سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چیزی برای ابلیس کمر شکن تر از این نیست که دانشمندی در قبیله ای ظهور کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 90 آبان 28 , ساعت 12:36 عصر
جلسه ستاد گرامیداشت هفته بسیج خسروشهر با حضور تراب نوروزی بخشدار خسروشهر ، فرمانده سپاه ناحیه خسروشهر واعضای این ستاد برگزار گردید.
هفته بسیج در خسروشهر
در این جلسه تراب نوروزی با گرامیداشت یاد وخاطره حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار  جمهوری اسلامی ایران و شهدای 8سال دفاع مقدس و تبریک آغاز دهه ولایت، ولایتمداری را والاترین شاخصه  بسیج برشمرد و نهادیه شدن فرهنگ بسیجی را موجب عزت واقتدار نظام جمهوری اسلامی واستمرار خط ولایت عنوان کرد .

وی با بیان این مطلب که بسیج درتمامی عرصه ها نقش آفرین بود، خاطر نشان کرد: همانگونه که حضرت امام راحل فرموده اند ، بسیج شجرة طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات تعیین و حدیث عشق می‌دهد و اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید ودر طول این سال ها بسیج وبسیجیان خاری در چشم دشمنان اسلام بوده اند.

نوروزی گفت: بعد از پیروزی  انقلاب اسلامی ایران، دشمنان با انواع تهدیدات نظامی وفرهنگی و...در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند ولی از نیروی عظیم مردمی چون بسیج غافل بودند و در 8 سال دفاع مقدس بسیجیان در کنار نیروهای نظامی دیگر چون سپاه ، ارتش ونیروی انتظامی از خاک میهن اسلامی دفاع کردند و همچنین حضوری موفق بعد از جنگ در عرصه های بین المللی موجب حیرت آنها  شد، بطوری که تحریم هایی که برعلیه ایران توسط شده بود با ابداعات ، اختراعات، تولیدات، نیروهای بسیجی با شکست مواجه شد زیرا بسیج وبسیجی پشتوانه بزرگی برای انقلاب اسلامی می باشد.

بخشدار خسروشهر گفت :  امروز شاهد هستیم دشمنان قسم خورده اسلام در صدد هستند تا به هر طریق از گسترش اسلام ناب محمدی جلو گیری نمایند و بیداری اسلامی که در منطقه آغاز شده زنگ خطری برای آنهاست . بیداری اسلامی که در کشورهایی جون لیبی ، مصر ، یمن وحتی در خود آمریکا آغاز شده نشانگر آنست که مردم دیگر کشور های غیر اسلامی به تبعیت از کشور های اسلامی خواهان آزادی  هستند که الگوی آنها انقلاب اسلامی و بسیجیان هستند.

وی افزود: تحقق برنامه چشم انداز 20 ساله کشور به خصوص درسال جهاد اقتصادی با روحیه و فرهنگ بسیجی امکان پذیر است و ضروریست مدیران دستگاه های اجرایی بخش خسروشهر برای ایجاد تحریک وپویایی در ادارات نسبت به ترویج فرهنگ وتفکر بسیجی اهتمام بیشتری داشته باشند.

نوروزی خواستار حضور مسوولان بخش در برنامه های هفته بسیج شد وافزود: شعار سال در هفته بسیج ، بسیج ، ولایت وبیداری است و حضور تمامی مسئولین در هرچه بهتر برگزاری برنامه های این دهه موجب یاس دشمنان خواهد شد وباید برنامه های اجرایی در شان بسیج وبسیجی باشد.

جمعه 90 آبان 27 , ساعت 4:4 عصر

مه شدید شعاع دید را در خسروشهر کاهش داده است کوهها وتپه های اطراف از دید محو وعبور ومرور خودرو ها با احتیاط صورت می گیرد به دنبال ورود یک سیستم هوا از سمت دریای خزر به استان موجب شده اکثر نواحی استان با این نوع مه غلیظ مواجه شوند.

مه غلیظ در خسروشهر

این سیستم هوا می‌تواند تا ارتفاع 1.5 کیلومتری  از سطح زمین حرکت کند و چون آذربایجان شرقی در داخل این سیستم قرار  گرفته اکثر نقاط استان را در برگرفته است.

این وضعیت تا روز یکشنبه  بیست و هشتم آبان ادامه خواهد داشت و  در این مدت در ارتفاعات بارش ضعیف برف و باران را شاهد خواهیم بود.
به گزارش سازمان هوا شناسی: از روز دوشنبه سی آبان با ورود یک سیستم هوا قوی،  بارش برف و باران در استان آغاز می‌شود و از یک آذر با افت چهار تا پنج درجه‌ای را در استان مواجه خواهیم بود.
هم اکنون دید افقی در خسروشهر را 55 متر، کمینه رطوبت در 24 ساعت گذشته را 73 درصد و پیشینه آن را در این مدت 98 درصد است هوای خسروشهردر حال حاضر 1- درجه است.
 این پدیده جوی باعث شده شعاع دید به کمتر از 400 متر برسید رفت و آمد خودروها در محورهای مواصلاتی کند و رانندگان به ویژه در محورهای کوهستانی را با مشکل مواجه کند.


پنج شنبه 90 آبان 26 , ساعت 1:0 عصر
مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در مراسم اختتامیه این نمایشگاه، شهرداری‌های بناب، خامنه، اسکو و خسروشهر به عنوان رتبه‌های برتر در 5 حوزه این نمایشگاه معرفی شدند.
کسب رتبه برتر کشوری توسط شهرداری خسروشهر

  به گزارش  روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، شهرداری بناب در حوزه شهرداری الکترونیک، شهرداری خامنه در حوزه اجتماعی، فرهنگی و پژوهش‌های شهری، شهرداری اسکو در حوزه اقتصاد شهری و منابع پایدار درآمدی  و شهرداری خسروشهر در همین حوزه و همچنین در حوزه غرفه‌آرایی رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها براساس دستاوردهای ارائه شده مبتنی بر محورهای برگزاری نمایشگاه و از طریق شاخص‌های ارزیابی، پس از کسب نظر دفاتر تخصصی و معاونت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام گرفته است.

مدیرکل امور شهری استانداری در ادامه گفت: در  دومین نمایشگاه مدیریت جامع شهری و دستاوردهای شهرداری‌های کشور بیش از 300 شهرداری و 200 شرکت و موسسه بخش خصوصی، آخرین دستاوردها، اقدامات و عملکرد خود را در موضوعات مختلف به مدت 4 روز در معرض دید عموم قرار دادند.

وی افزود: از استان آذربایجان شرقی هم 10 شهرداری (مراغه، مرند، بناب، سردرود، خسروشهر، ممقان، خامنه، عجب‌شیر، اسکو و باسمنج) به همراه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در این نمایشگاه شرکت کردند.

موحدنیا انتقال تجربیات شهرداری‌ها به یکدیگر و توانمند شدن نظام مدیریت شهری همچنین آشنایی مردم با دستاوردهای شهرداری‌ها را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: عمران و توسعه شهری، مدیریت بحران و خدمات شهری، شهرداری الکترونیک، امور اجتماعی، فرهنگی، آموزش و پژوهش شهری، هدفمندی یارانه ها و اقتصاد شهری و فرصت های سرمایه گذاری از بخش های مختلف برگزاری نمایشگاه مدیریت شهری و دستاوردهای شهرداری‌ها بود.

گفتنی است مراسم اختتامیه " دومین نمایشگاه مدیریت جامع شهری و دستاوردهای شهرداری‌های کشور" روز سه‌شنبه 24 آبان با حضور معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور در تهران برگزار شد.

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم حضور داشت.
ما نیز به نوبه خود این موفقیت را به کلیه کارکنان شهرداری  خسروشهر تبریک عرض می کنیم

چهارشنبه 90 آبان 25 , ساعت 4:29 عصر

 مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بررسی نقشه های همدیدی و آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی ناپایدار طی سه روز آینده برای استان است.

هواشناسی خسروشهر

 تداوم فعالیت سامانه بارشی مدیترانه ای که در روزهای گذشته بارش برف و باران در بیشتر نقاط استان را موجب شد ، در روزهای آینده بارش باران در نواحی جنوبی استان و برف و باران در شمال استان را به همراه خواهد داشت.

وی وزش باد و هوای مه آلود را از دیگر عارضه های جوی روزهای آینده اعلام کرد و افزود: انتظار می رود دمای هوا هم تا حدی کاهش یابد.

اشجعی با اعلام اینکه سردترین دمای استان در 24 ساعت گذشته در ایستگاه بستان آباد و خسروشهر با پنج درجه زیرصفر ثبت شده است، گفت: کلیبر با 12 درجه بالای صفر گرمترین هوای استان را داشت.

وی بیشترین بارش 24 ساعت گذشته را مربوط به شبستر با 11.5 میلی متر اعلام کرد و گفت: در ایستگاه فرودگاه تبریز 4.3 میلی متر و در ایستگاه زعفرانیه تبریز 6.6 میلی متر بارش ثبت شده است.

اشجعی حداکثر رطوبت ایستگاه فرودگاه تبریز را 98 درصد و ایستگاه زعفراینه را 100 درصد اعلام کرد و گفت: دمای تبریز در حال حاضر دو درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته تغییری نکرده است


سه شنبه 90 آبان 24 , ساعت 4:19 عصر

مردم خسروشهر همراه با شیعیان جهان با عشق و دلدادگی به مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) این عید بزرگ را گرامی داشتند.

 جشن غدیر در خسروشهر

شب گذشته و امروز اهالی خسروشهر بار دیگر ولایتمداری خود را در جشن های غدیر نشان داده و اثبات کردند همواره به خطبه پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر خم و بازگشت از حجه الوداع که فرمودند " هر ‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست " پایبند بوده و خواهند بود.

اهالی شهرستان خسروشهر با حضور در جشن های مختلف بار دیگر با ولایت فقیه زمان تجدید بیعت و بر ثابت قدم بودن خود در این راه تاکید کردند.

 اهالی شهر همچنین با حضور در خانه های سادات شهر این عید بزرگ را به انها تبریک گفتند وسادات نیز متناسب با وسع شان به میهمانان عیدی می دادند.

مردم  وشهرداری که از چند روز پیش شهر را با چراغ و گل آذین بندی کرده بودند، امروز بار دیگر با علی (ع) و راه او بیعت کردند.

جشن بزرگ ولایت  یکی از جشن های باشکوه غدیر بود که شب گذشته برگزارشد .

همچنین جشن های بزرگ دیگری نیز در مساجد محلات و تالارهای مختلف شهر با حضور اساتید، سخنرانان و مداحان برگزار شد که بر شور و شوق مردم در عید غدیر می افزایدپخش شربت وشیرینی در مراکز خرید سطح شهر نیز بسیار مشاهده شد .

برگزاری مراسم عقد وعروسی نیز در این روز بسیار پر رونق بود.


یکشنبه 90 آبان 22 , ساعت 8:35 عصر

خبرگزاری مهر: شاعر پیشکسوت آذربایجان شرقی گفت: غدیر نقطه عطف تاریخ اسلام و ولایت پذیری مهمترین آموزه این واقعه عظیم است.

حیدر خسروشاهی متخلص به "حزین" اظهار داشت: امام علی(ع) جوهر جان شیفتگان و جلوه گاه عدل و خرد است و  وصف جمال دلارای آن امام همام و نشر و تبلیغ فرهنگ ناب علوی رسالت هنرمندان متعهد و ارزش مدار است.

وی بر لزوم شناخت تاریخ و مبانی و معتقدات و جایگاه عترت و معارف اسلامی توسط هنرمندان و شعرای آیینی تاکید کرد و گفت: هنرمندان در تبیین واقعه گرانسنگ غدیر و ولایت امیرمومنان علی(ع) باید تتبع و تحقیق  نموده و آثاری ارزشمند و مانا بیافرینند.

خسروشاهی افزود: پیروان و دلدادگان راستین آن امام همام باید از منبع حکمت و دانایی امیرمومنان علی(ع) بهره گرفته و عزت و افتخار علوی را در آثار خود متجلی سازند.

وی ولایت  را از مهمترین ارکان و شاخص های دین اسلام  عنوان کرد و گفت: غدیر نقطه عطف تاریخ اسلام است و برای آن حضرت نیز  مقامی والا و عظمتی وصف ناشدنی است و محبت و ولای او به همراه عمل به سیره  متعالی حضرتش معیار تشخیص حق و باطل است.

خسروشاهی با اشاره به ابعاد شخصیت والا و فضائل  امام علی(ع) تصریح کرد: باید با برگزاری جشنواره ها و آیین های مختلف فرهنگی و هنری، سیره امام علی(ع) بیش از پیش برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

این شاعر پیشکسوت افزود: جاودانگی و زنده ماندن این فرهنگ متعالی در سایه برپایی آیین های تعظیم، تکریم، تبیین و ترویج فرهنگ علوی و همچنین  انتقال محتوا و هدف غدیر و ابعاد تربیتی و اجتماعی آن به نسل های آتی است.

"حیدر خسروشاهی" متخلص به "حزین" متولد 1315 خسروشهر و از شعرای پیشکسوت آیینی آذربایجان شرقی است.

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر بیست و پنجم آبان ماه جاری در تبریز برگزار شده و طی آن از چند تن از پیشکسوتان و هنرمندان فعال استان تجلیل خواهد شد.


شنبه 90 آبان 21 , ساعت 3:26 عصر

مراسم طشت گذاری با حضور و مداحی استاد فخرالذاکراین  حاج غلامرضا عینی فرد زنجانی در خسروشهر

مراسم طشت گذاری در خسروشهر

به اطلاع کلیه دوستداران وعاشقان اهلبیت میرساند طبق روال هرساله در اوایل ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیرمراسم طشت گذاری در مسجد قطب راوند خسروشهر در مورخه 26/8/90 از ساعت5/8 عصر برگزار خواهد شد


جمعه 90 آبان 20 , ساعت 11:19 صبح

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: واژگونی یک خودرو سواری منجر به فوت سرنشین و مجروح شدن دو نفر دیگر شد

واژگونی خودرو سواری در خسروشهر

سرهنگ حسن فرجی شامگاه پنجشنبه افزود: به گزارش پاسگاه پلیس راه تبریز - خسروشهر در محور کمربندی خسروشهر در کیلومتر دو، واژگونی خودرو سواری پژو 405  وبرخورد ان به جدول باعث فوت یک نفر سرنشین خانم و مجروح شدن دونفر دیگر از سرنشینان آن شد.

وی، علت این سانحه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط راننده پژو و خستگی و خواب آلودگی وی اعلام کرد.


سه شنبه 90 آبان 17 , ساعت 4:12 عصر

بخشدار خسروشهر کشف هرگونه موجودات ماوراء الطبیعه در این شهر را تکذیب کرد.

بخشدار خسروشهر کشف موجودات ماوراء الطبیعه در این شهر را تکذیب کرد

تراب نوروزی امروز در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: اخیرا شایعاتی در مورد کشف موجودات ماوراء الطبیعه مانند "جن" و "کوتوله" در خسروشهر بر سر زبان های افتاده که بی پایه و اساس است.

وی افزود: جدیت این شایعات به حدی رسیده که گفته می شود این موجودات در شهرداری خسروشهر نیز به نمایش گذاشته شده ولی وجود چنین مساله ای از سوی شهرداری و بخشداری به شدت تکذیب می شود.

نوروزی گفت: علما نیز وجود چنین موجوداتی را تکذیب کرده اند و حتی پایه علمی موجهی نیز برای وجود این موجودات در دست نیست.

بخشدار خسروشهر اعلام کرد: فیلم ها و عکس هایی نیز که در گوشی های تلفن همراه پخش شده ساختگی می باشد.

 


سه شنبه 90 آبان 17 , ساعت 12:35 عصر

بارش برف در فصل پاییز بارقه ای از امید را در دل کشاورزان این منطقه روشن کرد و سالی توام با نزول نعمت های الهی را نوید داد.

بنابراین گزارش بارش برف در این شهرستان از شب گذشته شروع شده بود شهر راسفید پوش کرده  است.

 هم اکنون تمام راه‌های ارتباطی و مواصلاتی این شهرستان حتی در مناطق روستایی باز بوده و تردد در این محورها جریان دارد.

 در زمان حاضر دمای هوا در این شهرستان سه درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت هفت درجه کاهش دما را  نشان می دهد.

کشاورزان منطقه امیدوارند  امسال شدت سرما وبرف وباران آفات کشاورزی که در دو سال گذشته در منطقه رواج یافته را از بین ببرد


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ