سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از گریختن نعمتها بترسید که هر گریخته‏اى باز نخواهد گردید . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 خرداد 30 , ساعت 6:47 عصر
حزب‌الله: ماجرای

حزب الله لبنان خبرسازی برخی رسانه های عربی درباره مخالفت این جنبش با حضور هیفا وهبی در کشتی مریم را رد کرد.

به گزارش عصر ایران ، روزنامه های السیاسه کویت و القدس العربی چاپ لندن نوشتند: حزب الله لبنان با درخواست هیفا وهبی خواننده مشهور لبنانی برای حضور در کشتی فعالان صلح طلب برای شکست محاصره غزه مخالفت کرد.
 
وهبی پیش از این نیز در هنگام جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان، حمایت قاطع خود را از حزب الله لبنان اعلام کرده بود.

قرار است تا روزهای آینده کشتی با نام "مریم" با حمایت حزب الله لبنان و هزینه یکی از بازرگانان فلسطینی مقیم سوریه برای شکست محاصره غزه به طرف این منطقه حرکت کند.

تمامی سرنشینان این کشتی را زنان تشکیل می دهند.

بنا به ادعای این منابع عربی ، دلیل این مخالفت نیز این گونه اعلام شده است که عریانی و ظاهر شدن با لباس های غیرموجه و به دور از وقار این خواننده، باعث بد نامی همه زنان حاضر در کشتی مریم می شود.
در همین حال "سی ان ان" به نقل از هیفا وهبی گزارش داد که وی تعجب خود را از این خبرها اعلام کرده و گفته است که مجبور نیست به وسیله کشتی های شکست محاصره، به نوار غزه سفر کند.

منابع آگاه نیز گفتند که وهبی در صورت تمایل می تواند از طریق گذرگاه رفح مصر وارد نوار غزه شود همانگونه که پیش از این نیز هیئت های مختلفی چنین کرده اند.

رسانه های کویتی نیز گزارش دادند هیفا وهبی درخواست پیوستن به کشتی مریم را تسلیم خانم"سمر الحاج" مدیر کاروان فعالان صلح طلب در کشتی "مریم" کرده است .
 
سمر الحاج نیز در این باره با مسول اصلی سازماندهی این کشتی یعنی "یاسر قشلق " بازرگان فلسطینی مقیم سوریه مشورت کرده که وی هم تصمیم گیری در این باره را به حزب الله لبنان واگذار کرد.

حزب الله لبنان هم پس از بررسی ، مخالفت خود را با حضور هیفا وهبی در کشتی شکست غزه "مریم" اعلام کرد چرا که به اعتقاد آنها، حضور این خواننده باعث می شود تا توجه ها و نگاه ها از هدف اصلی این کشتی منحرف شود.
 
در واکنش به این خبر که برای اولین بار از سوی السیاسه کویت منتشر شد و القدس العربی هم آن را نقل نمود ، ، حزب الله لبنان خبرسازی روزنامه السیاسه کویت را برملا کرد
 
حزب الله لبنان در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشتی های لبنانی عازم غزه با صدور بیانیه ای هرگونه مشارکت این حنبش در اعزام کشتی های حامل کمک های لبنان را تکذیب و به این وسیله خبرسازی روزنامه "السیاسه " کویت را برملا کرد.

به گزارش "العالم" ، روزنامه کویتی "السیاسه" روز جمعه در راستای خبر سازی علیه حزب الله لبنان نوشت که منابع بسیار خصوصی روز پنجشنبه در گفت وگو با این روزنامه خاطرنشان کرده اند که اعضای بلندپایه ای از حزب الله به طور قاطعانه با درخواست "هیفا وهبی " خواننده لبنانی برای پیوستن به کشتی مریم عازم غزه مخالفت کرده است.

روزنامه السیاسه کویت به دشمنی با مقاومت لبنان و فلسطین و همسویی با رژیم صهیونیستی معروف است.
این در حالی است که جنبش مقاومت حزب الله لبنان روز جمعه در واکنش به تهدید رژیم صهیونیستی علیه کشتی های لبنانی عازم غزه، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این جنبش تصمیم گرفته است در کشتی هایی که به منظور ارسال کمک به نوار غزه و شکستن محاصره مردم فلسطین از لبنان اعزام می شوند، شرکت نکند.

جنبش حزب الله خاطرنشان کرده است که این تصمیم برای از بین بردن هر گونه فرصت بهانه گیری رژیم صهیونیستی برای حمله به شرکت کنندگان در این اقدام بشردوستانه صورت می گیرد.

حزب الله لبنان در این بیانیه افزود: از ابتدا تصمیم بر این بود که از این اقدام بشردوستانه چه در سطح هماهنگی یا در حمایت لجستیکی و یا مشارکت انسانی دور باشیم که این تصمیم فقط برای از بین بردن هر گونه فرصت بهانه گیری به دشمن برای حمله به شرکت کنندگان در این کاروان صورت می گیرد.

در این بیانیه آمده است: دور بودن حزب الله از این اقدام در حالی انجام می شود که به موفقیت این حرکت ایمان دارد و سلامت این کاروان را در این می داند که این اقدام غیرنظامی و مردمی باشد.

حزب الله در این بیانیه از همه اقدامات بشردوستانه ای را که به منظور شکستن محاصره نوار غزه صورت می گیرد تمجید و آنها را شجاعانه توصیف کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ