سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش و خود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 9:52 صبح
اولین واکسن بدون سوزن ساخته شد

 

 دانشمندان توانستند اولین واکسن بدون سوزن جهان را تولید کنند

ترس از تزریق معمولا در لیست فوبیاها در انگلستان بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است. اما اکنون دانشمندان توانستند برای اولین بار یک برچسب پوستی طراحی کنند که برای تزریق دارو نیازی به وارد کردن سوزن ندارد.
در این روش به جای یک سوزن بزرگ، صدها سوزن میکروسکوپی روی یک برچسب قرار می‌گیرد که بدون درد روی پوست چسبانده می‌شود.
با این روش افرادی که آموزش پزشکی ندیده‌اند و حتی افراد عادی می‌توانند واکسن را به خود تزریق کنند. این روش خصوصا برای کشورهای جهان سوم که دسترسی به منابع پزشکی محدودتر است بسیار مفید است.
جزئیات این روش در نشریه نیچر به چاپ رسیده است.
آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها نشان داده است که این روش مانند استفاده از روش معمولی می‌تواند دارو را به داخل بدن تزریق کند.
محققان دانشگاه اموریو موسسه تکنولوژی جرجیا در آمریکا اولین افرادی هستند که با استفاده از میکروسوزن‌ها دارو را به داخل بدن تزریق کرده‌اند.
مارک پراسنیتز، استاد مدرسه تکنولوری شیمی و بیومولکولی جرجیا گفت: در این تحقیقات، ما ثابت کردیم که برچسب‌های میکروسوزنی می‌توانند مانند واکسن‌های عادی فرد را در برابر بیماری‌هایی مانند آنفولانزاها واکسینه کنند. حتی شاید این روش عملکرد بهتر و خطر کم‌تری هم داشته باشد.
او در ادامه گفت: این روش می‌تواند برنامه‌های ایمنی‌سازی را متحول کند. به این ترتیب دیگر نیازی به یک متخصص تزریق وجود ندارد و هر شخص می‌تواند با خرید این برچسب‌ها از داروخانه‌ها خودش عمل تزریق را انجام دهد.
به این ترتیب برنامه‌های ایمنی سازی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی نیز آسان‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.
حتی امکان فرستادن واکسن‌ها از طریق نامه یا روش‌های دیگر نیز وجود دارد. هزینه این برچسب‌ها تقریبا معادل سرنگ‌های معمولی است.
تلگراف ، 19 جولای



لیست کل یادداشت های این وبلاگ