سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین دستیار دانش بردباری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 5:1 عصر
روزهای پیش روی هاشمی

 هاشمی روز گذشته جزییات بیشتری از رابطه خویش با مقام معظم رهبری بیان کرد.

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی ثابت کرد که هنوز می‌تواند نقش پیر سپهر سیاست ایران را بازی کند. رئیس دولت سازندگی یک سال پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم سکوت توضیحاتی راجع به نامه بحث برانگیزش به رهبری داد. هاشمی هفتاد و شش ساله با بیان ضرورت ارسال نامه به رهبری با اشاره به فرصت کم برای ارسال نامه به رهبری گفت: در آخرین فرصت قبل از انتخابات که عصر سه‌شنبه بود، برای رهبری فرستادم. چون اگر سه‌شنبه می‌دادم، روزنامه‌ها چهارشنبه می‌نوشتند و اگر چهارشنبه‌ می‌دادم پنجشنبه کسی حق نداشت بنویسد. چون فرصت تبلیغات تمام می‌شد. می‌خواستم جواب آن حرف‌ها را بدهم. در کنار آن کارها، در رفت و آمد و اخبار موثق، شور و اشتیاق مردم را می‌دیدم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: متأسفانه در آن فاصله 2 ساعته باقی‌مانده نامه به ایشان نرسیده بود، چون جوابی به من نرسیده بود. در آخرین لحظاتی که می‌خواستم خدمت ایشان بروم، منتشر کردم. وقتی رفتم، ایشان گفتند: داشتم نامه شما را از کامپیوتر می‌خواندم. یعنی پس از اینکه پخش شده بود هم، هنوز متن اصلی را ندیده بودند. پرسیدم از نظر شما چگونه بود؟ گفتند: از لحاظ محتوا هیچ ملاحظه‌ای ندارم و فقط یک نکته دارم که آقای احمدی‌نژاد شخص شما را به فساد متهم نکرد و درباره بچه‌های شما گفت. گفتم: فضا به گونه‌ای بود که اگر چه از من اسم نبرد، اما همه چیز متوجه من شد. ایشان گفتند: واقعاً هیچ ملاحظه‌ای روی نامه ندارم ولی اگر جای شما بودم، بعد از انتخابات منتشر می‌کردم.

هاشمی رفسنجانی که این سخنان را در به ماهنامه مدیریت ارتباطات گفته است افزود: گفتم: خواست خدا بود که شما تا قبل از انتشار نبینید، چون اگر می‌خواندید و به من می‌گفتید، منتشر نمی‌کردم و این مناسب نبود. چون اگر بعد از انتخابات منتشر کنم دو حالت دارد: اگر آقای احمدی‌نژاد شکست بخورد که درست نیست با ایشان درگیر شوم. چون اخلاقاً کار درستی نیست. اگر هم پیروز شود که اصلاً درست نیست با منتخب مردم درگیر شوم و جشن انتخابات را در کام مردم تلخ کنم ولی الان حق من است که جواب بدهم و دادم. ایشان هم در مقابل این منطق من اعتراض نکرد.

بارها تأکید بر روابط حسنه

هاشمی رفسنجانی بعد از 22 خرداد بارها به صورت مستقیم و غیرمستقم مورد اتهام دخالت در حوادث بعد از انتخابات قرار گرفت و حتی با وجود رابطه عمیق وی با مقام معظم رهبری در این رابطه تشکیک وارد شد. هر چند که به نظر می‌رسیداظهارت روشنگرانه مقام معظم رهبری در اولین نمازجمعه بعد از انتخابات پایان‌دهنده هجمه انتخاباتی به وی باشد ولی این روند همچنان ادامه داشت. در طول این مدت همواره هاشمی بر رابطه عمیق خود و رهبری تأکید کرد. بعد از دیدار مهرماه جمعی از اعضای مجلس خبرگان با هاشمی وی نسبت به جریان مرموزی که رابطه بین مسئولان بلند پایه کشوری را به سود منافع خود نمی‌بینند و مانع آن می‌شوند، هشدار داد. هرچند که حاضران این نشست قبل از انتشار رسمی اخبار آن بخشی از اظهارات منتشر نشده هاشمی را این گونه نقل کرد: «کسانی که تصور می‌کنند بین من و آقا اختلافی وجود دارد، جایگاه ولایت را نمی‌شناسند، در صورتی که من واقعاً به ولایت فقیه معتقد هستم.»

اوج شایعات پیرامون رابطه هاشمی با رهبر انقلاب اسلامی به اواخر بهمن سال گذشته باز می‌گردد که موجب شد دفتر آیت الله نسبت به شایعات پیرامون نامه دوم هاشمی به رهبر معظم انقلاب واکنش نشان دهند و آن را تکذیب کنند. چند روز پس از این تکذیبیه رئیس مجلس خبرگان رهبری طی گفت و گوی مفصلی با پایگاه اطلاع‌رسانی خویش جزییات بیشتری از رابطه دوستانه خویش با رهبر انقلاب را یادآوری کرد تا پاسخی به شایعه سازان باشد.

هاشمی در این گفت وگو به سابقه آشنایی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هم من و هم شخص آیت‌الله خامنه‌ای در طول بیش از ?? سال آشنایی و همکاری، مخصوصاً در طول ?? سال پس از پیروزی و به ویژه طی یکی دو سال اخیر بارها و بارها از استحکام روابط خویش در جلسات خصوصی و حتی در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های عمومی سخن گفته‌ایم. وی با رد اختلاف با مقام معظم رهبری گفت: همین الان هر دو هفته یک بار با هم می‌نشینیم و درباره همه مسائل کشور بحث می‌کنیم. جلساتی است که چون ضبط نمی‌شود، هیچ محدودیتی در بیان مسائل نداریم.

تأکید روابط حسنه هاشمی با مقام معظم رهبری نشان‌دهنده این است که القا کنندگان اختلاف بین مسئولان بلند پایه نظام جمهوری اسلامی هرگز در پیشبرد اهداف خود موفق نخواهند شد و هاشمی همچنان در صحنه حضور خواهد داشت. با نگاهی به مواضع و اظهارات هاشمی رفسنجانی در یک سال اخیر شاهد آن هستیم که او تلاش داشته تا حرکت در خط اعتدال را در پیش گرفته و از دمیدن در فضای تفرقه اجتناب کند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ