سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دردانشش اختلاف و دوگانگی نباشد . [امام باقر علیه السلام ـ در بیان معنای راسخان در دانش ـ]
 
جمعه 90 مهر 1 , ساعت 7:54 عصر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی هنری همزمان با هفته دفاع مقدس در تبریز و شهرستانها خبر داد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده افزود: دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران را به خود اختصاص داده و ارائه دقیق زوایای گوناگون آن ضروری است.

 

وی افزود: تبیین حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان دفاع مقدس رسالت خطیری بر دوش پژوهشگران،‌ محققان و اصحاب فرهنگ و هنر است.

 

داننده، تهذیب نفس، ‌تقوی و اخلاص را مهمترین شاخصه رزمندگان و ایثارگران دانست و گفت: رزمندگان و ایثارگران همواره مایه مباهات ایران اسلامی هستند و دستاوردهای ارزشمند آنان باید حفظ و به نسل‌های آتی منتقل شود.

 

وی برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلیل از همکاران ایثارگر، برپایی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در اهر، برپایی شب شعر و خاطره و نمایشگاه کتاب در شبستر، اجرای نمایش در مرند، برپایی نمایشگاه عکس و مسابقه کتبی در مراغه، دیدار با خانواده شهدا و اجرای نمایش کارگاهی در میانه، برپایی نمایشگاه خوشنویسی و اجرای عمومی نمایش در بناب از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

داننده همچنین برگزاری کارگاه‌های نمایش و رزمایش فرهنگی بسیج، برپایی یادواره شهدای دفاع‌مقدس و اجرای نمایش در جلفا،برگزاری محفل شعر آلاله‌های عشق، مسابقه نامه‌ای به شهید، نمایشگاه خوشنویسی و ارائه پیامک فرهنگی در خسروشهر، برپایی همایش دلسوختگان در کلیبر، برگزاری مسابقه کتبی و محفل ادبی دفاع مقدس در اسکو و هریس را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

 

وی در ادامه به برگزاری نمایش و ایستگاه نقاشی در هشترود،برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی در عجبشیر، برپایی نمایشگاه کتاب در سراب، برگزاری جشنواره تئاتر استانی در تبریز، برپایی نمایشگاه خوشنویسی توسط هنرجویان هنرستان کوثر در تبریز، برپایی شب شعر ایثار در بستان‌آباد و همچنین راه‌اندازی کانون تخصصی ایثار و شهادت، برپایی کوهپیمایی اعضای کانون‌های مساجد، راه‌اندازی سایت ایثار و شهادت و برپایی ورک شاپ نقاشی با موضوع دفاع مقدس در تبریز را از اهم برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس برشمرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ