سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حساب نفس خود کرد سود برد ، و آن که از آن غافل ماند زیان دید ، و هر که ترسید ایمن شد و هر که پند گرفت بینا گردید . و آن که بینا شد فهمید و آن که فهمید دانش ورزید . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 9:11 عصر
 
ریبری در دیدار روز شنبه تیمش مقابل اینترمیلان در فینال لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا به دلیل محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال اروپا حضور ندارد.
فرانک ریبری بازیکن فرانسوی تیم فوتبال بایرن مونیخ قرارداد خود را با این تیم تا سال 2015 تمدید کرد.
   
به گزارش ایرنا، روزنامه بیلد آلمان روز جمعه نوشت: ریبری برای تمدید این قرارداد متقاضی دریافت سالیانه 10 میلیون یورو شده است.

این روزنامه نوشت: ریبری در دیدار روز شنبه تیمش مقابل اینترمیلان در فینال لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا به دلیل محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال اروپا حضور ندارد.

دیدار نهایی لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا شنبه شب بین تیم های بایرن مونیخ آلمان و اینترمیلان ایتالیا در اسپانیا برگزار می شود.

جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 9:10 عصر
 
 
 پس از صدور فتوای جواز شیردادن برای محرمیت در امارات ، این بار یک عالم سعودی همان فتوا را با استناد به مشایخ خود صادر کرد .

به گزارش "تابناک"، مفتی" عبدالمحسن العبیکان " که فتواهای عجیب او همواره خشم مفتیان را در پی داشته ، این بار اینگونه استدلال کرده : اگر خانواده ای بر اثر رفت و آمد یک نامحرم به آن خانه دچار عسر و حرج شوند یکی از زنان آن خانواده می تواند با شیردادن به آن نامحرم ، این مشکل را حل کند!

وی به نظرات شیخ الاسلام ابن تیمیه( شیخ اعظم وهابی ها ) و برخی دیگر از علمای سلف استناد کرده و اطمینان داده که در فتوای خود اشتباه نکرده است!
"العبیکان " مشاور قضایی در وزارت دادگستری عربستان سعودی و عضو شورای مشورتی است.
 
به گزارش "القدس العربی" چاپ لندن ، وی در توجیه برخی از فتواهای عجیب خود به دانشجویان و طلاب علوم دینی توصیه کرده که با سعه صدر و باشناخت از شرایط زمان و مکان به تحلیل فتواهای او بپردازند و کورکورانه وی را به دلیل جهل محکوم نکنند.

بسیاری از علمای الازهر فتوای " رضاع کبیر "( شیردادن به مردان به منظور محرمیت ) را جاهلانه و سفیهانه خوانده اند.

 


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 8:16 عصر
 مهاجم تیم بوخوم گفت: چون بازیکن حرفه‌ای هستم، شاید به ایران هم بیایم.

 وحید هاشمیان در گفت و گو با سایت خود، اظهار داشت: تمرینات بوخوم از چهارشنبه تعطیل شد. قرار بود در این روز تست بدنی از بازیکنان گرفته شود که به دلیل مشخص نشدن سرمربی، این موضوع منتفی شد.

وی درباره شرایط ادامه حضورش در بوخوم تصریح کرد: با توجه به توانایی مالی باشگاه در پرداخت قرارداد جدید و سقوط به دسته دوم، احتمال ماندنم بسیار کم است. البته بوخوم هنوز در پی یافتن یک مربی برای فصل آینده است.
هاشمیان درباره آینده‌اش اظهار داشت: در روزهای آینده با مدیر برنامه‌هایم صحبت‌های نهایی را انجام خواهم داد تا وضعیتم را به صورت قطعی مشخص کنم.
وی در مورد حرف و حدیث‌های پیش آمده در مورد حضورش در تیم‌های ایرانی گفت: تنها یک تیم با من تماس گرفت و فقط هم صحبت‌های اولیه صورت گرفت. تا کنون صحبتی درباره مبلغ و شرایط قرارداد انجام نشده است. یک بازیکن حرفه‌ای هستم و این امکان وجود دارد که در ایران هم بازی کنم.

مهاجم سابق تیم ملی اظهار داشت:در روزهای 5 و 6 خرداد ماه در یک کلاس توجیهی مربیگری درجه B یوفا شرکت می‌کنم. پس از آن، در روزهای 21 تا 23 خرداد ماه در سمینار مربیگری جوانان حضور خواهم داشت. بعد از انجام این امور، برای استراحت و دیدار خانواده و دوستان به ایران سفر خواهم کرد.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 8:14 عصر
رهبران جدید القاعده از ساداتند؟

 یاسر حائری: چندی پیش وقتی نوری المالکی نخست وزیر عراق در صفحه تلویزیون ظاهر شد و تصویر اجساد دو تن از رهبران اصلی القاعده در عراق را به خبرنگاران نشان داد، تفسیرهای مختلفی از این قضیه در میان کارشناسان شنیده شد.


یکی از این تفسیرها برآن بود که با نزدیک شدن مالکی وعلاوی در آن روزها، آمریکاییها که می خواستند مالکی را به نحوی به این امر تشویق کنند، جای رهبران القاعده را به او نشان دادند. اما این نزدیکی زیاد طول نکشید وپس از استفاده علاوی ویارانش از گفتمان تهدید و همچنین پس از اینکه فرایند سیاسی عراق را به خاطر شمارش دستی آراء بغداد به کلی وبه بهانه اینکه عراق تحت بند هفتم منشور سازمان ملل است، زیر سؤال بردند، هیچ گزینه ای بهتر از نزدیکی دوباره دو گروه ائتلاف ملی عراق وائتلاف دولت قانون یافت نشد.

پس از اتحاد این دو گروه بود که انفجارهای وسیعی عراق را در بر گرفت وجان بسیاری را به کام مرگ فرستاد. این درحالی بود که علاوی ویارانش همچنان از احتمال وقوع جنگ داخلی خبر می دادند وهنوز هم می دهند. در همین اثنا بود که یک بیانیه تمام نظرها را به خود جلب کرد.

در این بیانیه که از سوی مرکز آمریکایی رصد گروه های جهادی (سایت) منتشر شد، ادعا شده بود که سازمان القاعده، وزیر جنگ جدید دولت عراق اسلامی را با نام "الناصر لدین الله ابو سلیمان" به جای ابوایوب المصری کشته شده تعیین کرده است.

در این بیانیه "الناصر لدین الله" شیعیان را مرتد اعلام کرده و روزهای خونینی را برای شیعیان عراق پیش بینی می کند. این بیانیه بیش از هرچیز کارشناسان را به یاد گفتمان تکفیری تروریست اردنی چندی پیش عراق ابو مصعب الزرقاوی انداخت، که همینگونه شیعیان را مهمترین دشمنان خود می دانست، وجنایتهای زیادی انجام داد.

اما پرسش اینجاست که چرا در این لحظه دوباره با گفتمان زرقاوی مواجه شده ایم؟

برای پاسخ به این پرسش بهتر است کمی به روند فعلی سیاسی در عراق وپیشینه زرقاوی بازگردیم. زرقاوی یکی از مجاهدان "افغان العرب" بود که در دوره کمونیستی به افغانستان رفت وبه عنوان یکی از نیروهای حکمتیار وارد جنگ شد.

وی سپس وارد کردستان عراق شد وبا گروه انصار السنه همکاری کرد. با ورود امریکائیها به عراق، منطقه تحت سلطه انصار السنه به شدت بمباران شد، پس از این بود که امریکائیها که خود نخستین بار نام زرقاوی را بر زبانها انداخته بودند از مرگ زرقاوی خبر دادند. (نخستین بار کالین پاول وزیر خارجه وقت ایالات متحده به سال 2003 در شورای امنیت از اینکه زرقاوی رابط صدام با بن لادن است خبر داده بود)، اما پس از چندی رسانه های غربی از اینکه فقط پای زرقاوی قطع شده است خبر دادند، این درحالی بود که برخی از دوستان زرقاوی در کردستان طی بیانیه ای از کشته شدن او خبر داده بودند.

اما فیلم معروفی که نشان می داد زرقاوی سر یک امریکایی را می برد، شکها را پیرامون زرقاوی دوچندان کرد، چراکه اولا زرقاوی در این فیلم زنده بود و ثانیا، هیچ اثری از قطع پا در او دیده نشد، از سوی دیگر با اینکه گفته می شد زرقاوی چپ دست است، در فیلم دیده شد که وی با دست راست سر  سرباز امریکایی را می برید.

تردیدها به اینجا ختم نمی شود، بلکه در هویت خود فرد امریکایی هم تردیدهایی هست که جای طرح آنها مجال دیگری می طلبد. خلاصه اینکه تمام این تردیدها برخی کارشناسان از جمله کارشناس امریکایی لوریتا ناپلیونی را بر آن داشت که زرقاوی را یک اسطوره ساخته دولتمردان امریکا ونه یک حقیقت تلقی کند. به نظر وی وبسیاری از کارشناسان، امریکا به اسطوره زرقاوی بال وپر داد تا در مواقع مختلف از او بهره جوید، در نهایت هم وقتی در سال 2006 اسطوره سوخت، اینبار هم خود امریکایی ها از کشته شدن او در استان دیالی عراق پرده برداشتند، بیانیه های شدید اللحن او علیه شیعیان را نیز امریکایی ها پیدا کرده ومنتشر کرده،بودند.

از همین رو برخی از کارشناسان برآنند که امروز وبا نزدیکی دوباره گروه شیعی شاید بازگشت گفتمان تکفیری زرقاوی برای برخی قدرتهای بین المللی لازم به نظر می رسد.

اما مسئله دیگری که در این بیانیه جلوه گری می کند استفاده از لقب "الناصر لدین الله" است که ارجاعی آشکار به خلیفه الناصر عباسی دارد، خلیفه الناصر یکی از قدرتمندترین خلفای متأخر عباسی بود که از قضا گفته می شود به شیعیان تمایل زیادی داشت.

عراقی ها در گیرودار بحث پیرامون این نام جدید بودند که بیانیه ای دیگر جلب نظر کرد. اینبار القاعده در بیانیه ای رهبر وقائم مقام جدید دولت اسلامی عراق را نیز پس از کشته شدن رهبرانش تعیین کرد. در این بیانیه "ابوبکر الحسینی القرشی" امیرالمؤمنین دولت عراق اسلامی و"ابوعبدالله الحسنی القرشی" را قائم مقام او کرد.

آنچه در این بیانیه جالب بود نام دو رهبر جدید بود. در پی این بیانیه جدید سرمقاله نویس روزنامه لندنی القدس العربی از صفحه جدیدی برای تاریخ القاعده در عراق سخن گفت. این سرمقاله نویس می گوید: کشته شدن رهبران سابق القاعده (ابو ایوب المصری وابوعمر البغدادی) باعث شد تا راه برای رهبری دو تن از نوادگان اهل بیت که از قریش نیز هستند باز شود!!

لازم به ذکر است که در نظریه سیاسی اهل سنت، اهلیت خلافت با افراد قریشی است. اما حسینی وحسنی بودن دو رهبر جدید نیز جالب است، وبیشتر ما را به یاد انقلابهایی که علویان در دوره اموی وعباسی علیه حاکمیت به پا می کردند، می اندازد.

در هر صورت اوضاع در عراق هرروز به رنگی در می آید وپرسشهای بسیاری را در اذهان ایجاد می کند.

اینکه این رهبران جدید حقیقی اند یا نه؟

اگر حقیقی اند چه ارتباطی با القاعده دارند؟

واگر حقیقی نیستند آیا ساخته آمریکایند ویا کس دیگر؟

نظریه توطئه،در این زمینه تا چه اندازه، ایفای نقش کرده است؟


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 8:12 عصر

 

 کلاس‌های ورزشی به ویژه کلاس‌های کار با دستگاه مثل بدن‌سازی و ژیمناستیک یا ایروبیک مکانی ایده‌آل برای انتقال میکروب‌ها هستند.

چرا در کلاس‌های ورزشی ثبت‌نام می‌کنیم؟ آیا هدفی غیر از سالم‌تر بودن داریم؟ فکر نمی‌کنم! اکثر ما تنها با همین هدف برای رفتن به کلاس‌های ورزشی برنامه‌ریزی می‌کنیم، غافل از اینکه این محل‌ها می‌توانند آلوده باشند و ما را بیمار کنند.

به عبارت ساده‌تر، کلاس‌های ورزشی به ویژه کلاس‌های کار با دستگاه مثل بدن‌سازی و ژیمناستیک یا ایروبیک مکانی ایده‌آل برای انتقال میکروب‌ها هستند.

در ضمن در این کلاس‌ها افراد بسیار نزدیک به هم ورزش می‌کنند.

فرض کنید فردی برای درازنشست کنار شما روی تشکچه ورزشی دراز کشیده و مدام نفس را به درون می‌کشد و بیرون می‌فرستد. احتمال اینکه شما نیز همان هوا را تنفس کنید، بسیار زیاد است.

نمی‌خواهیم بگوییم رفتن به کلاس‌های ورزشی خوب نیست، بلکه کاملا برعکس. در اینجا سعی می‌کنیم چند راهکار به شما آموزش دهیم تا خود را در برابر میکروب‌ها، باکتری‌ها و عفونت‌های دهانی حفظ کنید.

1- قبل از ثبت‌نام اطلاعات به دست‌ آورید

قبل از ثبت‌نام در یک کلاس ورزشی ابتدا از شرایط بهداشتی محیط مطلع شوید. لازم است بعد از هر جلسه تمرین یا حتی بعد از استفاده هر شخص از یک دستگاه، تشکچه‌های ورزشی و دسته‌های وسایل ضدعفونی شوند. درست است که در تمامی اماکن این موضوع رعایت نمی‌شود اما حداقل جویا شوید که هر چند وقت یک بار عمل ضدعفونی وسایل تکرار می‌شود.

2- وسایل شخصی تهیه کنید.

در اکثر کلاس‌ها وسایل هر چند وقت یک بار ضدعفونی می‌شوند اما در برخی موارد ممکن است در این میان سهل‌انگاری شود. بهترین کار این است که وسایل شخصی تهیه کنید و با خود به کلاس ببرید. اگر در کلاس یوگا یا ایروبیک ثبت‌نام کرده‌اید، زیرانداز با خود ببرید و از آنجا که مدام سر کلاس نیاز به نوشیدن آب دارید، بهتر است به جای آب خوردن با دست یا از شیر یا با لیوان‌های عمومی، بطری آب مخصوص به خود داشته باشید. حوله نیز جزو ضروریات است. می‌توانید حین استفاده از دستگاه‌های عمومی آن را در مناطقی که مثلا سر یا صورت شما با آن تماس دارد، قرار دهید.

3- قبل و بعد از استفاده دستگاه‌ها را پاک کنید

یک لحظه فکر کنید که قبل از شما چند دست عرق کرده دستگیره یک دستگاه ورزشی عمومی را لمس کرده است. طبق آمار آژانس سلامت عمومی کانادا، 80 درصد عفونت‌های رایج شامل سرماخوردگی می‌تواند از طریق دست‌آلوده منتقل شود. در کلاس‌های ورزشی برخی از انواع باکتری‌ها رشد می‌کنند که می‌توانند عامل عفونت‌های پوستی باشند. به همین دلیل به تمامی داوطلبان ثبت‌نام در کلاس‌های ورزشی توصیه می‌شود قبل و بعد از استفاده از هر دستگاه آن را پاک کنید یا اینکه دست‌کش به دست داشته باشید.

4- پا برهنه نباشید!

اگر در کلاسی ثبت‌نام می‌‌کنید که نیاز به پوشیدن کفش در آن نیست مثل کلاس یوگا یا شنا، حتما همراه با خود یک دمپایی بردارید. عفونت به راحتی به پاها منتقل می‌شود، در صورتی که پوشیدن دمپایی جلوی این موضوع را می‌گیرد. راه رفتن روی فضاهای عمومی زمینه انتقال قارچ پا و ناخن را فراهم می‌کند.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 8:12 عصر
 تهیه کننده سریال جدید حسن فتحی پیشنهاد کرد با توجه به قابلیت‌های موجود در شهر اصفهان، این شهر به یک شهر سینمایی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، نشست خبری مجموعه تلویزیونی «در مسیر زاینده رود» با حضور اسماعیل عفیفه تهیه کننده سریال، محمدرسول صادقی مشاور رسانه‌ای پروژه و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.
بنابراین گزارش، عفیفه در ابتدای این نشست با عذرخواهی از عدم حضور حسن فتحی در جلسه به خاطر حضور در صحنه سریال گفت: طی سال‌های اخیر هزینه‌های بسیاری برای لوکیشن‌ها شده که پرت و پلا بوده و به هدر رفته است. ضمن این که ما باید خودمان را با شرایط موجود وفق بدهیم و در کوچه پس کوچه‌های تهران با سر و صدای بسیار کار کنیم.
وی افزود: در کار هم که دیده‌اید، اکثر سریال‌ها از یکسری لوکیشن‌های تکراری بهره می‌گیرند و امیدوارم که تلویزیون با ساخت یک شهرک سینمایی خوب که با روش های نوین ساخته شده و بخش‌های معاصر و سنتی را با هم در بر می‌گیرد، ما را همراهی کند. همچنین من برای ساخت سریال «در مسیر زاینده‌رود»، روزهای اخیر سفری به استان اصفهان داشتم و امیدوارم با شرایط مطلوبی که دارد، به شهر سینمایی تبدیل شود.
تهیه کننده مجموعه «میوه ممنوعه» در ادامه تصریح کرد: ما ساخت سریال «درمسیر زاینده‌رود» را یکسال و نیم است که در دستور کار خود داریم و ولی مدام به تعویق می‌افتاد، من پیشنهاد می‌کنم که تلویزیون برای ساخت سریال‌های مناسبتی که هر سال در دستور کار خود دارد، هزینه‌ای ویژه فیلمنامه‌ها کنار بگذارد. وقتی فیلمنامه‌ خوب آماده باشد، کار ساخت سریال خیلی به طول نمی‌انجامد و مشکل متن همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است.
عفیفه اظهارداشت: ما برای ساخت سریال «در مسیر زاینده‌رود» تلاش کردیم تا توانستیم یک لوکیشن در تهران شبیه بناهای اصفهان پیدا کنیم. به همین دلیل 40 درصد از کار در اصفهان تصویربرداری خواهد شد و مابقی در تهران ضبط می‌شود.
وی همچنین درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کار ساخت این سریال از فیلمنامه تا به حال نیز تصریح کرد: من، حسن فتحی و علیرضا نادری در ساخت «در مسیر زاینده‌رود» مانند یک تیم عمل کردیم و اول آقای نادری این طرح را برای ما تعریف کرد و قرار شد ما آن را بسازیم.
وی با بیان اینکه از مهدی باقر بیگی (بازیگر نقش مجید در سریال قصه‌های مجید) به دلیل حس نوستال‍ژیکی که در مخاطب ایجاد می‌کند، برای حضور در سریال دعوت کرده‌ایم، درباره پایان بندی سریال نیز گفت: ما پایان‌های متفاوتی برای سریال در نظر گرفته‌ایم و هنوز هیچکدام قطعی نشده است. البته این سریال حساسیت‌های سریال «میوه ممنوعه» را ندارد و ما در حال بررسی هستیم.
وی ادامه داد: ما در این سریال به مباحث اخلاقی و ورزشی می‌پردازیم که بخشی از آن در ماه مبارک رمضان می‌گذرد. سعی کرده‌ایم ماه رمضان را در فرهنگ اصفهان به تصویر بکشیم. قصد ما این است که فوتبال را به عنوان یک ورزش نجات بخش به تصویر بکشیم. دیالوگ‌های سریال نیز مطابق با فرهنگ بومی اصفهان نوشته شده و قلم آقای علیرضا نادری است.
تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «اشک‌ها و لبخندها» اظهارداشت: ما در بحث لهجه نیز به راحتی از کنار این مساله عبور نکرده‌ایم و برای بهتر شدن کار، یک مشاور لهجه اصفهانی انتخاب کرده‌ایم که سر صحنه حضور دارد و به بازیگران کمک می‌کند.
وی همچنین از تناسب انتخاب بازیگران اظهار رضایت کرد و در توضیح بیشتر روند ساخت سریال گفت:‌ من قول می‌دهم که تصویری که شما در سریال می‌بینید تمامش در اصفهان باشد و متوجه تهرانی بودن یکی از لوکیشن‌های اصلی نشوید. زاینده‌رود و سی و سه پل نقش دراماتیکی در کار دارند و ما 10 خرداد به اصفهان می‌رویم تا تصاویر مربوط به زاینده رود را بگیریم چون 15 خرداد آب زاینده رود بسته می‌شود.
عفیفه درباره موسیقی سریال نیز تصریح کرد: در حال حاضر احسان خواجه امیری در حال بررسی موسیقی اصفهانی است و به دنبال آوازهای محلی اصفهان هستیم. قرار است آقای خواجه‌امیری زیر پل خواجو برای ما چند نماهنگ اجرا کند. متن نماهنگ‌ها هم متعلق به افشین یداللهی است که باید با توجه به فیلمنامه ما ترانه‌های خود را بسراید.
وی با بیان این که تیتراژ سریال «در مسیر زاینده رود» انسان را به آب زاینده رود تشبیه می‌کند که از کوه‌های زردکوه سرچشمه می‌گیرد و به باتلاق گاوخونی می‌رسد، عنوان داشت: ما باید در سریال‌هایمان امید بخشی را ترویج کنیم و پایانی که برای این سریال در نظر گرفته‌ایم، پایان خوب و خوشی است. البته در این سریال مقوله مرگ مطرح می‌شود و ما ابتدا با اسفناکی این قضیه روبرو می‌شویم ولی در جریان سریال می‌بینید که همین مساله منجر به ارتقاء یک گروه می‌شود.
وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در فیلمنامه نویسی حرکت‌های جدیدی داشته باشیم و تلویزیون باید به سمت درام‌های ساده و زندگی عادی مردم برود. امیدوارم تلویزیون به ما فرصت بدهد که درام‌هایی بدون اتفاقات عجیب و غریب بسازیم.

جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 8:11 عصر
 
 

 تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با غلبه بر چین و کسب عنوان قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت های المپیک سنگاپور را کسب کرد.


 تیم ملی والیبال نوجوانان ایران عصر امروز برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا برابر چین قرار گرفت و موفق شد با از پیش رو برداشتن حریف خود جواز حضور در رقابت های المپیک نوجوانان را کسب کند.
در این دیدار که از ساعت 17:30 دقیقه و در حضور علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی، حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی و محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال، حبیب کاشانی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس و بیش از 3 هزار هوادار مشتاق در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد ملی پوشان ایران موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 چین را شکست دهند.
در گیم اول این دیدار نوجوانان چین برخلاف انتظار بازی را بهتر آغاز کردند و موفق شدند با نتیجه 8 بر 5 از حریف پیش بیفتند تا وقت استراحت فنی اول را بگیرند، اما پس از به جریان افتادن مجدد بازی این بازیکنان ایران بودند که با دستورات کادر فنی و حمایت هواداران حاضر در سالن موفق شدند بازی را به تساوی 15 بر 15 بکشانند و در ادامه هم موفق شدند با انجام یک بازی خوب و زدن سرویس های دقیق با 3 اختلاف از حریف خود پیش بیفتند؛ این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 17 به سود نوجوانان شایسته ایران خاتمه یافت.
در آغاز گیم دوم نوجوانان ایران با حمایت همه جانبه هواداران و با توجه به شناختی که از حریف کسب کرده بودند موفق شدند با 3 اختلاف از حریف پیش بیفتند؛ اما در ادامه چینی ها موفق شدند اختلاف امتیاز را کم کرده و بازی را به تساوی 9 بر 9 برسانند. بازی در ادامه گیم دوم با شرایط مساوی پیش رفت تا اینکه در پایان چینی ها موفق شدند با نتیجه 28 بر 26 نوجوانان ایرانی را شکست دهند.
در گیم سوم این مسابقه که از حساسیت خاصی برخوردار بود و استرس زیادی به بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران وارد شد نوجوانان ایرانی موفق شدند در پایان ماراتنی دیدنی و جذاب بازی را با نتیجه 28 بر 26 به سود خود خاتمه دهند تا روحیه مضاعفی برای آغاز گیم چهارم داشته باشند.
در گیم چهارم چینی ها بازی را بسیار کم اشتباه تر از نوجوانان ایران آغاز کردند و موفق شدند از همان ابتدای بازی با 5 امتیاز اختلاف از ایران پیش بیفتند؛ در ادامه دفاع روی تور ضعیف بازیکنان ایران، اشتباهات فردی در بین بازیکنان ایران و دریافت های خوب چینی ها باعث شد تا این گیم با نتیجه 25 بر 22 به سود چینی ها خاتمه پیدا کند تا برای مشخص شدن قهرمان مسابقات آسیایی بازی به گیم پنجم برسد.
در ادامه و در گیم پنجم نوجوانان شایسته ایرانی با حمایت های فوق العاده تماشاگران و با انجام یک بازی متفاوت و برتر موفق شدند چینی ها را به زانو در بیاورند. این گیم در پایان با نتیجه 15 بر 7 به سود والیبالیست های ایرانی خاتمه یافت تا ایران به عنوان قهرمان هشتمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان آسیا معرفی شود.
با این پیروزی و کسب عنوان قهرمانی نوجوانان والیبالیست ایران موفق شدند جواز حضور در رقابت های المپیک نوجوانان سنگاپور را نیز کسب کنند.
پیش از این صعود ایران به جام جهانی قطعی شده بود.
دوره پیش این مسابقات سال گذشته در سریلانکا با قهرمانی ایران به پایان رسیده بود.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 7:1 عصر
آلزایمر در چشمان شماست

 

دانشمندان معتقدند در آینده می‌توان با نگاه کردن به چشمان یک شخص بیماری آلزایمر را تشخیص داد.

دانشمندان کشف کردند که بیماری آلزایمر باعث تولید پروتئین در چشمان انسان ها شود که می توان از آن برای تشخیص بیماری استفاده کرد.
معاینات چشمی برای تشخیص این پروتئین‌ها که امکان تجمع پیدا کردن داخل مغز را نیز دارند می‌تواند به عنوان یک روش ساده برای تشخیص این بیماری مورد استفاده قرار بگیرد.
تشخیص آلزایمر قبل از آن‌که به مراحل پیشرفته برسد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت درمان این بیماری داشته باشد.
دانشمندان در حین انجام تحقیقاتی روی افراد مبتلا به سندروم داون به این کشف جدید رسیدند. این افراد معمولا تا سن 30 سالگی به این سندروم دچار می‌شوند.
بیماری آلزایمر در افرادی که به این سندروم دچار هستند رشد سریع‌تری دارد چرا که آن‌ها دارای یک کپی اضافه از ژن کلیدی آلزایمر هستند.
دانشمندان متوجه شدند که پروتئین مغز بیماران آلزایمری موسوم به آمیلوید-بتا در مراحل اولیه بیماری در چشمان آن‌ها نمایان می‌شود.
در حال حاضر دانشمندان که نتیجه تحقیقات آن‌ها در نشریه کتابخانه عمومی علوم به چاپ رسیده است به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند مقادیر بسیار کم این پروتئین را در چشمان بیماران معمولی شناسایی کنند.
دکتر لی گلدستین از دانشگاه بوستون در این باره گفت: ما به دنبال ساخت اسکنر چشمی هستیم که می‌تواند این پروتئین را شناسایی کند. به این وسیله ما می‌توانیم این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کنیم.
دکتر ژولیت موکاستر از دانشگاه بوستون در این باره گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد این پروتئین‌ها که در مغز انباشته می‌شوند، امکان قرار گرفتن در لنز چشمان را هم دارند و می‌تواند به آب‌مرواریدهای غیر طبیعی نیز منجر شود.
تخمین زده می‌شود که 820 هزار نفر در بریتانیا از بیماری‌های مغزی رنج می‌برند و اکثر آن‌ها مبتلا به آلزایمر هستند.
ساینس دیلی ، 21 می


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 7:0 عصر

 

 مهر نوشت:

مجموعه تلویزیونی «تبریز مه آلود» به کارگردانی محمدرضا ورزی مراحل پیش تولید را سپری می‌کند. این مجموعه تلویزیونی به تهیه‌کنندگی علی لدنی در 20 قسمت به سفارش شبکه یک مراحل پیش تولید را سپری می‌کند و هنوز بازیگران پروژه انتخاب نشدند.

مجموعه تلویزیونی «تبریز مه آلود» به بخش‌هایی از زندگی عباس میرزا و فتحعلی شاه می‌پردازد و لوکیشن‌های آن در شهرک غزالی است.

محمدرضا ورزی کارگردانی فیلم و مجموعه‌هایی همچون «سال‌های مشروطه»، «کیمیاگر»، «عمارت فرنگی»، «ستاره خضرا»، «پدرخوانده» را در کارنامه دارد.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 7:0 عصر

 

 "نازک حریری" همسر رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان با ارسال نامه ای به "سید حسن نصر الله" دبیرکل حزب الله لبنان ، فرا رسیدن دهمین سالروز عید مقاومت و آزادسازی اراضی لبنان به وی تبریک گفت.

 به گزارش ایرنا ، همسر نخست وزیر فقید لبنان روز پنجشنبه در این نامه نوشت : بسیار برایم جای افتخار است که با کمال احترام به اسم خودم و خانواده رفیق حریری فرا رسیدن عید مقاومت و آزاد سازی اراضی را به شما تبریک بگویم و امیدوارم خداوند بزرگ این خیر و برکت را بر تمامی لبنانی ها مستدام گرداند.

وی افزود : امروز با توجه به مرحله دقیق و حساس لبنان و منطقه ، شدیدا به نیاز به تمسک جستن به میراث بزرگ مقاومت داریم ؛ راهی که رفیق حریری و فرزند شهید شما هادی نصرالله و تمامی شهدای قهرمان که با جان فشانی برای دفاع از خاک لبنان، برای ما به ارث گذاشتند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با عنایت و یاری خداوند ، لبنان بتواند تمامی اراضی اشغالی خود را آزاد نماید.

گفتنی است نیروهای مقاومت در 25 می 2000 میلادی اشغالگران اسراییل را از لبنان خارج کردند که روز سه شنبه آینده سالروز این پیروزی مقاومت خواهد بود.


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ