سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تلخى این جهان شیرینى آن جهان است و شیرینى این جهان تلخى آن جهان . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 92 اردیبهشت 30 , ساعت 12:19 عصر

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از افتتاح کمپ گردشگری خسروشاه خبر داد.

کمپ گردشگری خسروشاه

 تراب محمدی صبح امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این کمپ گردشگری با مجهز بودن به تمام امکانات رفاهی، در هفته میراث فرهنگی همزمان با افتتاح 362 پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سراسر کشور به بهره‌برداری می رسد.

وی افزود: کمپ گردشگری خسروشاه که ساخت آن از سال 89 آغاز شده بود،

مجموعه‌ای از تجهیزات رفاهی و خدماتی را داراست.

محمدی با بیان اینکه این پروژه در ورودی شهر خسروشاه قرار گرفته است، یادآور شد: کمپ گردشگری خسروشاه با اعتبار 4 میلیارد ریال در فضایی به مساحت بالغ بر 3 هکتار ساخته شده است.

وی در خصوص مشخصات کمپ گردشگری خسروشاه افزود: این کمپ شامل مجتمع رفاهی بین راهی با امکانات خدماتی همچون بوفه، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه و نیز آلاچیق در خدمت مسافران و گردشگران قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: راه دسترسی و ارتباطی مناسب، گازرسانی و آبرسانی به این پروژه انجام گرفته و برای تامین انرژی در آن از سیستم آبگرمکن خورشیدی استفاده می‌شود.

محمدی با اشاره به لزوم توسعه بیش از پیش امکانات رفاهی و خدماتی در استان تاکید کرد: جذب گردشگر به منطقه و استان پیش از هر چیز نیازمند تامین زیرساخت‌های اولیه است که در این راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی اقدامات موثری انجام داده است.

وی با تاکید بر موقعیت مناسب طبیعی و تاریخی خسروشاه یادآور شد:آرامگاه شیخ سلار، آرامگاه قطب راوندی، مسجد جامع خسروشاه، برج کبوتر، قیز قلعه‌سی و سالارباغی، از جمله آثار تاریخی خسروشاه به‌شمار می‌روند.


دوشنبه 92 اردیبهشت 30 , ساعت 12:15 عصر

 

 

فاضلاب خسروشاه

میرهادی قره‌سید رومیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه برای آذربایجان شرقی 2 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد، اظهار کرد: از این میزان مصوبه سهم تبریز، آذرشهر و اسکو 900 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره با همفکری سایر نمایندگان این حوزه تصمیم به اختصاص تمام بودجه سهم تبریز، آذرشهر و اسکو به قطار سریع و سیر گرفته شد، گفت: بنا به تصمیم جمعی شش نماینده حوزه یاد شده اعتبار اختصاصی به تبریز و قطار سریع السیر تبریز ‌ـ میانه‌ ـ تهران اختصاص داده شد.

قره‌سید رومیانی اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق 40 میلیارد ریال نیز برای بیمارستان آذرشهر در کمیسیون تلفیق اختصاص یافت.

وی با اشاره به همکاری نمایندگان برای اختصاص این رقم به این بیمارستان 400 تختخوابی گفت: در بودجه ارائه شده توسط خود دولت تنها 5 میلیارد ریال برای این مجموعه پیش‌بینی شده بود که با همکاری نماینده دیگر آذربایجان‌شرقی در کمیسیون تلفیق این رقم به 40 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در این کمیسیون همچنین برای هر کدام از فاضلاب شهرهای آذرشهر، اسکو و خسروشهر نیز 25 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است. 


دوشنبه 92 اردیبهشت 30 , ساعت 12:8 عصر

گلخانه خسروشاه 

مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید از گلخانه مدرن تولید سبزی و صیفی با برند محصولات گلخانه‌ای گلچین در شهرستان خسروشاه  که با حضور معاونان سازمان صورت گرفته بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اکثر کارخانه‌ها و گلخانه‌های کشورهای توسعه یافته از سوخت مصرفی استفاده نمی‌کنند، بلکه همه آنها از انرژی خورشیدی استفاده کرده و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهند.

وی بر کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی با احداث گلخانه‌های مدرن تاکید کرد و از حمایت همه جانبه سازمان از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای خبر داد.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های سازمان برای دستیابی مطمئن به توسعه پایدار در تمام بخش‌های کشاورزی، از حمایت‌های سازمانی به صورت مستقیم از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی با کشت گلخانه‌ای در طول چهار سال گذشته، به منظور افزایش بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و در نهایت کاهش قیمت تمام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به مزایای کشت گلخانه‌ای اشاره کرد و افزود: افزایش 10 برابری تولید در واحد سطح، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه‌جویی در مصرف آب با روش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدروپونیک، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، تداوم کار و تولید محصول در تمام فصل‌های سال با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و کار آموختگان کشاورزی و استفاده از اوقات فراغت کشاورزان در فصل‌های پاییز و زمستان از مزایای کشت گلخانه‌ای محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه برای گرفتن بازار منطقه و دنیا باید گلخانه‌های استان توسعه پیدا کرده و مدرن شود، افزود: تولیدات این بخش به لحاظ کمی و کیفی باید افزایش یابد و به کشورهای منطقه که بازار بسیار خوبی برای صدور تولیدات گلخانه‌ای ما است، ارسال شود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی نیز با بیان اینکه گلخانه مدرن گلچین در روستای کردلر بخش خسروشاه برای تولید محصولات سبزی و صیفی نظیر خیار، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و سبزیجات برگی همچون ریحان در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع احداث شده است، افزود: 3 هکتار آن با آبیاری قطره‌ای و 500 مترمربع دیگر آن به صورت غرقابی آبیاری می‌شود.‌

سعدالهب اسکندری با بیان اینکه برای احداث این گلخانه 12 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات از محل کارگروه توسعه کشاورزی اختصاص داده شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این گلخانه سالانه بیش از یک هزار تن محصول خیار تولید کند.


دوشنبه 92 اردیبهشت 16 , ساعت 8:10 عصر
زادگاه من خسروشاه
حاج علی بشیری خسروشاهی شاعر خسروشاهی در وصف شهر خسروشاه چنین سروده است.

زادگاه من خسروشاه
عارفا خواهی اگر بینی جمال ماه را /
خیز و بنگر چهره ی زیبای خسروشاه را /
دشت سبز و جلگه پهن و هوای دلنشین /
مردمان مهربان و میهمان دوست و متین /
خشکبارش صادراتی، میوه هایش دلپذیر /
آبها دارد زلال و باغهای بی نظیر /
شاخ گردوها بلند و سرکشیده در هوا /
سرو را ماند بقامت دلفریب و دلربا /
دامن پر مهر او علامه ها دارد به بر /
عالم و دانش پژوه و صاحب فن و هنر /
مردمی بس معتقد بر دین اسلام مبین /
رهنمایان طریق حق را یاور و معین /
مام استاد و ادیب و دانش و دانش سرا /
مهد دانشگاهیان و مرکز بیع و شری /
زادگاهم تا بود این سرزمین با صفا /
خوانمش ذکر دعا، گویمش شکر خدا /

منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ اسکو


دوشنبه 92 اردیبهشت 16 , ساعت 8:5 عصر

انتخاب شهر خسروشاه بعنوان شهر سالم استان

 

مرکز بهداشت شهرستان تبریز، با در نظر گرفتن پتانسیل‌های موجود در شهر خسروشاه خصوصاً وجود مشارکت‌های مردمی و بین بخشی در این منطقه، پروژه شهر سالم این شهرستان را پس از شهر تبریز ، به خطه خسروشاه اختصاص داد.
به گزارش وب دا قه نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان تبریز ، در این راستا پس از تصویب در جلسه شهرستان و استان، موضوع در کار گروه سلامت و امنیت  غذایی  شهرستان مطرح و بعد از تصویب نهایی به وزارت بهداشت درمان پیشنهاد شد.درادامه با هماهنگی مهندس رضائی مسئول بهداشت محیط شهرستان تبریز جلسه‌ای در شهر خسروشاه با شرکت مسئولین شهر(بخشدار محترم، شهردار، شورای اسلامی و000) و مسئولین مرکز بهداشت استان و شهرستان تشکیل و اهداف پروژه شهر سالم تصویب شد.
در نهایت با حمایت‌های مسئولین محترم شهر خسروشاه بویژه شهردار محترم این شهر، مهندس یاری، اعضای شورای شهر و همت ریاست مرکز بهداشت شهرستان تبریز دکتر خسروشاهی و همکاری مردم فهیم و شریف خسروشاه ، اکثر شاخص‌های مورد توجه در این طرح به ثمر نشست و مابقی با شتاب گسترده‌ای در حال اجراست.
پس از بازدید از قسمتهای مختلف و مشاهده‌ی پیشرفت‌های قابل ملاحظه در پروژه، مقرر گردید مواردی همچون خانه سلامت و دبیرخانه شهر سالم نیز در اولویت قرار گیرند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ