سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از این آدمى شگفتى گیرید : با پیه مى‏نگرد و با گوشت سخن مى‏گوید : و با استخوان مى‏شنود ، و از شکافى دم بر مى‏آورد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 90 مهر 27 , ساعت 10:50 صبح

آموزش و پرورش منطقه خسروشهر

 به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه خسروشهر با هماهنگی معاونت محترم پرورشی و تربیت بدنی ، بمناسبت بزرگداشت  روز تربیت بدنی و ورزش و هفته سلامت روان ، جمعی از دانش آموزان دختر مدارس راهنمائی شهری با حضور پرنشاط و حرکت ورزشی خود در دامنه کوه دینگو بایرام ، کوهپیمائی کردند .

 

آموزش و پرورش منطقه خسروشهر


چهارشنبه 90 مهر 27 , ساعت 10:40 صبح

 آموزش و پرورش منطقه خسروشهر

به گزارش روابط عمومی آموزش و پروش منطقه خسروشهر ، در اولین روز از هفته پیوند اولیا و مربیان که با "نام تعامل هدفمند خانواده ها درنظام تعلیم و تربیت " نامگذاری شده است با حضورآقای امیر حقیان ریاست محترم اداره و اولیای محترم ، زنگ پیوند در مجتمع تولی شیخ حسن نواخته شد . در این مراسم که برنامه های مختلفی اجرا شد ، امیر حقیان طی سخنانی با اشاره به اهمیت تعامل موثر اولیا ی دانش آموزان با مربیان مدرسه ،با ترسیم چارچوبی از آموزش و پرورش ، یک ضلع مهم و تاثیر گذار آموزش و پرورش را خانواده دانست و گفت : همسوئی و هماهنگی پدر و مادر با مربیان مدرسه وبه تبع آن همسوئی ارزشهای حاکم بر خانواده و مدرسه موجب رشد و تربیت صحیح فرزندان و شکوفائی استعداد های دانش آموزان عزیز خواهد شد.وی در ادامه با اشاره به وجود وسایل ارتباطی مختلف و پرداختن اولیا به مشاغل متعدد از خانواده های محترم خواست با قبول این نکته که فرزندان امانت های خداوند متعال هستند وما برای به کمال رسیدن آنها وظایف سنگینی داریم، با برقراری ارتباط عاطفی و ایجاد جو صمیمی اجازه ابراز عقاید و نظر به نوجوانان و فرزندان خود را فراهم نمایند  .همچنین بر اهتمام اولیای محترم نسبت به تربیت دینی و اسلامی و اهمیت ویژه تربیت دختران به عنوان مادران و مدیران آینده کشور تاکید کرد.


جمعه 90 مهر 22 , ساعت 6:46 عصر

حضور شناگر دانشگاه پیام نور خسروشهر در مسابقات کشوری

دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه پیام نور خسروشهر راهی مسابقات کشوری شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خسروشهر: مریم دنیوی دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی این دانشگاه پس از شرکت درمسابقات مقدماتی و کسب امتیازات لازم موفق شد به مسابقات کشوری راه پیدا کند .

شایان ذکر است مریم دنیوی در قالب تیم شنای دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی در این مسابقات شرکت کرده بود .

 افزایش تعداد رشته های دانشگاه پیام نور واحد خسروشهر به 9 رشته

تعداد رشته های دانشگاه پیام نور واحد خسروشهر به 9 رشته افزایش یافت .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور خسروشهر: با اضافه شدن رشته های مهندسی آب و خاک و مهندسی کشاورزی از مهرماه سالجاری به رشته های دانشگاه پیام نور واحد خسروشهر ، تعداد رشته های این مرکز دانشگاهی به 9 رشته می رسد .

دکتر عباسی رئیس دانشگاه پیام نور واحد خسروشهر با بیان اینکه تسهیلات لازم را جهت میزبانی شایسته از دانشجویان جدید الورود ایجاد کرده ایم گفت : جذب دو رشته جدید بر اساس نیازهای شهرستان و مطالبه عمومی بوده است که امیدواریم با جذب دانشجو در این دو رشته به نیاز موجود در این شهرستان جوابگو باشیم .


جمعه 90 مهر 22 , ساعت 6:7 عصر
تبریز - خبرگزاری مهر: بخشدار خسروشهر با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، این نیرو را نماد امنیت و صلابت در جامعه نام برد و گفت: ارتقای امنیت اجتماعی عامل توسعه همه جانبه?عدالت، آسایش و تولید بوده و ناجا نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب نوروزی نیروی انتظامی را حافظ جان ومال مرد نام برد و افزود: باید همچون گذشته از این نیرو که حافظ امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، حمایت شود.

وی با تاکید به نقش مهم امنیت خاطرنشان کرد: اولین و اساسی ترین مطالبه مردم از حکومت برقراری امنیت پایدار است و این موضوع مهم حق مردم و یکی از وظایف برجسته نظام اسلامی است.

نوروزی گفت: توسعه همه جانبه پیشرفت، عدالت، آسایش و تولید ثروت در گرو عامل مهم امنیت حاصل می شود زیرا نعمت امنیت زمانی درک می شود که ناامنی در جامعه ایجاد شود، لذا مقوله امنیت از اهمیت والایی برخوردار بوده و باید همه دست به دست هم دهیم تا روز بروز شاهد ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه باشیم.

وی یکی از موارد مهم احساس امنیت در جامعه را ایجاد امنیت اعلام کرد و اظهار داشت: احساس امنیت با خود امنیت تفاوت زیادی دارد بنابر این باید تلاش کنیم احساس امنیت شهروندان روز بروز بیشتر شود.

مهندس یاری شهردار خسروشهر نیز با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه تعامل فوق العاده و سازنده ای میان شهرداری و نیروی انتظامی خسروشهر برقرار است.

مهندس یاری با اشاره به تنوع وظایف نیروی انتظامی و شهرداری بر وجود اهداف مشترک در جامعه میان این دو نهاد تاکید وخاطر نشان کرد: وجود اهداف مشترک در مدیریت شهری باعث شده است که این دو نهاد خدمت رسان به شهروندان به صورت مرتب با یکدیگر در تماس باشند و خوشبختانه تعامل فوق العاده و سازنده ای میان شهرداری و نیروی انتظامی بخش برقرار است.

شهردار خسروشهر با تاکید بر اهمیت مقوله امنیت در پیشبرد توسعه شهر گفت : امنیت جزو الفبای توسعه یک شهر است که به دست پر توان نیروی انتظامی این مهم صورت می گیرد .

یاری با بیان اینکه همکاری نیروی انتظامی با شهرداری در بازگشایی معابر و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز کارگشا بوده تصریح کرد: بر اثر این ارتباط موثر بسیاری از گره های کور شهری در حوزه های مختلف حل و فصل گردیده است.

شهردار خسروشهر در ادامه با اعلام آمادگی شهرداری جهت همکاری های بیشتر بیان کرد : شهرداری خسروشهر علاقمند است که این همکاری ها بیش از پیش ادامه یابد.

مهندس یاری تعامل بین مسوولان بخش را مهم دانست وافزود: ایجاد تعامل وهمکاری بین ادارات ونهاد های مختلف باعث پیشرفت می شود وبخشدار خسروشهر با درایت و مدیریت خود موفق شده است تا بین تمامی ارگاه ها این اتحاد ویکدلی را ایجاد کند.


چهارشنبه 90 مهر 20 , ساعت 1:12 عصر

مطالعات مرحله اول و دوم طرح شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهر خسروشهر در استان آذربایجان شرقی در پژوهشکده مدیریت شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تأیید شد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مطالعات مرحله اول و دوم طرح شبکه آبرسانی و آبیاری فضای سبز شهر خسروشهر پس از بررسی توسط کمیته اجرایی و هماهنگی استانداری آذربایجان شرقی،درحوزه معاونت پژوهشی پژوهشکده مدیریت شهری و روستایی مورد ارزیابی و تأیید قرار گرفت.
در این طرح ضمن بررسی وضعیت موجود و توسعه فضای سبز،نیاز آبی و منابع تامین آب فضای سبز،ضوابط و مبانی طرح،بررسی گزینه های مختلف انتقال و توزیع آب به لحاظ فنی و اقتصادی و انتخاب گزینه بهینه،نقشه های اجرایی به همراه جزئیات اجرایی ارائه شده است .
طراحی شبکه مستقل آبرسانی به فضای سبز با استفاده از آب خام، جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شرب،بهینه سازی سیستم آبرسانی و آبیاری فضای سبز با استفاده از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کاهش هزینه های آبیاری فضای سبز از جمله نیروی انسانی و سوخت از جمله اهداف این طرح است.


چهارشنبه 90 مهر 20 , ساعت 1:6 عصر
 
     مرکز آموزش فنی و حرفه ای خسروشهر در نمایشگاهی یک هفته ای به مناسبت گرامیداشت هفت? دفاع مقدس شرکت کرد.
     به گزارش روابط عمومی ادار? کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، مرکز خسروشهر با همکاری مربیان و کارآموزان توانست نقش فعالی در نمایشگاه ایفا کند.
     مهدی عزتی خسروشاهی مسؤول اجرای برنامه های آموزشی مرکز در این باره گفت: به مناسبت گرامیداشت هفت? دفاع مقدس، با درخواست بخشدار محترم خسروشهر و با هماهنگی و مسؤولیت مرکز مقاومت بسیج سپاه خسروشهر، به مدت یک هفته نمایشگاهی در جوار مرقد باصفای شهیدان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
     وی دربار? هدف از برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: ‌نمایشگاه با هدف آشنایی عموم با توان رزمی و نظامی و نشان دادن گوشه هایی از حال و هوای معنوی جبهه ها در طول هشت سال دفاع مقدس و رشادتهای جوانان عزیز میهن اسلامی برگزار شده و با اجرای مراسمی از جمله مانور نظامی همراه بود.
     وی افزود: در این نمایشگاه علاوه بر حضور گسترد? مراکز نظامی از جمله پایگاه پدافند هوایی تبریز،‌ پادگان شهید قاضی تبریز، سپاه خسروشهر، غرفه هایی هم برای ادارات مختلف منطقه، دهیاری و بسیج روستاها اختصاص یافته بود.
     مسؤول اجرای آموزش مرکز گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای دیدار علاقه مندان دایر بود. مرکز خسروشهر با به نمایش گذاشتن پروژه های عملی کارآموزان خواهر توانست توجه اکثر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

     وی گفت: در این بازدیدها مسؤولان محترم بخش و شهرستان از جمله بخشدار محترم حاج آقا نوروزی،‌ امام جمع? محترم منطقه حاج آقا ناصری و فرماندار محترم شهرستان تبریز آقای چمنی ضمن ارج نهادن به خدمات همکاران مرکز خسروشهر، ‌خواستار اجرای دوره های مختلف فنی و خدماتی در مناطق روستایی و محروم شدند و اظهار امیدواری کردند با همکاری و همیاری بخشدار محترم در این زمینه قدمهای بیشتری برداشته شود.


پنج شنبه 90 مهر 7 , ساعت 7:26 عصر

 همزمان با هفته دفاع مقدس مسئولان شهرستان خسروشهر ، بسیجیان و خانواده‌های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم طی یک مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدا با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای این شهرستان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند .

هفته دفاع مقدس در خسروشهر
 شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
در این آئین باشکوه مسئولان محلی چون بخشدار، ائمه جمعه ، شهردار، وروسای سایر ادرات و خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان در کنار اقشار مختلف مردم شهیدپرور و ولایی حضور چشمگیری داشتند. قرآئت فاتحه و تلاوت آیات قرآن مجید و همچنین شستشوی قبور با گلاب از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.
بخشدار خسروشهر 8 سال دفاع مقدس را نماد پایداری ومقاومت عنوان کرد وافزود: دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند و زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود و بزرگترین خدمتی که جهت نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت خون شهدا می توان انجام داد ادامه راه و صیانت از آرمان آنها است.
تراب نوروزی و بزرگداشت ایام دفاع مقدس را از جمله کارهایی دانست که می تواند در انتقال حماسه ها و ایثارگری های رزمندگان ما بسیار تأثیر گذار باشد و تصریح کرد: این کار سال به سال باید پر رنگ تر و باشکوه تر برگزار شود.
بخشدار خسروشهر خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت هایی که برای ماندگاری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آتی میهن اسلامی صورت می گیرد، لازم است برای تبیین ابعاد مختلف و شناساندن آن به جهانیان تلاش کنیم و این امر با بهره گیری از امکانات هنری و ادبی امکان پذیر است.
وی برنامه های عمومی هفته دفاع مقدس را شامل فضاسازی، تجلیل از ایثارگران و خانواده آنها، تجلیل از خانواده های شهدا، تشریح دستاوردهای دوران دفاع مقدس در محافل مختلف، برگزاری نمایشگاه های عکس، پوستر و محصولات فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی، غبارروبی مزار شهدای 8 سال دفاع مقدس، محافل شعر و خاطره گویی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری مذهبی عنوان کرد.

نمایشگاه هفته دفاع مقدس در خسروشهر
لازم به ذکر است برای اولین بار نمایشگاه هفته دفاع مقدس در خسروشهر با حضور پایگاههای مقاومت بسیج ، تیپ 2 امام زمان ( عج ) ، پادگان سیدالشهدا خاصبان ، پداافند هوایی شمال غرب کشور و پادگان آموزشی شهید قاضی طباطبایی ودهیاری ها و ادارات بخش در 49 غرفه برای بازدید عموم مردم برپا شده است که مورد استقبال مردم  خسروشهر  قرار گرفته است.


چهارشنبه 90 مهر 6 , ساعت 6:30 عصر

مدیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح تولید انگور، بدون استفاده از سموم حشره‌کش برای نخستین‌بار در  شهرستان خسروشهر صورت می گیرد، اظهار داشت: این حق مردم است که محصولاتی سالم و باکیفیت را مصرف کنند.

طرح تولید انگور بدون استفاده از سموم شیمیایی

وی با بیان اینکه با حمایت و تقاضای مصرف‌کننده و نگرش درست تولیدکننده می‌توان تولید و مصرف محصولات کشاورزی سالم را گسترش داد، یادآور شد: باید در ارتباط با تولید محصولات سالم در استان فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد.

اسکندری با بیان اینکه برای تولید محصولات ارگانیک، نیاز به آب، خاک و نهاده‌ای سالم داریم، گفت: نظارت مهندسان و کارشناسان مسوول کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت برای تولید محصول سالم الزامی است.

مدیر جهاد کشاورزی تبریز، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده و به منظور بسط و گسترش شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی، طرح تولید انگور بدون استفاده از سموم حشره‌کش در سطح 3 هکتار بصورت پایلوت در خسروشهر اجرا می‌شود که در مرحله بعدی این طرح، میزان آن را به 10 الی 15 هکتار افزایش خواهیم داد، تصریح کرد: در طول سال هیچگونه مبارزه شیمیایی علیه آفات انگور صورت نپذیرفت و برای نخستین‌بار با هوشیاری کامل شبکه‌های مراقبت و پیش‌آگاهی و برنامه‌ریزی انجام شده توسط کلینیک تخصصی گیاه‌پزشکی خسروشهر و مدیریت کارشناسان حفظ نباتات سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ، محصول انگور با کیفیت بالا و بدون استفاده از سموم حشره‌کش به میزان 100 تن تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز، با بیان اینکه در شرایط حاضر بدلیل سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، مصرف کودهای شیمیایی و سموم در آذربایجان‌شرقی بخصوص شهرستان تبریز کاهش چشمگیری یافته و استفاده از کودهای آلی، زیستی و مبارزه بیولوژیک جایگزین آن شده است، خاطر نشان کرد: تولید محصولات سالم و ارگانیک همچون انگور عاری از سموم شیمیایی حشره‌کش در خسروشهر، خواهد توانست راهی جهت ارایه محصولات سالم به مصرف‌کنندگان باشد، چراکه استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی منجربه شیوع انواع بیماری‌ها در جامعه و هدررفت سرمایه‌های ملی می‌شود.


چهارشنبه 90 مهر 6 , ساعت 6:12 عصر

مدرسه نمونه دولتی دخترانه کوثر خسروشهر

 به گزارش روابط عمومی اموزش و پرروش منطقه خسروشهر، همزمان با نود هزار مدرسه سراسر کشور، بازگشائی مراکز تعلیم و تربیت با حضور مسئولین منطقه ای و اولیا ی محترم و دانش آموزان عزیزدر تمامی مدارس منطقه و بصورت نمادین در مدرسه نمونه دولتی دخترانه کوثر برگزار شد . درا ین مراسم  ابتدا امیرحقیان رئیس اداره با اشاره به تقدم ایمان ،عفت ،عترت و تزکیه بر علم گفت : علم به تنهائی نمیتواند سعادت و خوشبختی جوامع انسانی را براورده کندوبنا به فرمایش حضرت امام (ره ) علم ما باید علم جهت دارباشد. وی در ادامه با اشاره به تعطیلی  مدارس درروزهای پنجشنبه  افزود: روز های پنجشنبه فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط بهتر و عاطفی بیشتر با فرزندان فراهم میکند و اولیای محترم باید با هماهنگی وهمسوئی در اتخاذ روشهای تربیتی ، بستر مناسبی برای تربیت فرزندان فراهم کنند .همچنین زنگ نماز امسال از برنامه های اجرائی مدارس خواهد بود.ایشان در ادامه به بیان خاطراتی از شهید هشت سال دفاع مقدس (شهید رحیم تاری ) پرداختند .

در ادامه ناصری امام جمعه خسروشهر، با اشاره به وقایع جنگ و تحلیل هائی که رژیم صدام و غرب از وضعیت کشورمان داشتند و بر این باور رسیده بودند که براحتی میتوانند نظام اسلامی را از پای در اورند ، گفت : به حول و قوه الهی و با رهبری حضرت امام و مجاهدت شهدای عظیم الشان کشور ما هشت سال در برابر متجاوزین از تمامیت ارضی کشور و نظام اسلامی دفاع کرد و ما امروز شاهد به ثمر رسیدن خون شهیدان اسلام و سقوط حکومت های وابسته و غیر مردمی درمنطقه هستیم. 

سپس شعبانی فرماندهی سپاه منطقه خسروشهر ،بر ضرورت حضورمستمر دانش اموزان در نمازهای جماعت و جمعه گفت : حضورمسلمانان در مساجد بر ابادی و عظمت مساجد می افزاید و از طرفی جنگ نرمی که از طرف کشورهای خارجی فکر و روح جوانان عزیز ما را با تهدید مواجه می کند ،خنثی می شود . در خاتمه برنامه به دانش اموزان ممتاز جوایزی اهدائ گردید.


جمعه 90 مهر 1 , ساعت 7:54 عصر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی هنری همزمان با هفته دفاع مقدس در تبریز و شهرستانها خبر داد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده افزود: دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران را به خود اختصاص داده و ارائه دقیق زوایای گوناگون آن ضروری است.

 

وی افزود: تبیین حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دفاع مقدس رسالت خطیری بر دوش پژوهشگران،‌ محققان و اصحاب فرهنگ و هنر است.

 

داننده، تهذیب نفس، ‌تقوی و اخلاص را مهمترین شاخصه رزمندگان و ایثارگران دانست و گفت: رزمندگان و ایثارگران همواره مایه مباهات ایران اسلامی هستند و دستاوردهای ارزشمند آنان باید حفظ و به نسل‌های آتی منتقل شود.

 

وی برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از همکاران ایثارگر، برپایی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در اهر، برپایی شب شعر و خاطره و نمایشگاه کتاب در شبستر، اجرای نمایش در مرند، برپایی نمایشگاه عکس و مسابقه کتبی در مراغه، دیدار با خانواده شهدا و اجرای نمایش کارگاهی در میانه، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و اجرای عمومی نمایش در بناب از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

داننده همچنین برگزاری کارگاه‌های نمایش و رزمایش فرهنگی بسیج، برپایی یادواره شهدای دفاع‌مقدس و اجرای نمایش در جلفا،برگزاری محفل شعر آلاله‌های عشق، مسابقه نامه‌ای به شهید، نمایشگاه خوشنویسی و ارائه پیامک فرهنگی در خسروشهر، برپایی همایش دلسوختگان در کلیبر، برگزاری مسابقه کتبی و محفل ادبی دفاع مقدس در اسکو و هریس را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

 

وی در ادامه به برگزاری نمایش و ایستگاه نقاشی در هشترود،برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در عجبشیر، برپایی نمایشگاه کتاب در سراب، برگزاری جشنواره تئاتر استانی در تبریز، برپایی نمایشگاه خوشنویسی توسط هنرجویان هنرستان کوثر در تبریز، برپایی شب شعر ایثار در بستان‌آباد و همچنین راه‌اندازی کانون تخصصی ایثار و شهادت، برپایی کوهپیمایی اعضای کانون‌های مساجد، راه‌اندازی سایت ایثار و شهادت و برپایی ورک شاپ نقاشی با موضوع دفاع مقدس در تبریز را از اهم برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس برشمرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ