سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم را روزگارى رسد که در آن از قرآن جز نشاندن نماند و از اسلام جز نام آن . در آن روزگار بناى مسجدهاى آنان از بنیان آبادان است و از رستگارى ویران . ساکنان و سازندگان آن مسجدها بدترین مردم زمینند ، فتنه از آنان خیزد و خطا به آنان درآویزد . آن که از فتنه به کنار ماند بدان بازش گردانند ، و آن که از آن پس افتد به سویش برانند . خداى تعالى فرماید : به خود سوگند ، بر آنان فتنه‏اى بگمارم که بردبار در آن سرگردان ماند و چنین کرده است ، و ما از خدا مى‏خواهیم از لغزش غفلت درگذرد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 90 آبان 22 , ساعت 8:35 عصر

خبرگزاری مهر: شاعر پیشکسوت آذربایجان شرقی گفت: غدیر نقطه عطف تاریخ اسلام و ولایت پذیری مهمترین آموزه این واقعه عظیم است.

حیدر خسروشاهی متخلص به "حزین" اظهار داشت: امام علی(ع) جوهر جان شیفتگان و جلوه گاه عدل و خرد است و  وصف جمال دلارای آن امام همام و نشر و تبلیغ فرهنگ ناب علوی رسالت هنرمندان متعهد و ارزش مدار است.

وی بر لزوم شناخت تاریخ و مبانی و معتقدات و جایگاه عترت و معارف اسلامی توسط هنرمندان و شعرای آیینی تاکید کرد و گفت: هنرمندان در تبیین واقعه گرانسنگ غدیر و ولایت امیرمومنان علی(ع) باید تتبع و تحقیق  نموده و آثاری ارزشمند و مانا بیافرینند.

خسروشاهی افزود: پیروان و دلدادگان راستین آن امام همام باید از منبع حکمت و دانایی امیرمومنان علی(ع) بهره گرفته و عزت و افتخار علوی را در آثار خود متجلی سازند.

وی ولایت  را از مهمترین ارکان و شاخص های دین اسلام  عنوان کرد و گفت: غدیر نقطه عطف تاریخ اسلام است و برای آن حضرت نیز  مقامی والا و عظمتی وصف ناشدنی است و محبت و ولای او به همراه عمل به سیره  متعالی حضرتش معیار تشخیص حق و باطل است.

خسروشاهی با اشاره به ابعاد شخصیت والا و فضائل  امام علی(ع) تصریح کرد: باید با برگزاری جشنواره ها و آیین های مختلف فرهنگی و هنری، سیره امام علی(ع) بیش از پیش برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

این شاعر پیشکسوت افزود: جاودانگی و زنده ماندن این فرهنگ متعالی در سایه برپایی آیین های تعظیم، تکریم، تبیین و ترویج فرهنگ علوی و همچنین  انتقال محتوا و هدف غدیر و ابعاد تربیتی و اجتماعی آن به نسل های آتی است.

"حیدر خسروشاهی" متخلص به "حزین" متولد 1315 خسروشهر و از شعرای پیشکسوت آیینی آذربایجان شرقی است.

آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر بیست و پنجم آبان ماه جاری در تبریز برگزار شده و طی آن از چند تن از پیشکسوتان و هنرمندان فعال استان تجلیل خواهد شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ