سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این تویی که اغیار را ازدل های دوستانت زدودی تا آن که جز تو را دوست نداشتند ...آن که تو را از دست داد، چه به دست آورد ؟ و آن که تو را یافت، چه از دست داد ؟ آن که جز تو را به عنوان عوض پذیرفت، زیان کرد . [امام حسین علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
پنج شنبه 89 تیر 31 , ساعت 9:42 عصر
دیگر نیازی به کلمات عبور پیچیده نیست
با فناوری جدید مایکروسافت

 

به گزارش تکنولوژِی ریویو، محققان شرکت مایکروسافت در کنفرانس سالانه امنیت کاربردی روش ساده‌تری را برای حفظ امنیت کاربران شبکه‌های بزرگ اجتماعی یا سرویس‌های گسترده وب پیشنهاد کرده‌اند. در این روش به جای استفاده کاربر از کلمات پیچیده، سیستم تعداد کلمات عبور استفاده شده توسط کاربران سایت را مونیتور می‌کند و در صورتی که استفاده از یک کلمه عبور به حد نصاب برسد، کاربر دیگری قادر به استفاده از این کلمه نخواهد بود.

محققان این طرح می‌گویند: «این روش علاوه بر پتانسیل بالا در ایجاد امنیت کاربردی می‌تواند با کاهش استفاده از کلمات عبور بسیارمتداول مانع از استفاده هکرها از اطلاعات آماری برای کشف کلمات عبور ساده شود».

این طرح دارد مراحل آزمایشی را پشت‌سر می‌گذارد و مایکروسافت در حال حاضر برنامه‌ای برای الحاق آن به سرویس‌های ارائه شده توسط این شرکت در شبکه ندارد، با این حال متخصصان امنیت شبکه امیدوارند با ارائه روش‌های کاربردی مانند این شیوه راه برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در کنار استفاده از ساده‌ترین ابزارها فراهم شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ