سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس گفتن «نمی دانم» را واگذارد، به هلاکت گاه خود درآید [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:48 عصر
برای جوان ماندن نخ دندان بکشید

حتما شما هم می‌دانیدکه اگر نخ دندان نکشید پلاک‌های چسبنده در بین دندان‌های شما قرار گرفته و می‌تواند باعث بروز بیماری‌های لثه و مشکلات سلامت شوند. اما با این حال هنوز هم بسیاری هستند که نخ دندان نمی‌کشند.

اما شاید تحقیقات جدید باعث شود که شما در استفاده از نخ دندان انگیزه بیشتری داشته باشید. دانشمندان معتقدند کشیدن نخ دندان در طولانی‌مدت تاثیر بیش‌تری نسبت به جراحی پلاستیک در مبارزه با اثرات پیر شدن دارد.
دکتر اوگن آنتنوچی دندانپزشکی در نیویورک و سخنگوی آکادمی دندانپزشکی عمومی در این باره گفت: اگر شما هر روز نخ دندان نکشید، 40 درصد از سطح دندان شما کثیف باقی خواهد ماند. این باعث می‌شود لکه‌ها و زردی‌ها بین و در اطراف دندان‌های شما باقی بماند.
رشد پلاک‌های دندانی هم‌چنین می‌تواند منجر به التهاب لثه شده که اولین مرحله از ابتلا به بیماری‌های لثه را شامل می‌شود. این بیماری می‌تواند باعث خونریزی و حساسیت لثه‌ها شده و در نهایت منجر به تحلیل لثه و از دست رفتن استخوان‌ها در ناحیه دهان شود.
ایجاد فاصله در بین دندان‌ها و عدم توازن در بافت‌های لثه باعث می‌شود که شما ظاهر پیرتری داشته باشید.
البته اوضاع می‌تواند از این هم بدتر شود. بیماری‌های لثه می‌توانند در نهایت باعث از بین رفتن استخوان‌های فک و دهان شود.
زمانی که بیماری لثه شروع به خوردن استخوان می‌کند، تغییراتی در ظاهر صورت ایجاد می‌شود. زمانی که یک دندان از دست می‌رود، هیچ دلیل برای وجود استخوان در آن منطقه وجود ندارد. به این ترتیب می‌توان گفت که بیماری‌های دندانی باعث زشت شدن صورت و به وجود آمدن حفره‌هایی در ناحیه چانه و لب‌ها شده و در این مناطق چین و چروک به وجود می‌آید.
اما برای از بین بردن این آسیب‌‌ها چندان به جراحی پلاستیک امید نداشته باشید. در تحقیقی که در نشریه اعمال بازسازی و پلاستیک انجام شده است، محققان متوجه شدند از دست رفتن استخوان با روش‌های جراحی چندان قابل اصلاح نیست.
حتی اگر شما تلاش کنید دندان از دست رفته را جایگزین کنید، معمولا استخوان کافی برای کاشت دندان وجود ندارد و نمی‌توان نقش دندان اصلی را به طور کامل در دهان تامین کرد.
ام.اس.ان ، 18 ژوئن


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:47 عصر
حزب‌الله: ماجرای

حزب الله لبنان خبرسازی برخی رسانه های عربی درباره مخالفت این جنبش با حضور هیفا وهبی در کشتی مریم را رد کرد.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه های السیاسه کویت و القدس العربی چاپ لندن نوشتند: حزب الله لبنان با درخواست هیفا وهبی خواننده مشهور لبنانی برای حضور در کشتی فعالان صلح طلب برای شکست محاصره غزه مخالفت کرد.
 
وهبی پیش از این نیز در هنگام جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان، حمایت قاطع خود را از حزب الله لبنان اعلام کرده بود.

قرار است تا روزهای آینده کشتی با نام "مریم" با حمایت حزب الله لبنان و هزینه یکی از بازرگانان فلسطینی مقیم سوریه برای شکست محاصره غزه به طرف این منطقه حرکت کند.

تمامی سرنشینان این کشتی را زنان تشکیل می دهند.

بنا به ادعای این منابع عربی ، دلیل این مخالفت نیز این گونه اعلام شده است که عریانی و ظاهر شدن با لباس های غیرموجه و به دور از وقار این خواننده، باعث بد نامی همه زنان حاضر در کشتی مریم می شود.
در همین حال "سی ان ان" به نقل از هیفا وهبی گزارش داد که وی تعجب خود را از این خبرها اعلام کرده و گفته است که مجبور نیست به وسیله کشتی های شکست محاصره، به نوار غزه سفر کند.

منابع آگاه نیز گفتند که وهبی در صورت تمایل می تواند از طریق گذرگاه رفح مصر وارد نوار غزه شود همانگونه که پیش از این نیز هیئت های مختلفی چنین کرده اند.

رسانه های کویتی نیز گزارش دادند هیفا وهبی درخواست پیوستن به کشتی مریم را تسلیم خانم"سمر الحاج" مدیر کاروان فعالان صلح طلب در کشتی "مریم" کرده است .
 
سمر الحاج نیز در این باره با مسول اصلی سازماندهی این کشتی یعنی "یاسر قشلق " بازرگان فلسطینی مقیم سوریه مشورت کرده که وی هم تصمیم گیری در این باره را به حزب الله لبنان واگذار کرد.

حزب الله لبنان هم پس از بررسی ، مخالفت خود را با حضور هیفا وهبی در کشتی شکست غزه "مریم" اعلام کرد چرا که به اعتقاد آنها، حضور این خواننده باعث می شود تا توجه ها و نگاه ها از هدف اصلی این کشتی منحرف شود.
 
در واکنش به این خبر که برای اولین بار از سوی السیاسه کویت منتشر شد و القدس العربی هم آن را نقل نمود ، ، حزب الله لبنان خبرسازی روزنامه السیاسه کویت را برملا کرد
 
حزب الله لبنان در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشتی های لبنانی عازم غزه با صدور بیانیه ای هرگونه مشارکت این حنبش در اعزام کشتی های حامل کمک های لبنان را تکذیب و به این وسیله خبرسازی روزنامه "السیاسه " کویت را برملا کرد.

به گزارش "العالم" ، روزنامه کویتی "السیاسه" روز جمعه در راستای خبر سازی علیه حزب الله لبنان نوشت که منابع بسیار خصوصی روز پنجشنبه در گفت وگو با این روزنامه خاطرنشان کرده اند که اعضای بلندپایه ای از حزب الله به طور قاطعانه با درخواست "هیفا وهبی " خواننده لبنانی برای پیوستن به کشتی مریم عازم غزه مخالفت کرده است.

روزنامه السیاسه کویت به دشمنی با مقاومت لبنان و فلسطین و همسویی با رژیم صهیونیستی معروف است.
این در حالی است که جنبش مقاومت حزب الله لبنان روز جمعه در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشتی های لبنانی عازم غزه، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این جنبش تصمیم گرفته است در کشتی هایی که به منظور ارسال کمک به نوار غزه و شکستن محاصره مردم فلسطین از لبنان اعزام می شوند، شرکت نکند.

جنبش حزب الله خاطرنشان کرده است که این تصمیم برای از بین بردن هر گونه فرصت بهانه گیری رژیم صهیونیستی برای حمله به شرکت کنندگان در این اقدام بشردوستانه صورت می گیرد.

حزب الله لبنان در این بیانیه افزود: از ابتدا تصمیم بر این بود که از این اقدام بشردوستانه چه در سطح هماهنگی یا در حمایت لجستیکی و یا مشارکت انسانی دور باشیم که این تصمیم فقط برای از بین بردن هر گونه فرصت بهانه گیری به دشمن برای حمله به شرکت کنندگان در این کاروان صورت می گیرد.

در این بیانیه آمده است: دور بودن حزب الله از این اقدام در حالی انجام می شود که به موفقیت این حرکت ایمان دارد و سلامت این کاروان را در این می داند که این اقدام غیرنظامی و مردمی باشد.

حزب الله در این بیانیه از همه اقدامات بشردوستانه ای را که به منظور شکستن محاصره نوار غزه صورت می گیرد تمجید و آنها را شجاعانه توصیف کرد.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:46 عصر

 آیت‌لله امینی از عالمان برجسته وعضو بلند پایه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در منزل یادگار امام راحل با حجت‌الاسلام سید حسن خمینی ملاقات و از واقعه پیش آمده در 14 خرداد ابراز تاسف کرد .

به گزارش ایلنا، این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در شامگاه شنبه 29 خرداد ماه به دیدار با سید حسن خمینی رفت، تلخی حادثه از ابعاد مختلف است و این اهانت به شخص شما نبود بلکه اهانت به امام (س) و نظام تلقی می‌شود؛ تلخی حادثه از آنجا مضاعف می‌شود که در حضور مقام معظم رهبری و صدها میهمان خارجی وعاشقان حضرت امام و در روزی که متعلق به امام راحل عظیم الشان بود صورت گرفت.

امام جمعه موقت قم ادامه داد: باید از همگان پرسید که چرا با شما چنین می کنند و اینها کیستند و چه خطری را در وجود شما می بینند که دست به این حرکات می زنند؟ایشان با توصیه به صبر استقامت در مقابل ناملایمات اظهار داشتند: یکی از بزرگترین و مهم‌ترین ویژگی های امام راحل تقوی و اتکاء بخدا بود که انشاالله در همه لحظات باید از آن پیروی نمائیم.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:45 عصر
 شهردار تبریز گفت: اجرای بیش از 600 پروژه و طرح عمرانی بزرگ و کوچک با مجموع 3 هزار و 440میلیارد ریال اعتبار عمرانی در دستور کار شهرداری است.

به گزارش  روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین امروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر، طی گزارشی جامع عملکرد و برنامه‌های عمرانی و مالی شهرداری در سه ماهه اول سال‌جاری و نیز برنامه‌های آتی شهرداری را تشریح کرد.
وی با اعلام اینکه ابلاغ دیرهنگام بودجه سال‌جاری از سوی فرمانداری عملا موجب رکود و بلاتکلیفی برخی برنامه‌های عمرانی شهرداری به ویژه پروژه‌های در دست اجرا شد، گفت: مجموع درآمد تحقق یافته سازمان‌های تابعه شهرداری در سه ماهه اول سال جاری 19 درصد و میانگین درآمد محقق شده مناطق 10گانه افزون بر 36 درصد بوده با این حال از نظر کمی و کیفی، اجرای افزون بر 600 پروژه و طرح عمرانی بزرگ و کوچک با مجموع 3 هزار و 440 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در دستور کار شهرداری است.
شهردار تبریز اظهار داشت: تلاش برای اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی خدماتی نیمه تمام شهرداری در سال‌جاری را اولویت اصلی شهرداری برشمرد و افزود: پروژه‌هایی چون مسیرگشایی ایده‌لو، بازار سوغات تبریز، رستوران و پارک شادی پارک مسافر بلوار استاد شهریار، تالار اجتماعات 29 بهمن طبقه فوقانی بازار سوغات، سه سالن اجتماعات جدید، ادامه توانیر به افلاک‌نما، سه پارک شادی در مناطق سه، شش و هفت، قطعه آخر طرح ساماندهی مهرانه‌رود، طرح توسعه استخر باشگاه شهرداری، مسیرگشایی درب گجیل، حسینیه گلزار شهدا، پارکینگ مجموعه بلوک گلستان، آماده‌سازی کوی فرشته، مرکز همایش‌های شهرداری در باغ گلستان، پارکینگ و المان، آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مسکن مهر مشارکتی شهرداری با دولت، پروژه دفع آب‌های سطحی دامنه‌های عون‌بن‌علی، پارک و بوستان رسالت، فاز اول طرح تبادل شرق تبریز، کمپینگ ورودی شرق تبریز، ادامه نهضت آسفالت، تسریع در طرح پارک کوهستان، اتمام پل ارتباطی به پارک فجر، خیابان رودکی، تله‌کابین عون‌بن‌علی، فرهنگسرای الغدیر، ساختمان جدید مرکز علمی کاربردی شهرداری، نصب 40 دوربین جدید در تقاطع‌های شهری، نردبان 52 متری آتش‌نشانی، راه‌اندازی سه ایستگاه سیار آتش‌نشانی، شش سالن چند منظوره، فروشگاه و مرکز خرید پل کابلی، احداث 50 واحد برای انتقال و استقرار مشاغل مزاحم در منطقه مایان، اتمام چند مسیرگشایی و شش پل عابرگذر از جمله مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شهرداری است که تلاش می‌شود تا پایان سال‌جاری و به ترتیب نسبت به اتمام آنها اقدام شود.
شهردار تبریز در ادامه همچنین برنامه‌ریزی برای اجرای سریع پروژه‌های جدید در سال‌جاری را از دیگر اولویت‌های شهرداری برشمرد و افزود: آماده‌سازی شهرک خاوران، احداث پارک بانوان منطقه 4، پایانه اتوبوسرانی شرق تبریز، ایستگاه شفت مترو قراملک، طرح پایدارسازی کنارگذر شمالی، احداث پل ارتباطی در انتهای راسته کوچه، عقد قرارداد احداث 25 زمین چمن مصنوعی ورزش در مناطق و محلات مختلف، آبرسانی از میدان چایی به پارک کوهستان، طرح کاشت یک میلیون درخت در سطح شهر، ادامه ده‌ها مسیرگشایی در نقاط مختلف شهر، احداث سه باب کتابخانه جدید و ایجاد باند ویژه دوچرخه به طول پنج کیلومتر از اهم طرح‌ها و پروژه‌های سال‌جاری شهرداری است.
نوین در ادامه به عملکرد شهرداری در حوزه جذب سرمایه‌گذاری اشاره و تصریح کرد: تاکنون افزون بر 2 هزار و 40 میلیارد ریال پروژه مشارکتی در سطح شهر تبریز به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر آن 11 پروژه به ارزش تقریبی 1720 میلیارد ریال بین 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: همچنین شش پروژه مشارکتی به ارزش 3 هزار و 460 میلیارد ریال بین 10 تا 50 درصد و 46 پروژه به ارزش 2 هزار و 770 میلیارد تومان با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست ضمن اینکه 19 هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی نیز در مرحله تفاهم هستند.
شهردار تبریز در ادامه گفت: اگرچه بودجه سال‌جاری در سه ماهه اول به دلیل مسائلی که قبلا اشاره شد، کمتر از پیش‌بینی محقق شده، اما بر خلاف برخی ادعاها همین بودجه تحقق یافته در بخش جاری هزینه نشده و روند اجرای پروژه‌ها گویای فعالیت شهرداری در پیشبرد برنامه‌های عمرانی است.
شهردار تبریز، تلاش برای تداوم نهضت آسفالت معابر، اتمام پروژه‌های نیمه تمام، تسریع در اجرای پروژه‌های جدید، تداوم روند جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تحقق کلی اهداف و برنامه‌های توسعه تبریز را از اهم برنامه‌ها و اولویت‌های کاری شهرداری برشمرد.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:45 عصر
 سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: به خاطر بازی با ابومسلم و ترک زمین به سازمان لیگ رفتم تا توضیحاتی بدهم.

فراز کمالوند در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره حضور روز گذشته خود در سازمان لیگ اظهار داشت: از مدت ها قبل قرار بود به سازمان لیگ بروم تا در مورد اتفاقات بازی با ابومسلم که تراکتورسازی زمین بازی را ترک کرد، توضیحاتی بدهم. دیروز این فرصت دست داد و نزد عزیز محمدی رفتم.
وی افزود: به آقای محمدی گفتم درباره این پرونده تابع نظرات کمیته انضباطی بودیم و من دخالتی در این ماجرا نداشتم.

کمالوند درباره شرایط تراکتورسازی عنوان کرد: به زودی تکلیف تراکتورسازی مشخص می شود. آقای شفق از من خواست از فردا تمرینات را آغاز کنیم و من هم همین کار را خواهم کرد.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:44 عصر

 سایت روزنامه جوان که تا چندی قبل سید حسن خمینی را با نام مصطفوی خطاب می کرد ، با تغییر این رویکرد ، در گزارشی به بیان پشت صحنه نامه کدیور به نوه امام (ره)‌پرداخت و درباره منشا نامه کدیور نوشت :‌

شنیده‌ها حاکی از آن است که چند روز قبل از نوشتن نامه موهن کدیور، در یک تشکل روحانی وابسته به جریان اصلاحات، مرد خاکستری این جبهه که کمتر در انظار رسانه‌ها حاضر می‌شود و سعی می‌کند اندیشه‌های خود را غیر مستقیم ارائه دهد، با عصبانیت شدید از شکست‌های پی‌درپی جریان فتنه ضمن حمله شدید به ارکان نظام و ولایت فقیه گفته است: «ما اینجا فعلاً نمی‌توانیم راجع‌به این مطالب (ولایت فقیه) آشکارا حرف بزنیم و مخالفت کنیم این حرف‌ها را باید کسان دیگری و به نحو دیگری بزنند.»

 بنابراین گزارش مرد خاکستری در ادامه خواسته است که به کدیور پیغام داده شود که با متنی قوی پنبه ولایت فقیه را بزند.

روزنامه جوان، تعبیر مرد خاکستری را برای خویینی ها به کار می برد.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:43 عصر
 دروازه‌بان فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان با پرسپولیس قرارداد بست.

به گزارش خبرگزاری فارس، رحمان احمدی عصر امروز با حضور در باشگاه پرسپولیس پس از توافق با مسئولان این باشگاه با این تیم قرارداد داخلی یک ساله امضا کرد.
احمدی برای اینکه هر چه زودتر خود را به جمع سرخپوشان در اردوی اردبیل برساند راهی هیات فوتبال تهران شده تا قرارداد خود را به ثبت برساند.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 3:52 عصر
مایلم کناره گیری کنم اما می ترسم قهر تلقی شود
 

 هاشمی رفسنجانی یک سال پس از نامه به رهبر انقلاب سکوت خود را شکست و گفت: انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم.

به گزارش جهان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به بازنشستگی به معنای کناره گیری از مسئولیت های سیاسی فکر کرده اید؟ گفت: مایلم. الان سن من در حدی است که مایلم این گونه شود. ولی هنوز می ترسم عوارض بد سیاسی داشته باشد و به نوعی قهر تلقی شود.

آیت الله هاشمی افزود: یکی از کارهای که می خواستم بعد از ریاست جمهوری بکنم و نتوانستم انجام دهم این بود که در سفرهای خارجی که می رفتم، خیلی جاها را نشان کردم که بعدا بروم ببینم و جهانگردی کنم که نشد. اگر بخواهم به سفر خارجی بروم باید جمع زیادی از پاسداران همراه من باشند و آنجا هم که می رویم شورای تامین نیرو می آورند و همیشه زحمت دارد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری  درباره نامه بحث برانگیز خود به رهبری انقلاب قبل از انتخابات تصریح کرد:همه می‌دانستند که نسبت به دیگر نامزدها بی‌طرف هستم کاری نداشتم که مردم به چه کسی رأی می‌دهند. ولی همه می‌دانستند که روحیه کاری من با این شیوه اداره جامعه سازگار نیست. متأسفانه در مناظره، آقای احمدی‌نژاد حرف‌هایی را زده بود که غیرواقعی بود، انتظار من و همه دلسوزان واقعی نظام این بود که رهبری عکس‌العمل نشان دهند. چون من تنها نبودم. در آن مناظره شما نوعی ستیز با روحانیت را مشاهده کردید که به بهانه مخالفت با من، آقای خاتمی، آقای ناطق نوری و آقای کروبی که رؤسای جمهوری و رؤسای مجلس بودیم، همه دستاوردهای انقلاب را حراج گذاشت و این گونه القا کرد که روحانیت در اداره جامعه کارایی ندارد.

وی ادامه داد: در سالگرد رحلت امام در مرقد به ایشان گفتم حرف‌های ناقص گفته‌اند. ترجیح می‌دهم خودشان اصلاح کنند وگرنه ناچارم توضیح بدهم. چند روز هم صبر کردم و جوابی ندیدم. پس از آن نامه‌ای تهیه کردم. چون می‌بایست جواب آن حرف‌ها داده می‌شد. می‌گویند چرا قبل از انتخابات نامه را دادم. این سوال دیگر سفسطه است چون مگر ایشان هدفی غیر از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟ نامه را تهیه کردم و در آخرین فرصت قبل از انتخابات در طرح آن مباحث خلاف واقع داشت؟ نامه را تهیه کردم و در آخرین فرصت قبل از انتخابات که عصر سه‌شنبه بود، برای رهبری فرستادم. چون اگر سه‌شنبه می‌دادم، روزنامه‌ها چهارشنبه می‌نوشتند و اگر چهارشنبه‌ می‌دادم پنجشنبه کسی حق نداشت بنویسد. چون فرصت تبلیغات تمام می‌شد. می‌خواستم جواب آن حرف‌ها را بدهم. در کنار آن کارها، در رفت و آمد و اخبار موثق، شور و اشتیاق مردم را می‌دیدم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به هر حال در همان فرصت باقی‌مانده برای رهبری معظم فرستادم و متأسفانه در آن فاصله 2 ساعته باقی‌مانده نامه به ایشان نرسیده بود، چون جوابی به من نرسیده بود. در آخرین لحظاتی که می‌خواستم خدمت ایشان بروم، منتشر کردم. وقتی رفتم، ایشان گفتند: داشتم نامه شما را از کامپیوتر می‌خواندم. یعنی پس از اینکه پخش شده بود هم، هنوز متن اصلی را ندیده بودند.

پرسیدم از نظر شما چگونه بود؟ گفتند: از لحاظ محتوا هیچ ملاحظه‌ای ندارم و فقط یک نکته دارم که آقای احمدی‌نژاد شخص شما را به فساد متهم نکرد و درباره بچه‌های شما گفت. گفتم: فضا به گونه‌ای بود که اگر چه از من اسم نبرد، اما همه چیز متوجه من شد. ایشان گفتند: واقعاً هیچ ملاحظه‌ای روی نامه ندارم ولی اگر جای شما بودم، بعد از انتخابات منتشر می‌کردم.

آیت الله هاشمی افزود: گفتم: خواست خدا بود که شما تا قبل از انتشار نبینید، چون اگر می‌خواندید و به من می‌گفتید، منتشر نمی‌کردم و این مناسب نبود. چون اگر بعد از انتخابات منتشر کنم دو حالت دارد: اگر آقای احمدی‌نژاد شکست بخورد که درست نیست با ایشان درگیر شوم. چون اخلاقاً کار درستی نیست. اگر هم پیروز شود که اصلاً درست نیست با منتخب مردم درگیر شوم و جشن انتخابات را در کام مردم تلخ کنم ولی الان حق من است که جواب بدهم و دادم. ایشان هم در مقابل این منطق من اعتراض نکرد.

هاشمی درباره اینکه به نظر می رسد این نامه رابطه شما با رهبری انقلاب را دچار تغییرات کرده است، گفت: نه، ایشان صراحتاً گفتند که هیچ ملاحظه‌ای درباره محتوای نامه ندارم. حتی در همان جلسه گفتند: به حق از من انتظار دارید که جواب بدهم. صلاح ندیدم که پیش از انتخابات جواب بدهم، چون روی حضور مردم تأثیر می‌گذارد ولی بعد از انتخابات جواب می‌دهم. حتی گفتند که به آقای احمدی‌نژاد هم گفتم که حرف‌های ناحقی زدید و جواب شما را می‌دهم. واقعاً هیچ وقت ایشان به خاطر نامه از من گله نکردند، چون روابط ما به گونه‌ای است که اگر گله هم داشته باشند، می‌گویند. الحمدلله همکاری 60 ساله ما به گونه‌ای است که با هم رودربایستی نداریم.

هاشمی در برابر این توضیح که برخی می خواهند به بهانه نامه شما را مقابل رهبری قرار دهند، تصریح کرد: اینها در سیاست طبیعی است. گروهی که وارد بازی‌های سیاسی می‌شوند از این حرف‌ها زیاد می‌زنند، ولی همیشه واقعیت‌ها خود را بر احتمالات سیاسی تحمیل می‌کند و دیر یا زود همه چیز مشخص می‌شود.

او درباره ملاقات های خود با رهبری انقلاب هم گفت: قبلا هفته ای یک بار ملاقات رایج و حتمی داشتیم. بعدا که کارها کمتر شد دو هفته یک ملاقات داریم که معمولا دو ساعت طول می کشد که گاهی تا شام است. اگر مساله ای هم پیش بیایدتلفنی یا حضوری بین دو هفته صحبت می کنیم.

آیت الله هاشمی با بیان اینکه من خودم از اینترنت استفاده می کنم ادامه داد:من شخصا بیشتر از سایت های خبری استفاده می کنم و گاهی هم بی بی سی می بینم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه بی بی سی در کار رسانه ای خود حرفه ای عمل می کند در عین حال خاطر نشان کرد:مایل نیستم هیچ وقت از آن رسانه استفاده کنم.

آیت الله هاشمی در خصوص آزاد سازی ماهواره گفت:اگر بخواهیم جلوگیری هم کنیم نمی توانیم.الان شما می دانید که دشمنان ما هزینه های زیادی انجام می دهند تا فیلتر شکن درست کنند که اصلا نشود سانسور کنیم.اشکال بعدی هم که ایجاد می شود این است که الانسان حریص علی ما منع.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 3:49 عصر
 فرمانده انتظامی مراغه گفت: با تلاش ماموران انتظامی مراغه قاچاقچیان اشیای زیرخاکی در حین معامله فسیل‌های عاج فیل‌های ماموت شناسایی و دستگیر شدند.

بیاضعلی امامپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مراغه اظهار داشت: در پی اطلاع از فعالیت فردی به هویت «علی – ف» فرزند قدرت اهل و ساکن شهرستان هشترود در زمینه کشف و خرید و فروش غیرمجاز اشیاء زیرخاکی و عتیقه در حوزه استحفاظی این شهرستان ماموران انتظامی به منظور اطلاع از صحت و سقم موضوع به محل فعالیت وی اعزام شدند.
وی ادامه داد: به منظور نیل به این هدف ماموران اقدام به انجام عملیات کنترلی نامحسوس کردند و پس از مراقبت‌های ویژه اطلاع حاصل شد که نامبرده قصد فروش چند عدد عاج فیل ماموت و دیگر اشیاء عتیقه را دارد.
امامپور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و ماموران به صورت غافلگیرانه نامبرده را به همراه یک نفر همدست دیگر به نام « اسرافیل – م» در محل فعالیت‌اش در حین معامله اشیاء مذکور دستگیر کردند.
وی افزود: متهمان به منظور انجام تحقیقات و بازجویی‌های اولیه به مقر پلیس انتقال داده شد و در بازرسی از منزل آنها یک عدد عاج ماموت به اندازه تقریبی دو متر، یک عدد فسیل خرد شده دارای دو تکه، 12 قلم اشیاء عتیقه و با ارزش به همراه یک عدد النگوی با نگین شیشه‌ای و یک عدد سر مجسمه شکسته که همگی خاک آلود بودند کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه اظهار داشت: در بازرسی‌های تکمیلی متهمان ضمن قبول اتهام وارده پس از تشکیل پرونده و درج دلایل و مستندات دال بر اثبات جرم آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی همچنین اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان مراغه در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری بیش از یک هزار بطری و قوطی انواع مشروبات خارجی کشف کردند.
امامپور ادامه داد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان مراغه ماموران انتظامی اقدام به ایجاد تورهای ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری کردند.
وی ادامه داد: ماموران در حین انجام وظیفه به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و به راننده دستور توقف دادند ولی راننده به محض مشاهده حضور ماموران در محور با سرعت زیاد متواری شد و ماموران نیز بلافاصله اقدام به تعقیب وی کرده و پس از مدتی تعقیب و گریز موفق شدند با استفاده از شگردهای خاص پلیسی خودروی مذکور را متوقف کنند.
امامپور اظهار داشت: خودروی مذکور به همراه راننده برای انجام بازرسی، کنترل و تحقیقات اولیه به مقر پلیس انتقال داده شد که در بازرسی و کنترل مقدماتی مورد خاصی ملاحضه نشد ولی با توجه به رفتار غیرعادی راننده و هوشیاری ماموران در بازرسی‌های تکمیلی تعداد یک هزار و 25 بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی که به طریق ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.
وی تصریح کرد: راننده خودرو در بازجویی‌ها ضمن قبول اتهام وارده اقرار و اعتراف کرد که مشروبات الکلی را از مناطق مرزی استان آذربایجان غربی به منظور توزیع در مناطق مرکزی کشور تهیه کرده است و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 3:47 عصر


محققان سوئدی با انجام پژوهشی روی مقوله ازدواج موفق به کشف ژن تقلب یا خیانت به همسر در مردان شده‌اند.

این پژوهش نشان داد: اگر مردان فاقد یک نوع ژن خاص در مغزشان باشند، شوهران وفاداری خواهند بود و عاشق همسرشان باقی خواهند ماند.

این پژوهش تازه در سوئد حاکیست؛ مردان ممکن است دارای این ژن تقلب باشند که آنها را از مسیر راست و صحیح منحرف می‌سازد.

دکتر هاس والوم متخصص ژنتیک رفتاری در انستیتو کارولینسکای استکهلم که سرپرستی این پژوهش را عهده‌دار بوده، ‌در این باره گفت: مردان حامل دو نسخه از این ژن دو برابر بیشتر از مردانی که یک نسخه از آن را دارند،‌ دچار سوء تفاهمات زناشویی می‌شوند.

این ژن که روی بیش از هزار زوج آزمایش شده در واقع فعالیت هورمونی موسوم به «واسوپرسین» را تنظیم می‌کند.

به گزارش اسکای نت،‌ این ژن دیکته می‌کند که گیرنده‌های واسوپرسین چگونه در مغز قرار بگیرند. این محققان با بررسی 552 مجموعه ژنی در دوقلوها دریافتند: مردانی که نوع خاصی از این ژن را دارند، بیشتر در روابط زناشویی خود دچار سوء تفاهم شده و کمتر در مقوله ازدواج موفق هستند.  


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ