سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، آدم هفتاد ساله ای را که در رفتار و جلوه، چون جوان بیست ساله است، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 89 خرداد 31 , ساعت 8:1 عصر
 
 
 مدیر عامل شرکت توزیع برق شهرستان تبریز گفت: استفاده از کولرهای گازی غیر استاندارد ، مصرف برق را به طور فزاینده ای افزایش داده است.
علی اکبر برقی مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در حال حاضر این نوع کولرهای گازی بدون کنترل های کیفی و نظارت های لازم از سوی گمرک ، از خارج وارد کشور شده و در بازار عرضه می شود.
وی اظهار داشت: این کولرهای گازی مصرف برقی معادل پنج برابر کولرهای معمولی و آبی دارند که در فصل گرما میزان مصرف برق را در ساعات روز به شدت افزایش می دهد.
برقی مقدم اضافه کرد: استفاده برخی از خانوارها از این نوع کولرها که قدرتی معادل 18، 24 و 30 هزار دارند خسارت جبران ناپذیری بر صنعت برق داشته و باعث افت فشار در ساعات روز می شود که برای مقابله با آن مسوولان مربوطه باید چاره اندیشی کنند.
وی با اشاره به اقدامات شرکت توزیع برق تبریز در زمینه کاهش میزان مصرف برق، گفت: طی سال گذشته یک میلیون و 709 هزار و 170 رشته لامپ کم مصرف یارانه ای بین شهروندان توزیع شد که بر اثر این اقدام پارسال 27 مگاوات در ساعات شب صرفه جویی داشتیم که رقم قابل توجهی است.
برقی مقدم ، مجموع مشترکین شرکت توزیع برق تبریز را 648 هزار و 738 مورد اعلام کرد که از این رقم 38 درصد در زمینه خانگی، 34 درصد در صنعت، بیش از دو درصد کشاورزی، 16 درصد عمومی، حدود 10 درصد تجاری و بقیه در روشنایی معابر و آزاد مصرف برق دارند.
وی ، جمیعت تحت پوشش شرکت توزیع برق تبریز را یک میلیون و 800 هزار نفر بیان کرد که شهرهای تبریز، خسروشهر، آذرشهر، اسکو، سهند، ممقان، ایلخچی و گوگان را شامل می شود.
برقی مقدم ، مقابله با استفاده های غیر مجاز از برق را یکی از اولویت های اصلی شرکت توزیع برق تبریز بیان کرد و افزود: در این زمینه طی یک سال گذشته دو هزار و 336 انشعاب غیر مجاز در سطح حوزه استحفاظی جمع آوری و برای آنها کنتورهای جایگزین نصب گردید.
وی ، مجموع انشعابات غیر مجاز برق در تبریز را سه هزار و 338 مورد اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز ، با بیان اینکه هم اکنون 50 درصد از شبکه برق این منطقه نیاز به بازسازی دارد، اظهار داشت: ساماندهی این شبکه فرسوده نیاز به منابع مالی هنگفت و نیز زمان بندی مشخص دارد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ