سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بزرگتر توانگرى نومیدى است از آنچه در دست مردم است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 12:48 عصر
جنگ  نزدیک است

 

تنش در شبه جزیره کره به بالاترین حد خود رسید

لی میونگ باک، رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن دست داشتن کره شمالی در غرق کشتی جنگی کشورش در آبهای مرزی دو کشور، آن را ناقض توافقنامه ترک مخاصمه بین دو کره دانست. در حالی که نتایج تحقیقات نشان می دهد کشتی جنگی کره جنوبی به علت اصابت اژدر زیردریایی کره شمالی غرق شده است،
این اقدام، تحریک آمیز و مسلحانه است که منشور سازمان ملل و توافقنامه ترک مخاصمه بین دو کره را نقض می کند. لی میونگ باک که در نشست فوق العاده شورای امنیت ملی کشورش برای تبادل نظر درباره اقدامات تنبیهی بر ضد کره شمالی در خصوص غرق کشتی کره جنوبی در بیست و ششم مارس سخن می گفت تصریح کرد این موضوع به قدری جدی و خطیر است که باید بسیار محتاطانه به آن رسیدگی کرد. این نخستین بار از زمان دومین آزمایش هسته ای کره شمالی در سال گذشته است که شورای امنیت ملی کره جنوبی تشکیل نشست می دهد.

در این نشست رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع ، وزیر وحدت و رئیس سازمان اطلاعات کره جنوبی حضور داشتند. بنا به اعلام سخنگوی لی میونگ باک، وی قرار است اقدامات تنبیهی بر ضد کره شمالی را اوایل هفته آینده در سخنرانی زنده تلویزیونی اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ظاهراً سئول مقابله نظامی با کره شمالی را به علت نگرانی از بروز جنگ تمام عیار منتفی دانسته است و به جای آن احتمال دارد خواستار تشدید تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر کره شمالی شود. به عقیده تحلیلگران امریکایی، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا احتمالا بر اعمال تحریمهای جدید بر ضد کره شمالی فشار وارد خواهد کرد و رزمایشهای دریایی با متحد خود،کره جنوبی را افزایش خواهد داد

جنگ نزدیک است
یک کارشناس امریکایی درباره بروز جنگ در شبه جزیره کره و پیامدهای سوء ان به شدت هشدار داد. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، هان شیک پارک گفت:" گفته می شود کره شمالی مسوولیت غرق کردن ناو جنگی کره جنوبی را برعهده داشته است که در ماه مارس غرق شد.اما به نظر من، کره شمالی برای انجام دادن این کار انگیزه کافی ندارد.
کره شمالی به کمکهای اقتصادی کره جنوبی و داشتن روابط تجاری با این کشور نیاز دارد.کره شمالی به بهبود مناسباتش با امریکا نیاز دارد تا بتواند برای حل مشکلات مربوط به وضعیت اقتصادی و غذایی وحشتناکش از این طریق اقدام کند.

باانکه غالباتصور می شود کره شمالی دارای حکومتی بسیار غیرمنطقی است، باز هم تصور اینکه کره شمالی در غرق ناو کره جنوبی دست داشته بسیار دشوار است.شاید هرگز مشخص نشود که چه کشوری عامل غرق شدن ناو کره جنوبی بوده است و این مساله به تاریخ بپیوندد. این کارشناس امریکایی در ادامه افزود:قرار است هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه امریکا، بزودی سفری به خاور دور انجام بدهد.بی تردید، امریکا در این قضیه از کره جنوبی جانبداری خواهد کرد و در نتیجه تنشها میان دو کره شدت پیدا خواهد کرد.کره جنوبی از عواقب سوء ناشی از این اقدام برای کره شمالی سخن می گوید.چه عقوبتی را بغیر از حمله نظامی می توان تصور کرد.

هوشیار باشید در مرحله جنگ هستیم

خبرگزاری رسمی کره شمالی "کی سی ان ای" روز جمعه در پی انتشار نتایج تحقیق درباره غرق شدن کشتی کره جنوبی در آب های مشترک دو کره، گزارش داد کره شمالی وضعیت کنونی را "مرحله جنگ" با کره جنوبی تلقی می کند.
کره شمالی از سوی دیگر هشدار داد به هر گونه اقدام کره جنوبی بر ضد خود به شدت واکنش خواهد داد و قطع مناسبات دو کره، فسخ کامل توافق عدم تجاوز کره شمالی و جنوبی و توقف کامل همکاری های فعلی دو کره از جمله این اقدامات خواهد بود. به گزارش خبرگزاری شین هوا، گروهی از کارشناسان غیر نظامی و نظامی روز جمعه اعلام کردند کشتی جنگی "چئونان" کره جنوبی با هزار و دویست تن وزن، به علت اصابت اژدر شلیک شده از یک زیر دریایی کره شمالی غرق شده است. کره شمالی نتایج این تحقیق را "کاملا تحریک آمیز" خواند و اعلام کرد انتشار این نتایج مانور جدید سئول برای تقویت "مجازات ها" بر ضد پیونگ یانگ است. کمیسیون دفاع ملی کره شمالی روز پنجشنبه نتیجه تحقیق این گروه را رد و آنرا "ساختگی" توصیف کرد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ