سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود رأیی ات، تو را می لغزاند و در مهلکه ها سرنگون می سازد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 مرداد 17 , ساعت 10:15 صبح
ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی و ثبت نام اینترنتی دو طرح مهم تحول بنیادین




بنا به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر ، جلسه ی مدیران مدارس منطقه خسروشهر با حضور آقای دکتر فرهنگی نماینده محترم مردم تبریز ،اسکو و آذر شهر و مدیران مدارس در محل سالن اجتماعات اداره بر گزارشد .

در این جلسه ابتدا دکترمحمد حسین فرهنگی عضو محترم هیات رئیسه مجلس با طرح بحث اخلاقی و با اشاره به مسئله مرگ و بدیهی بودن آن  و مقایسه زندگی دوره جنینی انسان و زندگی دنیوی گفت :همانطور که جنین از دنیای ما واز لوازم مورد نیاز آن بی اطلاع است ما نیز نسبت به دنیای پس از مرگ و لوازم آن که اعمال خیر وخالص برای رضای خداست ، کم توجهیم.. وبه همه چیز فکر می کنیم ؛ رفاه ،مسکن ، تولید، خوراک و پوشاک و...بجز جهان پس از مرگ.  وی افزود : فرصت خدمت به مردم و کسب رضای خداوند متعال برای همه و بویژه برای شما بیشتر فراهم است و بر اهمیت اخلاص، هدفمندی و پرهیز از روز مره گی تاکید کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در مجلس شورای اسلامی و پرداختن به مقوله مهم عدالت گفت : توجه به عدالت بیش از سایر مسائل  در جامعه احساس می شد . در زمینه بررسی لایحه خدمات هماهنگ کشور، تعامل بین مجلس و دولت انجام شد، از نظرات کارشناسان استفاده شد ،مسئولین کارگزینی دستگاهها دعوت شدند ، کمیسیون های مشترکی شکل گرفت و با اصلاحات وسیعی دراین لایحه در زمینه پرداخت ها و نیز استخدام نیروها و جلوگیری از استخدام های سلیقه ای ، تحول بزرگی در نظام پرداخت ها صورت گرفت .  فاصله حقوق کارمندان دستگاهها بایکدیگر قبل از اجرای لایحه موجب احساس تبعیض و نا عدالتی شده بود که بعد از انجام کار کارشناسی و تصویب و اجرای آن موجب بهبود رضایتمندی و ایجاد آرامش در جامعه شد . وی همچنین د رادامه از توجه حاکمیت به قشر محروم و روستاها و اینکه  بیمه درمان ،بیمه روستائی ، اسناد مالکیت منازل روستائی، وام احداث مسکن و... انجام شده است گفت : در دوره اخیر مجلس بیشتر مباحث بر محور اصلاح نظام اقتصادی ، نظام توزیع ،مدیریت بهینه منابع و امکانات ،نظام بانکی نظام بهره وری و... بود و یکی از تصمیمات مهم نحوه پرداخت یارانه ها و توزیع آن بود . درطرح تحول اقتصادی جدید با کاهش تاثیر یارانه ها ، ثبات اقتصادی  که همه بدنبال آن هستیم ایجاد خواهد شد ،و همه کشور هایی که به ثبات دست یافته اند و تورم را مهار نموده اند، از نظام یارانه ای فاصله گرفته اند .چون نظام یارانه ای و نوسان در آن مثل پژواک صدا که رفته رفته بیشتر می شود ، در جامعه بازتاب می یابد .وی همچنین با اشاره با ضرورت اجرای طرح هدفمند نمودن یارانه ها گفت:هدف طرح آن است که یارانه ها بدست مصرف کننده برسد نه بنگاههای اقتصادی.مصرف کننده خودش تصمیم بگیرد که چقدر مصرف کند ودر مقابل آن بهایش را کمتر یا بیشتر، بپردازد .و در این طرح ملی همه باید مشارکت کنند.کاملا به نفع جامعه است ودر امد حاصله در اثر اجرای این طرح اگر وارد بخش صنعت یا تولید شود تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد .وی در خاتمه بر ضرورت  همکاری مدیران در تبیین اصلاح الگوی مصرف و استفاده درست از انرژی در کشور تاکید کرد .

در ادامه آقای وفائی کارشناس محترم فن آوری  ،توضیحات کامل و عملی برای ثبت نام اینترنتی دانش آموزان ارائه کرد وگفت : با وارد کردن کد ملی ثبت نام بصورت موقت انجام می شود و پس از تطبیق  و تایید مشخصات فرد با اطلاعات سازمان ثبت احوال ،ثبت نام قطعی انجام می شود .وی با مهم خواندن این اقدام گفت : با ثبت نام اینترنتی ، آمار و اطلاعات دقیقی بدست آید تا مسئولین در خصوص تامین نیروی انسانی و یا تهیه امکانات مورد نیاز ، برنامه ریزی نمایند .

در ادامه آقای داود امیر حقیان رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه  اجرای طرح ثبت نام اینترنتی و ایجاد مجتمع های آموزشی و پرورشی را دو طرح مهم تحول بنیادین خواند واز فعالیت های انجام شده در منطقه و ایجاد مجتمع ها خبر داد و گفت :در سال تحصیلی جدید دو نوع اداره کرد در مدارس منطقه خواهیم داشت ؛ یک نوع در روستاها و یک نوع در شهر .در روستا ها مجتمع های آموزشی شکل خواهد گرفت ، و در شهر ها مدارس مستقل . تمامی مدارس روستائی در شش مجتمع ساماندهی شده اند . و بر اساس تعداد دانش آموزان مجتمع ها به درجه 3،2،1و 4 تعریف شده اند و بر این اساس نیروهای اجرائی به آنها تخصیص می یابد .پس از تشکیل جلسات متعدد و بحث های کارشناسی سعی شده تا حد امکان مشکل معاون دبیری و معاون آموزگاری حل شود .با اجرای این طرح دفتر داران از امور دفتری به معاون اجرائی ارتقاء می یابند . در این طر ح یکی از مدارس به عنوان مرکز مجتمع انتخاب و مدیران فعلی به معاون تبدیل می شوند .و مدارس روستائی زیر نظر مجتمع ها اداره خواهند شد.

وی همجنین د رادامه سیاستگذاری سال تحصیلی 90-89 را تشریح کرد و گفت : همه عوامل تاثیر گذار در آموزش و پرورش ؛مدیر ،معلم ،دانش آموز، اولیا ،باید در محیطی که وارد می شوند احساس نظام مندی کنند، و همه عوامل سیستم در ایفای نقش خود به نحو مطلوب تلاش نمایند .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ