سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس و فراگیری دانش، مایه باروریشناخت است . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 90 مرداد 30 , ساعت 8:39 عصر

 تامین اعتبار برای تکمیل مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) تبریز و مطالعه و احداث سالن 1200 نفری خسروشهر در دستور کار اداره کل تربیت بدنی آذربایجان شرقی قرار گرفت.

 

به گزارش  روابط عمومی تربیت بدنی آذربایجان شرقی، معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افزایش 15 درصدی اعتبارات استانی شهرستان تبریز در سال جاری خبر داد.
فرخ مسجدی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تبریز، با اعلام این خبر گفت: اعتبار استانی شهرستان تبریز در سال گذشته بیش از 410 میلیارد ریال بود که 18.5 درصد اعتبار استان را شامل می‌شد.
وی مجموع اعتبار شهرستان تبریز از محل اعتبارات استانی، ملی استانی شده و ردیف‌های متفرقه در سال 89 را بیش از 876 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با این میزان اعتبار در سال گذشته 340 پروژه در دست اجرا بود که با اعتبار سال‌های گذشته و مورد نیاز برای آینده، کل اعتبار این تعداد پروژه 243 میلیارد تومان برآورد می‌شود.
مسجدی با اعلام افزایش 15 درصدی اعتبار استانی شهرستان تبریز نسبت به سال گذشته افزود: اعتبار استانی شهرستان تبریز برای سال جاری، بیش از 473 میلیارد ریال منظور شده است که برای اجرای 219 پروژه عمرانی شامل 49 پروژه جدید هزینه خواهد شد.
وی با برشماری برخی از پروژه‌های مهم شهرستان تبریز در سال جاری گفت: برای پروژه‌های فناوری اطلاعات، 10 میلیارد ریال و برای پروژه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای نزدیک به 50 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.


جمعه 90 مرداد 28 , ساعت 7:24 عصر

شعری از علامه حسن زاده آملی برای شب قدر

 

 برگرفته از کتاب نامه های عرفانی علامه حسن زاده آملی

باز دلم آمده در پیچ و تاب
انقلب ینقلب انقلاب

همچو گیاه لب آب روان
اضطرب یضطرب اضطراب

آتش عشق است که در اصل و فرع
التهب یلتهب التهابa

نور خداییست که در شرق و غرب
انشعب ینشعب انشعاب

آب حیاتست که در جزء و کل
انسحب ینسحب انسحاب

شک که دل موهبت عشق را
اتهب یتهب اتهاب

از سر شوق است که اشک بصر
انحلب ینحلب انحلاب

صنع نگارم بنگر بى حجاب
احتجب یحتجب احتجاب

سر قدر از دل بى قدر دون
اغترب یغترب اغتراب

آمُلیا موعد پیک اجل
اقترب یقترب اقتراب

سلامتی وجود نازنین این عارف ربانی امشب دعا کنید.


دوشنبه 90 مرداد 24 , ساعت 4:22 عصر

 سامانه ویکیپدیا به نقل از چند منبع معتبر جهانی اسامی بیلیونرهای ایرانی را منتشر کرده است. سامانه ویکیپدیا به نقل از چند منبع معتبر جهانی اسامی بیلیونرهای ایرانی را منتشر کرده است.در این رده بندی اسامی ایرانیانی که حداقل 100میلیون دلار آمریکا ثروت دارند دیده می شود.

ثروت مندان ایران

1- در صدر این فهرست سام نظریان با سرمایه ای بالغ بر 12/2 بیلیون دلار در جایگاه اول قرار دارد.سام نظریان 36 ساله، متولد 1354 در یک خانواده? یهودی در ایران، فرزند یونس نظریان بنیانگذار شرکت بزرگ کوالکام و فارغ التحصیل دانشگاههای نیویورک و کالیفرنیای جنوبی است. نظریان بنیانگذار و مدیر عامل شرکت SBE Entertainment Group و سرمایه گذار معتبر ترین و پرشکوه ترین تاسیسات تفریحی در لس آنجلس، لاس وگاس و میامی است.گفتنی است که شعبه یکی از کلوب های وی همزمان با بازی حامد حدادی درآن ورزشگاه افتتاح شد.ماشین وی تنها 1 میلیون دلار قیمت دارد.

2- نفر دوم این فهرست پیر امیدیار معروف و مالک سایت ای بی است.ثروت وی در سال 2011 7/6 بیلیون دلار برآورد شده است.وی که جایگاه 29 ثروتمندان جهان را به نام خود کرده است، رئیس و موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی است که تا آخر سال 1998 1/2 میلیون عضو 750 میلیون دلار حجم معاملات و حدود 8 میلیون دلار سود کسب کرده بود .این شرکت بیش از 6000 کارمند 46 میلیون مشتری ثبت شده و 441 میلیون دلار سود خالص در سال 2005 داشته‌است. 

3-جایگاه بعدی در اختیار مانی مشعوف است.وی یک تاجر ایرانی آمریکایی و بنیانگذار و رئیس bebe stores, inc است. مانی مشعوف 68 ساله پیش از افتتاح اولین بوتیک زنانه خود در سال 1976، استیک فروشی داشته است. ثروت وی 1/3 بیلیون دلار تخمین زده شده است. او در اواخر دهه محصولات خود را در سریالهای محبوب تلویزیونی آمریکا بطور غیر مستقیم معرفی می‌کرد و در سال 1998 شرکتش را سهامی‌ عام کرد. 

4-نفر بعدی فهرست منتشر شده ناصر داوود خلیلی است. داوود خلیلی 46 ساله از ثروتمندترین افراد بریتانیا نیز معرفی شده است. ثروت وی در حدود 1 بیلیون دلار تخمین زده شده است.وی حتی از ملکه انگلستان نیز ثروتمندتر است.

 داوود خلیلی به خاطر داشتن مجموعه‌ای از آثار هنری مشهور شده است. بخش عمده دارایی او را مجموعه‌ای از آثار هنری ایرانی و اسلامی تشکیل می‌دهد که بالغ بر 20?000 شیء هنری و عتیقه و مجموعه آثار هنری ایرانی و اسلامی اش تشکیل می دهد که خود او ارزش آن را بیش از یک میلیارد پوند می داند.

5-جایگاه بعدی فهرست در اختیار امید کردستانی است.وی 48 سال سن دارد و نایب‌رئیس ارشد بخش فروش و عملکرد جهانی شرکت گوگل است. او دارای سابقه‌ای بیش از 12 سال در زمینه فناوری سطح بالا در شرکت‌های پیشروی اینترنتی مانند نت‌اسکیپ است. او همچنین نائب‌رئیس بخش توسعه? کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده مالی وب‌گاه نت‌اسکیپ را در عرض 18 ماه از 88 میلیون دلار در سال به بیش از 200 میلیون دلار در سال برساند.

او یکی از ثروتمندترین ساکنین کالیفرنیای شمالی است. مجله سن خوزه ارزش دارایی‌های وی را 1?9 میلیارد دلار برآورد کرده است.همچنین ماهنامه فوربس وی را به عنوان دومین ثروتمند ایرانی در جهان معرفی می کند.

6- اسحاق لاریان نفر بعدی این فهرست است.وی 55 سال سن دارد و ثروتش بالغ بر 723 میلیون دلار تخمین زده شده است.اسحاق لاریان سازنده عروسک های «برتز» متولد 1332 درشهر کاشان است. او هم اکنون صاحب «ام جی ای» بزرگ ترین کارخانه عروسک سازی جهان است که توسط یک فرد و بدون سرمایه گذاری شرکا اداره می شود.

 او در سال 2000 تصمیم به ساختن عروسک های «برتز» گرفت که دو نوع از این عروسک ها به نام های ایرانی فرزندان او ، کامران و یاسمین خوانده می شوند. 

7- نفر بعدی پل مریج است.وی 65 سال سن دارد و مخترع و مالک هات پاکتس است.ثروت وی 600 میلیون دلار برآورد شده است. 

8-ایرانی بیلیونر بعدی،پسر علی خسروشاهی بنیان گذار کارخانجات مینو است.ثروت وی 592میلیون دلار برآورد شده است.خسروشاهی ثروتمندترین ایرانی مقیم کاناداست. 

حسن خسروشاهی کارآفرین کانادایی ایرانی تبار متولد 1319 در شهر تهران است .وی مالک و موسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای قطعات الکترونیکی به نام Future Shop است وتعداد شعبات شرکت وی در آمریکای شمالی به 118 میرسد.  

9- نفر بعدی که جوان ترین ثروتمند ایرانی است با 17 سال سن ثروتی بالغ بر 122 میلیون دلار دارد.علی الدوبیخی مالک شرکت Camel Trading Group است.


یکشنبه 90 مرداد 23 , ساعت 8:43 عصر
 تنها آزمایشگاه بخش خسروشهر با انبوه مراجعه‌کنندگان مواجه است که علت آن عدم وجود پرسنل عنوان شده است.

بخشدار خسروشهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار داشت: با توجه به جمعیت بالای 40هزار نفری بخش خسروشهر و وجود تنها یک آزمایشگاه در این بخش که جوابگوی نیاز بیماران در این بخش نیست، نیازمند آن هستیم که مسئولان مربوطه در این راستا تدابیر لازم را انجام دهند تا مردم بتوانند به راحتی آزمایش‌های لازم را انجام دهند.
تراب نوروزی با اشاره به نیاز تنها آزمایشگاه خسروشهر به پرسنل افزود: طی بازدیدی که از این آزمایشگاه داشتم با انبوهی از بیماران که در نوبت برای دادن آزمایش در صف طولانی منتظر بودند، مواجه شدیم که ساعت‌ها در صف طولانی منتظر هستند اما این آزمایشگاه در عمل می‌توانند از تعداد 10یا 11 نفر آزمایش بگیرد که این مسئله باعث می‌شود انجام آزمایش و نمونه‌گیری خیلی از مراجعه‌کنندگان به‌ روز بعد موکول شود.
وی تصریح کرد: این امر موجبات نارضایتی بیماران را فراهم می‌کند و وظیفه ماست به عنوان خادمان مردم، برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم و اسباب راحتی آنها را فراهم سازیم.
بخشدار خسروشهر اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با دکتر مجیدزاده رئیس مرکز بهداشت خسروشهر داشتیم وی عنوان کرد که آزمایشگاه بخش خسروشهر تنها با یک نیرو اداره می‌شود و این در حالی است که خسروشهر با وجود جمعیت بیش از 40 هزار نفر با منطقه قراملک و یا روستای اسفنجان در یک ردیف قرار دارد.
وی افزود: در حالی که آمار جمعیت در این بخش اصلا با آنها قابل قیاس نیست و باید سریعاً برای رفع این مشکل مسئولان امر وارد عمل شوند.
بخشدار خسروشهر امروز در بازدید سر زده از تنها آزمایشگاه بخش وقتی با انبوه مراجعه‌کنندگان به آزمایشگاه مواجه شد علت این امر را از مسئول آزمایشگاه جویا شد که آنها عدم وجود پرسنل را مهم‌ترین مشکل این آزمایشگاه عنوان کردند.


شنبه 90 مرداد 22 , ساعت 1:22 عصر

علامه سید محمد حسین طباطبائی صاحب تفسیر المیزان نقل کردند که: استاد ما عارف برجسته «حاج میرزا علی آقا قاضی» می‏گفت:

در نجف اشرف در نزدیکی منزل ما، مادر یکی از دخترهای اَفَنْدی‏ها (سنی‏های دولت عثمانی) فوت کرد.

غذاب قبر

این دختر در مرگ مادر، بسیار ضجه و گریه می‏کرد و جداً ناراحت بود، و با تشییع کنندگان تا کنار قبر مادر آمد و آنقدر گریه و ناله کرد که همه حاضران به گریه افتادند.

هنگامی که جنازه مادر را در میان قبر گذاشتند، دختر فریاد می‏زد: من از مادرم جدا نمی‏شوم هر چه خواستند او را آرام کنند، مفید واقع نشد؛ دیدند اگر بخواهند با اجبار دختر را از مادر جدا کنند، ممکن است جانش به خطر بیفتد. سرانجام بنا شد دختر را در قبر مادرش بخوابانند، و دختر هم پهلوی بدن مادر در قبر بماند، ولی روی قبر را از خاک انباشته نکنند، و فقط روی قبر را با تخته‏ای بپوشانند و دریچه‏ای هم بگذارند تا دختر نمیرد و هر وقت خواست از آن دریچه بیرون آید.

دختر در شب اول قبر، کنار مادر خوابید، فردا آمدند و سرپوش را برداشتند تا ببینند بر سر دختر چه آمده است، دیدند تمام موهای سرش سفیده شده است.

پرسیدند چرا این طور شده‏ای؟

در پاسخ گفت: شب کنار جنازه مادرم در قبر خوابیدم، ناگاه دیدم دو نفر از فرشتگان آمدند و در دو طرف ایستادند و شخص محترمی هم آمد و در وسط ایستاد، آن دو فرشته مشغول سؤال از عقائد مادرم شدند و او جواب می‏داد، سؤال از توحید نمودند، جواب درست داد، سؤال از نبوت نمودند، جواب درست داد که پیامبر من محمد بن عبدالله(صلی الله علیه و آله و سلم)است.

تا این که پرسیدند: امام تو کیست؟

آن مرد محترم که در وسط ایستاده بود گفت: «لَسْتُ لَها بِاِمامِ؛ من امام او نیستم»

در این هنگام آن دو فرشته چنان گرز بر سر مادرم زدند که آتش آن به سوی آسمان زبانه می‏کشید.

من بر اثر وحشت و ترس زیاد به این وضع که می‏بینید که همه موهای سرم سفید شده در آمدم.

مرحوم قاضی می‏فرمود: چون تمام طایفه آن دختر، در مذهب اهل تسنن بودند، تحت تأثیر این واقعه قرار گرفته و شیعه شدند (زیرا این واقعه با مذهب تشیع، تطبیق می‏کرد و آن شخصی که همراه با فرشتگان بوده و گفته بود من امام آن زن نیستم، حضرت علی (علیه السلام) بوده‏اند) و خود آن دختر، جلوتر از آنها به مذهب تشیع، اعتقاد پیدا کرد.

منبع: سایت تبیان


پنج شنبه 90 مرداد 6 , ساعت 6:16 عصر
خسروشهر - امام جمعه خسروشهر گفت: جوانان باید بدانند که درس خواندن بدون کسب مهارت و حرفه آموزی ارزشی ندارد و نباید به میزنشینی عادت کنند.
امام جمعه خسروشهر
مسئول اجرای آموزش مرکز خسروشهر به همراه تعدادی از کارکنان در دفتر امام جمعه خسروشهر حاضر شده و گزارشی از فعالیت مرکز را به ایشان ارائه دادند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی،در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ناصری "امام جمعه خسروشهر" ضمن تبریک هفته مهارت و فناوری گفت:جوانان باید بدانند که درس خواندن بدون کسب و مهارت و حرفه آموزی ارزش ندارد و نباید به میز نشینی عادت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین ناصری در دیدار با مربیان، کارکنان مرکز خسروشهر گفت:مهمترین علت بیکاری در کشور ندانستن تخصص و مهارت لازم در امور مختلف می باشد.
وی افزود:سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می تواند در تربیت نیروی متخصص نقش اساسی را ایفا کند.
.در ابتدای این دیدار مهدی عزتی " مسئول اجرای مرکز آموزش فنی و حرفه ای خسروشهر" گزارشی از عملکرد مرکز را ارائه نموده و بعد رویکردهای جدید سازمان را اعلام کرده و به تشریح عملکرد آموزشی مراکز ثابت و آموزشگاه های آزاد ، آموزش روستایی ، آموزش سربازان،آموزش دانشجویان،آموزش کارگران ساختمانی، آموزش مهارت های پیشرفته و آموزش صنایع پرداخت.
عزتی در ادامه افزود: هم زمان با آغاز هفته مهارت ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات وام حمایت مشاغل خانگی آغاز شده است.

پنج شنبه 90 مرداد 6 , ساعت 10:54 صبح

با پیگیری های مدیر کل هواشناسی استان و مساعدت مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان و نشست مشترک نمایندگان این اداره کل با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی در مرکز تحقیقات کشاورزی خسروشهرعملیاتی گردید.

ایستگاه هواشناسی کشاورزی خسروشهر
 ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی خسروشهر که یکی از ضروری ترین نیازهای مسئولان کشاورزی و کشاورزان منطقه است آنان را در ارائه خدمات در امر کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و تحقیق در مورد سازگاری گونه های مختلف گیاهی با محوریت نقش تعیین کننده آب و هوا در محصولات کشاورزی را یاری خواهد نمود.
فعالیت رسمی این ایستگاه در روز 6 تیر ماه آغاز و به شبکه ایستگاه های کشاورزی سازمان هواشناسی کشور پیوست .
مدیریت اداره کل هواشناسی استان از زحمات و تعامل و همکاری شایسته مسئولان و همچنین معاونت عمرانی استاندار درخصوص پیگیری و دستورعملیاتی نمودن این ایستگاه قدردانی کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ