سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شایسته است که دانش انسان بر گفتارش افزون و خردش بر زبانش چیره باشد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 6:59 عصر
مخالفت سازمان لیگ با درخواست مسئولان گسترش فولاد

 

مسئولان گسترش فولاد از اینکه سازمان لیگ قصد دارد فقط 10 درصد ورزشگاه آزادی را در اختیار هواداران این تیم قرار بدهد ابراز ناراحتی کردند.

بعد از اینکه بنا به درخواست پرسپولیسی‌ها قرار شد که فقط 10 درصد ورزشگاه آزادی به هواداران گسترش فولاد قرار بگیرد مسئولان این تیم تبریزی از این درخواست پرسپولیسی‌ها و موافقت سازمان لیگ ابراز ناراحتی و گله‌مندی کردند.
این در حالی است که با وجود ناراحتی مسئولان این تیم و به دلایل قانون میزبانی سازمان لیگ با درخواست مسئولان گسترش فولاد مخالفت کرده و اعلام کرده اند که همان 10 درصد به هواداران این تیم تعلق خواهد گرفت.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 6:57 عصر

 

 ایسنا نوشت:

شرکت «ای‌اف‌سی فیلمز» حق پخش «رونوشت برابر اصل» جدید‌ترین ساخته‌ عباس‌ کیارستمی در ایالات متحده خریداری کرد. شرکت MK2 از فرانسه به همراه آنجلو بارباگالو تهیه‌کنندگی این فیلم کیارستمی را برعهده داشته‌اند.

بنابر اعلام ورایتی، MK2 امتیاز پخش «رونوشت برابر اصل» را در کشورهای نیوزلند و استرالیا به کمپانی مدمن، در کره به کمپانی یگااینترتینمت، در آرژانتین، پاراگوئه، اوروگوئه و شیلی به کمپانی سی‌دی‌آی، در هنگ‌کنگ به شرکت فرست ایستربیتورز و در اروپای شرقی (Nordic) را به کمپانی آتلانتیک فیلمز سپرده است.

فیلم جدید کیارستمی که از 19 می (29 اردیبهشت) نخستین نمایش خود در فرانسه را آغاز کرده، در بلژیک توسط آلتر نایتو فیلمز و در سوئیس توسط کمپانی پرسنس توزیع و پخش می‌شود.

داستان «رونوشت برابر اصل» درباره نویسنده‌ای است، که کتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌کند ایده کتابش را در فلورانس به دست آورده است. در این سفر او با زنی که صاحب یک گالری آنتیک است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و کپی‌بودن اشیای عتیقه میان آن‌ها انجام می‌شود و ....

فیلم «رونوشت برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی در بخش رسمی و رقابتی جشنواره فیلم کن حضور دارد.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 6:56 عصر

 

 به گزارش فارس :
زنی در حضور قاضی دادگاه مدعی شد، شوهرم کیف‌قاپ است و هر روز یک کیف زنانه به سرقت می‌برد و آن را در خانه می‌آورد.

زنی 25 ساله با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواستی را به قاضی یکی از شعب ارائه کرد.

این زن در حضور قاضی شعبه 238 این مجتمع مدعی شد شوهرم کیف‌قاپ است و من از این موضوع بسیار ناراحتم. من هر وقت از شوهرم می‌پرسیدم که این کیف‌ها متعلق به کیست، او از پاسخ دادن طفره ‌می‌رفت و نمی‌گذاشت من چیزی بفهمم.

وی ادامه داد: یک روز که شوهرم را تعقیب کردم، متوجه شدم وی کیف‌قاپ است و با دیدن این صحنه از حال رفتم و وسط خیابان افتادم و از آن روز به بعد از او متنفر شدم.

مرد 29 ساله در دادگاه حضور داشت و گفت: من کیف‌قاپ نیستم بلکه همسرم دنبال بهانه برای طلاق است.

زن خطاب به قاضی گفت: من برای اثبات ادعایم، همه کارت‌های ملی و شناسایی و کیف‌های زنانه‌ای را ‌که از وسایل شوهرم در منزل پیدا کردم به دادگاه آوردم.

وی گفت: زنی که چهره شوهرم را شناسایی کرده است، هم به عنوان شاهد به دادگاه آورده‌ام؛ من مهریه 300 سکه‌ای خود را می‌خواهم.

شاهد که زنی 23 ساله بود پس از احضار از سوی قاضی به داخل جلسه آمد و گفت: قسم می‌خورم که این مرد کیف مرا در سه‌راه جمهوری دزدیده است و حالا من تمام اموال دزدیده شده‌ام را می‌خواهم.

وی بیان کرد: من در کیفم علاوه بر مدارک شناسایی‌ام، 500 هزار تومان چک پول داشتم که همه آن را از این مرد می‌خواهم.

قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده، پس از شنیدن اظهارات شهود و مشخص شدن موضوع حکم طلاق را صادر کرد و مرد محکوم به پرداخت مهریه 300 سکه‌ای همسرش شد در ضمن رسیدگی به موضوع کیف‌قاپی مرد به دادسرا ارجاع داده شد.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 6:55 عصر
 
دلخوری سیانکی از بابازاده به دلیل اجرای برنامه فوتبال برتر

 

دلخور است که حتی با سابقه ای ده ساله در صدا و سیما اجرای برنامه زنده فوتبال برتر را به او نسپرده اند.

محمد سیانکی کارمند رسمی صدا و سیمای جمهوری اسلامی که سابقه ای به مراتب بیشتر از بابازاده در این سازمان دارد پس از حضور این مجری در برنامه فوتبال برتر و اجرای آن برنامه به جای رضا جاودانی باب گلایه را باز کرده است.
سیانکی که انتظار داشت پس از رفتن جاودانی اجرای این برنامه را به او بسپارند با انتخاب بابازاده که پیش تر خبرنگار برنامه نود بود در جمعی خودمانی گفته است«10 سال در سازمان کار می کنم.حداقل انتظارم این بود که مجری این برنامه شوم»
این اتفاق در حالی افتاده است که به نظر سیانکی از نحوه اجرای بابازاده در این برنامه نیز انتقاد کرده است.

 


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 6:55 عصر

 

 ایسنا نوشت:

محمد مسلمی که کارگردانی مجموعه تلویزیونی «فتیله جمعه تعطیله» را عهده‌دار است، از برنامه «عمو پورنگ» به عنوان مجموعه‌ای مجری محور یاد کرد و افزود: «عمو پورنگ» باید با برنامه‌های مجری محور رقابت کند؛ «فیتیله جمعه تعطیله» یک برنامه‌ نمایشی است و فضایی متفاوت از «عموپورنگ» دارد.

وی که در مجموعه تلویزیونی «فتیله جمعه تعطیله» ایفای نقش می‌کند در پاسخ به پرسشی درباره آمدن برنامه «عمو پورنگ» به شبکه دو سیما (شبکه کودک) و رقابتی که به لحاظ جذب مخاطب بین این دو برنامه شکل می‌گیرد، تاکید کرد که فضا و ساختار دو برنامه «فتیله جمعه تعطیله»‌ و «عمو پورنگ» کاملا با هم متفاوت است.

مسلمی در عین حال اظهار کرد: «درحال حاضر با تولید برنامه‌های مجری محور در شبکه‌ی دو، به سمت خطرناکی پیش می‌رویم و مدام درحال اضافه کردن مجری هستیم. این مسئله باعث می‌شود که بعد از مدتی بچه‌ها ازبرنامه‌های کودک رو برگردانند.»

وی تصریح کرد: «درحال حاضر یک گروه هنری چشمگیر در شبکه کودک وجود ندارد. گروه «فتیله جمعه تعطیله» هم سعی می‌کند برنامه‌های جدیدی تولید کند ولی ما هم به دلیل حاشیه‌های زیاد خسته‌ شده‌ایم و به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانیم به فرم جدید برسیم و مدام نگران این هستیم که در هفته آتی برای ما مشکلی به لحاظ استودیو پیش نیاید.»


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 5:52 عصر

 

در مراسم خواستگاری اول خانمها به خواستگاری می روند بنا به سنن در بین خواستگارها مادر بزرگ – عمه و خاله حضور دارند و معمولا از گیس سفیدان فامیل پسر هستند و گاهی مادر داماد نیز در بین خواستگاران دیده می شود در این خواستگاری تعداد خواستگارها بین 3و5 نفر می باشد و از طرف خانواده عروس نیز 3و4 نفر میزبانی را بر عهده دارند خانواده عروس سعی می کنند پذیرای مطلوبی از خانواده داماد انجام دهند و عروس بیش از سایرین به مهمانها خدمت می کند و آوردن چای وشیرینی به عهده اوست پس از صرف چای مسئله نامزدی مطرح می شود تا اینکه خانواده دختر موافقت خود را اعلام می کنند و قرار می گذارند که هر دو خانواده نیز با یکدیگر ملاقات کنند.

خواستگاری مردانه

خواستگاران اغلب از بزرگان خانواده پسر تعیین می شود که در بر گیرنده عمو ها و دایی ها است اینها قبل از رفتن به خانه عروس میان خود گفت وگو یی را انجام می دهند از خانواده عروس نیز بزر گان فامیل دعوت می شوند تا در منزل پدر عروس گرد آمده و گفت وگو ههای لازم را انجام دهند بعد از صرف چای صحبت آغاز شده و میزان مهریه عروس چگونگی انجام مراسم عروسی و سایر شرط و شروط مطرح شده ودر آخر به توافق می رسند و بعد از جمع بندی شیرینی و انگشتری که از طرف خانواده داماد تدارک دیده شده است به خانواده عروس می دهند.

مراسم عقد در خسروشهر

بعد از مراسم نامزدی بزرگان روز عقد را تعیین کرده ودر بیشتر اوقات این مراسمخ در اعیاد و جشنهای ملی و مذهبی برگزار می شود اگر عقد ساده باشد آن را در دفاتر ازدواج برگزار می کنند در غیر این صورت مراسم عقد را در منزل پدری عروس بر پا می کنند مردان در یک قسمت خانه و زنها در در قسمت دیگر جمع می شوند یک نفر روحانی یا دفتر دار ازدواج پس از گرفتن وکالت صیغه عقد را جاری می کند و هدایایی که از طرف خانواده های عروس وداماد آماده شده است به عروس و داماد می دهند و سند ازدواج را نیز دو نفر شاهد به امضاء می رسانند و حاضرین به رقص و پایکوبی می پردازند پس از عقد اگر دو طرف آمادگی داشته باشند عروسی را نیز برگزار می کنند ودر غیر این صورت به زمان دیگری موکول می گردد در فاصله بین عقد و عروسی اگر عید ی در پیش باشد هدایایی از طرف خانواده داماد برای عروس فرستاده می شود و در بعضی از محلات شهر نیز نوبر میوه هر فصل را به خانه عروس می فرستند در آخرین چهار شنبه شب سال نیز به مناسبت عید نوروز لباس و سایر وسایل به خانه عروس فرستاده میشود

چند روز قبل از عروسی خانواده عروس  جهزیه عروس را در اتاقی به صورت مرتب می چینند و از فامیل برای دیدن جهزیه دعوت می کنند و فامیلها و بزرگان به خانه عروس رفته و اگر چیزی در جهیزیه ناقص بود و کم وکاستی داشته باشد هر کس به وسع خود هدایایی را بر جهیزیه عروس می افزاید و بعد از خانواده داماد برای بردن جهیزیه عروس دعوت می نمایند و مردان خانواده داماد جهزیه را به طرف خانه داماد حمل می کنند آ یینه عروس را پیشا پیش جهیزیه حمل کرده وآورنده خلعت و شاد باش را از طرف مادر داماد در یافت می کند .


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 5:50 عصر

 

 کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات با اعلام اینکه مصرف سیگار در سنین بالا و قلیان در سنین پایین بیشتر است گفت: تحقیقات نشان می دهد 48 درصد مردم استان تهران قلیان مصرف می کنند.


مهر نوشت:

دکتر هومن شریفی اظهار داشت: هر چقدر مصرف سیگار در رده های بالای سنی بیشتر است در مصرف قلیان این موضوع کاملا برعکس بوده و گرایش به مصرف قلیان در رده های سنی پایین تر بیشتر است. به همین دلیل چون مصرف تفریحی قلیان بیشتر از سیگار است می بایست این کنترل حتی قبل از 10 سالگی آغاز شود.

 بررسیها نشان می دهد عوارض مصرف یکبار قلیان معادل استعمال 40 تا 80 نخ سیگار است. بررسیها نشان می دهد 19.5 درصد از خانواده های غیرسیگاری اعلام کرده اند در جمع های خانوادگی قلیان کشیده می شود.

شریفی با اشاره به استفاده از ریشه و ساقه گیاه تنباکو در توتون قلیان گفت: میزان نیکوتین موجود در برگ گیاه تنباکو که برای تهیه سیگار استفاده می شود حدود دو دهم میلی گرم است اما میزان نیکوتین در ریشه و ساقه تنباکو هشت دهم تا دو میلی گرم است که 10 برابر بیشتر است.

کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات با تاکید بر اینکه در حال حاضر از توتونهای طعم دار در قلیانها استفاده می شود که تنها حاوی 25 تا 30 درصد توتون خالص است تصریح کرد: مشکل اصلی در مصرف قلیان این است که توتون به هیچ عنوان سوخته نمی شود. شریفی با اعلام اینکه هیچ نظارتی در بحث قلیان وجود ندارد افزود: شرکت دخانیات در بسیاری از موارد اعلام می کند این توتونها قاچاق است اما نمی توان باور داشت با این حجم و شدت شاهد وجود توتونهای قاچاق در بازار مصرفی کشور باشیم.

 وی با اشاره به وجود سه مشکل در بحث کنترل قلیان در جامعه گفت: نخست اینکه قلیان از مقبولیت زیادی در جامعه برخوردار شده است. دوم قوانین کنترلی در کشور بیشتر در مورد سیگارهای صنعتی اعمال می شود و سوم، محیط و ادوات و آلات استفاده از قلیان است.

کارشناس مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات با اشاره به بالا بودن خاصیت اعتیادآوری قلیان نسبت به سیگار افزود: امکان اینکه فرد با یکبار مصرف قلیان به آن اعتیاد پیدا کند بیشتر از یک نخ کشیدن سیگار است. شریفی از افزایش مصرف کنندگان تفننی و تفریحی قلیان در کشور خبر داد و گفت: تحقیقات دانشگاهی نشان می دهد حدود 48 درصد مردم استان تهران قلیان مصرف می کنند.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 5:49 عصر
 
 
جهان: شرکت"نستله" این غول عظیم تولید مواد غذایی بعد از ماه ها اعتراضات طرفداران محیط زیست تسلیم خواسته های آن ها شده و قول داد آن دسته ازفعالیت هایش را که موجب تخریب جنگل ها می شود را لغو کند.

شرکت "نستله" بزرگترین تولید کننده مواد غذایی در جهان می گوید شکلات های "روغن نخل" این شرکت را که از پرفروش ترین محصولات این شرکت است را طوری تولید خواهد کرد که بیشترین سازگاری را با محیط زیست داشته باشد.

این شرکت بزرگ سویسی می گوید از یک گروه غیرانتفاعی دعوت کرده تا زنجیره تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید شکلات"روغن نخل " را مورد بررسی قرار دهد و قول داده قراردادهایش با شرکت هایی را که برای تامین مواد اولیه "نستله" جنگل های استوایی را قطع می کنند کنسل کند.

گفتنی است شرکت "نستله" پس از سه ماه حملات و اعتراضات اینترنتی گروه های سبز طرفدار محیط زیست از طریق شبکه های اجتماعی مجبور به اتخاذ این تصمیم شده است بطوریکه در این مدت بیش از یک میایون نفر به صورت آنلاین به این شرکت اعتراض کردند.

جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 5:49 عصر
 دبیر انجمن روانپزشکان ایران نسبت به پنهان ماندن بیماریهای عصبی در کودکان هشدار داد و گفت: حداقل 50 درصد پدر و مادران ایرانی اصول تعلیم و تربیت فرزندان را نمی دانند و بر اساس تجربیات خودشان عمل می کنند.

مهر نوشت:

دکتر پرویز مظاهری به موضوع کودکان عصبی و پرخاشگر اشاره کرد و اظهارداشت: کودکانی که عصبی و پرخاشگر هستند تعدادشان کم نیست. به خصوص در سنین قبل از دبستان که کودک نمی تواند اضطراب و دلشوره خود را بیان کند و در نتیجه آن را با بداخلاقی بروز می دهد.

این روانپزشک به ناخن جویدن، جیغ زدن، شب ادراری، دندان سایی و... به عنوان علامتهای بارز پرخاشگری کودک اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلایل شرایط اجتماعی کشور ما و فعالیتهای خارج از خانه والدین، وقت کمتری صرف بچه ها می شود.مظاهری از فیلمها و بازیهای رایانه ای خشن و خشونت بار به عنوان یکی دیگر از علتهای بروز پرخاشگری در کودکان نام برد و گفت: دیدن این فیلمها و بازیها باعث می شود سیستم عصبی کودک به هم بریزد.

دبیر انجمن روانپزشکان ایران همچنین به سایر عوامل بروز پرخاشگری و رفتارهای عصبی در کودکان اشاره کرد و ادامه داد: اختلافات والدین، ازدواجهای ناخواسته و... باعث می شود تفاهم در خانواده نباشد و در نتیجه کودکان در محیطی ناآرام رشد می کنند و تربیت می شوند. مظاهری با اعلام اینکه آمار کودکان پرخاشگر و عصبی در ایران با آمارهای بین المللی تقریبا برابر است، افزود: به طور کلی سه تا پنج درصد کودکان دچار اضطراب هستند.

این روانپزشک نسبت به توجه نکردن برخی والدین به رفتارهای عصبی کودک خود هشدار داد و گفت: متاسفانه وقتی کودک اضطرابش را با جیغ زدن نشان می دهد فکر می کنند بچه بدرفتار است که همین امر سبب می شود شاهد بروز تنبیه ناعادلانه از سوی والدین باشیم که مدام هم تکرار می شود. مظاهری افزود: این وضعیت باعث می شود به تدریج کودک افسرده شده و این بیماری را تا آخر عمر با خود همرا داشته باشد و به فرزندانش انتقال دهد.

دبیر انجمن روانپزشکان ایران، تنبیه کودکان مضطرب و پرخاشگر را پیامد آشنا نبودن والدین با رفتارهای عصبی کودک عنوان کرد و گفت: حداقل 50 درصد والدین اصول تعلیم و تربیت را نمی دانند و بر اساس تجربیات خودشان و مثال معروف "چهارتا پیراهن بیشتر پاره کرده ایم"، دنبال می کنند که متاسفانه باور غلطی است و باید اجازه بدهیم بچه ها نیز پیراهن پاره کنند.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 5:48 عصر
 
 
خبرگزاری مهر: جان شفرد بارون که در سال 1967 اولین ماشین خودپرداز پول را در لندن اختراع کرد در سن 84 سالگی درگذشت.

جان شفرد بارون در سن 84 سالگی و پس از یک بیماری در اسکاتلند در گذشت. وی مخترع دستگاههای خودپرداز پول (ATM) است که در انگلیس به آن "بانکومت" می گویند.

اولین باجه خودکار پول که cash machine (ماشین تحویلدار پول) نام داشت در شرکت انگلیسی "دو لا رو" توسعه داده شد و در 27 ژوئن 1967 در بانک "بارکلایز" در "انفیلد تاون" واقع در شمال لندن نصب شد.

شفرد بارون بارها تعریف کرده بود که ایده ساخت خودپرداز زمانی که در وان حمام محل زندگی خود نشسته بود به ذهنش خطور کرد.

پدر دستگاههای عابربانک در این خصوص گفته بود: "می خواستم روشی را پیدا کنم که به کمک آن بتوانم پولم را در سراسر انگلیس و دنیا جابجا کنم. ناگهان به یاد دستگاههای توزیع کننده خودکار شکلات افتادم و به بانک بارکلایز پیشنهاد ساخت دستگاهی شبیه به آن را برای اسکناس دادم و آنها فورا با من یک قرارداد امضا کردند."

در آن زمان هنوز کارتهای پلاستیکی تراشه دار وجود نداشتند و بنابراین اولین دستگاه خودپرداز بانک، نوعی از قبضهای ویژه را قبول می کرد. این قبضهای کاغذی دارای علائم ویژه ای مجهز به شماره شناسایی کاربر بودند.

به اعتقاد کارشناسان امور بانکداری الکترونیک ابزاری که شفرد اختراع کرد می تواند در آینده ای نه چندان دور تا 99 درصد از فعالیتهای بانکی را ارائه دهد و شهروندان سراسر دنیا با این ابزار می توانند بدون نیاز به اتلاف وقت در صف های بانک در کمترین زمان و حتی بدون اینکه از خودروی خود پیاده شوند به امور بانکی خود بپردازند.

پدر دستگاهی که توانست مفهوم مبادلات بانکی را تغییر دهد در 23 ژوئن 1925 در اسکاتلند متولد و در 20 می 2010 در زادگاه خود درگذشت.

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ