سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دانش دروغ پردازان، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 12:11 عصر
«عالی جناب شهردار» غیر قابل چاپ اعلام شد

 

 «عالی جناب شهردار» نوشته ابراهیم حسن بیگی از سوی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد غیر قابل چاپ تشخیص داده شد که با اصلاحیه هم مجوز انتشار نخواهد گرفت.

 «عالی جناب شهردار» نوشته ابراهیم حسن بیگی حکایت یک داستان طنز اجتماعی است که در یک فضایی خیالی اتفاق می‌افتد و جغرافیای مشخصی ندارد، آدم‌ها هم نام مشخصی ندارند.

ماجرای این داستان طنز که از سوی ارشاد غیر قابل چاپ تشخیص داده شد و نتوانست مجوز چاپ دریافت کند از این قرار است که اداره یک شهر به دست یک انسان ساده و شاعر مسلک می‌افتد و این آدم به صورت اتفاقی شهردار می‌شود و در نهایت دست به کارهای شگفت انگیزی می‌زند و تبدیل به یک دیکتاتور می‌شود و دوستان و نزدیکان خود را می رنجاند و ...
 
محور اصلی این داستان که می توان آن را در حوزه طنز اجتماعی قرار داد، این است که حتی یک انسان خوب هم در مسیر قدرت می تواند به فرد دیگری تبدیل شود. داستان اصولا تک شخصیتی است و دیگرانی که پیرامون این شخصیت اصلی می چرخند، زیاد نیستند مثلا یکی از شخصیت های این داستان دوست شهردار است که خیاطی می کند اما به طور کلی می توان گفت این داستان افراد و شخصیت های زیادی را در بر نمی گیرد.

«ریشه در اعماق، معمای مسیح، چته ها، جشن گندم، مروارید ری، شش تن یک فریاد، کمیل، نیکوتر از طلا، عمو جان عباس، سالهای بنفش، اشکانه، غنچه بر قالی (یکی از 25 جلد کتاب برتر سال 2000 در جهان)، عصر آن روز و تا به آفتاب» از جمله آثار ابراهیم حسن بیگی است که تاکنون مورد اقبال مخاطبان نیز بوده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ