سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را گفتند : اى امیر مؤمنان چه مى‏شد اگر موى خود را رنگین مى‏کردى ؟ ] رنگ کردن مو آرایش است و ما در سوک به سر مى‏بریم [ و از سوک رحلت رسول خدا ( ص ) را قصد دارد . ] [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 تیر 30 , ساعت 1:40 عصر

 

 روزنامه مردم سالاری نوشت:




حجت الا سلا م والمسلمین اشرفی اصفهانی فرزند آیت الله اشرفی اصفهانی گفت :‌ «اعتدال تنها راهی است که دو جناح سیاسی را به هدف اصلی یعنی خدا و خدمت به خلق» می رساند.

اهم اظهارات فرزند شهید محراب از قرار زیر است :

• بازی های سیاسی امری زودگذرند که نه دنیا دارند و نه آخرت را.

• یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلا ب اسلا می ما وحدت و یکدلی ملت شریف ایران بود .

• اساسا باید بگویم اسلا م، اتحاد و نقش رهبری بی نظیر امام عظیم الشان موجب پیروزی انقلا ب اسلا می شد و باید به عنوان یک ارزش حفظ شود والا باید منتظر عواقب ناخوشایندی بود.

• به نظر من، در کنار وحدت، وجود اختلا ف برداشت و سلا یق طبیعی است حضرت امام (ره) نیز در زمان حیات خود، براین نکته تاکید داشتند که تکثر سلیقه باید وجود داشته باشد.

• من به عنوان کسی که دو دوره در مجلس شورای اسلا می، نمایندگی مردم را برعهده داشتم این موضوع را لمس کرده و به عینه دیدم که اصلا ح طلبان و اصولگرایان هر دو یک هدف دارند و آن پیاده شدن اسلا م، حفظ نظام و تبعیت از نقش ولا یت فقیه است، اما متاسفانه امروز این مساله به گونه ای دیگر مطرح می شود یعنی اصلا ح طلبان به گونه ای معرفی شوند که گویی تابع رهبری نظام نیستند و این اصل را قبول ندارند در حالی که این موضوع صحت ندارد.

• اسلا م و تبعیت از رهبری و رعایت قانون اساسی سه اصلی است که جناح اصلا ح طلب به آن باور دارد و اگر موقعیت سیاسی به گونه ای تغییر می کند که اصولگرایان در مصدر امور قرار می گیرند، طبیعی است که در این بازی سیاسی، گروه دیگر از قافله عقب بماند.

• آنچه امروز به صورت دعواهای سیاسی و قدرت طلبی در میان عده ای وجود دارد و گروهی می خواهند، رقیب خود را از صحنه خارج کنند، راه به جایی نخواهند برد و این در واقع دشمن تراشی است که به صلا ح آینده کشور نیست.

• دل ها را باید به هم نزدیک کرد و مودت و یکدلی را حاکم ساخت ضمن آنکه دوستی ها باید معیار قرار بگیرند. اما متاسفانه اوضاع کنونی، حاکی از طرد شدن گروهی است که زمانی در مصدر امور مختلف از جمله وزارت و یا نمایندگی قوای مختلف قرار داشتند و گروهی نیز خود را متولی همه امور می دانند.

• اگر اصول گرایی مطرح است باید همه اصول ملا ک باشد، اختلا ف سلیقه همیشه وجود دارد با این وجود باید یک دست بود.

• بعضا امروز نظام تک حزبی را مطرح می کنند، به نظر من چنین مقوله ای حاصلی جز دیکتاتوری نخواهد داشت، پیشرفت کشورهای دنیا، در گرو آزاد منشی و دموکراسی بوده و هست و اگر روندی با عنوان نظام تک حزبی در کشور ما شکل بگیرد، باز می گردیم به زمان طاغوت که تنهایک حزب وجود داشت و آن حزب «رستاخیز» بود.

• با توجه به آنچه در قانون اساسی ما آ مده و نیز تکثرسلا یق همواره مورد تاکید امام بوده باید ضمن وجود همدلی میان دو جناح احزاب چارچوب دار اجازه فعالیت داشته باشند.

• حزب جمهوری اسلا می، حزبی بود که مقام معظم رهبری، به همراه شهید بهشتی و آقای هاشمی رفسنجانی از بانیان آن بودند و بنده نیز مسوولیت یکی از شاخه های آن را برعهده داشتم و به خاطر دارم زمانی که می خواستم برای ایجاد شاخه ای در یکی ازشهرستان ها (خمینی شهر) از حضرت امام مشورت بخواهم، ایشان اجازه دادند از وجوهات شرعی برای آن استفاده کنم، اگر حزب یا احزاب قانونی یا شرعی نبودند، مطمئنا امام (ره) اجازه استفاده از وجوهات شرعی برای آن را نمی دادند، لذا حزب در عقیده ایشان در پیشرفت آرمان های انقلا ب موثر بود و باید بگویم اگر نظام تک حزبی بخواهد روندی داشته باشد، نه تنها مردم برای ورود به عرصه سیاسی تشویق نخواهند شد بلکه خواه ناخواه، نسبت به آن بی تفاوت می شوند که عواقب خوبی در برنخواهد داشت.

• در هر دو جناح اصلا ح طلب و اصول گرا گروه های افراطی وجود دارند که به این توصیه های اسلا م مبنی بر «خیرالا مور اوسط ها» توجهی نکرده اند. امروز در میان اصول گرایان افراطیونی وجود دارند که در حوادث اخیر که بسیار هم تلخ بود از ساحت مرجعیت گرفته تا بیت حضرت امام (ره) عبور کردند و به عبارت بهتر، پا را از مرزهای افراطی گری هم فراتر نهادند و عقل و شعور خود را از دست دادند و با نهایت وقاحت و بی منطقی دست به کارهای مذموم زدند که من نام این گروه را «نمک خورها ونمکدان شکن ها» گذاشتم. هر کس به پست و مقامی رسیده از برکت وجود امام است و نباید به بیت ایشان جسارت، اهانت و هتاکی کنند.

• بنا بود چهره های شاخص اصول گرایان و اصلا ح طلبان چه در تهران و چه قم با یکدیگر بنشینند و درباره برخی اختلا فات با یکدیگر گفت وگو کنند. چرا که عقلا ی این دوجناح، به این نتیجه رسیده اند که نباید کاری کرد که دشمن خوشحال شود و هورا بکشد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ