سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همواره بردبار باش که آن پایه دانش است . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 12:49 عصر
مذاکرات محرمانه است، کنجکاوی نکنید

 

 مذاکره کننده ارشد فلسطین از خبرنگاران خواست به بیانیه‌ای رسمی در خصوص مذاکرات بسنده کنند.

مذاکره کننده ارشد فلسطین اخبار مبنی بر اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت این تشکیلات را با حضور نیروهای ناتو در کرانه باختری در صورت تشکیل کشور فلسطین به آمریکا اعلام کرده است، رد کرد. صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری معای فلسطین، اظهار داشت: با اردن،‌ مصر و تمام کشورهای عربی در تماس هستیم تا آنها را در جریان تحولات منطقه قرار دهیم. هیچ تماس محرمانه‌ای در خصوص نیروهای بین‌المللی وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: گروه‌های بین‌المللی موقتا در شهر الخلیل برای نظارت بر تجاوزات شهرک نشینان و ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان حضور دارند و چنانچه دولت فلسطین تشکیل شود، ممکن است نیروهای بین المللی براساس آنچه بین مصر و اسرائیل و لبنان و اسرائیل وجود دارد، حضور داشته باشند. این مساله امری طبیعی است.

عریقات همچنین در خصوص دیدار جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اظهار داشت:‌ دو طرف در خصوص جزئیات این دیدار با رسانه‌های جمعی گفت‌وگو نکردند و به بیانیه‌ای که فرستاده ویژه آمریکا بعد از هر سفر خود صادر می‌کند، بسنده کردند. در خصوص ارائه ندادن جزئیات درباره مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف توافق نظر به وجود آمده است.

از سوی دیگر، جورج میچل در دیدار روز چهارشنبه خود با محمود عباس بر اهمیت سری بودن جزئیات مذاکرات غیر مستقیم با سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت که نباید این جزئیات برای رسانه‌های جمعی توضیح داده شود.

منابع فلسطینی همچنین تاکید کردند که طرف فلسطینی لیستی از تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را که بعد از موافقت با مذاکرات غیر مستقیم صورت گرفت، ارائه داد. این منابع همچنین افزودند که محمود عباس در این دیدار اظهار داشت که ملت فلسطین از جامعه جهانی و آمریکا می‌خواهد قطعنامه‌های بین المللی را در خصوص اراضی اشغالی اجرا کنند.  عباس در این دیدار تاکید کرد که خواست مردم فلسطین در خصوص مرزهای کشور فلسطین همانی است که قطعنامه‌های سازمان ملل بر آن تاکید دارد.

در این دیدار همچنین عباس تاکید داشت:‌ فلسطینیان نگرانی‌های امنیتی نسبت به اسرائیل دارند، چرا که آنها طرف ضعیف‌تر این معادله هستند ملت فلسطین به حمایت بین‌المللی در قبال اقدامات اسرائیل و شهرک‌نشینان آن نیاز دارد


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 12:48 عصر
جنگ  نزدیک است

 

تنش در شبه جزیره کره به بالاترین حد خود رسید

لی میونگ باک، رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن دست داشتن کره شمالی در غرق کشتی جنگی کشورش در آبهای مرزی دو کشور، آن را ناقض توافقنامه ترک مخاصمه بین دو کره دانست. در حالی که نتایج تحقیقات نشان می دهد کشتی جنگی کره جنوبی به علت اصابت اژدر زیردریایی کره شمالی غرق شده است،
این اقدام، تحریک آمیز و مسلحانه است که منشور سازمان ملل و توافقنامه ترک مخاصمه بین دو کره را نقض می کند. لی میونگ باک که در نشست فوق العاده شورای امنیت ملی کشورش برای تبادل نظر درباره اقدامات تنبیهی بر ضد کره شمالی در خصوص غرق کشتی کره جنوبی در بیست و ششم مارس سخن می گفت تصریح کرد این موضوع به قدری جدی و خطیر است که باید بسیار محتاطانه به آن رسیدگی کرد. این نخستین بار از زمان دومین آزمایش هسته ای کره شمالی در سال گذشته است که شورای امنیت ملی کره جنوبی تشکیل نشست می دهد.

در این نشست رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع ، وزیر وحدت و رئیس سازمان اطلاعات کره جنوبی حضور داشتند. بنا به اعلام سخنگوی لی میونگ باک، وی قرار است اقدامات تنبیهی بر ضد کره شمالی را اوایل هفته آینده در سخنرانی زنده تلویزیونی اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ظاهراً سئول مقابله نظامی با کره شمالی را به علت نگرانی از بروز جنگ تمام عیار منتفی دانسته است و به جای آن احتمال دارد خواستار تشدید تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر کره شمالی شود. به عقیده تحلیلگران امریکایی، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا احتمالا بر اعمال تحریمهای جدید بر ضد کره شمالی فشار وارد خواهد کرد و رزمایشهای دریایی با متحد خود،کره جنوبی را افزایش خواهد داد

جنگ نزدیک است
یک کارشناس امریکایی درباره بروز جنگ در شبه جزیره کره و پیامدهای سوء ان به شدت هشدار داد. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، هان شیک پارک گفت:" گفته می شود کره شمالی مسوولیت غرق کردن ناو جنگی کره جنوبی را برعهده داشته است که در ماه مارس غرق شد.اما به نظر من، کره شمالی برای انجام دادن این کار انگیزه کافی ندارد.
کره شمالی به کمکهای اقتصادی کره جنوبی و داشتن روابط تجاری با این کشور نیاز دارد.کره شمالی به بهبود مناسباتش با امریکا نیاز دارد تا بتواند برای حل مشکلات مربوط به وضعیت اقتصادی و غذایی وحشتناکش از این طریق اقدام کند.

باانکه غالباتصور می شود کره شمالی دارای حکومتی بسیار غیرمنطقی است، باز هم تصور اینکه کره شمالی در غرق ناو کره جنوبی دست داشته بسیار دشوار است.شاید هرگز مشخص نشود که چه کشوری عامل غرق شدن ناو کره جنوبی بوده است و این مساله به تاریخ بپیوندد. این کارشناس امریکایی در ادامه افزود:قرار است هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه امریکا، بزودی سفری به خاور دور انجام بدهد.بی تردید، امریکا در این قضیه از کره جنوبی جانبداری خواهد کرد و در نتیجه تنشها میان دو کره شدت پیدا خواهد کرد.کره جنوبی از عواقب سوء ناشی از این اقدام برای کره شمالی سخن می گوید.چه عقوبتی را بغیر از حمله نظامی می توان تصور کرد.

هوشیار باشید در مرحله جنگ هستیم

خبرگزاری رسمی کره شمالی "کی سی ان ای" روز جمعه در پی انتشار نتایج تحقیق درباره غرق شدن کشتی کره جنوبی در آب های مشترک دو کره، گزارش داد کره شمالی وضعیت کنونی را "مرحله جنگ" با کره جنوبی تلقی می کند.
کره شمالی از سوی دیگر هشدار داد به هر گونه اقدام کره جنوبی بر ضد خود به شدت واکنش خواهد داد و قطع مناسبات دو کره، فسخ کامل توافق عدم تجاوز کره شمالی و جنوبی و توقف کامل همکاری های فعلی دو کره از جمله این اقدامات خواهد بود. به گزارش خبرگزاری شین هوا، گروهی از کارشناسان غیر نظامی و نظامی روز جمعه اعلام کردند کشتی جنگی "چئونان" کره جنوبی با هزار و دویست تن وزن، به علت اصابت اژدر شلیک شده از یک زیر دریایی کره شمالی غرق شده است. کره شمالی نتایج این تحقیق را "کاملا تحریک آمیز" خواند و اعلام کرد انتشار این نتایج مانور جدید سئول برای تقویت "مجازات ها" بر ضد پیونگ یانگ است. کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز پنجشنبه نتیجه تحقیق این گروه را رد و آنرا "ساختگی" توصیف کرد.

 


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 12:47 عصر

رئیس اداره آموزش همگانی نیروی انتظامی در آذربایجان شرقی گفت: ایران نسبت به جمعیت موجود در حال حاضر اولین مصرف کننده مواد مخدر در جهان است.

مهر نوشت: سرگرد محمد شیری فرای ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس و کاریکاتور فقر، تبعیض و حقوق بشر افزود: با توجه به قرار گرفتن ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و جمعیت جوان آن بیش از کشورهای دیگر در معرض آسیب قرار دارد.

وی اظهار داشت: اعتیاد یک آسیب و معضل اجتماعی است که علاوه بر توجه مسئولان نیازمند همت بیشتر جوانان برای نه گفتن به مواد مخدر نیز است.

شیری تصریح کرد: سالانه مافیای مواد مخدر در جهان به ایران پیشنهاد می کنند تا با دریافت مبالغی کلان اجازه سرازیر شدن مواد مخدر را به کشور صادر کنند که مسئولان کشور همواره با این تقاضا مخالفت و مبارزه کرده اند.

وی همچنین با اشاره به مبارزات نیروی انتظامی برای مقابله با مواد مخدر در کشور گفت: کشفیات 93 درصدی و شهدای مبارزه با مواد مخدر یک افتخار برای نیروی انتظامی محسوب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تاکید دین اسلام بر حقوق بشر گفت: علیرغم تلاش غربی ها برای منسوب کردن منشا حقوق بشر به خود، دین اسلام از همان ابتدا مصادیق این حقوق را داشت است.

موسی خلیل اللهی تصریح کرد: اصلی ترین منادی حقوق بشر در نیا دین اسلام است به طوری که بحث و بررسی علمی در همه حوزه ها از نظر این دین آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: با مراجعه به احادیث و آیات قرآنی در می یابیم که از همان ابتدا مسائلی نظیر حقوق زنان، منع شکنجه و محکومیت فقر و تبعیض در دین اسلام تاکید شده است.

خلیل اللهی اظهار داشت: فقر دارای تبعات و آسیب های اجتماعی متعددی است که قرآن با تاکید بر ضرورت تقسیم عادلانه ثروت و ایجاد قسط و عدل در جامعه به آن پرداخته است.

وی همچنین با مفید خواندن برگزاری چنین نمایشگاهی در اطلاع رسانی و آگاه سازی در رابطه با آسیب های اجتماعی گفت: این آثار نشان دهنده توجه جوانان استان به مباحث فرهنگی و مسائل اجتماعی است.

گفتنی است نمایشگاه عکس و کاریکاتور فقر، تبعیض و حقوق بشر با همکاری کمیسیون حقوق بشر منطقه هشت تبریز ظهر امروز در فرهنگسرای خاقانی تبریز گشایش یافته و تا روز یکشنبه آماده بازدید علاقه مندان است.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 12:47 عصر

 

 داود فیرحی

اقدام آقای احمدی‌نژاد در مورد تبریک به دولت روسیه به مناسب پیروزی در جنگ جهانی دوم آن هم بعد از اینکه کمیته‌ای برای دریافت غرامت از کشورمتخاصم در جنگ جهانی دوم تشکیل شده بود به هیچ وجه برای من مفهوم نیست و نمی‌توانم دلیل این اقدام ایشان را درک کنم.
دیپلماسی در کشور ما از مشکلات اساسی برخوردار است اولین مشکل دستگاه دیپلماسی در کشور ما این است که تاریخ خود را از دست داده و سیاستمدارانی که به این حوزه آشنائی ندارند اظهاراتی را بیان می‌کنند که آشنا نبودن به تاریخ دیپلماسی را بیش از هر زمان دیگری به نمایش می‌گذارد. بعد از مشکل تاریخی دستگاه دیپلماسی کشور، اتخاذ سیاست‌های لحظه‌ای و آنی بسیار گسترش یافته است و همین اقدامات منشا مشکلات زیادی در کشور ما می‌شود و تناقض‌های زیادی را به وجود می‌آورد به ترتیبی که تبعات این گونه اقدامات دامنگیر مردم می‌شود.
اتخاذ سیاست‌های لحظه‌ای و آنی موجب می‌شود که دیگر کشور‌ها احترام و اعتماد لازم را نسبت به کشور ما نداشته باشند چون نمی‌دانند که این سیاست‌ها تا چه حد تأمین ‌کننده اهداف درازمدت و کوتاه مدت کشور است از همین رو اظهارات مطرح شده در عرصه بین‌الملل جدی گرفته نمی‌شود بخصوص اینکه اظهارات لحظه‌ای و غیر کارشناسی و نا آگاهانه جائی در سطح جهانی ندارد.
روابط خارجی قواعدی دارد که باید توسط کشورها به رسمیت شناخته شود بنابراین هر گونه اظهار نظرو رویکردی خارج از این چار چوب جواب نمی‌دهد ومورد پذیرش قرار نمی‌گیرد از همین رو لازم بود که قبل از هر گونه اظهار نظری در مورد دریافت غرامت یا ارسال پیام تبریک به دولت روسیه به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم، این موضوع توسط بخش حقوقی وزارت امور خارجه مورد بررسی قرار می‌گرفت.

فقدان چنین رویکردی و تبدیل سیاست خارجی به ایجاد ابزاری برای تنش در عرصه سیاست خارجی، اخلاق عمومی را در سطح جامعه دچار مشکل می‌کند و جو بدبینی نسبت به سیاستمداران را به وجود می‌آورد واظهار نظرهائی این چنینی به صورت مرتب و بدون در نظر گرفتن عرف جهانی موجب می‌شود که برخورد مناسبی با این اظهارات صورت نگرفته و مورد توجه جهان واقع نشود.
دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 11:37 صبح
 

 روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مسعود محمدیان اظهار داشت: این پایانه به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در مساحت 2 هکتار در شهر تبریز احداث می‌شود و با راه‌اندازی آن، پرورش‌دهندگان گل و گیاه استان می‌توانند تولیدات خود را به صورت مستقیم به مردم عرضه کنند.
وی، از فعال بودن 29 واحد گلخانه‌ای در سطح استان خبر داده و گفت: در این واحدها هم‌اکنون 68 نفر درسطح 56هزار و 530 متر مربع، مشغول تولید انواع گل و گیاهان زینتی هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: 38 هزار و 564 متر مربع از گلخانه‌ها دارای تولیدات مختلفی از قبیل انواع درختان و درختچه‌های زینتی، گل‌های گلدانی و نشایی هستند که این تولیدات از نظر نوع و ارقام بسیار متنوع است.
محمدیان اضافه کرد: 13 هزار و 166 متر مربع از گلخانه‌های استانی به تولید رز شاخه بریده اختصاص دارد و سالانه حدود یک میلیون و 974 هزار و 900 شاخه رز در آن تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: 3 هزار و 300 متر مربع از این سطوح اختصاص به تولید گل شاخه بریده ( ژرویرا) با تولید سالانه 705 هزار شاخه همچنین 1000 متر مربع نیز گل میخک به مقدار حدود 120 هزار شاخه و 500 متر مربع نیز به تولید گل داودی با تولیدحدود 60 هزار شاخه اختصاص یافته است.
محمدیان گفت: طبق بررسی‌های انجام یافته هم اکنون هر شاخه گل رز به قیمت 7500 ریال و ژرویرا به قیمت 1800 ریال به صورت عمده تحویل بازار می‌شود.
محمدیان در ادامه از اختصاص 38 هزار و 564 متر مربع به سایر گیاهان، 24 هزار و 681 متر مربع به گل‌های گلدانی با تولید 444 هزار و 258 گلدان، 12هزار و 726 متر مربع به گل‌های نشایی با تولید یک میلیون و 234 هزار و 422 نشا، همچنین یک‌هزار و 175 متر مربع به درختان و درختچه‌های زینتی با تولید 20 هزار و 826 اصله خبر داد.
وی گفت: با توجه به ارزش افزوده تولیدات و امکان مدیریت صحیح و کم هزینه در تولید و در کنار آن قابلیت صادرات محصولات حاصله، سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی توسعه این بخش مهم کشاورزی را با جدیت دنبال و برای گسترش آن تلاش می‌کند.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 11:36 صبح
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سرپرست اداره اطلاع رسانی نیروی انتظامی شهرستان اهر گفت: برابر گزارش ماموران پلیس راه ‌«تبریز ـ میانه»، برخورد خودروی سواری پیکان با یک دستگاه کامیون بنز در هشت کیلومتری جاده «تبریز ـ اهر»، شش نفر کشته و زخمی به جای گذاشت.
مهدی شیخی‌زاد افزود: در پی اطلاع از یک فقره تصادف شدید در هشت کیلومتری محور تبریز ـ اهر مأموران پلیس راه «تبریز ـ میانه» بلافاصله به منظور بررسی صحنه به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل تصادف مشاهده شد که برخورد شدیدی بین یک دستگاه خودروی سواری پیکان با کامیون بنز اتفاق افتاده است و در اثر آن راننده و یکی از سرنشینان خودروی پیکان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرده و دو نفر سرنشین دیگر خودروی پیکان به همراه راننده و سرنشین کامیون به شدت مجروح شده‌اند.
سرپرست اداره اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شدت جراحات وارده، مأموران بلافاصله هماهنگی‌های لازم را با عوامل اورژانس به عمل آورده و مجروحان را به بیمارستان و متوفیان را به سردخانه منتقل کردند.
شیخی‌زاد اعلام داشت: کارشناسان پس از انجام بررسی‌ها علت حادثه را بی‌احتیاطی راننده خودروی سواری پیکان به علت عدم رعایت حق تقدم در حین ورود از فرعی به اصلی نسبت به کامیون بنز اعلام کردند و پرونده در حال رسیدگی تخصصی است.

*شناسایی و دستگیری سارقان اشیا عتیقه و قیمتی در اهر
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهر گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان اهر، سارقان حرفه‌ای اشیای عتیقه شناسایی و دستگیر شدند و بیش از 66 قلم شی عتیقه نیز کشف شد.
علی طاحونی افزود: در پی اعلام شکایت فردی به نام الف ـ ن مبنی بر سرقت اشیای عتیقه از مغازه‌اش، مأموران انتظامی این شهرستان بلافاصله با تشکیل اکیپ ویژه عملیاتی به منظور اطلاع از صحت و سقم موضوع به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: پس از اطلاع از صحت موضوع مأموران با انجام عملیات کنترلی نامحسوس و مراقبت‌های ویژه دو نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به صورت غافلگیرانه در محل اختفا، نامبردگان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: در این عملیات منسجم و غافلگیرانه، مأموران پس از دستگیری هر دو سارق اقدام به بازرسی از داخل منزل آنان کردند که در این بازرسی‌ها 66 قلم شی عتیقه و قیمتی که توسط سارقان از مغازه‌ای در شهرستان اهر به سرقت رفته بود، کشف شد.
طاحونی تصریح کرد: پس از احراز مالکیت اموال مکشوفه به ارزش تقریبی 200 میلیون ریال؛ کشفیات مذکور به صاحب اصلی آن بازگردانده شد و متهمان به همراه پرونده تکمیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

*درگیری لفظی و متلک‌پرانی منجر به چاقوکشی در شبستر
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شبستر گفت: برابر گزارش مأموران کلانتری 14 بخش خامنه شهرستان شبستر، در اثر درگیری لفظی و متلک‌پرانی سه جوان با هم درگیر شده و یکی از آنان در اثر ضربات چاقو به شدت مجروح شد.
رضا امینی افزود: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه درگیری شدیدی در یکی از محلات بخش خامنه شهرستان شبستر اتفاق افتاده است، بلافاصله مأموران کلانتری 14 بخش خامنه به منظور اطلاع از صحت و سقم موضوع به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد: مأموران به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده کردند که درگیری شدیدی بین سه پسر جوان به نام «حامد ـ م»، «امیر ـ ر» و « سیامک ـ ش» اتفاق افتاده است که سیامک با استفاده از چاقو «حامد ـ م» را از ناحیه پهلوی سمت چپ مجروح کرده و تا رسیدن مأموران از محل متواری شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شبستر تصریح کرد: با توجه به شدت جراحت وارده، مأموران بلافاصله با عوامل اورژانس هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردند و مجروح را به بیمارستان منتقل کردند و با انجام تحقیقات موفق شدند مخفیگاه ضارب متواری را شناسایی کنند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و مأموران با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد محل اختفای وی شده و او را دستگیر کردند.
امینی اظهار داشت: متهم پس از دستگیری برای انجام بازجویی به مقر پلیس انتقال داده شد و در بازجویی‌ها ضمن قبول اتهام وارده اقرار کرد که علت درگیری متلک پرانی و درگیری لفظی بوده که وی را مجبور به درگیری و استفاده از چاقو کرده است و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد و پرونده وی در حال رسیدگی در مراجع قضایی است.

*کشف بیش از 500 حلقه سی دی غیرمجاز در ملکان
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملکان گفت: در راستای طرح جمع‌آوری محصولات ضدفرهنگی در شهرستان ملکان، در بازدید از یک مرکز عرضه محصولات فرهنگی بیش از 500 حلقه سی دی غیرمجاز کشف شد.
مجید ردکا افزود: به منظور اجرایی شدن طرح مبارزه با تهاجم فرهنگی، مأموران انتظامی اقدام به بازرسی و کنترل مراکز عرضه محصولات فرهنگی در سطح این شهرستان کردند.
وی ادامه داد: مأموران در این بازرسی‌ها موفق شدند از یک مغازه خدمات کامپیوتری به مدیرت حجت ـ م فرزند مختار واقع در یک پاساژ تعداد 520 حلقه سی دی غیرمجاز، شش عدد فلش مموری و یک عدد کیس کامپیوتری حاوی تصاویر مبتذل کشف کنند.
ردکا در خاتمه اظهار داشت: متهم پس از دستگیری به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و محل فعالیت وی تا رسیدگی کامل توسط مقامات قضایی پملب شد.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 11:34 صبح
.

داریوش گل‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در رابطه با احتمال افزایش فرونشست زمین گفت: عدم تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های مهم در شهر تهران تبدیل شده است.
وی در ادامه با خطرناک دانستن فرونشست زمین در تهران‌‌ گفت: تهران با کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی خود به خود دچار فرونشست زمین می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر زمین تهران بیشتر به پشت‌بام ‌تبدیل و یا آسفالت شده است، امکان و فرصت مناسبی برای تغذیه طبیعی سفره‌های آب زیرزمینی وجود ندارد.

* کانال‌های سیمانی از نفوذ آب به زیر زمین جلوگیری می‌کنند

معاون محیط زیست استان تهران تصریح کرد:‌ از سوی دیگر سیمان‌کاری کانال‌ها باعث شده که آب‌های سطحی فرصتی برای نفوذ به لایه‌های زیرین زمین پیدا نکند.
گل‌علیزاده افزود: در حال حاضر سفره‌های آب زیرزمینی از طریق چاه‌های جذبی تغذیه می‌شوند و با توجه به اینکه فاضلاب‌های خانگی در تهران وارد چاه‌های جذبی می‌شوند، پس از آن به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ کرده و در این صورت شاهد آلودگی این سفره‌های آب زیرزمینی هستیم.

* شبکه جمع‌آوری فاضلاب، فرصت تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی را گرفته است

وی در ادامه با اشاره به شبکه جمع‌آوری فاضلاب در تهران گفت: این امر نیز فرصت تغذیه را از لایه‌های زیرین زمین می‌گیرد؛ در واقع در طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب باید مکان‌هایی برای تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی در نظر گرفته شود.
معاون محیط زیست استان تهران گفت: اگر این امر با بررسی‌های دقیق علمی صورت نگیرد مطمئناً در تهران فرونشست‌هایی را خواهیم داشت که بسیار خطرناک هستند.

* نبود دریاچه‌های مصنوعی برای تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، بحران عظیمی را ایجاد می‌کند

گل‌علیزاده اظهار داشت: ‌از طریق مطالعاتی که توسط مشاور شرکت آب و فاضلاب صورت گرفته مکان‌هایی برای تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی در برخی نقاط مانند منطقه ابوذر در جنوب تهران پیش‌بینی شده است.
وی با تأکید بر اینکه اگر دریاچه‌های مصنوعی برای تغذیه سفره‌های‌ آب زیرزمینی ایجاد نشود، دچار بحران عظیمی خواهیم شد، گفت: با توجه به اینکه فاضلاب‌ها جمع‌آوری می‌شوند و نزولات نیز فرصتی برای نفوذ به سفره‌های آب زیرزمینی ندارند در صورت بروز یک خشکسالی فاجعه‌ای رخ می‌دهد.
گل‌علیزاده فرونشست زمین را از بروز زلزله در تهران خطرناک‌تر دانست و گفت: سفره‌های آب زیرزمینی در صورتی که سطحشان پایین برود به مرور خطر فرونشست زمین را افزایش می‌دهند.


* وزارت نیرو نقشه پراکندگی‌چاه‌های آب را در اختیار دارد

معاون محیط زیست استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نقشه پراکندگی چاه‌های آب وجود دارد یا خیر گفت: نقشه پراکندی چاه‌های آب در اختیار وزارت نیرو است و حتی آمار مربوط به چاه‌های غیرمجاز نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اکثر خانه‌های تهران چاه‌های جذبی دارند، گفت:‌ وجود چاه‌های جذبی یکی از روش‌های است که می‌تواند فاضلاب را به نوعی پالایش کند. اگر میزان فاضلاب ورودی و کیفیت آن حساب شده باشد، خاک می‌تواند عمل خودپالایی را انجام دهد در غیر این صورت اگر فاضلاب‌ها بیش از حد اندازه باشند، عمل خودپالایی صورت نمی‌گیرد.

* کیفیت فاضلاب‌ها روز‌ به‌ روز خطرناک‌تر می‌شود

به گفته گل‌علیزاده کیفیت پساب‌های تولیدی و فاضلاب‌ها به دلیل استفاده از مواد شیمیایی متنوع تغییر کرده که امری بسیار خطرناک محسوب می‌شود.
وی با اشاره به این‌که چاه‌هایی که پشتوانه آب شرب هستند، استاندارد لازم را دارند، گفت: آب‌هایی که استاندارد فضای سبز را داشته باشند در اختیار آتش‌نشانی و فضای سبز قرار می‌گیرند.

* فرونشست زمین در تهران بدون کوچکترین لرزه نیز رخ می‌دهد

معاون اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به برداشت بی‌رویه از چاه‌ها در مناطق کشاورزی گفت: در منطقه‌های نظیر شهریار و ورامین برداشت بی‌رویه از چاه‌های آب باعث شده سطح آب تا 1.5 تا 2 متر کاهش یابد.
گل‌علیزاده تأکید کرد: در صورتی که تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی صورت نگیرد، با استمرار این روند فرونشست زمین را شاهد خواهیم بود.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 11:33 صبح

 

 ماموران نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات در عملیاتی مشترک به 400 خانه تیمی شرکت‌های غیرقانونی هرمی رفته و صدها عضو از این شرکت‌ها را دستگیر کردند.

ایلنا نوشت: ماموران در یک عملیات، با ورود غافلگیرانه به آپارتمانی 4 طبقه در تیراژه که به‌طور کامل در اختیار اعضای گلدکوئیست بود، بیش از 100 نفر را دستگیر کردند.

یکی از دستگیرشده‌ها به خبرنگار ایلنا گفت که از مدت‌ها قبل اقدام به عضوگیری در شرکت‌های هرمی می‌کرده و چندماه قبل نیز اعضای این شرکت، آپارتمان را با قیمتی بیش از 2 برابر از مالک آن اجاره کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ماموران که با حکم قضایی وارد این خانه‌ها می‌شدند، با شکستن قفل در خانه و غافلگیری اعضای شرکت‌ها، آنها را دستگیر کردند.

این عملیات مشترک با حضور رییس بخش مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات‏، سردار‏ رادان جانشین فرماندهی ناجا و سردار ساجدی‌نیا رییس‌پلیس پایتخت اجرا شد.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 11:32 صبح

 

 تبهکارانی که با حمله به یک مدرسه شبانه روزی ، شماری از دانش آموزان چینی را در جنوب این کشور کاردآجین کردند بازداشت شدند.

ایسکانیوز نوشت: چند مرد خشن به یک مدرسه شبانه روزی در استان «هاینان» حمله کردند و با چاقو به جان دانش آموزان چشم بادامی افتادند.

به دنبال این ماجرا که زخمی شدن 9 نفر را به دنبال داشت سه نفر از تبهکاران به محاصره پلیس درآمدند و دستگیر شدند اما هنوز انگیزه خشونت طلبی آنان فاش نشده است.

از ماه «می» تاکنون حمله های سریالی به مدرسه ها و کودکستان های چین ?? کشته و بیش از ?? بر جا گذاشته و تدبیرهای امنیتی در مکان های موردنظر افزایش یافته است.

با این وجود ، پلیس نتوانسته از بروز این گونه جرم های خونبار جلوگیری کند.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، اخراج از کار در نتیجه رشد پرسرعت اقتصاد چین از جمله علت های اصلی این خشونت طلبی ها عنوان می شود.


جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 11:31 صبح

 

 شرکت سوئیسی از تولید شکلاتی خبر داد که چین و چروک صورت انسان را از بین می برد و فرایند پیرشدن را به تاخیر می‌اندازد.

شبکه خبر نوشت: شرکت "بری کالِبوت" روشی ابداع کرده است که در آن، ماده فلاوانول دانه های درخت کاکائو در فرایند تولید شکلات حفظ، و شکلاتی تولید می شود که غنی از فلاوانول است. 

این شرکت اعلام کرد، بر اساس تحقیقات دانشمندان، مصرف روزانه 20 گرم شکلات دارای ماده آنتی اکسیدان یا فلاوانول، برای تقویت حالت ارتجاعی پوست و میزان آب موجود در سلول های پوست موثر است و از پدیدار شدن چین و چروک جلوگیری می کند.

پیشتر خواص مفید شکلات تلخ در پایین آوردن فشار خون و کاهش خطر بروز سکته قلبی که به سطح ماده آنتی اکسیدان آن بستگی دارد، ثابت شده بود.

دانشمندان اعلام کردند: سیگار کشیدن، کافئین و خواب ناکافی از عواملی است که موجب تولید مولکول هایی با نام رادیکال های آزاد در سلول های بدن انسان می شود و روند پیـری را تسریع می کند.

مصرف روزانه مقادیر اندک شکلات تلخ تا 40 درصد احتمال بروز حمله یا سکته قلبی را کاهش می دهد. 

متخصصان همچنین هشدار دادند: مصرف بیش از حد شکلات از عوامل افزایش وزن است که راه را برای بروز حمله های قلبی آماده می کند. 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ