سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دشمن ترینِ مردم نزد خدا و دورترینشان درمنزلت نزد او، پیشوای ستمکار است . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 89 شهریور 19 , ساعت 6:20 عصر
ویار درمان ندارد

 

 تحقیقات نشان می‌دهد بیماری صبحگاهی یا ویار که درصد بسیاری از زنان باردار را به خود دچار می‌کند هیچ درمانی ندارد.

تحقیقات نشان می‌دهد بیماری صبحگاهی یا ویار که درصد بسیاری از زنان باردار را به خود دچار می‌کند هیچ درمانی ندارد.
تقریبا نیمی از زنان باردار حالت تهوع و استفراغ را تجربه می‌کنند که این حالت در سه ماه اول بارداری شدیدتر بوده و معمولا در هنگام صبح بیش‌تر اتفاق می‌افتد.
البته این حالت معمولا خطرناک نیست، اما برای زنان ناخوشایند است و آن‌ها برای فرار از آن اقدام به مصرف داروهای خانگی و روش‌های سنتی می‌کنند.
اما با انجام 27 تحقیق مختلف روی بیش از 4 هزار زن دانشمندان متوجه شدند هیچ روش درمانی قابل اعتماد و مطمئنی برای رفع این مشکل وجود ندارد.
در این تحقیقات بسیاری از روش‌های معمول که توسط زنان باردار امتحان می‌شود مورد بررسی قرار گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توان به طب سوزنی، مصرف داروها ضد حالت تهوع و آنتی‌هیستامین را اشاره کرد.
در این مطالعات مشخص شد انواع روش‌های طب سوزنی در مجموع تاثیر بسیار کمی در بهبود علائم ویار در زنان دارد.
تحقیقات بیش‌تر نشان داد مصرف داروهایی مانند آنتی‌هیستامین، ویتامین B6 و داروهای ضد حالت تهوع نیز در این بین چندان تاثیرگذار نیستند.
دکتر آن ماتیو از مدرسه پرستاری دانشگاه دوبلین سیتی در ایرلند در این باره گفت: البته در برخی روش‌ها ما تاثیرات نسبی را مشاهده کردیم، اما در مجموع نمی‌توان با تکیه بر آن‌ها حکم قطعی مبنی بر تاثیر یک روش در کاهش احساس تهوع و استفراغ در ماه‌های اولیه بارداری را داد.
به این ترتیب نیاز به انجام تحقیقات بیش‌تر برای یافتن یک روش موثر در کاهش حالات ناخوشایند در ماه‌های اولیه بارداری احساس می‌شود.
معمولا پزشکان به زنان باردار توصیه می‌کنند برای کاهش علائم بیماری خود به اندازه کافی استراحت کنند، وعده‌های غذایی خود را به میزان کم و در چند نوبت مصرف کنند و با نوشیدن آب بیش‌تر سعی کنند آب از دست داده بدن خود را جبران کنند.
هم‌چنین دوری کردن از بوی تند غذاها و برخی مواد حساسیت‌زا و خوردن غذا به صورت سرد نیز می‌تواند در این بین موثر باشد.
از هر 200 زن باردار، یک نفر دچار حساسیت بسیار و حالت تهوع شدید می‌شود به طوری که خوردن و آشامیدن برای او با مشکلات زیادی همراه می‌شود. در این صورت استفاده از روش‌های درمانی پزشکی بسیار ضروری است تا مادر باردار دچار از دست دادن وزن نشده و سلامت خود و فرزندش به خطر نیفتد.
تلگراف ، 8 سپتامبر



لیست کل یادداشت های این وبلاگ