سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کس نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دشمن تر ازکسی نیست که نسبت به عبادتش تکبّر می ورزد و از درخواستآنچه نزد اوست، تن می زند . [امام باقر علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 10:22 صبح

به گزارش واحد مرکزی خبر:

با موافقت مسئولان بخش حمل و نقل شهری در نیویورک، به زودی اتوبوسهایی در این شهر به حرکت در خواهند آمد که تصاویری تبلیغاتی در مخالفت با احداث یک مسجد در نیویورک نزدیک محل سابق برجهای جهانی روی آنها نصب شده است.

در این تصاویر یک هواپیما را در آستانه برخورد به مرکز تجارت جهانی که در حال سوختن است نشان می دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، روی این تصاویر تبلیغاتی نوشته شده است "چرا آنجا؟" این تبلیغات تازه ترین تلاش مخالفان به منظور جلوگیری از احداث یک مجتمع اسلامی نزدیک محل وقوع حوادث یازدهم سپتامبر است که تندروهای وابسته به القاعده عامل آن بودند.

سخنگوی حمل و نقل شهری نیویورک اعلام کرد این تصاویر تبلیغاتی از هفته آینده روی اتوبوسهای شهری نیویورک ظاهر خواهند شد. طرح احداث این مرکز اسلامی پیشنهادی با مخالفت احساسی برخی ساکنان نیویورک مواجه شده است که این طرح را اهانت به کسانی می دانند که بر اثر برخورد دو هواپیما به برجهای مرکز تجارت جهانی در این مکان کشته شدند.

بحث و جدل در این خصوص روز دوشنبه زمانی تشدید شد که وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد هزینه سفر امام جماعتی به نام فیصل عبدالرئوف را به خاورمیانه پرداخت خواهد کرد که در پشت این طرح قرار دارد.

عبدالرئوف قرار است در چارچوب برنامه ای آموزشی و فرهنگی که از حمایت مالی آمریکا برخوردار است به خاورمیانه سفر کند. نظرسنجی ها نشان می دهد پنجاه و سه درصد ساکنان نیویورک با احداث این مرکز اسلامی که یک مسجد نیز جزء آن است نزدیک محل وقوع حوادث یازدهم سپتامبر مخالف هستند.

سی و چهار درصد نیز از اجرای این طرح حمایت می کنند. نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد محبوبیت مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک که به طور علنی از این طرح حمایت می کند برای نخستین بار در پنج سال اخیر به زیر پنجاه درصد رسیده است.


چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 10:22 صبح

 

عباس سلیمی از پیشکسوتان قرآن کشور و از خادمان برگزیده قرآن کریم طی نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ کتابی که به بهانه تقدیس موسیقی، پیامبران و اهل بیت(ع) را نیز از علاقه‌مندان و مروجین موسیقی قلمداد کرده به شدت انتقاد نموده است.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی در بخش‌هایی از این نامه خطاب به سیدمحمد حسینی آمده است:

در اخبار، از قول شما آورده می‌شود: "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد برخی از دیدگاه‌های علما و روحانیون در مورد حرام بودن موسیقی گفت: ما این دیدگاه کلی را که با دیدگاه امام نیز سازگاری ندارد، قبول نداریم و با احترامی که به بزرگان و علما و روحانیون قائل هستیم باید اجازه فعالیت گروه‌های موسیقی در چارچوب قانون و موازین نظام را داشته باشیم."

این سخن شما جای تعجب دارد! زیرا هرگونه اظهار نظر مدیران ارشد مسئول نظام می‌تواند آثار و تبعات خاصی دربرداشته باشد و مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

جنابعالی مطلقا نگران عدم ترویج موسیقی در جامعه نباشید چرا که در شب اول قبر و در قیامت از شما در مورد عدم اهتمام و مجاهدت نسبت به رواج موسیقی در نظام شهیدان بازخواست نخواهید شد، زیرا به لطف سیاست‌های غیراصولی سنوات گذشته، بازار انواع موسیقی‌های مجاز و غیرمجاز در کوچه و خیابان و رسانه داغ است، از نوارهای آنچنانی داخل برخی تاکسی‌ها و خودروهای آژانس و اتوبوس‌های بین شهری و هواپیماها گرفته تا زنگ موبایل و زنگ انتظار تلفن ادارات و سازمان‌ها و عرضه CD‍ِ‍ در سر چهارراه‌ها، برپائی کنسرت‌ها و محافل و عروسی‌های آشکار و پنهان و برگزاری همایش‌ها و سمینارهای دولتی و غیردولتی، انواع موسیقی‌ها در برنامه‌های صدا و سیما "غیر از دو شبکه رادیو قرآن و رادیو معارف "اگر تدریجا به سراغ آنها نروند!" از برنامه کودک و کارتون و اخبار و تحلیل سیاسی تا فیلم‌ها و سریال‌ها و مناسبت‌های شادی و عزا و حضور برخی خوانندگان آنچنانی و اعلام موضع صریح برخی مدیران رسانه مبنی بر اینکه در این مقوله هیچ خط قرمزی ندارند! و بالاخره تک نوازی نی در مجالس ترحیم مساجد و بهشت‌زهرا و حضور برخی گروه‌های قارچ گونه تواشیح موزیکال و... و...

سلیمی در بخش دیگری از نامه خود نوشته است: کتابی تحت عنوان "برگ‌هایی از داستان موسیقی ایرانی" نوشته شخصی به نام حسن رضا رفیعی با موضوع موسیقی ایرانی، عربی و موسیقی قرآنی! که علی‌القاعده از وزارتخانه تحت مسئولیت شما مجوز چاپ گرفته و احتمالا برخوردار از یارانه! برخاسته از بودجه عمومی کشور نیز بوده، مع‌الاسف توسط انتشارات سوره مهر (وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی!) منتشر شده قدم را فراتر از این مسائل گذاشته و پیامبران بزرگ الهی را نیز به صحنه موسیقی آورده است!

در سرتاسر مطالب کتاب مزبور مطالب بی‌اساس و تعجب‌برانگیزی به بهانه تقدیس موسیقی آورده شده که ضمن ارسال تصویر اوراقی از آن کتاب، برخی از آن عبارات را برای آگاهی شما ذکر می‌کنم:

1-  روایت شده که رسول اکرم در هنگام سپیده دم، قرآن را به آهنگ زنگوله یا نهاوند می‌خوانده! و چون بامداد نزدیک می‌شد "رهاوی" و در بامداد "حسینی" مناسبت‌تر است.

2- نزد حکما و فیلسوفان، این موسیقی را فایده عظیم است و بسیار حال‌ها این به کار داشته‌اند چنانکه در محراب‌ها و استجابت دعا! چنانکه داود(ع) در محراب، بربط زدی و...!

3 -  سکینه دختر امام حسین(ع) شاعره و موسیقی‌دانی بود که شاید بتوان او را از حامیان بزرگ موسیقی ایرانی در حجاز معرفی کرد،... مجلسی باشکوه با حضور برجسته‌ترین موسیقی‌دانان شاعر و موسیقی دوستان در خانه سکینه برپا شد، این جشنواره بزرگ موسیقی به حدی پرجمعیت و پرشور بود که سقف یکی از تالارها فروریخت و حنین (موسیقی‌دان) زیر آوار جان سپرد، حزن و اندوه نهفته در بافت موسیقی ایرانی می‌توانسته تسلی‌بخش دل دغ‌دار سکینه از فجایع کربلا و کشته شدن شوهرش باشد!!

4 - دراین کتاب متوسلین به موسیقی را عاقل و ترک‌کنندگان آنرا جاهل و نادان معرفی کرده و از آن بالاتر صراحتا می‌گوید: هرکس سماع و غنا و رقص و دف و آواز و سرودخوانی را انکار کند و گوید حرام است، بر فعل نبی منکر شده و چنین اعتقادی موجب کفر و خروج از دین خواهد شد! (با این وصف باید در انتظار صدور حکم تکفیر مومنینی بود که رقص و غنا و آوازخوانی را حرام می‌دانند! "جل الخالق!")

5 - در این نوشتار، ملامحسن فیض کاشانی، فقیهی معرفی شده که در باغ خود به وقت نماز شب، کنیزی برای او غنا می‌خواند و او در حالت رکوع بسیار می‌گریسته است! ...
 
با ابراز تأسف از عدم نظارت دقیق وزارتخانه شما بر چاپ کتابهائی مانند آنچه که گذشت و براز تأسف از صرف هزینه‌های عمومی و اقدام انتشارات وابسته به حوزه هنری در چاپ و انتشار کتاب مزبور و تأکید بر اینکه نگارنده کتاب یادشده باید پاسخگوی نوشته‌های خود در مراجع قضائی باشد، انتظار می‌رود بیش از آنچه که دغدغه نشر موسیقی را دارید در صدد نظارت و جلوگیری از امور مغایر با شرح وظایف وزارتخانه متبوع خود باشید.


سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 5:21 عصر
یک گروه از سرمایه گذاران کشور آلمان با حضور در تبریز ، اقدام به ایجاد دو واحد بزرگ تولیدی و صنعتی می کنند.  
 
 
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، این سرمایه گذاران با تاکید بر امنیت و آرامش ایجاد شده در آذربایجان شرقی تاکید کردند، هم اکنون فضا و جریان سرمایه گذاری در ایران و به خصوص تبریز آماده است.
مسئول این گروه سرمایه گذار با اشاره به استقبال بسیار خوب و متین مسئولان امر در آذربایجان شرقی ، اظهارداشت: بدون تردید ایجاد امکانات لازم و حل مسایل اداری در سریع ترین زمان ممکن یکی از دلایل اصلی و مهم انگیزه های ما برای سرمایه گذاری در تبریز است.
مهرداد رشتچیان به خبرنگار ایرنا، گفت: بر این اساس یک واحد تولید آب میوه طبیعی که در نوع خود در سطح خاورمیانه نمونه ای ندارد، توسط این گروه در تبریز ایجاد خواهد شد.
وی اظهارداشت: تمامی محصولات این کارخانه به طور کامل طبیعی بوده و با محصولات فعلی که در ایران تولید می شود، کاملا" متفاوت خواهد بود.
رشتچیان با بیان اینکه ظرفیت تولید این کارخانه سالانه 20 میلیون لیتر خواهد بود، افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی بالغ بر 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: یک واحد تولیدی نیز در زمینه صنایع تبدیلی قرار است توسط سرمایه گذاران آلمانی در تبریز ایجاد شود که برای ساخت و تجهیز این واحد بیش از 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری خواهد شد.
رشتیچان گفت: در این واحد تولیدی سبزیجات و میوه جات تولید شده به شکلی علمی و بهداشتی بسته بندی شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که مزیت بارز این واحد تولیدی ماندگاری زیاد محصولات می باشد.
وی با بیان اینکه مقدمات اجرایی پروژه های یاد شده در آذربایجان شرقی و با همکاری و تعامل بسیار نزدیک مسئولات طی شده است، اظهار داشت: هر دوی این پروژه ها می تواند از هفته آینده وارد عملیات اجرایی شوند.
رشتچیان ، شرایط جمهوری اسلامی ایران را برای سرمایه گذاری های خارجی بسیار مساعد عنوان کرد و افزود: البته در این میان فضای آذربایجان شرقی و تبریز بسیار مساعد تر بوده و هر سرمایه گذاری به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن می تواند به فعالیت های تجاری و اقتصادی خود در این منطقه بپردازد.
وی تشریح کرد: شاید برخی از کارهای ما که در تهران و برخی شهرها ماه به طور می انجامید ، در تبریز ظرف چند روز قابل حل و فصل بوده است.

سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 5:10 عصر
: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رفع موانع احداث نخستین هتل 7 ستاره ایران پس از گذشت 3 سال از زمان کلنگ‌زنی پروژه خبر داد.

 اردیبهشت سال 1386 اسفندیار رحیم مشایی،‌ رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی کلنگ نخستین هتل 7 ستاره کشور را در روستای سفید تمشک شهرستان رامسر به زمین زد. عموم پروژه‌های هتل‌سازی در کشور معمولاً‌ دوره ساخت 5 ساله‌ای را پشت سر می‌گذارند که مشایی نیز زمان اتمام این پروژه را 5 سال پس از زمان کلنگ‌زنی اعلام کرد و تا به امروز که بیش از 3 سال از زمان مراسم کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد این پروژه هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

حسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال تعیین تکلیف پروژه احداث نخستین هتل 7 ستاره ایران در شهر رامسر است، به همین دلیل با پیگیری‌هایی که انجام شد، مشخص شد این پروژه در بخشداری منطقه با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در حال حاضر بخشداری به سرمایه‌گذار پروژه اعلام کرده است که مستندات را به بخشداری ارائه کند و پروانه ساخت را دریافت کند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره یکی دیگر از دلایل پیشرفت کند پروژه گفت: در بخش فنی، سرمایه‌گذار در مرحله خاک‌برداری برای احداث فوندانسیون به رگه رسی برمی‌خورد که مقرر شد این رگه نیز برداشته شود و کار را برای احداث فوندانسیون آغاز کنند.

فاضلی اظهار داشت: قرار است اواخر تابستان بازدیدی از روند پیشرفت پروژه داشته باشیم و سرمایه‌گذار باید تا آن ‌زمان فوندانسیون را احداث کرده باشد.

رحمت عباس‌نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران نیز درباره پروژه احداث نخستین هتل 7 ستاره کشور (سماموس) به خبرنگار فارس گفت: سرمایه‌گذار هتل سماموس در منطقه گردشگری سفیدتمشک رامسر بنابر تشریفات قانونی و اخذ استعلام‌ها و تأیید نقشه‌های معماری در کمیته تخصصی بررسی نقشه‌های معماری در سال 85 موفق به اخذ پروانه ساختمانی هتل 5 ستاره شد اما متقاضی تقاضای واگذاری 4 هکتار از اراضی منابع طبیعی را داشت و به دنبال احداث هتل 7 ستاره بود.

وی در ادامه افزود: این موضوع در کمیته فنی بررسی طرح‌های گردشگری استان مازندران بررسی شد و با واگذاری 21 هکتار به صورت مجتمع تفرجگاهی و هتل 7 ستاره موافقت شد و موضوع در کارگروه شهرسازی و معماری مطرح و با تعیین کاربری اراضی واگذار شد و الحاق آن به روستای سفیدتمشک موافقت شد و طی آن مقرر شد نحوه دسترسی به سایت، تهیه گزارش زیست محیطی و بهره‌برداری از چشمه‌های موجود در اراضی مزبور با مراجع ذی‌صلاح هماهنگی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: در نهایت نقشه‌های معماری هتل 7 ستاره با مساحت زیربنای 175 هزار متر مربع در 52 طبقه و تاسیسات جانمایی به مساحت 25 هزار و 440 متر مربع و پارکینگ 5 طبقه به ظرفیت 480 واحد به تصویب رسید.

عباس‌نژاد ادامه داد: سرمایه‌گذار تاکنون موفق به اخذ پروانه ساختمانی هتل 7 ستاره از سوی بخشداری رامسر نشده است و با استفاده از تعداد محدودی ماشین‌آلات در حال خاکبرداری در منطقه است.

سید علی‌اکبر طاهایی، استاندار مازندران طی ماه‌های اخیر درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه احداث هتل 7 ستاره "سماموس " در رامسر به خبرنگار فارس گفت: استانداری مازندران این موضوع را در دست پیگیری دارد و در همین راستا ضرب‌الأجلی را برای سرمایه‌دار ایرانی مقیم خارج از کشور این پروژه لحاظ کرده است و سرمایه‌دار پروژه باید مشخص کند که این پروژه را تا چه زمانی تحویل خواهد داد و از سوی دیگر اگر تمایلی به سرمایه‌گذاری در این پروژه ندارد هر چه زودتر اعلام کند تا سرمایه‌گذار دیگری جایگزین شود.

وی بخشی از تأخیر در پروژه را به علت تأمین مصالح و مواد ویژه، طبیعی عنوان کرد و علت آن را تجربه تازه ایران در احداث هتل 7 ستاره دانست.

وعده‌های ساخت آکواریوم 8 طبقه، باند هلی‌کوپتر و... در هتل "سماموس "
-----------------------------------------------------------------------------------------

نام هتل 7 ستاره "سماموس " از نام بلندترین کوه منطقه رامسر با ارتفاعی بیش از 3600 متر الهام گرفته شده است که در تمام فصول سال پوشیده از برف است و در امتداد دریا بر شهرهای رودسر, کلاچای, چابکسر و رامسر اشراف دارد.

محمود طالبی،‌ مدیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای سماموس زمانی که کلنگ این هتل 7 ستاره را بر زمین می‌زند وعده ساخت این هتل را در 7 سال می‌دهد که شامل 2 برج است و برج اصلی آن هزار واحد اقامتی را شامل خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: این هتل شامل دهکده گردشگری، پارکینگ طبقاتی در 10 طبقه که هر طبقه آن گنجایش 100 ماشین را دارد و امکانات ارتباطی از طریق فیبرنوری است. 12 سالن همایش خواهد داشت که مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAD هلیکوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداری شده است.

سرمایه‌دار این پروژه با اشاره به این مطلب که معماری این هتل برگرفته از عناصر معماری اسلامی، ایرانی از جمله زیگورات‌های چغازنبیل و شوش است و در طراحی گنبد آن نیز از مساجد اسلامی الگوبرداری شده است، می‌گوید: از مهمترین ویژگی‌های این هتل آکواریوم 8 طبقه است که از طبقه همکف تا هشتم هتل، آکواریومی از آبزیان دریای خزر تعبیه خواهد شد که از آب دریا تغذیه می‌کنند.

وی هزینه بهره‌برداری کامل این هتل را 100 میلیارد تومان عنوان کرده است.


سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 5:8 عصر

 

 از مصرف زیاد مواد گوشتی در ماه رمضان بویژه در وعده سحر باید اجتناب کرد.

 

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه گفت: در ماه رمضان، مواد نشاسته‌ای بیشتر از ماده‌های قندی مصرف شود؛ چون نشاسته به تدریج وارد خون می‌شود.

دکتر برلیانت بزرگمهر درباره تغذیه صحیح در ماه رمضان اظهار کرد: به علت ورود تدریجی مواد نشاسته‌ای در خون، انسولین سریع ترشح نمی‌شود و قند خون افت نمی‌کند البته در مصرف مواد نشاسته‌ای مانند نان، آرد، برنج، سیب‌زمینی و ماکارونی نباید افراط کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به طولانی بودن مدت زمان روزه‌داری در ماه رمضان سال جاری، یکی از عوارض تغذیه غلط، افت قند خون است، گفت: برخلاف چربی که سال‌ها در بدن ذخیره می شود، قند حدود نصف روز در بدن باقی می‌ماند. با این حال نباید در مصرف مواد شیرین به ویژه در سحر افراط کرد؛ چون قندهای ساده به سرعت جذب خون و بالا رفتن قند خون را موجب می‌شوند. این امر منجر به ترشح انسولین می‌شود که افت قند خون را در پی دارد. در نتیجه عوارض عصبی در فرد بروز می‌کند؛ چرا که سلولهای عصبی برای تامین انرژی خود به قند و کربوهیدرات نیاز دارند.

بزرگمهر تشنگی را یکی از عوارض تغذیه ناصحیح در روزهای طولانی ماه رمضان سال جاری دانست و اظهار کرد: مایعات مورد نیاز بدن در فاصله افطار تا سحر باید تامین شود که بهترین آن‌ها، آب است. این در حالیست که برخی افراد هنگام افطار و شام، معده خود را با غذا پر می‌کنند و در نتیجه میل به نوشیدن آب ندارند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: چای باعث دفع آب بدن می‌شود بنابراین به مقدار زیاد در وعده سحر نباید نوشیده شود چون منجر به احساس تشنگی می‌شود.

وی یکی از عوامل مهم در احساس تشنگی را مصرف نمک زیاد همراه با غذا دانست و گفت: غذاهای شور باعث تشنگی می‌شود بنابراین بویژه در وعده سحر از خوردن زیاد آن‌ها باید خودداری کرد.

مسوول کمیته آموزش همگانی انجمن تغذیه با اشاره به مصرف گوشت در ماه رمضان گفت: گوشت برای دفع از بدن تبدیل به اوره می‌شود و دفع اوره به مقدار زیادی آب نیاز دارد بنابراین از مصرف زیاد مواد گوشتی در ماه رمضان بویژه در وعده سحر باید اجتناب کرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه در ماه رمضان بویژه دروعده سحر سالاد و سبزی استفاده شود، اظهار کرد: سالاد و سبزی به علت برخورداری از فیبر، مواد نشاسته‌ای را به تدریج وارد خون می‌کنند در نتیجه انسولین سریع ترشح نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا افطاری و شام باید با هم مصرف شوند، گفت: هنگام افطار می‌توان شیر ولرم با یک یا دو خرما و یا مقدار کمی عسل، پنیر بدون نمک و یکی دو مغز گردو مصرف کرد و حدود یک ساعت بعد شام خورد. غذاهای پخته‌، خوراکی‌هایی که مواد آن‌ها به صورت بخارپز یا آب پز تهیه شده‌اند و انواع ساندویچ‌های پخته مانند ساندویچ مرغ، پنیر، گردو، خیار، گوجه فرنگی مفید هستند البته نباید شام را خیلی دیر مصرف کرد؛ چون مانع خوابیدن می‌شود.

وی تاکید کرد: از مصرف غذاهای سرخ کرده در افطار و سحر باید خودداری کرد؛ چون افزایش چربی نامطلوب قند خون را موجب می‌شود و فشار خون را افزایش می‌دهد. خوردن زیاد گوشت قرمز نیز همین پیامدها را دارد. علاوه بر آن برای جلوگیری از یبوست باید مقدار کافی آب نوشید، سالاد و سبزی مصرف کرد و ورزش و پیاده روی نمود.

بزرگمهر در پایان اظهار کرد: نزدیک زمان افطار نباید فعالیت فیزیکی انجام داد؛ چون باعث تعریق زیاد ‌شده و احساس ضعف را به دنبال دارد. بنابراین باید یا پیش از ظهر و یا پس از افطار ورزش و پیاده‌روی کرد.


سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 5:7 عصر
همه جاسوسانی که نصرالله از آنها نام برد

 

 دبیرکل حزب الله لبنان در افشاگری حیرت انگیز دوشنبه شب خود از مهمترین جاسوسان اسرائیل در خاک لبنان نام برد که توسط دستگاه امنیتی این کشور دستیگر شده اند.

به گفته نصرالله عمده اعترافات این جاسوسان باید مورد بررسی و مطالعه دادگاه بین المللی پرونده ترور رفیق الحریری قرار می گرفت. اسامی این جاسوسان و عمده وظایفی که از سوی اسرائیل داشته اند به شرح زیر است

1- فیلیپوس حنا صادر

  • - متولد1964 در لبنان دستگیر شده در سال سال 2006
  • - ماموریت : جمع آوری اطلاعات کلیدی درباره سران لبنان برای اسرائیل از سال 2006 - جمع آوری اطلاعات درباره مواضع نظامی لبنان که برخی از آنها متعلق به ارتش لبنان بوده است - جمع آوری اطلاعات درباره شخصیتها و رهبران سیاسی و نظامی لبنان. جمع آوری اطلاعات درباره منزل میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان در عمشیت- جمع آوری مشخصات خارجی منزل، ورودی ها و جاده های منتهی به خانه سلیمان و مقدار فاصله آن از ساحل، زمان لازم برای رسیدن از خط ساحلی به این خانه با پای پیاده و با خودرو، و پارکینگهای خودرو که نزدیک این خانه بودند . جمع آوری اطلاعات درباره جان قهوه چی فرمانده ارتش لبنان از جمله درباره قایق تفریحی خاص وی

2- سعید طانیوس العلم

  • متولد 1958 در لبنان-آغاز مزدوری برای اسرائیل از سال 1990 - سال 2009 
  • ماموریت :  نظارت بر رفت و آمدهای سمیر جعجع و سعد الحریری- جمع آوری اطلاعات درباره شخصیتهای سیاسی رسمی و حزبی لبنان- مشخص کردن و اعلام سریع زمان حضور سعد حریری در منزل سمیر جعجع . کنترل رفت و آمدهای سمیر جعجع به کلیه مناطق لبنان. کنترل رفت و آمد برخی سیاستمداران  به قهوه خانه های منطقه جبیل

3- محمود رافع

         •متولد سال 1949 در لبنان. آغاز مزدوری برای اسرائیل از سال 1993 سال دستگیری 2006

  • ماموریت : حضور و شرکت در چهار عملیات ترور علیه علی دیب، جهاد جبریل، علی صالح و برادران مجذوب . کار گذاشتن چند بمب بین سالهای 1999 و 2005 از جمله بمب گذاری در منطقه الناعمه در سال 1999 و بمب گذاری در منطقه الزهرانی در سال 2004 که هدف از آن ترور نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بوده است که دستگاه اطلاعاتی لبنان آن را خنثی می کند- پناه دادن و کمک کردن به چند گروه اسرائیلی در داخل خاک لبنان - پذیرایی و پناه دادن و کمک کردن به شماری از گروههای اسرائیلی در داخل خاک لبنان - خارج کردن جاسوسان اسرائیلی از خاک لبنان از طریق نوار ساحلی یا نوار مرزی زمینی.

4-  ناصر نادر

  • - متولد سال 1965 لبنان. آغاز مزدوری برای اسرائیلی ها از سال 1997 سال دستگیری 2009
  • - ماموریت : همکاری با گروه ترور کننده شهید غالب عوالی در حومه جنوبی بیروت در سال 2004. جاسوسی برای اسرائیل و کمک به اجرای عملیات های ترورو. او یک مسلمان شیعه از جنوب لبنان است و به درخواست دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در منطقه جل الدیب سکونت داشت ولی مشخص نیست با چه هدفی در این منطقه به سر می برده است.

5-      فیصل مقلد

  • - متولد سال 1977 لبنان. آغاط مزدوری برای اسرائیلی ها از سال 2003 . سال دستگیری 2006
  • - ماموریت: انتقال عوامل اجرایی اسرائیلی از سواحل لبنان به داخل لبنان یا بالعکس - پذیریایی چند روزه تا چند هفته ای از این افراد - حمل و نقل چندانهای بزرگ سیاه رنگ و تجهیزات تدارکاتی و اسلحه به داخل خاک لبنان- همکاری با همسرش حیات الصلمی که او نیز جاسوس اسرائیل بوده در جمع آوری اطلاعات برای ترور برادران المجذوب

6- غسان جرجس الجد

  • - متولد سال 1940 لبنان آغاز مزودوری برای اسرائیل از ابتدای دهه 90 سال 2009 موفق شد از لبنان بگریزد
  • - ماموریت: ایفای نقش امنیتی و حمایتی از جاسوسان اسرائیل- استقبال و خارج کردن عناصر دستگاه جاسوسی اسرائیل در سواحل لبنان و مرزهای زمینی که بیشتر آنها به طور پنهانی برای انجام ماموریت های امنیتی و لجستیکی وارد لبنان می شدند- انتقال بمب و کیف های سیاه از جمله در بسیاری از عملیات های امنیتی اسرائیل- همراهی و همکاری با دستکم دو افسر امنیتی و کمک به آنها برای ورود به خاک لبنان از طریق دریا و ساحل الجیه در سال 2004 - شرکت در عملیات ترور شهید غالب عوالی در تاریخ 12 دسامبر سال 2004 - اقدام به فرار از زندان پس از دستگیری در سال 2006  

 


سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 5:6 عصر
شش فوتبالیست دیگر هنرپیشه شدند/سریال های ماه رمضان در قرق فوتبالیست ها

 

 پس از کریم باقری و آرش برهانی، شش نفر دیگر از بازیکنان لیگ برتر فوتبال نیز مقابل دوربین حسن فتحی کارگردان سریال در مسیر زاینده رود رفتند.

سریال «در مسیر زاینده‌رود» که برای پخش در ماه رمضان آماده می‌شود، از موضوعی فوتبالی برخوردار است و تاکنون هشت تن از بازیکنان لیگ برتری در این سریال بازی کرده‌اند.

آرش برهانی و کریم باقری نخستین بازیکنانی بودند که مقابل دوربین حسن فتحی رفتند. این دو بازیکنان پس از اینکه شخصیت اصلی قصه (کوروش تهامی) که نقش بازیکن فوتبال تیم ملی امید را بازی می‌کند، در جریان داستان مرتکب قتل می‌شود، برای وساطت وارد قصه می‌شوند.

در ادامه داستان شش تن دیگر از بازیکنان فوتبال لیگ برتر به ایفای نقش در سریال «در مسیر زاینده‌رود» پرداختند که احمد جمشیدیان، وحید شمسایی، مهدی جعفرپور، فرشید طالبی، اسماعیل فرهادی و محمد صلصالی این بازیکنان را شامل می‌شوند.


سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 12:11 عصر
«عالی جناب شهردار» غیر قابل چاپ اعلام شد

 

 «عالی جناب شهردار» نوشته ابراهیم حسن بیگی از سوی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد غیر قابل چاپ تشخیص داده شد که با اصلاحیه هم مجوز انتشار نخواهد گرفت.

 «عالی جناب شهردار» نوشته ابراهیم حسن بیگی حکایت یک داستان طنز اجتماعی است که در یک فضایی خیالی اتفاق می‌افتد و جغرافیای مشخصی ندارد، آدم‌ها هم نام مشخصی ندارند.

ماجرای این داستان طنز که از سوی ارشاد غیر قابل چاپ تشخیص داده شد و نتوانست مجوز چاپ دریافت کند از این قرار است که اداره یک شهر به دست یک انسان ساده و شاعر مسلک می‌افتد و این آدم به صورت اتفاقی شهردار می‌شود و در نهایت دست به کارهای شگفت انگیزی می‌زند و تبدیل به یک دیکتاتور می‌شود و دوستان و نزدیکان خود را می رنجاند و ...
 
محور اصلی این داستان که می توان آن را در حوزه طنز اجتماعی قرار داد، این است که حتی یک انسان خوب هم در مسیر قدرت می تواند به فرد دیگری تبدیل شود. داستان اصولا تک شخصیتی است و دیگرانی که پیرامون این شخصیت اصلی می چرخند، زیاد نیستند مثلا یکی از شخصیت های این داستان دوست شهردار است که خیاطی می کند اما به طور کلی می توان گفت این داستان افراد و شخصیت های زیادی را در بر نمی گیرد.

«ریشه در اعماق، معمای مسیح، چته ها، جشن گندم، مروارید ری، شش تن یک فریاد، کمیل، نیکوتر از طلا، عمو جان عباس، سالهای بنفش، اشکانه، غنچه بر قالی (یکی از 25 جلد کتاب برتر سال 2000 در جهان)، عصر آن روز و تا به آفتاب» از جمله آثار ابراهیم حسن بیگی است که تاکنون مورد اقبال مخاطبان نیز بوده است.


سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 12:3 عصر

 

 داریوش قنبری مدعی شد که به آیت الله جنتی اطلاعات نادرستی درباره ارائه یک میلیارد دلار از آمریکا به برخی افراد در ایران داده شده است.



 سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس معتقد است که رفتار برخی افراد که فضای تهمت و افترا را در جامعه به وجود می آورند با تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد وحدت مغایرت دارد.

وی در ارتباط با برخی اظهار نظرها در مورد دریافت یک میلیارد دلار پول از سوی سران فتنه از آمریکا، اظهار داشت: چنین اظهاراتی در محافل عمومی جایی ندارد و چنانچه کسی چنین ادعایی دارند، باید آن ادعا را همراه با اسناد و مدارک در دادگاه صالحه مطرح کنند و دادگاه به آن ادعا رسیدگی کند.

گزیده سخنان وی را در گفت وگو با ایلنا بخوانید:

* اینکه چنین مسائلی در محافل عمومی بیان شود این شائبه را به وجود می‌آورد که هدف چنین اظهاراتی تخریب است. البته از اظهارات آقای جنتی اینگونه به نظر می‌رسد که از سوی برخی محافل اطلاعاتی، اطلاعات نادرستی به ایشان داده شده است. البته باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و منبع چنین اطلاعاتی مشخص شود.

*در مورد اظهارات حمید رسایی که ادعا کرده بود سیدمحمد خاتمی این یک میلیارد دلار را دریافت کرده است، باید گفت که دیدگاه رسایی همواره یک دیدگاه خاص افراطی است و زبان تهمت ایشان برای اصلاح‌طلبان همواره باز بوده است و همه‌گونه تهمت و افترایی به اصلاح‌طلبان اظهار داشتند و قوه قضائیه نیز هیچ برخوردی با وی نکرده است.

* اگر صحبت‌هایی که در جریان انتخابات صورت گرفت و اتهاماتی که در آن فضا به برخی افراد زده شد از سوی قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار می‌گرفت، در حال حاضر شاهد ادامه روند تهمت و افترا در جامعه نبودیم.

* برخی تصور می‌کنند هرگونه که بخواهند می‌توانند به رقبایشان تهمت بزنند. این اقدامات با صحبت‌های رهبری که به آرامش و وحدت تاکید داشتند مغایرت دارد. این افراد چنانچه سند و مدرکی در دست دارند باید آن را به قوه قضائیه ارائه دهند و به گونه‌ای نباشد که در سخنرانی‌ها چنین اظهاراتی را بیان کنند که جز تشویش اذهان عمومی و ایجاد بدبینی در میان مردم نتیجه دیگری نخواهد داشت و حتی با اقتدار نظام جمهوری اسلامی نیز سازگاری ندارد.

* اگر چنین چیزی صحت دارد، چرا دستگاه‌های اطلاعاتی سرنخ تزریق پول‌ها را مشخص نکردند؟ چرا شورای نگهبان کاندیداهای انتخاباتی را مورد تایید صلاحیت قرار داد؟همه این موضوعات نشان‌دهنده آن است که اطلاعات نادرستی به برخی افراد داده شده است و بعید به نظر می‌رسد که سند و مدرک قابل قبولی برای صحت این ادعاها وجود داشته باشد.

* به نظر می‌رسد آقای جنتی از روی سادگی و اطلاعات نادرست چنین اظهاراتی را داشته است اما رسایی با اهداف خاص سیاسی خود را از هرگونه توهین و افترا مبرا می‌داند.


دوشنبه 89 مرداد 18 , ساعت 9:20 عصر

 

سایت روزنامه ایران نوشت :‌

شیخ یوسف صانعی چندی پیش مجوز تخصیص وجوهات شرعی به میزان یک سوم از سهم امام برای کمک به خانوداه زندانیان اغتشاشات پس از انتخابات ریاست جمهوری صادر کرد.

پس صدور این فتوای قابل تأمل، شیخ یوسف صانعی در مقام عملیاتی کردن آن برآمد و وجوهاتی را که بعد از فوت مرحوم حسنیعلی منتظری به وی تعلق گرفته بود، بین خانواده زندانیان فتنه 88 تقسیم کرد.

پس از این بود که گفته شد، این اقدام صانعی با اعتراض پسر مرحوم منتظری، مواجه شده است.

با این حال،  احمد منتظری امروز در جوابیه ای که در سایت ضد انقلابی جرس منتشر کرد، گفت که با کمک به خانواده زندانیان فتنه 88 مخالف نبوده و نیست.

وی این اقدام را خداپسندانه و بشردوستانه نامیده و عنوان کرده است، پدرش در طول بیش از چهل سال گذشته همواره به این مهم توجه داشت و کمک به این خانواده‌های مظلوم را وظیفه خود می‌دانست و تا آخرین روزهای حیات خود به انجام آن تأکید داشت و اکنون نیز در حد مقدور ادامه دارد .

گفتنی است دفتر آیت الله منتظری در حال حاضر پلمپ شده است.

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ