سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 12:49 عصر
مذاکرات محرمانه است، کنجکاوی نکنید

 

 مذاکره کننده ارشد فلسطین از خبرنگاران خواست به بیانیه‌ای رسمی در خصوص مذاکرات بسنده کنند.

مذاکره کننده ارشد فلسطین اخبار مبنی بر اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت این تشکیلات را با حضور نیروهای ناتو در کرانه باختری در صورت تشکیل کشور فلسطین به آمریکا اعلام کرده است، رد کرد. صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطین، در گفت‌وگو با خبرگزاری معای فلسطین، اظهار داشت: با اردن،‌ مصر و تمام کشورهای عربی در تماس هستیم تا آنها را در جریان تحولات منطقه قرار دهیم. هیچ تماس محرمانه‌ای در خصوص نیروهای بین‌المللی وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: گروه‌های بین‌المللی موقتا در شهر الخلیل برای نظارت بر تجاوزات شهرک نشینان و ارتش اسرائیل علیه فلسطینیان حضور دارند و چنانچه دولت فلسطین تشکیل شود، ممکن است نیروهای بین المللی براساس آنچه بین مصر و اسرائیل و لبنان و اسرائیل وجود دارد، حضور داشته باشند. این مساله امری طبیعی است.

عریقات همچنین در خصوص دیدار جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اظهار داشت:‌ دو طرف در خصوص جزئیات این دیدار با رسانه‌های جمعی گفت‌وگو نکردند و به بیانیه‌ای که فرستاده ویژه آمریکا بعد از هر سفر خود صادر می‌کند، بسنده کردند. در خصوص ارائه ندادن جزئیات درباره مذاکرات غیر مستقیم بین دو طرف توافق نظر به وجود آمده است.

از سوی دیگر، جورج میچل در دیدار روز چهارشنبه خود با محمود عباس بر اهمیت سری بودن جزئیات مذاکرات غیر مستقیم با سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت که نباید این جزئیات برای رسانه‌های جمعی توضیح داده شود.

منابع فلسطینی همچنین تاکید کردند که طرف فلسطینی لیستی از تجاوزهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را که بعد از موافقت با مذاکرات غیر مستقیم صورت گرفت، ارائه داد. این منابع همچنین افزودند که محمود عباس در این دیدار اظهار داشت که ملت فلسطین از جامعه جهانی و آمریکا می‌خواهد قطعنامه‌های بین المللی را در خصوص اراضی اشغالی اجرا کنند.  عباس در این دیدار تاکید کرد که خواست مردم فلسطین در خصوص مرزهای کشور فلسطین همانی است که قطعنامه‌های سازمان ملل بر آن تاکید دارد.

در این دیدار همچنین عباس تاکید داشت:‌ فلسطینیان نگرانی‌های امنیتی نسبت به اسرائیل دارند، چرا که آنها طرف ضعیف‌تر این معادله هستند ملت فلسطین به حمایت بین‌المللی در قبال اقدامات اسرائیل و شهرک‌نشینان آن نیاز دارد



لیست کل یادداشت های این وبلاگ