سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمند در زباله دان، از گفتگوی با نادانان بر پشتیهای زربفات بهتر است . [امام کاظم علیه السلام]
 
پنج شنبه 90 مهر 7 , ساعت 7:26 عصر

 همزمان با هفته دفاع مقدس مسئولان شهرستان خسروشهر ، بسیجیان و خانواده‌های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم طی یک مراسم معنوی با حضور در گلزار شهدا با غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای این شهرستان یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند .

هفته دفاع مقدس در خسروشهر
 شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
در این آئین باشکوه مسئولان محلی چون بخشدار، ائمه جمعه ، شهردار، وروسای سایر ادرات و خانواده های شهدا، ایثارگران و آزادگان در کنار اقشار مختلف مردم شهیدپرور و ولایی حضور چشمگیری داشتند. قرآئت فاتحه و تلاوت آیات قرآن مجید و همچنین شستشوی قبور با گلاب از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.
بخشدار خسروشهر 8 سال دفاع مقدس را نماد پایداری ومقاومت عنوان کرد وافزود: دفاع مقدس، نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار خواهد ماند و زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدّسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود و بزرگترین خدمتی که جهت نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت خون شهدا می توان انجام داد ادامه راه و صیانت از آرمان آنها است.
تراب نوروزی و بزرگداشت ایام دفاع مقدس را از جمله کارهایی دانست که می تواند در انتقال حماسه ها و ایثارگری های رزمندگان ما بسیار تأثیر گذار باشد و تصریح کرد: این کار سال به سال باید پر رنگ تر و باشکوه تر برگزار شود.
بخشدار خسروشهر خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت هایی که برای ماندگاری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آتی میهن اسلامی صورت می گیرد، لازم است برای تبیین ابعاد مختلف و شناساندن آن به جهانیان تلاش کنیم و این امر با بهره گیری از امکانات هنری و ادبی امکان پذیر است.
وی برنامه های عمومی هفته دفاع مقدس را شامل فضاسازی، تجلیل از ایثارگران و خانواده آنها، تجلیل از خانواده های شهدا، تشریح دستاوردهای دوران دفاع مقدس در محافل مختلف، برگزاری نمایشگاه های عکس، پوستر و محصولات فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی، غبارروبی مزار شهدای 8 سال دفاع مقدس، محافل شعر و خاطره گویی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری مذهبی عنوان کرد.

نمایشگاه هفته دفاع مقدس در خسروشهر
لازم به ذکر است برای اولین بار نمایشگاه هفته دفاع مقدس در خسروشهر با حضور پایگاههای مقاومت بسیج ، تیپ 2 امام زمان ( عج ) ، پادگان سیدالشهدا خاصبان ، پداافند هوایی شمال غرب کشور و پادگان آموزشی شهید قاضی طباطبایی ودهیاری ها و ادارات بخش در 49 غرفه برای بازدید عموم مردم برپا شده است که مورد استقبال مردم  خسروشهر  قرار گرفته است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ