سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از نافرمانى خدا در نهانها بپرهیزید چه آن که بیننده است هم او داورى کننده است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 8:11 عصر
 
 

 تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با غلبه بر چین و کسب عنوان قهرمانی آسیا جواز حضور در رقابت های المپیک سنگاپور را کسب کرد.


 تیم ملی والیبال نوجوانان ایران عصر امروز برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا برابر چین قرار گرفت و موفق شد با از پیش رو برداشتن حریف خود جواز حضور در رقابت های المپیک نوجوانان را کسب کند.
در این دیدار که از ساعت 17:30 دقیقه و در حضور علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی، حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی و محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال، حبیب کاشانی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس و بیش از 3 هزار هوادار مشتاق در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد ملی پوشان ایران موفق شدند با نتیجه 3 بر 2 چین را شکست دهند.
در گیم اول این دیدار نوجوانان چین برخلاف انتظار بازی را بهتر آغاز کردند و موفق شدند با نتیجه 8 بر 5 از حریف پیش بیفتند تا وقت استراحت فنی اول را بگیرند، اما پس از به جریان افتادن مجدد بازی این بازیکنان ایران بودند که با دستورات کادر فنی و حمایت هواداران حاضر در سالن موفق شدند بازی را به تساوی 15 بر 15 بکشانند و در ادامه هم موفق شدند با انجام یک بازی خوب و زدن سرویس های دقیق با 3 اختلاف از حریف خود پیش بیفتند؛ این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 17 به سود نوجوانان شایسته ایران خاتمه یافت.
در آغاز گیم دوم نوجوانان ایران با حمایت همه جانبه هواداران و با توجه به شناختی که از حریف کسب کرده بودند موفق شدند با 3 اختلاف از حریف پیش بیفتند؛ اما در ادامه چینی ها موفق شدند اختلاف امتیاز را کم کرده و بازی را به تساوی 9 بر 9 برسانند. بازی در ادامه گیم دوم با شرایط مساوی پیش رفت تا اینکه در پایان چینی ها موفق شدند با نتیجه 28 بر 26 نوجوانان ایرانی را شکست دهند.
در گیم سوم این مسابقه که از حساسیت خاصی برخوردار بود و استرس زیادی به بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران وارد شد نوجوانان ایرانی موفق شدند در پایان ماراتنی دیدنی و جذاب بازی را با نتیجه 28 بر 26 به سود خود خاتمه دهند تا روحیه مضاعفی برای آغاز گیم چهارم داشته باشند.
در گیم چهارم چینی ها بازی را بسیار کم اشتباه تر از نوجوانان ایران آغاز کردند و موفق شدند از همان ابتدای بازی با 5 امتیاز اختلاف از ایران پیش بیفتند؛ در ادامه دفاع روی تور ضعیف بازیکنان ایران، اشتباهات فردی در بین بازیکنان ایران و دریافت های خوب چینی ها باعث شد تا این گیم با نتیجه 25 بر 22 به سود چینی ها خاتمه پیدا کند تا برای مشخص شدن قهرمان مسابقات آسیایی بازی به گیم پنجم برسد.
در ادامه و در گیم پنجم نوجوانان شایسته ایرانی با حمایت های فوق العاده تماشاگران و با انجام یک بازی متفاوت و برتر موفق شدند چینی ها را به زانو در بیاورند. این گیم در پایان با نتیجه 15 بر 7 به سود والیبالیست های ایرانی خاتمه یافت تا ایران به عنوان قهرمان هشتمین دوره مسابقات والیبال نوجوانان آسیا معرفی شود.
با این پیروزی و کسب عنوان قهرمانی نوجوانان والیبالیست ایران موفق شدند جواز حضور در رقابت های المپیک نوجوانان سنگاپور را نیز کسب کنند.
پیش از این صعود ایران به جام جهانی قطعی شده بود.
دوره پیش این مسابقات سال گذشته در سریلانکا با قهرمانی ایران به پایان رسیده بود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ