سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمى خدا را به امید بخشش پرستیدند ، این پرستش بازرگانان است ، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند و این عبادت بردگان است ، و گروهى وى را براى سپاس پرستیدند و این پرستش آزادگان است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 شهریور 20 , ساعت 10:45 صبح

 

 شریفی‌نیا دیدن سریال‌های شبکه ماهواره‌ای فارسی وان را برای برنامه‌سازان مفید می‌داند و معتقد است دیدن فارسی‌وان بد نیست.

 بازیگر نقش «حاج‌فتاح» در سریال ماه رمضان شبکه دوم سیما معتقد است: فارسی‌وان و سریال‌هایی که به نظر من کاملا با فکر و حتی با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده از این شبکه در حال پخش است، حکایتی است که جای بحث زیادی دارد. دیدن فارسی‌وان بد نیست. می‌دانید در چه شرایطی؟

وی ادامه‌ می‌دهد: سریال‌هایی همچون سریال های فارسی‌وان، برای ما به عنوان برنامه‌ساز و حتی بازیگر از لحاظ کاری بسیار مهم است. اگر بخواهیم برنامه‌های بهتر و پرمحتواتری برای مخاطبان ایرانی بسازیم نباید بی‌تفاوت از کنار این موج‌ها بگذریم.

محمدرضا شریفی‌نیا، بازیگر سینما و تلویزیون، که در حال حاضر مجموعه مناسبتی «ملکوت» را روی آنتن تلویزیون دارد، در گفتگو با ماهنامه زندگی ایده‌آل، اضافه می‌کند: با این همه باید اعتراف کنم فارسی وان مقوله بسیار پیچیده و بزرگی است که نباید از آن گذشت.

شریفی‌نیا در مورد فیلم‌های سوپرمارکتی هم نظر جالبی دارد: فیلم‌هایی که در سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شوند و یا اساسا فیلم‌های سوپرمارکتی جایگاه خود را دارند. به علاوه اینکه بخشی از همین فیلم‌هایی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند، فیلم‌هایی هستند که بعد از اکران روی پرده سینما به این شکل به مخاطب عرضه می‌شوند بنابراین چه اشکالی دارد مردم بتوانند فیلم دلخواهشان را در هر زمان و مکانی که دوست دارند، ببینند یا اوقات فراغت شان را به دیدن این فیلم‌ها اختصاص بدهند؟

وی می‌گوید: به نظر من این فرصت نه تنها لطمه‌ای به فروش فیلم‌ها نزده، بلکه تغییری هم به نسبت زمانی که این سبک از فروش فیلم‌های سینمایی چندان رایج نبود، ایجاد کرده است.


جمعه 89 شهریور 19 , ساعت 6:23 عصر
از پرویز پرستویی، حامد بهداد، شهاب حسینی و رویا نونهالی چه خبر؟

 

- سینمای کشور روزهای گرمی را تجربه می‌کند و کارگردانان برای تولید فیلم‌های خود سخت مشغول کارند، در این میان ستاره‌های سینما نیز روزهای پرکاری را می‌گذرانند.

 براساس آخرین اخبار مربوط به تولید فیلم?های سینمایی که از سوی بنیاد سینمایی فارابی متشر شده، 30 فیلم آماده نمایش، هشت فیلم در مرحله صداگذاری، 15 فیلم در مرحله تدوین، 13 فیلم در مرحله فیلمبرداری و 78 فیلم در مرحله پیش تولید است.

پرویز پرستویی در باگت مقدم

پرویز پرستویی در فیلم سینمایی «باگت» به کارگردانی سامان مقدم بازی خواهد کرد. پروانه ساخت این فیلم به تازگی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شده و مقدم پیش تولید اولیه این فیلم را آغاز کرده است. پرویز پرستویی قرار است نقش اصلی این فیلم را بازی کند. این دومین همکاری پرستویی و مقدم بعد از «صد سال به این سال ها» محسوب می شود. فیلمنامه «باگت» را امید سهرابی نوشته که پیش از این نگارش سریال «شمس العماره» را در کارنامه خود داشته است.

«باگت» یک کمدی رمانتیک است که ماجرای آن در یک روستای مرزی اتفاق می افتد. مقدم به احتمال فراوان فیلم جدیدش را در استان آذربایجان جلوی دوربین می برد. تهیه‌کنندگی «باگت» را سامان مقدم بر عهده دارد.

 

حامد بهداد در انتهای خیابان هشتم
حامد بهداد به جمع بازیگران فیلم سینمایی «انتهای خیابان هشتم» پیوست تا فهرست عوامل فیلم علیرضا امینی تکمیل شود. اولین پلان‌های این فیلم در خیابان‌های تهران فیلمبرداری خواهد شد. ترانه علیدوستی، صابر ابر، مهدی ماهانی، محمدرضا غفاری، بیتا بیگی، خسرو شهرآز، احسان عیوضی و اولدوز منصور دیگر بازیگران این فیلم هستند. فیلمنامه این فیلم را علیرضا امینی با محمد باغبانی نوشته‌اند که مضمونی اجتماعی دارد.

فیلم؛ داستان چند جوان را در 72 ساعت روایت می کند که درگیر اتفاقاتی می شوند. جمال ساداتیان مانند ساخته قبلی علیرضا امینی یعنی «هفت دقیقه تا پاییز» تهییه این فیلم را نیز برعهده دارد.


رویا نونهالی و اینجا تهران است
مجموعه تلویزیونی «اینجا تهران است» به تهیه کنندگی کاوه افضلی و کارگردانی آرش معیریان به سفارش شبکه تهران از اوایل شهریور در تهران کلید خورده و رویا نونهالی، آزیتا حاجیان، ژاله علو، مهتاج نجومی، مجتبی رجبی، امیرکاوه آهنین جان، مهران رجبی، لیلا بلوکات و امیر محمد زند از بازیگران اصلی این مجموعه هستند.

در خلاصه داستان این مجموعه امده است: اینجا تهران است روایتگر قصه سه زن به نام های نازنین، اتوسا و افسانه که در یک مجتمع زندگی می کنند. نازنین که یک سالی است شوهر خود را در سانحه از دست داده است به همراه دو فرزند خود زندگی می کند. او برای آنکه بتواند زندگیش را همچون گذشته حفظ کند دست به کاری می زند که زندگیش شکل جدیدی به خود می گیرد.

شهاب حسینی به خانه پدری رسید
با مشخص شدن لوکیشن جدیدترین فیلم کیانوش عیاری و اضافه شدن شهاب حسینی که این روزها بسیار پرکار شده است به همراه مینا ساداتی به جمع بازیگران، فیلمبرداری فیلم «خانه پدری» نیمه شهریورماه کلید خورد. «خانه پدری» داستانی اجتماعی دارد که وقایع آن از سال 1310 آغاز می شود و تا امروز ادامه دارد. برای لوکیشن فیلم نیز مکان های زیادی مورد بازبینی قرارگرفته که در نهایت خانه‌ای قدیمی با بیش از 100 سال قدمت در محله پامنار به عنوان لوکیشن فیلم انتخاب شد.

ساختمانی که تمام فیلمبرداری در همین لوکیشن انجام خواهد شد. مهدی هاشمی، مهران رجبی، ناصر هاشمی دیگر بازیگران خانه پدری هستند.

مصطفی زمانی و جایی که تاریک نیست
مصطفی زمانی و الناز شاکردوست چندی قبل برای بازی در این فیلم «اینجا تاریک نیست» به کارگردانی محمدرضا خاکی به توافق رسیدند تا به زودی جلوی دوربین بروند. این اولین همکاری زمانی و شاکردوست در یک پروژه محسوب می شود. پیش از این بازی رضا یزدانی نیز در فیلم محمدرضا خاکی قطعی شده بود. 

فیلمنامه این فیلم را مهرنوش عبادی منفرد نوشته که مضمونی اجتماعی دارد و اولین فیلم بلند خاکی محسوب می شود. تهیه کنندگی این فیلم را داریوش باباییان برعهده دارد.

دردسر بزرگ حامد کمیلی
حامد کمیلی که این روزها فیلم «پسر آدم، دختر حوا» را بر پرده سینماها دارد به تازگی بازی در فیلم سینمایی «دردسر بزرگ» به کارگردانی مهدی گلستانه را به پایان رسانده است. «دردسر بزرگ» در موسسه پویا فیلم و توسط عبدالله علیخانی و حسین فرحبخش تهیه شده است و علاوه بر حامد کمیلی، فتحعلی اویسی، لیلا اوتادی، رضا داوود نژاد، بهاره افشاری، سحر قریشی، احمد پور مخبر، محمد شیری، کیانوش گرامی، مختار سائقی، محسن قاضی مرادی، عباس محبوب و سارا منجزی نیز در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: جوانی برای موفقیت در کسب و کار در موقعیت های مختلفی قرار می گیرد که مورد سوء استفاده قرار گرفته و باعث می شود به باورهای جدیدی از زندگی دست پیدا کند. 


جمعه 89 شهریور 19 , ساعت 6:21 عصر

 

 در صف اول نماز عید فطر محمود احمدی نژاد، صادق آملی لاریجانی و علی لاریجانی روسای قوای مجریه، قضائیه و مقننه در کنار یکدیگر نشسته بودند.

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری نیز در کنار روسای قوا نماز را اقامه کرد.

احمدی نژاد و هاشمی


جمعه 89 شهریور 19 , ساعت 6:20 عصر
ویار درمان ندارد

 

 تحقیقات نشان می‌دهد بیماری صبحگاهی یا ویار که درصد بسیاری از زنان باردار را به خود دچار می‌کند هیچ درمانی ندارد.

تحقیقات نشان می‌دهد بیماری صبحگاهی یا ویار که درصد بسیاری از زنان باردار را به خود دچار می‌کند هیچ درمانی ندارد.
تقریبا نیمی از زنان باردار حالت تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنند که این حالت در سه ماه اول بارداری شدیدتر بوده و معمولا در هنگام صبح بیش‌تر اتفاق می‌افتد.
البته این حالت معمولا خطرناک نیست، اما برای زنان ناخوشایند است و آن‌ها برای فرار از آن اقدام به مصرف داروهای خانگی و روش‌های سنتی می‌کنند.
اما با انجام 27 تحقیق مختلف روی بیش از 4 هزار زن دانشمندان متوجه شدند هیچ روش درمانی قابل اعتماد و مطمئنی برای رفع این مشکل وجود ندارد.
در این تحقیقات بسیاری از روش‌های معمول که توسط زنان باردار امتحان می‌شود مورد بررسی قرار گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توان به طب سوزنی، مصرف داروها ضد حالت تهوع و آنتی‌هیستامین را اشاره کرد.
در این مطالعات مشخص شد انواع روش‌های طب سوزنی در مجموع تاثیر بسیار کمی در بهبود علائم ویار در زنان دارد.
تحقیقات بیش‌تر نشان داد مصرف داروهایی مانند آنتی‌هیستامین، ویتامین B6 و داروهای ضد حالت تهوع نیز در این بین چندان تاثیرگذار نیستند.
دکتر آن ماتیو از مدرسه پرستاری دانشگاه دوبلین سیتی در ایرلند در این باره گفت: البته در برخی روش‌ها ما تاثیرات نسبی را مشاهده کردیم، اما در مجموع نمی‌توان با تکیه بر آن‌ها حکم قطعی مبنی بر تاثیر یک روش در کاهش احساس تهوع و استفراغ در ماه‌های اولیه بارداری را داد.
به این ترتیب نیاز به انجام تحقیقات بیش‌تر برای یافتن یک روش موثر در کاهش حالات ناخوشایند در ماه‌های اولیه بارداری احساس می‌شود.
معمولا پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند برای کاهش علائم بیماری خود به اندازه کافی استراحت کنند، وعده‌های غذایی خود را به میزان کم و در چند نوبت مصرف کنند و با نوشیدن آب بیش‌تر سعی کنند آب از دست داده بدن خود را جبران کنند.
هم‌چنین دوری کردن از بوی تند غذاها و برخی مواد حساسیت‌زا و خوردن غذا به صورت سرد نیز می‌تواند در این بین موثر باشد.
از هر 200 زن باردار، یک نفر دچار حساسیت بسیار و حالت تهوع شدید می‌شود به طوری که خوردن و آشامیدن برای او با مشکلات زیادی همراه می‌شود. در این صورت استفاده از روش‌های درمانی پزشکی بسیار ضروری است تا مادر باردار دچار از دست دادن وزن نشده و سلامت خود و فرزندش به خطر نیفتد.
تلگراف ، 8 سپتامبر


جمعه 89 شهریور 19 , ساعت 6:18 عصر


 

منشور حقوق بشر کوروش موسوم به استوانه کوروش صبح جمعه وارد کشور و تحویل موزه ایران باستان شد.

لوح کورش که قرار است به مدت چهارماه در ایران بماند فردا از محفظه ویژه، با حضور رئیس موزه ملی بریتانیا و نمایندگانی از دو کشور ایران و انگلستان باز و پس از اعتبارسنجی و انجام مراحل مقدماتی برای نمایش عمومی آماده می شود.

این لوح توسط جان کرتیس، مدیر بخش خاورمیانه موزه ملی بریتانیا به صورت پلمپ شده و با حفاظت ویژه به موزه ملی ایران تحویل و در خزانه آن قرار گرفت.

 " منشور حقوق بشر کوروش موسوم به استوانه کوروش استوانه‌ای سفالین است که در سال ??? پیش از میلاد به فرمان کوروش پادشاه بزرگ هخامنشی ساخته شد، این استوانه که جنس آن از گل رس است ?? سانتیمتر طول و ?? سانتیمتر عرض دارد و دور تا دور آن در حدود ?? خط به زبان اکدی و به خط میخی بابلی نوشته شده‌است.بررسی‌ها نشان داد که نوشته‌های استوانه در سال ??? پیش از میلاد مسیح به دستور کوروش بزرگ پس از شکست " نبونید " (بخت‌النصر) و گشوده شدن شهر بابل نوشته شده‌ و پس از آن به عنوان سنگ بنای یادبودی در پایه‌های شهر بابل قرار داده شده‌است."


پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 6:20 عصر
 
گوگل پس از دو روز تغییر لوگو خود، این موتور جستجو را با نام گوگل اینستنت یا گوگل فوری معرفی کرد.

در این موتور جستجوی جدید، همزمان با اینکه کاربر مورد جستجو را در محل ویژه تایپ می کند نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود.

ماریسا مایر معاون بخش موتور جستجوی گوگل گفت گوگل اینستنت همزمان با تایپ مورد جستجو، نتایج جستجو را به نمایش می گذارد. این موتور جستجو در حقیقت پیش بینی می کند کاربر چه عبارتی را جستجو خواهد کرد و نتایج آنرا ارائه می کند.

مایر در کنفرانسی خبری در موزه هنرهای سن فرانسیسکو گفت این موتور جستجو از روز چهارشنبه در امریکا ارائه شده است و در هفته های آینده در انگلیس ، فرانسه، آلمان، روسیه و سه کشور دیگر نیز ارائه خواهد شد.

پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 6:12 عصر
آیت الله مکارم:اگرعده ای نادان قرآن آتش بزنند، ما بازهم به عیسی(ع) احترام می گذاریم

 

 حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر عده ای مسیحی نادان بخواهند در سالروز واقعه 11 سپتامبر در کلیسای خود در آمریکا، کتاب مقدس قرآن را آتش بزنند، ما باز هم به عیسی (ع) احترام می گذاریم.

اهم اظهارات این مرجع تقلید روز پنجشنبه در درس تفسیر قرآن کریم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) را در ادامه  بخوانید.

  • عیسی (ع) و موسی(ع) پیامبران خدا هستند و ما به انجیل و تورات مسیحیان و یهودیان احترام می گذاریم.
  • گرچه بر خلاف قرآن مجید تحریفاتی در انجیل و تورات بوجود آمده است، اما ما مسلمانان اجازه نمی دهیم کتاب های انبیای الهی در کشورمان سوزانده شود.

این مرجع تقلید اقدام یک کشیش آمریکایی مبنی بر دعوت مردم برای سوزاندن قرآن را از روی نادانی و نوعی دیوانگی دانست

  • جالب این است که تمام کلیساها بر ضد این کشیش برآمده و این کار او را احمقانه توصیف کرده اند.
  • آنانی که 11 سپتامبر را بوجود آوردند، اقلیت ناچیزی از مسلمانان به نام گروه وهابیون بودند که ما آنان را از خود نمی دانیم پس چرا باید گناه عده ای اندک به پای جمعیت عظیم مسلمانان جهان نوشته شود.
  • ما در اسلام اجازه ترور نداریم حال طرف مقابل (مقتول) مسلمان باشد یا غیر مسلمان فرقی ندارد.
  • اگر این وهابیون تندرو و جاهل نبودند، اکنون اکثر مردم دنیا مسلمان شده بودند.
  • از وهابی ها بیشتر از کافران باید ترسید و اینها همان افرادی هستند که چند روز پیش با بمب به مردم سیل زده پاکستان حمله کردند و 70 نفر را کشتند.

 


پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 6:11 عصر
حرکت امام رضا (ع) براى نماز عید

 

 در طول تاریخ، اجتماع روز عید فطر آنچنان مهم و تحول آفرین بوده که رهبران سیاسى نیز از آن بهره گرفته‏اند .

 در این مورد مى‏توان از حرکت ‏سیاسى ابومسلم خراسانى و شورش وى بر علیه دستگاه خلافت ‏بنى امیه نام برد . وى به سلیمان بن کثیر دستور داد به اقامه نماز عید فطر و ایراد خطبه بر علیه امویان بپردازد .
سلیمان نیز انقلاب و شورش بر علیه سلطنت اموى را در خطبه نماز عید فطر اعلام کرد . به این ترتیب آنان در سال 129 ق در روز عید فطر در شهرهاى ماوراء النهر به پا خاسته و قیام خود را اعلام کردند  و در مدت کوتاهى سلسله بنى امیه را منقرض ساختند .

حرکت امام رضا علیه السلام براى نماز عید

در این میان حرکت معنوى، اجتماعى و سیاسى حضرت رضا علیه السلام براى نماز عید اهمیت‏ خاصى در تاریخ اسلام دارد . این حماسه جاویدان نشان مى‏دهد که اگر پیشوایان معصوم علیهم السلام و بزرگان دین و رهبران صالح در جوامع مسلمان فرصت مى‏یافتند و مى‏توانستند از نمازهاى عید فطر و قربان بهره بردارى کنند، چه نتایج پر بارى براى مسلمانان داشت .
براى آشنایى خوانندگان گرامى با عظمت این حرکت و نقش آن در تحولات معنوى و سیاسى جهان اسلام و همچنین توجه به سیره اهل بیت علیهم السلام در اجراى مراسم عید فطر و قربان خلاصه‏اى از آن واقعه را مى‏خوانیم:

بعد از جریان ولایتعهدى حضرت رضا علیه السلام، عید فرا رسید . مامون با اصرار زیاد از آن حضرت خواست تا براى اجراى مراسم عید حضور یابد و ضمن اقامه نماز عید خطبه بخواند . امام رضا علیه السلام به فرستاده مامون فرمود: شروطى را که میان من و تو در پذیرفتن امر ولایتعهدى بود، خودت مى‏دانى. [ بنا بر این بود که من از این گونه امور معاف باشم] مامون پیغام داد که: من مى‏خواهم با این عمل دل مردم آرامش یابد و فضیلت ‏شما را بشناسند .

پیغام‏ها از سوى مامون و امتناع حضرت رضا علیه السلام پیوسته ادامه داشت تا آن که حضرت رضا علیه السلام در اثر پافشارى خلیفه فرمود: دوست دارم مرا از این امر معاف دارى و اگر معاف نمى‏دارى، من همچنانکه پیامبر صلى الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علیه السلام براى نماز عید بیرون مى‏آمدند، خواهم آمد . مامون گفت: هر طور که دوست دارى بیرون بیا و مراسم عید را به انجام برسان .

آن‏ گاه دستور داد سرداران و تمام مردم صبح زود در مقابل منزل مسکونى حضرت رضا علیه السلام اجتماع نمایند . با انتشار این خبر مردم مرو مشتاقانه براى شرکت در مراسم و بهره‏گیرى از وجود حضرت رضا علیه السلام خود را آماده کردند . هنگامى که خورشید طلوع کرد، امام علیه السلام غسل نمود و عمامه سفیدى را که از پنبه تهیه شده بود بر سر گذاشت و یک سر آن را روى سینه و سر دیگر را میان دو شانه انداخت . دامن را به کمر زد و به همه پیروان و دوستدارانش دستور داد چنان کنند . آن ‏گاه عصاى پیکان دارى به دست گرفت و از منزل بیرون آمد . آن حضرت در حالى که پا برهنه بود و پیراهن و سایر لباس‏هایش را به کمر زده بود، به همراه غلامان و یاران نزدیک خویش - که آنان نیز چنین کرده بودند - به همین شکل از منزل به سوى مصلا حرکت کردند .

موقع خروج از منزل، امام رضا علیه السلام سر به سوى آسمان بلند کرد و چهار تکبیر گفت، این تکبیرها آن چنان با صلابت و روحانیت ‏خاصى ادا مى‏شد که گویى آسمان و در و دیوار با نواى حضرتش هم آواز هستند . سرداران و نظامیان و سایر مردم که با آمادگى و آراستگى تمام در بیرون منزل صف کشیده بودند، هنگامى که امام رضا علیه السلام و یارانش را به آن صورت مشاهده کردند به پیروى از امام رضا علیه السلام و هماهنگ با او فریاد تکبیر سردادند .

شهر مرو یکپارچه فریاد تکبیر سر داد و به دنبال آن از گریه و ناله هزاران زن و مرد مشتاق اهل بیت علیه السلام به لرزه در آمد، سرداران هنگامى که حضرت را با آن حال دیدند از مرکب‏هاى خود پیاده شدند و کفش‏هاى خود را در آورده و کنار گذاشتند و به دنبال امام علیه السلام به راه افتادند . حضرت رضا علیه السلام پیاده راه مى‏رفت و هر ده قدم یک بار مى‏ایستاد و سه تکبیر مى‏گفت .

یاسر خادم مى‏گوید: در این حال ما خیال مى‏کردیم که آسمان و زمین و کوه با او هم آواز گشته است، شهر مرو یکپارچه گریه و شیون بود، فضل بن سهل ذوالریاستین با مشاهده این اوضاع به مامون گفت: اگر [امام ] رضا علیه السلام با این وضع به مصلا برسد، مردم مجذوب او خواهند شد [و ممکن است‏ با یک اشاره طومار حکومت را در هم پیچند] به نظر من بهتر است که از او بخواهى تا برگردد .
مامون هم فورا کسى را فرستاد و از حضرت رضا علیه السلام در خواست نمود تا از میانه راه برگردد . امام رضا علیه السلام هم کفش‏هاى خود را طلبید و سوار مرکب شده، به منزل مراجعت کرد . 

این روایت گذشته از این که تدبیر و دوراندیشى حضرت رضا علیه السلام را براى شکست ‏سیاست‏هاى شیطانى مامون نشان مى‏دهد، چگونگى اجراى مراسم باشکوه عید در سیره اهل بیت‏ علیهم السلام و کیفیت ‏یک نماز واقعى عید را بیان مى‏کند .


پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 1:38 عصر

 

 رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران اقامه خواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله شیرمردی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: همه مقدمات برای برگزاری باشکوه این مراسم از دو ماه پیش مهیا شده است و پیش بینی می کنیم حدود دو میلیون نمازگزار در دانشگاه تهران حضور یابند.

وی با بیان اینکه مراسم نماز عید سعید فطر از ساعت 6 و 45 دقیقه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آغاز می شود، گفت: همزمان با این مراسم ، در 1800 نقطه از تهران نماز عید سعید فطر اقامه می شود.


پنج شنبه 89 شهریور 18 , ساعت 12:5 عصر
 
 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: بی تردید باید در خیلی از مسائل از جمله تعطیلات به طور صحیح و واقع بینانه تصمیم گیری شود.


سید محمدحسن ابوترابی فرد امروز درجلسه مشترک با نمایندگان اتاق ایران و در پاسخ به برخی انتقادها درخصوص تعطیلی روز شنبه گفت: در سه روز گذشته که ریاست مجلس را بر عهده داشتم و از روزهای دشوار مجلس بود می خواستیم تدبیری شود که مصوبه ای به عنوان تعطیلات عید فطر نداشته باشیم که خوشبختانه با موفقیت از این معبر سخت عبور کردیم اما متاسفانه دولت بلافاصله یک روز پس از عید فطر را تعطیل اعلام کرد.

ابوترابی فرد افزود: آثار منفی این اقدامات دراقتصاد و جریان امور کشور برکسی پوشیده نیست.

وی گفت: سالهاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرده است که تعطیلات کشور باید ساماندهی شود و کاهش یابد.

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ