سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز داد بر ستمگر سخت‏تر است از روز ستم بر ستم بر ، . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 مرداد 20 , ساعت 10:22 صبح

به گزارش واحد مرکزی خبر:

با موافقت مسئولان بخش حمل و نقل شهری در نیویورک، به زودی اتوبوسهایی در این شهر به حرکت در خواهند آمد که تصاویری تبلیغاتی در مخالفت با احداث یک مسجد در نیویورک نزدیک محل سابق برجهای جهانی روی آنها نصب شده است.

در این تصاویر یک هواپیما را در آستانه برخورد به مرکز تجارت جهانی که در حال سوختن است نشان می دهد. به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، روی این تصاویر تبلیغاتی نوشته شده است "چرا آنجا؟" این تبلیغات تازه ترین تلاش مخالفان به منظور جلوگیری از احداث یک مجتمع اسلامی نزدیک محل وقوع حوادث یازدهم سپتامبر است که تندروهای وابسته به القاعده عامل آن بودند.

سخنگوی حمل و نقل شهری نیویورک اعلام کرد این تصاویر تبلیغاتی از هفته آینده روی اتوبوسهای شهری نیویورک ظاهر خواهند شد. طرح احداث این مرکز اسلامی پیشنهادی با مخالفت احساسی برخی ساکنان نیویورک مواجه شده است که این طرح را اهانت به کسانی می دانند که بر اثر برخورد دو هواپیما به برجهای مرکز تجارت جهانی در این مکان کشته شدند.

بحث و جدل در این خصوص روز دوشنبه زمانی تشدید شد که وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد هزینه سفر امام جماعتی به نام فیصل عبدالرئوف را به خاورمیانه پرداخت خواهد کرد که در پشت این طرح قرار دارد.

عبدالرئوف قرار است در چارچوب برنامه ای آموزشی و فرهنگی که از حمایت مالی آمریکا برخوردار است به خاورمیانه سفر کند. نظرسنجی ها نشان می دهد پنجاه و سه درصد ساکنان نیویورک با احداث این مرکز اسلامی که یک مسجد نیز جزء آن است نزدیک محل وقوع حوادث یازدهم سپتامبر مخالف هستند.

سی و چهار درصد نیز از اجرای این طرح حمایت می کنند. نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد محبوبیت مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک که به طور علنی از این طرح حمایت می کند برای نخستین بار در پنج سال اخیر به زیر پنجاه درصد رسیده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ