سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخت‏ترین گناهان آن بود که گنهکار آن را خوار بشمرد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:56 صبح

 

 احمد توکلی که در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بهشهر و نکا در مجلس بوده، در نطق 30تیر 1359 خود در جلسه علنی مجلس ، از لیبرالهای حاکم بر بخشی از نظام سیاسی آن زمان اتنقاد کرد.

بخشهایی از این نطق که در صورتجلسه مجلس درج شده، به شرح زیر است:

  •  یادمان نمی رود که آقای کریم سنجابی به حضور شاه رفته بود و با شرایطی میخواست که نخست وزیری اش را قبول کند و اگر اولتیماتوم امام نبود چه بسا که به چنین جنایتی دست می زد .
  • یادمان نمیرود که وقتی برای اولین بار امام بعد از عید نوروز 57 و توبه کذائی آن ملعون جواب میدهد که توبه گرگ مرگ است و برای اولین بار آقای غفاری توی مسجد اعظم قم مرگ بر شاه را مد می کند ... کسانی که سعی میکردند این فکر را جا بیندازند که مبارزه با آمریکا  ممکن نیست و باید امریکا را قانع کنیم که شاه فقط شاهی بکند .
  •   یادمان نمیرود که اولین اعلامیه ای که نهضت آزادی بر علیه شاه داد هفت الی هشت ماه بعد از آن وقتی بود که مردم مرگ بر شاه می گفتند .
  • یادمان نمیرود که همان گروه هائی که الان داعیه طرفداری از خلق را دارند در زندان این طرز فکر را به مسخره می گرفتند .
  •  کاری که درلانه جاسوسی انجام شد ، دومین انقلاب درایران بعد از 22 بهمن بود. وقتی سلطه نظامی سیاسی رژیم درهم می شکند وترکاندن وشکستن سلطه جاسوسی دشمن که بوسیله این جوانان پاک باخته پیرو خط امام ،دانشجویان مسلمان پیرو خط امام انجام میشود ودست تمام بلندگوهای کثیف چپ گرا وچپ نما را رومی کند که میخواستند تلویحا وتصریحا انقلاب ما را به آمریکا ببندند ومعلوم میشود که ضد امپریالیستی ترین نهضت ، نهضت ایران است وآقایان خیلی عقب تر از پیروان نایب امام زمان هستند ، به عناوین مختلف ، دانشجویان تضعیف میشوند وبه انزوا کشیده میشوند، به سکوت کشیده میشوند تاجائی که دیگر اسنادشان بی اعتبار تلقی میشود. چرا؟ برای اینکه گردی به دامن آقایان ننشیند .
  • شما از غرب آمده اید شما فکر می کنید که همه چیز دنیا آن جا است .

  • من یک سندی نشان شما بدهم که از مدیریت حفاظت اطلاعات اداره دوم به آقای تیمسار فلاحی گزارش می کند که معلوم بشود چه کسانی دارندتقویت میشوند و چه کسانی دارند تضعیف میشوند بند 9پرسنل شاخصی که درهر پایگاه ... [آیت الله]سید علی خامنه ای - آقای رئیس ، معذرت می خواهم نسبت به ابراز اینگونه اطلاعات قبلا یک مطالعه ای بشود . اطلاعات اداره دوم را اینجا افشا نکنید. توکلی - نصیحت برادرم را گوش می کنم ونمیگویم فقط مطلع باشید که بعضی چیزها هست . متشکرم از تذکرتان
  •  نخست وزیر باید یک جوان باشد .البته منظورم از نظر سن نیست .روحیه اش جوان باشد .
  •  وقتی وزارت امور خارجه به این فضاحت باشد که توی سفارتخانه هایش مشروب خورده بشود ، رقاصی راه بیندازند وکاردارش برود درمجالس رقص وعیاشی معلوم است که ...آن فردی که آنجا است لیاقت ندارد .

سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:54 صبح
خنده، قدرتمندترین ابزار تعامل اجتماعی

 

 

به گزارش نیوساینتیست، مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد که خنده آن‌قدرها هم موضوع ساده‌ای نیست و ما انسان‌ها در هر شرایطی به راحتی نمی‌خندیم. بر اساس این مطالعات،‌ در مقایسه با زمانی که داریم به افراد دیگر گوش می‌دهیم، ما 50 درصد بیشتر تمایل داریم که وقتی خودمان حرف می‌زنیم بخندیم. به علاوه 30 درصد بیشتر احتمال دارد که در جمع بخندیم تا این که در تنهایی به برنامه‌های تلویزیون یا مانند آن بخندیم.

این محققین باور دارند که خنده خیلی بیشتر از یک پاسخ ساده به حرف یا رفتار بامزه دیگری است و در حقیقت یک نوع چسب اجتماعی است که کمک می‌کند افراد به یکدیگر مرتبط شوند.

نوزادان انسان بین 2 تا 6 ماهگی شروع به خندیدن می‌کنند،‌ حتی نوزادانی که به طور مادرزادی ناشنوا هستند. از آن‌جا که خنده به فعالیت ماده دوپامین در مغز مربوط می‌شود که جریان پاداش و لذت درون مغز را می‌سازد، در واقع خنده به کودک کمک می‌کند که با احساس شادی و امنیت به کند و کاو دنیای اطرافش بپردازد.

همچنین کودکان با خنده با سایر کودکان می‌فهمانند که در قوانین بازی چندان هم جدی نیستند و بدین ترتیب به ایجاد ارتباط بین خودشان از طریق بازی‌ها کمک می‌کنند. حتی در بزرگسالی هم خنده به عنوان یک تسهیل کننده روابط اجتماعی به کار می‌رود. خنده حس پرخاشگری و رقابت را بین افراد کم‌رنگ‌تر می‌کند و باعث می‌شود راحت‌تر با هم کنار بیایند. حتی مطالعات نشان می‌دهند که شما می‌توانید با خنده روی سایرین تاثیر بگذارید. پس از این به بعد به استفاده از خنده‌هایتان دقت کنید!


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:53 صبح

 

 روزنامه رسالت نوشت:

صانعی در سفر به کاشان مقدمات راه اندازی دفترش در این شهر را فراهم کرد.

آیت الله صانعی که در سال های اول پیروزی انقلاب مواضع تند و انقلابی داشت اما در سال های اخیر به سوی اصلاح طلبان گرایش پیدا کرد اخیرا به فکر تاسیس دفتر در شهرهایی خارج از حوزه علمیه قم برآمده است.

صانعی اخیرا به کاشان سفری داشته و آقای م.ص از اعضای شورای شهر کاشان میزبانی وی را بر عهده داشت. صانعی در اقامت کوتاه خود در کاشان با تعدادی از اصلاح طلبان این شهر دیدار کرد. نزدیکان صانعی گفته اند وی در این سفر مقدمات راه اندازی دفتر خود در کاشان را فراهم کرده است.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:52 صبح

 

 کیهان در ستون تماسهای تلفنی خوانندگان خود نوشت:

ساعت 11 دیشب (دوشنبه) اراذل و اوباش در خیابان پنجم نیروی هوائی با قمه و قداره و زنجیرهای میخ دار به طرز وحشیانه ای به اتومبیلهای عبوری، مردم و مغازه ها حمله کرده و خسارت های زیادی بوجود آوردند. متاسفانه این کار در فاصله حدود 100 متری ایستگاه سیار پلیس مستقر در فلکه دوم نیروی هوایی انجام گرفت. منطقه نیروی هوائی خصوصا خیابان پنجم مدتی است که ناامن شده و سارقان حتی در روز روشن مبادرت به زورگیری کرده و اتومبیلها را مورد سرقت قرار می دهند. از مسئولین محترم نیروی انتظامی تقاضای مقابله با این جرایم را داریم.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:52 صبح
اولین واکسن بدون سوزن ساخته شد

 

 دانشمندان توانستند اولین واکسن بدون سوزن جهان را تولید کنند

ترس از تزریق معمولا در لیست فوبیاها در انگلستان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. اما اکنون دانشمندان توانستند برای اولین بار یک برچسب پوستی طراحی کنند که برای تزریق دارو نیازی به وارد کردن سوزن ندارد.
در این روش به جای یک سوزن بزرگ، صدها سوزن میکروسکوپی روی یک برچسب قرار می‌گیرد که بدون درد روی پوست چسبانده می‌شود.
با این روش افرادی که آموزش پزشکی ندیده‌اند و حتی افراد عادی می‌توانند واکسن را به خود تزریق کنند. این روش خصوصا برای کشورهای جهان سوم که دسترسی به منابع پزشکی محدودتر است بسیار مفید است.
جزئیات این روش در نشریه نیچر به چاپ رسیده است.
آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها نشان داده است که این روش مانند استفاده از روش معمولی می‌تواند دارو را به داخل بدن تزریق کند.
محققان دانشگاه اموریو موسسه تکنولوژی جرجیا در آمریکا اولین افرادی هستند که با استفاده از میکروسوزن‌ها دارو را به داخل بدن تزریق کرده‌اند.
مارک پراسنیتز، استاد مدرسه تکنولوری شیمی و بیومولکولی جرجیا گفت: در این تحقیقات، ما ثابت کردیم که برچسب‌های میکروسوزنی می‌توانند مانند واکسن‌های عادی فرد را در برابر بیماری‌هایی مانند آنفولانزاها واکسینه کنند. حتی شاید این روش عملکرد بهتر و خطر کم‌تری هم داشته باشد.
او در ادامه گفت: این روش می‌تواند برنامه‌های ایمنی‌سازی را متحول کند. به این ترتیب دیگر نیازی به یک متخصص تزریق وجود ندارد و هر شخص می‌تواند با خرید این برچسب‌ها از داروخانه‌ها خودش عمل تزریق را انجام دهد.
به این ترتیب برنامه‌های ایمنی سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی نیز آسان‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.
حتی امکان فرستادن واکسن‌ها از طریق نامه یا روش‌های دیگر نیز وجود دارد. هزینه این برچسب‌ها تقریبا معادل سرنگ‌های معمولی است.
تلگراف ، 19 جولای


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:51 صبح
اولین رهبر ارکستر زن در ایران
 نازنین آقاخانی رهبر ارکستر ایرانی‌الاصل برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران به ایران سفر کرده و به زودی همراه با این ارکستر روی صحنه می‌رود.

 امروز دوشنبه بعد از تردیدهای بسیار درباره فعالیت نازنین آقاخانی به عنوان اولین رهبر ارکستر سمفونیک تهران، این خبر به صورت رسمی توسط انجمن موسیقی ایران اعلام شد.

آقاخانی پیش از این چند جلسه هم با ارکستر تمرین کرده بود، اما بیم آن می‌رفت شانس رهبری ارکستر را پیدا نکند. مخصوصا اینکه او این روزها باردار است.

نازنین آقاخانی، رهبر میهمان جدید ارکستر سمفونیک تهران 45 سال سن دارد و چندی پس از رفتن شهرداد روحانی از ایران به تهران سفر کرد. او تا به حال چند جلسه با ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی را تمرین کرده است. او همان رهبر میهمانی است که طی هفته‌های گذشته بارها و بارها درباره‌اش صحبت شده بود و نامی از او ذکر نمی‌شد.  

این رهبر ارکستر ایرانی‌الاصل است، اما در وین زاده و بزرگ شده است. آقاخانی به تازگی از اتریش به ایران آمده و پیش از این با ارکسترهای زیادی در اروپا همکاری داشته است.

آقاخانی فعالیت موسیقی را از کودکی با نواختن پیانو آغاز کرد و بعد از آن آهنگسازی و رهبری ارکستر کرده است. او همچنین آشنایی خوبی با موسیقی معاصر، موسیقی تئاتر و اپرا دارد.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:50 صبح

 

صورتجلسه مجلس شورای اسلامی حکایت از اعتراض شدید منوچهر متکی به عملکرد وزیر کشاورزی و درخواست استیضاح وی دارد.

 منوچهر متکی که در دوره اول مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بندر ترکمن بوده است در نطق پیش از دستور خود در 30 تیر 1359 به وزیر کشاورزی حمله کرده است.

بخشهایی از اظهارات متکی را در جلسه مزبور می خوانید:

  •  دراولین روز تشکیل مجلس نامه ای با امضای ده نفر از نمایندگان به شورای انقلاب و به مسوولین امور درمورد مسائل کشاورزی داده میشود . ده نفر نماینده میتوانند یک وزیر را استیضاح بکنند مدت یکماه از این ماجرابدون هیچ گونه عکس العملی می گذرد .
  • مساله قیمت گندم درنماز جمعه قم مطرح میشود. درمجلس مجددا بعنوان نطق قبل از دستور مطرح میشود اما مسوولین یک بار هم بخودشان زحمت ندادند که اینجا تشریف بیاورند ومطالبشان را بیان بکنند.

متکی سپس به مسائل سیاست خارجی پرداخته و گفته است:

  •   امیر علائیها وامیر انتظامها چگونه میتوانند پیام برندگان انقلاب ایران درخارج از کشور باشند؟
  •  یک نگاه سطحی دروضع کنسولگریها وسفارتخانه های خارج از کشور بکنید ، بنده سه سال درهند بودم واز نزدیک با وضع انجمنهای اسلامی وبرادران اسلامی آنجا آشنا هستم . ازهند به خاطر مساله اسلام به خاطر کاراسلامی و فعالیت های اسلامی به وزارت امور خارجه آمدند اما راهشان ندادند .
  •  دراین مورد مدارک بسیاری هست افرادی که فرستادید درآنجا برای اسلام وبرای دولت جمهوری اسلامی کار بکنند ارز قاچاق درآنجا وارد می کنند وموارد دیگری دراین زمینه .
  •   قدرتهای بین المللی بعد از اینکه دیدند رو دررو نمیتوانند درمقابل انقلاب اسلامی ایران بایستند بعد از اینکه در مقابل خشم خروشان امت قهرمان ایران برهبری آن زعیم وآن بزرگ و امام نتوانستند بایستند به این دلخوش کردند که بعد از رفتن شاه وسرنگون شدن ظاهری شاه کسانی بیایند ومطرح بشوند وپا بگیرند که آهسته آهسته ودر دراز مدت همان بساط گذشته را بشود پیاده کرد وآب از جوی رفته را به جوی خودشان برگردانند. 
  •  انقلاب ایران یک هسته مرکزی دارد که لطف وتفضل الهی است . رهبری امام در مرکز و امت درکنار او وشما همانگونه به نوع دیگری که قبلا اینجا تعبیر شد. شم ارگانها ی اجرائی ،‌شما ای کسانیکه زمام امور بدستتان سپرده شده است شما پوسته هائی هستید که باید تناسبتان را با آن هسته پیدا کنید اگر نتوانید و چسبندگی کامل و متناسب و منطقی براساس ضوابط اسلامی را با آن هسته مرکزی داشته باشید جدا خواهید شد . بدور افکنده خواهید شد .

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 8:52 عصر
رفیقدوست: تلاش هاشمی رفسنجانی برای قبول قطعنامه و پایان جنگ یک خدمت بزرگ است

 

 وزیر سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: آقای هاشمی می‌گفت دولت شعار جنگ می‌دهد ولی تماما در خدمت جنگ نیست باید تکلیف را روشن کنیم.

محسن رفیقدوست با بیان اینکه ما با همان امکانات کم به جنگ دشمن مجهز رفته و توانستیم آن را از خاک کشور بیرون کنیم، گفت: پس از اخراج عراق از خاک کشورمان بحث این بود که آیا جنگ را تمام کنیم یا نه. ما که طرفدار ادامه جنگ بودیم گفتیم هنوز مسئله اصلی حل نشده است. من اخیرا در یک تفسیری که از شعار دوم امام خمینی(ره) یعنی "جنگ جنگ تا رفع فتنه " داشتم گفتم این فتنه که امام(ره) فرمودند همان چیزی است که ما در 6 سال پس از فتح خرمشهر با آن جنگیدیم یعنی آنقدر به نبرد ادامه دادیم که دنیا را وادار به تسلیم کردیم تا متجاوز را تعیین کرده، قطعنامه 598 را با نظر ما تنظیم کنند و بعد امروز هم نتیجه آن 6 سال را بهره‌برداری می‌کنیم.

مهم ترین بخش های گفت و گوی رفیقدوست با فارس عبارت است از:

  • در 6 سال پس از فتح خرمشهر 2 اتفاق مبارک رخ داد. یک اتفاق مهم این بود که دنیا فهمید ما فتنه را از بین می‌بریم و اتفاق دوم اینکه ما آنقدر از نظر دفاعی قوی شدیم که امروز هم برای دنیا در هاله‌ای از ابهام هستیم. یعنی 6 سال جنگیدیم و شهید دادیم ولی قدرتی را بدست آوردیم که امروز یک قدرت بازدارنده مهم است.
  • ما جنگ را ادامه می‌دادیم و هد‌ف‌مان نیز که کور کردن چشم فتنه بود، انجام شده بود. اما خاتمه جنگ برایمان 2 تصویر داشت یکی همین پذیرش قطعنامه بود و یکی هم اینکه آنقدر ادامه بدهیم که بغداد را گرفته و صدام را ساقط کنیم اما با امکانات آن روز که داشتیم هدف دوم امکان‌پذیر نبود.
  • من نامه محسن رضایی برای درخواست تجهیزات را برای فتح بغداد می‌دانم. یعنی او گفت اگر می‌خواهید ما بغداد را بگیریم این امکانات را به ما بدهید.
  • درست قبل از پذیرش قطعنامه ما احساس می‌کردیم که مملکت امکانات وسیع نداشت ولی این مهم نبود مهم این بود که این امکانات آن طور که نظامی‌ها می‌خواستند در خدمت جنگ قرار نمی‌گرفت. یعنی اکثر اوقات در دولت با پیشنهادهایی که برای جنگ می‌شد مخالفت می‌کردند و دائم می‌گفتند شما که می‌دانید نمی‌توانید بغداد را بگیرید چرا ول نمی‌کنید؟ چرا جنگ را تمام نمی‌کنید؟
  • اما این حرف‌ها در درون دولت زده می‌شد و بیرون که صحبت می‌کردند همه شعار جنگ می‌دادند. برای همین آقای هاشمی من را صدا کرد و گفت: برو در وزارتخانه‌ات بشین، من می‌خواهم توپ را به زمین دولت بیندازم. سپس حکم داد که میرحسین موسوی رئیس ستاد، آقای بهزاد نبوی معاونت لجستیک و آقای خاتمی معاونت تبلیغات جنگ شوند.
  • حالا دولت خودش باید می‌جنگید و آقای هاشمی با این کار دولت را به وسط میدان برد که منجر شد به آن نامه‌ها. آقای هاشمی می‌گفت دولت شعار جنگ می‌دهد ولی تماما در خدمت جنگ نیست باید تکلیف را روشن کنیم.
  • من به عنوان وزیر سپاه هر وقت برای کارهای جنگ خدمت آقای هاشمی به عنوان فرمانده جنگ می‌رفتم هر امضایی می‌خواستم می‌دادند. اما سوال آقای هاشمی این بود که آیا جنگ برای ما آینده تمام شدنی دارد؟ اگر هدف ما فتح بغداد و سقوط صدام است چه وقت و با چه امکاناتی؟
  • وقتی در دفتر ریاست جمهوری، حاج احمدآقا نامه پذیرش قطعنامه توسط امام(ره) را قرائت کردند اول همه ما شوکه شدیم ولی در حقیقت امام(ره) این امر را زیبا ترسیم کردند و زمانی که قطعنامه را پذیرفتند، برخی فکر می‌کنند امام(ره) ناراحت بودند در حالیکه این طور نیست وقتی آقای هاشمی گفتند اجازه بدید من این کار را بکنم، امام(ره) مخالفت کرده و فرمودند من شعار جنگ را دادم حالا هم خودم این قطعنامه را قبول می‌کنم. چون ایشان می‌خواستند ملت را با خود داشته باشند و جواب مردم را خودشان بدهند. در واقع اگر ما تا آن زمان نظامی می‌جنگیدیم از آن به بعد می‌خواستیم سیاسی بجنگیم.
  • دولت هم کمک می‌کرد، هم نمی‌کرد و هم نمی‌توانست کمک کند. حتی اواسط جنگ آقای موسوی از من خواست کامیون‌های سپاه را برای حمل گندم از بندرعباس به سیلوها اعزام کنم تا نان مردم داده شود. در واقع خیلی از وزرا هم روحیه جنگ نداشتند و هم مملکت امکانات آنچنانی نداشت.
  • نباید با واقعیات جنگ برخورد سیاسی شده و یا دنبال متهم گشت. واقعیت این است که پایان جنگ جز با پذیرش قطعنامه آینده روشنی برای ما نداشت. آن نامه محسن رضایی نامه درستی بود. او گفت برای سقوط صدام این امکانات را می‌خواهیم و الا او می‌توانست عملیات طراحی کند و می‌توانستیم مناطق مختلفی مثل فاو و یا شهرهایی حتی مثل بصره را بگیریم ولی بغداد را نمی‌توانستیم.
  • من یک سال قبل از پایان جنگ در یک سخنرانی گفتم هیچ کس به شعار "جنگ جنگ تا پیروزی " معتقد نیست جز شخص حضرت امام(ره). این جمله من به خیلی‌ از بزرگان برخورد ولی من گفتم منظورم شما نیستید، منظور من کل بدنه دولت است.
  • من به زور می‌رفتم کارخانجات دولتی را تسخیر می‌کردم و در آنها مهمات می‌ساختم. وقتی تصمیم گرفتیم مهمات انبوه در داخل تولید کنیم، با همه کارخانجات صحبت کردیم و گفتیم بدون اینکه اجازه بگیرید باید مثلا فلان پوکه را برای ما ریخته‌گری کنید و ...
  • وقتی دولت مسئول ادامه جنگ شد، فهمید که با این امکانات نمی‌شود جنگید. وقتی به من گفتند فلان مهمات را می‌خواهیم من دیدم برای خرید آن 3 میلیارد دلار ارز لازم است اما اگر این مهمات را در داخل بسازیم با 380 میلیون دلار ساخته می‌شود و این کار را کردم. ولی این روحیه در دولت وجود نداشت. یکی از دلایل عدم وجود این روحیه در دولت آن وقت این بود که آنها واقعا می‌خواستند مملکت را اداره کنند.
  • کل نیرویی که در زمان پایان جنگ با جبهه‌ها در ارتباط بودند تعداد کمی را نسبت به کل جمعیت کشور شامل می‌شد و بقیه مردم زندگی خودشان را می‌کردند.
  • تعداد نیروهای بسیجی که با جبهه در ارتباط بودند از اول تا آخر جنگ از 2 میلیون نفر تجاوز نمی‌کرد. دولت هم می‌خواست زندگی بقیه مردم را تامین کند. البته خیل عظیمی از همان بقیه به ما کمک می‌کردند و ما ممنون ملت هستیم که بخش عظیمی از نیازهای جنگ را آنها تامین می‌کردند.
  • ما در هیچ زمان حتی پایان جنگ با کمبود نیرو روبرو نبودیم. البته از مجلس سوم به بعد در پشت جبهه دو دستگی ایجاد شد که این امر در جنگ هم بی‌اثر نبود.
  • یک بار من جنسی را با تخلف قانونی وارد کردم و دادم کارخانه‌ها و پس از آنکه کالای مورد نظرمان تولید شد، تازه وزارت بازرگانی پیغام داد که ما این کالا را 7 دلار در تن ارزان‌تر پیدا کردیم که من به آنها گفتم که اگر می‌خواستم منتظر شما بمانم الان هم چند هزار شهید داده بودیم و هم کاری انجام نشده بود. این روحیه عمومی حاکم بر دستگاه‌ها بود که بخشی نگاه می‌کردند. ما فکر جنگ بودیم اما آنها به وزارتخانه خود فکر می‌کردند.
  • در یکی از عملیات‌ها، نیروها را به غرب برده بودیم که آنجا لو رفت و قرار شد ظرف 15 روز 3 لشکر سپاه و 3 لشکر ارتش به اهواز منتقل شوند. برای این کار رفتم از شخص امام(ره) اجازه گرفتم و به مرحوم صنیع‌خانی که مسئول ترابری سپاه بود حکم دادم هر کامیونی که از پلیس راه رد می‌شد با خود به اهواز ببرد. وقتی موضوع را با امام(ره) درمیان گذاشتم، ایشان با کرامت پرسیدند آیا چاره دیگری نیست، گفتم نه. فرمودند 4 شرط دارم، اول اینکه به اندازه نیاز بگیرید، دوم کرایه بیش از معمول به آنها بدهید، سوم اگر راننده نخواست برود مجبورش نکنید و چهارم اگر ماشین او خراب شد به بهترین نحو جبران کنید.
  • تلاش هاشمی رفسنجانی برای قبول قطعنامه و پایان جنگ یک خدمت بزرگ و یک انتحار سیاسی برای او است.  هاشمی فرمانده جنگ بود و اوضاع را می‌دید و آزمود و دید که نمی‌شود با این وضع ادامه داد. بنابراین یک فرمانده جنگ باید چه کار بکند؟ او مجبور بود برود امام(ره) را قانع کند که الان زمانی است که باید آتش بس پذیرفته شود و من معتقدم اگر هاشمی نظر خیر نداشت، هیچگاه به امام(ره) نمی‌گفت بگذارید من این کار (پذیرش قطعنامه) را انجام دهم.
  • من هاشمی را از قبل از سال 1340 می‌شناسم و آقای هاشمی یکی از افرادی است که ما را به امام(ره) دلالت کرد.من خود ایشان را خوب می‌شناسم. آقای هاشمی در بسیاری از بزنگاه‌های انقلاب از خودگذشتگی نشان داد و خودش را فدا کرد و مقطع پذیرش قطعنامه هم یکی از آن مقاطع بود. لذا این طور فکر کنید که ما تا کی باید با آن روش به جنگ ادامه می‌دادیم؟
  • من معتقدم اگر امام(ره) نمی‌خواستند، هرگز قطعنامه را نمی‌پذیرفتند چراکه در مورد عزل آقای منتظری، آقای هاشمی بیش از قطعنامه اصرار کرد ولی امام(ره) قبول نکردند.
  • متن نامه محسن رضایی درخصوص درخواست تجهیزات در پایان جنگ دقیقا عین استراتژی مرحوم ظهیرنژاد بود که گفتم. البته در آن نامه با من مشورت نشد و من هم هیچ‌گاه فکر نکردم که اگر نامه را من نوشته بودم چه می‌گفتم.
  • در خصوص نقل قول سردار علی فضلی مبنی بر اینکه "ما در ابتدای جنگ هیچ نداشتیم و همه چیز داشتیم اما در پایان جنگ همه چیز داشتیم و هیچ نداشتیم " تصریح کرد: من سردار فضلی را هم دوست دارم و هم به ایشان اعتقاد دارم، ولی ما با دو بحث روبرو هستیم. یکی اینکه وقتی ما دشمن را از خاک خود بیرون کردیم انگیزه ما قوی‌تر از آنها بود و عراقی‌ها انگیزه‌ای برای ادامه جنگ نداشتند اما وقتی ما وارد خاک عراق شدیم انگیزه ما سرجایش بود ولی آنها هم انگیزه پیدا کردند. برای همین است که می‌بینیم بیشتر اسرای عراقی که ما گرفتیم مربوط به مقطع تا فتح خرمشهر است.
  • من اصرار دارم که نسل جوان بداند که ما در جنگ به اهدافمان رسیدیم و اگر امروز خیالمان راحت است که تهدید بزرگ نظامی پیش رویمان نیست بخاطر همان 6سال نبرد پس از فتح خرمشهر است.
  • من معتقدم ما در این مدت هیچگاه بی‌برنامه نجنگیدیم و اگر امروز بسیج با این قدرت اثرگذار را در اختیار داریم محصول آن 6 سال است. حضور وسیع بسیج در جنگ مربوط به پس از فتح خرمشهر است و تا قبل از آن بیشتر بدنه سپاه و ارتش بود.
  • نسل جوان باید بداند که هم فرماندهان و رزمندگان از جنگ خسته نشده و مطیع محض رهبری بودند و هم کسانی که بین ما و امام(ره) قرار داشتند مثل آقای هاشمی یا آقای خامنه‌ای. ما در زمانی قطعنامه را پذیرفتیم که به اهداف مقدسی رسیده بودیم. برداشتی وجود دارد مبنی بر اینکه ما وقتی قطعنامه را قبول کردیم از نظر نظامی ضعیف شده بودیم اما خدا خواست که حمله مجدد صدام بعداز قطعنامه صورت بگیرد تا توسط رزمندگان اسلام به شدت سرکوب شود.
  • وقتی خرمشهر آزاد شد، سپاه فاقد توپخانه بزرگ بود ولی وقتی جنگ تمام شد سپاه دارای 3 نیرو بود که نیروی زمینی آن قدرتمندترین نیروی زمینی منطقه محسوب می‌شد. در آن 6 سال ما صنایعی را پایه‌گذاری کردیم که امروز از وجود آنها بهره‌مندیم. این خودکفایی واقعی دفاعی و موشک‌هایی که خیلی از غربی‌ها فاقد آن هستند، همگی محصول آن 6 سال نبرد پس از فتح خرمشهر است.

دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 8:51 عصر

 

 اطلاعات داخلی و بین‌المللی نشان می‌هد بارداری‌های زیر 18 سال و بالای 35 سال هم برای مادر و هم برای جنین تأثیر منفی دارد.

 

 رئیس اداره جمعیت و تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: زمان طلایی بارداری زنان 20 تا 30 سالگی و زمان مناسب بارداری 18 تا 35 سالگی است.

 محمد اسلامی افزود: هرکاری یک زمان طلایی دارد مانند درس خواندن، ورزش کردن، آموختن، باروری هم یک زمان مناسب و یک زمان طلایی دارد که زمان مناسب آن 18 تا 35 سالگی و زمان طلایی 20 تا 30 سالگی بانوان است.

وی افزود: همه خانم‌ها و آقایانی که ازدواج می‌کنند برای داشتن یک باروری مناسب و بی دغدغه باید زمان ازدواج و فرزندآوری خود را طوری تنظیم کنند که این فرصت‌های مناسب و طلایی را از دست ندهند. وی با اشاره به اینکه دوره پرخطر هم برای بارداری وجود دارد، گفت: خارج از دامنه سنی مناسب و نامناسب دوره خطرناک بارداری است. به گونه‌ای که اطلاعات داخلی و بین‌المللی نشان می‌هد بارداری‌های زیر 18 سال و بالای 35 سال هم برای مادر و هم برای جنین تأثیر منفی دارد.

وی اضافه کرد: در کشور ما خوشبختانه به برکت انقلاب و افزایش سطح تحصیلات مردم بارداری‌های زیر 18 سال کمتر شده است. ضمن اینکه افزایش سن ازدواج هم نباید آن قدر طولانی شود که فرصت‌های طلایی و مناسب از دست برود.


دوشنبه 89 تیر 28 , ساعت 8:50 عصر

 

 نشریه فرانسوی لومونت که در شماره‌ جمعه گذشته خود مطلبی با عنوان "سارکوزی مرد " منتشر کرده بود، با شکایت شدید رییس‌جمهور فرانسه و جریمه‌ای سنگین مواجه شد.

 نشریه فرانسوی لومونت در شماره جمعه گذشته خود با درج خبری با عنوان "سارکوزی مُرد"، تصویری از رییس‌جمهوری فرانسه منتشر کرد که در آن سارکوزی در حالیکه از ناحیه پیشانی هدف قرار گرفته، نقش بر زمین شده است.
درج این خبر به همراه انتشار چند تصویر ساختگی از سارکوزی، خشم رییس‌جمهوری فرانسه را برانگیخت و از طریق "تیری هرزوک" وکیلش، ضمن ارایه شکایت رسمی، از دادگاه عالی پاریس خوستار رسیدگی به این مساله شد.

.

بنابر این گزارش، انجمن "سونرا مدیا" که نشریه لومونت را منتشر می‌کند از سوی دادگاه عالی پاریس محکوم شناخته شد و باید برای هر یک از تصاویری که منتشر کرده است، یکصد یورو جریمه پرداخت کند.
دادگاه همچنین از این انجمن خواست مبلغ دو هزار یورو هزینه دادگاه را بپردازد و از انتشار روزنامه لومونت به مدت دو روز جلوگیری کند.
روزنامه لومونت بلافاصله از روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها جمع‌آوری شده است.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ