند که باوجود برخورداری از خون صورتی کاملا سالم است اما پس از گذشت 20 روز از تولد، علائم بیماری جسمی در این نوزاد بروز یافت. این علائم شامل افزایش چربی خون و هموگلوبین بود.

پس از انتقال به بیمارستان "هوبی" در این نوزاد دختر بیماریهای "هایپرلیپیدمیا" با علائم بیماری "هپاتوسپلنومگالی"، عفونت ریوی و کم خونی تشخیص داده شد.

براساس گزارش چاینا دیلی، این نوزاد چینی درحال حاضر 40 روز از زندگی خود را پشت سر گذاشته است.





یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 9:1 عصر
 
 آتی کیسی دختر بچه سه ساله که قادر است همه نت های موسیقی را به طور صحیح اجرا کند ، یک آلبوم نیز منتشر کرده است.

آواز خواندن کودکان در نپال غیرمعمول نیست اما هوش و استعداد خارق العاده این دختر سه ساله متخصصان حرفه موسیقی را شگفت زده کرده است.

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ