سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس شیفته دانش گردد، به خویشتن نیکی کرده است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 3:49 عصر
 فرمانده انتظامی مراغه گفت: با تلاش ماموران انتظامی مراغه قاچاقچیان اشیای زیرخاکی در حین معامله فسیل‌های عاج فیل‌های ماموت شناسایی و دستگیر شدند.

بیاضعلی امامپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مراغه اظهار داشت: در پی اطلاع از فعالیت فردی به هویت «علی – ف» فرزند قدرت اهل و ساکن شهرستان هشترود در زمینه کشف و خرید و فروش غیرمجاز اشیاء زیرخاکی و عتیقه در حوزه استحفاظی این شهرستان ماموران انتظامی به منظور اطلاع از صحت و سقم موضوع به محل فعالیت وی اعزام شدند.
وی ادامه داد: به منظور نیل به این هدف ماموران اقدام به انجام عملیات کنترلی نامحسوس کردند و پس از مراقبت‌های ویژه اطلاع حاصل شد که نامبرده قصد فروش چند عدد عاج فیل ماموت و دیگر اشیاء عتیقه را دارد.
امامپور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم به عمل آمد و ماموران به صورت غافلگیرانه نامبرده را به همراه یک نفر همدست دیگر به نام « اسرافیل – م» در محل فعالیت‌اش در حین معامله اشیاء مذکور دستگیر کردند.
وی افزود: متهمان به منظور انجام تحقیقات و بازجویی‌های اولیه به مقر پلیس انتقال داده شد و در بازرسی از منزل آنها یک عدد عاج ماموت به اندازه تقریبی دو متر، یک عدد فسیل خرد شده دارای دو تکه، 12 قلم اشیاء عتیقه و با ارزش به همراه یک عدد النگوی با نگین شیشه‌ای و یک عدد سر مجسمه شکسته که همگی خاک آلود بودند کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مراغه اظهار داشت: در بازرسی‌های تکمیلی متهمان ضمن قبول اتهام وارده پس از تشکیل پرونده و درج دلایل و مستندات دال بر اثبات جرم آنها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی همچنین اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان مراغه در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری بیش از یک هزار بطری و قوطی انواع مشروبات خارجی کشف کردند.
امامپور ادامه داد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان مراغه ماموران انتظامی اقدام به ایجاد تورهای ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری کردند.
وی ادامه داد: ماموران در حین انجام وظیفه به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و به راننده دستور توقف دادند ولی راننده به محض مشاهده حضور ماموران در محور با سرعت زیاد متواری شد و ماموران نیز بلافاصله اقدام به تعقیب وی کرده و پس از مدتی تعقیب و گریز موفق شدند با استفاده از شگردهای خاص پلیسی خودروی مذکور را متوقف کنند.
امامپور اظهار داشت: خودروی مذکور به همراه راننده برای انجام بازرسی، کنترل و تحقیقات اولیه به مقر پلیس انتقال داده شد که در بازرسی و کنترل مقدماتی مورد خاصی ملاحضه نشد ولی با توجه به رفتار غیرعادی راننده و هوشیاری ماموران در بازرسی‌های تکمیلی تعداد یک هزار و 25 بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی که به طریق ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.
وی تصریح کرد: راننده خودرو در بازجویی‌ها ضمن قبول اتهام وارده اقرار و اعتراف کرد که مشروبات الکلی را از مناطق مرزی استان آذربایجان غربی به منظور توزیع در مناطق مرکزی کشور تهیه کرده است و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ