سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ کارها نزد خدا، شادمان ساختن مؤمن است، از طریق برطرف ساختن گرسنگی اش و یا زدودن اندوهش . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 89 مرداد 19 , ساعت 12:3 عصر

 

 داریوش قنبری مدعی شد که به آیت الله جنتی اطلاعات نادرستی درباره ارائه یک میلیارد دلار از آمریکا به برخی افراد در ایران داده شده است.



 سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس معتقد است که رفتار برخی افراد که فضای تهمت و افترا را در جامعه به وجود می آورند با تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد وحدت مغایرت دارد.

وی در ارتباط با برخی اظهار نظرها در مورد دریافت یک میلیارد دلار پول از سوی سران فتنه از آمریکا، اظهار داشت: چنین اظهاراتی در محافل عمومی جایی ندارد و چنانچه کسی چنین ادعایی دارند، باید آن ادعا را همراه با اسناد و مدارک در دادگاه صالحه مطرح کنند و دادگاه به آن ادعا رسیدگی کند.

گزیده سخنان وی را در گفت وگو با ایلنا بخوانید:

* اینکه چنین مسائلی در محافل عمومی بیان شود این شائبه را به وجود می‌آورد که هدف چنین اظهاراتی تخریب است. البته از اظهارات آقای جنتی اینگونه به نظر می‌رسد که از سوی برخی محافل اطلاعاتی، اطلاعات نادرستی به ایشان داده شده است. البته باید بررسی‌های لازم صورت گیرد و منبع چنین اطلاعاتی مشخص شود.

*در مورد اظهارات حمید رسایی که ادعا کرده بود سیدمحمد خاتمی این یک میلیارد دلار را دریافت کرده است، باید گفت که دیدگاه رسایی همواره یک دیدگاه خاص افراطی است و زبان تهمت ایشان برای اصلاح‌طلبان همواره باز بوده است و همه‌گونه تهمت و افترایی به اصلاح‌طلبان اظهار داشتند و قوه قضائیه نیز هیچ برخوردی با وی نکرده است.

* اگر صحبت‌هایی که در جریان انتخابات صورت گرفت و اتهاماتی که در آن فضا به برخی افراد زده شد از سوی قوه قضائیه مورد رسیدگی قرار می‌گرفت، در حال حاضر شاهد ادامه روند تهمت و افترا در جامعه نبودیم.

* برخی تصور می‌کنند هرگونه که بخواهند می‌توانند به رقبایشان تهمت بزنند. این اقدامات با صحبت‌های رهبری که به آرامش و وحدت تاکید داشتند مغایرت دارد. این افراد چنانچه سند و مدرکی در دست دارند باید آن را به قوه قضائیه ارائه دهند و به گونه‌ای نباشد که در سخنرانی‌ها چنین اظهاراتی را بیان کنند که جز تشویش اذهان عمومی و ایجاد بدبینی در میان مردم نتیجه دیگری نخواهد داشت و حتی با اقتدار نظام جمهوری اسلامی نیز سازگاری ندارد.

* اگر چنین چیزی صحت دارد، چرا دستگاه‌های اطلاعاتی سرنخ تزریق پول‌ها را مشخص نکردند؟ چرا شورای نگهبان کاندیداهای انتخاباتی را مورد تایید صلاحیت قرار داد؟همه این موضوعات نشان‌دهنده آن است که اطلاعات نادرستی به برخی افراد داده شده است و بعید به نظر می‌رسد که سند و مدرک قابل قبولی برای صحت این ادعاها وجود داشته باشد.

* به نظر می‌رسد آقای جنتی از روی سادگی و اطلاعات نادرست چنین اظهاراتی را داشته است اما رسایی با اهداف خاص سیاسی خود را از هرگونه توهین و افترا مبرا می‌داند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ