سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:37 عصر
فتوای رهبر انقلاب درباره التزام به ولایت فقیه

 

 مقام معظم رهبری تأکید کردند: «التزام به ولایت فقیه، اطاعت از دستورات حکومتی ولی امر مسلمین است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به استفتائی درباره مفهوم "التزام به ولایت فقیه، که بتازگی در پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له انتشار یافته است، تصریح کردند: «همین که از دستورات حکومتى ولى امر مسلمین اطاعت کنید نشانگر التزام کامل به آن است.»

متن کامل این استفتاء و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

سؤال: خواهشمند است در خصوص«التزام به ولایت فقیه» توضیح دهید؛ به عبارت دیگر چگونه باید عمل نماییم تا بدانیم که به جانشین بر حق آقا امام زمان (عج) اعتقاد و التزام کامل داریم؟
جواب: «ولایت فقیه به معناى حاکمیت مجتهد جامع‌الشرائط در عصر غیبت است و شعبه‌اى است از ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) که همان ولایت رسول الله (صلى الله علیه وآله) مى‌‌باشد و همین که از دستورات حکومتى ولى امر مسلمین اطاعت کنید نشانگر التزام کامل به آن است.»

ایشان همچنین پیش از این، در پیامی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرده بودند: «خدشه‌ در التزام‌ به‌ ولایت‌ فقیه‌ و تبعیت‌ از رهبری‌، خدشه‌ در کلیه‌ نظام‌ اسلامی‌ است‌ و این‌جانب‌ این‌ را از هیچ‌ کس‌ و هیچ‌ دسته‌ و گروهی‌ تحمل‌ نخواهم‌ کرد؛ البته‌ امروز بحمدالله‌ و توفیقه‌، کلیه‌ آحاد و گروه های‌ خط امام‌، ملتزم‌ به‌ ولایت‌ فقیه‌ و تبعیت‌ از رهبری‌ می‌باشند و امید است‌ که‌ زمینه‌ برای‌ رمی‌ افراد و گروه ها به‌ عدم‌ التزام‌ به‌ آن‌، هرگز فراهم‌ نگردد.»

شایان ذکر است طبق قوانین و مقررات گزینشی سازمان ها و نهادهای دولتی و بسیاری از مراکز آموزشی، "اعتقاد و التزام به ولایت فقیه" از جمله شرائط اصلی پذیرش است.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:36 عصر

 

 بررسی طرح بهسازی قراردادهای موقت کار و شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی مجلس بهانه‌ای شد تا احمد توکلی که روزگاری وزیر کار دولت موسوی بود از خاطراتش در اینباره بگوید.


 با اشاره به اینکه در دوره وزارت وی، نیرهای قرارداد موقت کار 6 درصد نیروی کار کشور را تشکیل می‌داد و الان به 60 درصد رسیده‌اند، گفت: طبق قانون کار موجود هنگامی که کارگری موقت باشد اخراج آن بسیار آسان است و هیچ حمایتی هم از وی نمی‌شود.

توکلی معتقد بود که در صورت تصویب طرح بهسازی قراردادهای موقت کار و شرکت‌های پیمانکار نیروی انسانی و تا زمان ابلاغ این قانون،کارگران دارای بیش از ده سال سابقه کار با قرارداد موقت کار همگی اخراج می‌شوند و کارگرانی که سابقه آنها به ده سال نزدیک می‌شوند نیز اخراج خواهند شد.

وی سپس به دیدارش با آیت‌الله هاشمی در سال 1368 که قانون کار تصویب شده بود، اشاره کرد و گفت: به ایشان گفتم این قانون برخلاف ظاهرش ضد نیروی کار و جویندگان کار است و به گونه‌ای حصار قوی به دور شاغلین کشانده است و همانطور که نمی‌توان بیرون کرد به درون آن هم نمی‌توان رفت. تاکید کردم که این قانون موجب کاهش نرخ اشتغال می‌شود و کارفرماها که دارای پول هستند مشاور حقوقی می‌گیرند و سوراخ‌های قانون را پیدا می‌کنند و کارگران را تحت فشار قرار می‌دهند. متاسفم که با وجود پذیرش از سوی آقای هاشمی، در عمل به علت جو اصراری در این مورد نکردند.

بخش دیگری از خاطرات توکلی به دوره ریاست جمهوری خاتمی مربوط بود که گفت: در دوره ایشان طرح ساماندهی اقتصادی تدوین شد که یک فصل مفصل آن در مورد اشکالات قانون کار بود. اما متاسفانه در ویرایش نهایی به دلیل ترس از برخی جوسازی‌ها، این فصل به کل حذف شد!

توکلی تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی طرح مذکور در مجلس، افرادی که میزان صلاحیت آنها مشخص نبود و با زد و بند و رفاقت‌های فامیلی در شرکت‌های پیمانکاری مشغول شده‌اند ناچار به استخدام آنها خواهیم شد که با ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری مغایر است. در این صورت دولت باید یکباره چندین هزار نفر که صلاحیت آنها مشخص نیست را استخدام کند و خواهش می‌کنم که اسیر ظاهر نشوید.

این عضو فراکسیون اصولگرایان چاره کار را در شرایط فعلی اصلاح قانون کار عنوان کرد و گفت: قانون کار باید اصلاح شود و تلاش شود از این رکود اقتصادی خارج شویم و تا وقتی که رکود حاکم است و بی‌صلاحیت‌ها وزارت می‌کنند و تا وقتی که نظارت مجلس خوب اعمال نمی‌شود، با تولید انبوه قانون مشکل حل نمی‌شود.

وی افزود: از اول انقلاب تا به الآن که من با این عرصه تماس داشتم و دارم هیچ‌وقت نیروی کار ما به اندازه امروز کرامتش آسیب ندیده و منافع مادی آن زیر فشار نبوده و تحت فشار کارفرمای بعضا بی‌اعتقاد، بی‌دین نبوده است اما چاره کار صدور حکمی که می‌دانیم نتیجه آن چیست نخواهد بود.

توکلی تصریح کرد: این طرح دولت را فربه‌تر می‌کند و کیفیت کارمندان دولت را پایین می‌آورد و قانون مدیریت خدمات کشوری را ملغی‌الاثر می‌کند و این همه زحمت که مجلس هفتم و دولت برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری کشید بر باد خواهد رفت.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 5:35 عصر

فهرست بازیکنان تراکتورسازی در لیگ برتر اعلام شد.

 

مطلب قابل اشاره در مورد فهرست نهایی تیم تراکتورسازی اینکه با توجه به خبرهای روزهای اخیر خبری از جدایی عرفان اولروم نیست و همچنین محمدرضا مامانی که تا یک روز قبل از آخرین روز فصل نقل و انتقالات همراه تیم بود از فهرست نهایی خارج شد. همچنین محمد لطفی به عنوان بازیکن رده امید به جمع بازیکنان بزرگسال اضافه شد و از شش سهمیه لیگ برتری این تیم فعلا علی مولایی، مرتضی اسدی، عباس محمدی و میثم منیعی فهرست سهمیه را پر کردند و جای دو بازیکن لیگ برتری  خالی است.
مهدی ثابتی، عباس محمدی، حجت‌  نوراللهی، الو ترائوره، مصطفی اکرامی،‌ داود دانشدوست، مجتبی ترشیز، محمد نصرتی، میثم منیعی، سیدمحسن حسینی، مهدی کیانی، لئوناردو پیمنتا، علیرضا جلیلی، کرار جاسم محمد، مرتضی اسدی، علی مولایی، محمدصادق طاهری، محمد ابراهیمی، محمد لطفی، مسعود ابراهیم‌زاده، رسول خطیبی، عرفان اولروم،‌ علی علیزاده


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:45 عصر
آب تهران برای نوزادان و زنان باردار،قابل شرب نیست/وزیر نیرو هم اگر گفته سالم است مسئول حرف خودش است
 آب تهران همچنان برای بانوان باردار و کودکان شیر خوار مضر است

حضور دکتر مرضیه وحید دستجردی در شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور فرصتی بود برای توضیحات مکرر وی در راستای  ابهاماتی که در این چند در مورد آب شرب تهران به وجود آمده بود .

وزیر بهداشت و درمان در گفتگوی اختصاصی خود با خبر نگار روزنامه خبر بار دیگر به این موضوع می پردازد . او در پاسخ به این سوال که با ادعای وزیر نیرو مبنی بر سلامت آب شرب تهران مواجهه هستید که در خلاف صحبتهای شماست ،نظرتان در این رابطه چیست گفت : ما در این رابطه اطلاعات کاملی داریم و درنقاط مختلف تهران نمونه برداری را انجام می دهیم .

 این در حالی است که وزارت نیرو هم از آزمایشگاه های مجهزی برای این کار استفاده می کند و خودشان هم نمونه برداری می کنند و اطلاعاتشان مانند اطلاعات ماست. به هرحال دربرخی از نقاط تهران آب شرب دارای نیترات  بالا تر از حد مجاز است که من این را چند روز پیش هم متذکر شدم و در پی آن تنها به بانوان باردار و کودکان هشدار برای مصرف این آب می دهیم. من یقین دارم که دوستان در وزارت نیرو هم زحمت می کشند و تمام سعی خود را به کار می گیرند تا به طرق مختلف از جمله رقیق سازی آب سالم به دست مردم برسد . ضمن اینکه من باز هم تکرار می کنم این آب برای شرب مردم عادی آب سالمی است و تمام مردم  در همه رده های سنی می توانند از آن استفاده نمایند تنها زنان باردار و کودکان از استفاده آن منع می شوند .

 در آزمایشات ما نشان داده شده که نیترات کمی از حد مجاز بالاتر بوده که برای کودکان زیر دوسال و شیر خوار مضر است و در 9 ماه دوره بارداری و بهتر است از آب لوله کشی استفاده نکنند . او در ادامه در پاسخ به این سوال خبر که به هر حال آب لوله کشی برای افرادی که متذکر شدید ناسالم است ،وزیر نیرو همان آب ولوله کشی را سالم اعلام کرده است و سالم بودن آن را انکار می کند. گفت: ما سه دانشگاه در تهران داریم که آزمایشات خود را تهیه کرده و هر هفته به وزارت بهداشت تحویل می دهند . وزارت نیرو هم آزمایشگاه مجهز خود را دراین رابطه دارد .

به هر حال وزیر نیرو هم خودش باید پاسخ دهد . اما من تنها برای این دو گروه از افراد جامعه آب تهران را آلوده اعلام کردم نه برای همه مردم . وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که این آلودگی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت گفت : آزمایشات همچنان ادامه دارد به محض رفع آلودگی اعلام خواهیم کرد وزارت بهداشت دائم در حال خبررسانی است .


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:44 عصر
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از ساخت کتابخانه‌ای با ظرفیت یک‌هزار نفر در مجموعه بزرگ مصلای امام خمینی (ره) تبریز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری در دیدار مدیرکل امور استان‌ها و انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت وجود کتابخانه‌های متعدد در جامعه و نیز با توجه به اینکه در مرکز شهر کتابخانه‌ای که پاسخگوی نیازهای جوانان و مردم این منطقه باشد وجود نداشت، لذا بر آن شدیم بخشی از مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تبریز را به کتابخانه اختصاص دهیم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: ساخت این کتابخانه نسبت به اجرای فاز دوم مصلی از اولویت برخوردار است.
وی اظهار امیدواری کرد، با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی بتوان کتابخانه یاد شده را به مجموعه غنی علمی و فرهنگی مبدل ساخت.
شبستری با پر اهمیت خواندن مسئله کتاب و کتابخوانی افزود: ارائه کتاب‌های خوب و مفید به جوانان و عموم مردم، مبارزه عینی با هجمه‌های فرهنگی بوده و این امر وظیفه کتابخانه‌های عمومی را سنگین‌تر می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در دنیای کنونی و تأکیدات دین مبین اسلام به این امر خاطر نشان کرد: باید مکان‌ها تحقیق و مطالعه افزایش پیدا کند تا پژوهشگران و علاقمندان بتوانند با استفاده از این مراکز به تحقیق و تفحص پرداخته و از غربزدگی و مبتلا شدن به افکار مسموم در امان بمانند.
محسن خوانساری مدیرکل امور استان‌های انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان در تصویب و اجرای برنامه‌های فرهنگی از آمادگی این مجموعه برای همکاری در راه‌اندازی کتابخانه بزرگ مصلی خبر داد.
حسن خدایی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی همچنین در این دیدار با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت اظهار امیدواری کرد که با اختصاص به موقع اعتبارات پروژه‌های مصوب در این دوره در زمینه کتابخانه‌ها به زودی رشد کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی استان و توسعه مطالعه مفید در جامعه محقق شود.
براساس این گزارش، پس از این دیدار محسن خوانساری، مدیرکل امور استان‌های انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حسن خدایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از بخش‌های مختلف مصلی اعظم تبریز و کتابخانه در حال احداث آن بازدید کردند.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:44 عصر
 رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از ورود مدل جدید هواپیمای ایران140 به ناوگان هوایی تا اواخر فصل پاییز خبر داد.

 منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در حاشیه همایش و نمایشگاه موتورهای هوایی در جمع خبرنگاران از ورود مدل جدید هواپیمای ایران 140 به ناوگان هوایی خبر داد و گفت: این هواپیما برای موارد ویژه از جمله بررسی حوادث و آسیب‌های طبیعی و گشت‌های دریایی کاربرد دارد و هم اکنون مراحل آزمایش نهایی را می گذراند و تا اواخر فصل پاییز وارد ناوگان هوایی می‌شود.
منطقی با بیان اینکه مدل دیگری از هواپیمای ایران 140 نیز در سال آینده وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد، تصریح کرد: موضوع تجاری سازی هواپیمای ایران 140 تاکنون مورد توجه نبوده اما برای افزایش شمار تولید این هواپیما و استفاده از آن در خطوط هوایی داخل و خارج کشور برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح در پایان اظهار داشت: هواپیمای ایران 140 موجب غرور صنعت هوایی کشور و جهان است و وقتی ما به دانش طراحی و ساخت هواپیما دست یافتیم، می‌توانیم مدل‌های متعددی از آن طراحی کنیم و اگر سفارش مدل‌های ویژه برای این هواپیما داشته باشیم قادریم آن را در یک یا دو سال تحویل دهیم.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:43 عصر

 

 گروهی از جانورشناسان انگلیسی موفق شدند از پستاندار اسرارآمیز شب بیداری تصویربرداری کنند که از 60 سال قبل تصور می شد منقرض شده است.


 

این حیوان "بوزینه باریک" با عنوان علمی Loris tardigradus nycticeboides نام دارد. این جانور گونه ای از نخستیهای اسرارآمیز شب بیدار است که از 60 سال پیش اعتقاد بر این بود که منقرض شده است.

اکنون تیمی از محققان انگلیسی در راستای برنامه محافظت و نظارت بر روی حیوانات درحال انقراض وابسته به "انجمن جانورشناسی لندن" موفق شدند در جنگلهای سریلانکا برای اولین بار از یک نمونه بزرگسال نر بدون دم از این گونه عکسبرداری کنند.

در این عکس این جانور اسرارآمیز با چشمهای بزرگ روی یک درخت نشسته است. براساس گزارش تلگراف، از سال 1937 که این حیوان کشف شد تا کنون تنها چهار بار دیده شده است.

این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "ما بسیار خوشحالیم که توانسیم اولین تصاویر از این حیوان را تهیه کنیم و نشان دهیم که این گونه هنوز وجود دارد." به گفته کارشناسان، این گونه به دلیل نابودی محل زندگی اش در جنگلهای گرمسیری جنوب هند و سریلانکا تقریبا به طور کامل منقرض شده است. در حال حاضر جنگلهای محل زندگی این حیوان به زمینهای کشت گیاه چای تبدیل شده اند.

جانور

 


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:42 عصر

 

 حسینعلی شهریاری که به همراه عباسعلی نورا و پیمان فروزش از نمایندگی زاهدان استعفا داده بودند، در نطق امروز خود اعلام کرد که با توصیه رهبری استعفایشان را پس گرفته‌اند.


این نماینده زاهدان، با بیان اینکه مردم به دنبال تامین امنیت واقعی استان هستند و از پیام تسلیت و شعار خسته شده‌اند، گفت: من جرات نکردم در تشییع جنازه شهدای زاهدان و مراسم روز سوم شهدای زاهدان حضور پیدا کنم. چون مردم می‌گویند ما خودمان می‌توانیم مشکلات امنیتی استان را حل کنیم، چطور مسئولان نمی‌توانند؟

وی با تاکید بر اینکه آخرین بار است که از پشت تریبون مجلس درباره مسائل امنیتی استان صحبت می‌کند، ادامه داد: مردم دلشان پر از کینه و نفرین از بی‌لیاقتی و بی عرضه‌گی ما است!

شهریاری در واکنش به اینکه در کمیسیون امنیت ملی به او گفته بودند استعفایش دل دشمن را شاد کرده است، افزود: بی عرضگی شما در تامین امنیت استان دشمن را شاد نمی‌کند که می‌گویید استعفای من دل دشمن را شاد کرده است؟

نماینده زاهدان که می‌گفت با ادامه این روند اوضاع استان به آشوب کشیده می‌شود، گفت: چون مردم دیگر تحمل شعار را ندارند و به دنبال تامین امنیت واقعی هستند.

در این هنگام اعضای هیات رئیسه مجلس به اومتذکر شدند که وقت نطقش به پایان رسیده که شهریاری با فریاد ادامه داد: اجازه بدهید مشکلات مردم را از تریبون مجلس بگوییم. هی نگویید وقت تمام است وقت تمام است!

این نطق با فریاد احسنت احسنت برخی نمایندگان به پایان رسید. ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس نیز در پایان سخنان وی گفت که او و نورا در راستای رهنمود رهبری استعفایشان را پس گرفتند.


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:41 عصر

 

 در ایران طبق استاندارد، تبخیر 45 لیتر در هر 10 هزار لیتر مجاز است.

روز دوشنبه خبرگزاری‌ها از ماده‌ای صحبت کردند که تا 60 درصد از تبخیر سوخت جلوگیری می‌کند. آمار تبخیر بنزین اگر بدانیم فقط در اتحادیه اروپا  که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای هم دارد به 850 هزار تن در سال می‌رسد، برای بیان اهمیت این موضوع کافی است. در ایران طبق استاندارد، تبخیر 45 لیتر در هر 10 هزار لیتر مجاز است. حال اگر مصرف روزانه بنزین را 70 میلیون لیتر بدانیم به این معنی خواهد بود که هر روز 315 هزار لیتر بنزین تبخیر می‌شود که رقم بسیار بزرگی است. همچنین باید توجه داشت این فقط مقدار مجاز بوده و ارقام واقعی بسیار بیش از این است. با این حساب اجبار در استفاده از فناوری‌های جدید بیشتر از یک توصیه خواهد بود.

شاید از همین رو رئیس سازمان مدیریت بحران کشور چندی پیش نسبت به این موضوع هشدار داده و خواستار استفاده از ماده‌ای به‌نام اکسس شد. حسین باقری خواستار الزامی شدن تجهیز پمپ‌های بنزین‏، باک خودروها و هواپیما به این فناوری است. اکسس که خاصیت ضد انفجاری نیز دارد اینک در بسیاری از کشورها در مخازن حمل سوخت و خودروهای سفارشی و مسابقه‌ای نیز استفاده می‌شود اما در ایران که اتفاقا آمار نامناسبی در زمینه آتش‌سوزی و انفجار دارد، همچنان جایگاهی ندارد.

چندی پیش فرمانده نیروی انتظامی درباره آتش‌سوزی برخی خودروها از تذکر به کارخانه‌های خودروسازی و از سرمایه‌گذاری برای مجهز کردن باک‌ها به مواد ضد انفجار خبر داد. فناوری اکسس‏، اما شاید بتواند علاوه بر باک خودروها، در هواپیماهای مسافری و مخصوصا توپولوف‌ها نیز کاربرد داشته باشد.

 شاید منطقی‌ترین راه در شرایطی که میزان مصرف انرژی داخل بالاست و همچنین انفجارهای گاه و بی‌گاه که در خودروها و مخازن نیز کم نیست و از سویی ورود سوخت‌هایی همچون گاز به خودروها و تعمیر و نگهداری پر خطر آن، بتوان با اندکی هزینه و استفاده از فناوری‌هایی که در داخل وجود دارد، علاوه بر صرفه‌جویی جلوی حوادث را هم گرفت. فقط در مورد اکسس گفته شده با اینکه حداکثر 1.5 درصد از فضای مخازن را می‌پوشاند اما به عنوان مثال در پمپ‌های بنزین می‌تواند از راه جلوگیری از تبخیر در سه سال کل سرمایه‌گذاری را بازگرداند.

به تمام این‌ها اگر مسائل زیست‌محیطی را هم بیفزاییم راهی جز استفاده از فناوری‌های نو نخواهیم داشت. اگر به آمار 315 هزار لیتر بنزینی که هر روز بخار می‌شود نگاهی دوباره بیندازیم و اگر قیمت هر لیتر بنزین را 400 تومان فرض کنیم ـکه البته بیش از این‌هاست- به رقم شگفت 126 میلیون تومان در روز می‌رسیم که به آن بایستی هزینه‌های انفجار و حریق را هم اضافه کرد


سه شنبه 89 تیر 29 , ساعت 3:41 عصر

 

 فارس نوشت:

با توجه به درج آگهی پخش ویدئویی مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری در یک مجله، احتمال عدم پخش این پروژه در تلویزیون قوت بیشتری گرفت. علی‌رغم عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف شبکه سه سیما و سازندگان مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ»، شواهد خبر از توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی کشور می‌دهد.

در حالی‌که سازندگان این سریال و مدیران شبکه سه در پاسخ به وضعیت این سریال سکوت اختیار کرده‌اند، امروز یکی از مجله‌ها (که گفته می‌شود نزدیک به تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» است) در یک صفحه آگهی خبر از توزیع این سریال در شبکه نمایش خانگی داده است که به طور غیر رسمی اعلام می‌کند قرار نیست این سریال از تلویزیون پخش شود.

پیش از این معاون سیما، مدیر شبکه سه و مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه نیز در سخنانی اعلام کرده بودند که سریال «قهوه تلخ» بر اساس موازین تلویزیون ساخته نشده، ولی آنها تلاش می‌کنند تا شرایط را برای حضور مهران مدیری با سریال جدیدش در تلویزیون فراهم کنند.

«قهوه تلخ» 33 بازیگر اصلی دارد و داستان آن با بازی سیامک انصاری در نقش مورخ آغاز ‌شد. او در ابتدای داستان که در دنیای امروز می‌گذرد، یک فنجان قهوه تلخ می‌خورد و با خوردن آن به تاریخ سفر می‌کند. او در طول زمان به مورخی تبدیل می‌شود که در مرور خاطرات تاریخی خود، هربار دچار مسائلی می‌شود که این مسائل داستان‌های سریال را رقم می‌زند.

داستان‌های مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» توسط امیر مهدی ژوله و خشایار الوند نوشته شده است و مهران مدیری در آن نقش یک تاجر ونیزی را ایفا می‌کند.


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ