سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنگامی که نزد آموزگار یا در مجلس های دانش نشستید، نزدیک هم شوید و برخی پشت برخی دیگربنشیند . مانند دوران جاهلیت پراکنده منشینید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 7:1 عصر
آلزایمر در چشمان شماست

 

دانشمندان معتقدند در آینده می‌توان با نگاه کردن به چشمان یک شخص بیماری آلزایمر را تشخیص داد.

دانشمندان کشف کردند که بیماری آلزایمر باعث تولید پروتئین در چشمان انسان ها شود که می توان از آن برای تشخیص بیماری استفاده کرد.
معاینات چشمی برای تشخیص این پروتئین‌ها که امکان تجمع پیدا کردن داخل مغز را نیز دارند می‌تواند به عنوان یک روش ساده برای تشخیص این بیماری مورد استفاده قرار بگیرد.
تشخیص آلزایمر قبل از آن‌که به مراحل پیشرفته برسد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت درمان این بیماری داشته باشد.
دانشمندان در حین انجام تحقیقاتی روی افراد مبتلا به سندروم داون به این کشف جدید رسیدند. این افراد معمولا تا سن 30 سالگی به این سندروم دچار می‌شوند.
بیماری آلزایمر در افرادی که به این سندروم دچار هستند رشد سریع‌تری دارد چرا که آن‌ها دارای یک کپی اضافه از ژن کلیدی آلزایمر هستند.
دانشمندان متوجه شدند که پروتئین مغز بیماران آلزایمری موسوم به آمیلوید-بتا در مراحل اولیه بیماری در چشمان آن‌ها نمایان می‌شود.
در حال حاضر دانشمندان که نتیجه تحقیقات آن‌ها در نشریه کتابخانه عمومی علوم به چاپ رسیده است به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند مقادیر بسیار کم این پروتئین را در چشمان بیماران معمولی شناسایی کنند.
دکتر لی گلدستین از دانشگاه بوستون در این باره گفت: ما به دنبال ساخت اسکنر چشمی هستیم که می‌تواند این پروتئین را شناسایی کند. به این وسیله ما می‌توانیم این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کنیم.
دکتر ژولیت موکاستر از دانشگاه بوستون در این باره گفت: یافته‌های ما نشان می‌دهد این پروتئین‌ها که در مغز انباشته می‌شوند، امکان قرار گرفتن در لنز چشمان را هم دارند و می‌تواند به آب‌مرواریدهای غیر طبیعی نیز منجر شود.
تخمین زده می‌شود که 820 هزار نفر در بریتانیا از بیماری‌های مغزی رنج می‌برند و اکثر آن‌ها مبتلا به آلزایمر هستند.
ساینس دیلی ، 21 می



لیست کل یادداشت های این وبلاگ